OVER EN SLUITEN (als je het leest, dan graag helemaal en vooral goed)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ano260124

Gedeactiveerd account
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
2.136
SynthForummers,

Het doek valt. De laatste druppel was voor mij DEZE topic. Ik heb mijn buik méér dan vol van een aatal mensen (lees: kliekje) hier op het SynthForum. Hier ga ik dan ook geen tijd meer aan besteden... alleen deze afscheids-thread welke ik in hetzelfde onderdeel plaats als waar het ooit begonnen is.

Waarom? Nou, om een aantal redenen.

Ik weet dat het forum draaiende gehouden wordt op 'vrijwillige' basis. Nou ja vrijwillig. De mens doet nu eenmaal niets zonder beloning, dus moet er toch sprake zijn van enige genoegdoening. Geld is het blijkbaar, ook het welbekende 'schouderklopje' niet want als ik de Mods mag geloven is er altijd alleen maar gezeik op hun daden en is het nooit goed. Dus tja... wat is dan het voordeel? Misschien het gevoel om de touwtjes in de handen te hebben?

Laat ik maar eens van dat laatste uitgaan. Dat verklaart dan ook gelijk waarom er met twee maten gemeten wordt, iets waardoor de Mods zichzelf onnodig veel werk op de hals halen. Aan de ene kant roepen dat het een forum over synthesizers is en op het moment dat je dan een opmerking maakt over de enorme berg bullshit die er zo nu en dan gepost wordt, dan probeert men op je gevoel te spelen door te zeggen "moeten we dan alles maar delet en niet meer zo luchtig zijn"?

Uiteraard gaat ditzelfde niet op wanneer iemand iets post wat niet in hún straatje past. Dat kan variëren van DJ gear tot PC gerelateerde onderwerpen. Dan gaat er onmiddelijk een slotje op onder de noemer "dit is een synthforum, geen Tweakers" of "we willen hier geen DJ's". Sorry heren, maar als dit seq een synthforum is dan kunnen 'luchtige' onderdelen als Overige Vragen, Overige Studio (in zo'n ding staat meer als alleen een vintage telefooncentrale), Algemene Discussies Muziek, Algemene Discussies Overig... and so on... wel verdwijnen.

Of toch niet? Zou dat de definitieve doodsteek van dit forum zijn? TUURLIJK! Want op een paar blowende, langharige, zwevende, niets presterende maar intelligent pratende 'vriendjes' na, zal er dan verdomd weinig te praten over blijven. Dat is waarom dit forum door zou moeten groeien tot een producers forum! In principe is het dat ook al. Kijk maar eens goed!

Er wordt gelult over sequencers (geen synth), mixers (geen synth), monitoren (geen synth), stemopnames (geen synth), homepages (geen synth), releases van bepaalde bands (geen synth), festivals (geen synth), onzinnige topics als "hoe bezorg ik mijzelf een kleurstofoverdosis" (poeh poeh... interessante en zeer zinvolle theorie... ja, voor bij een blowtje... maar uh... geen synth). Ja, zo kan ik nog wel even doorgaan.

NEE! Ik zeg niet dat ik mijzelf voorbeeldig gedraag op dit forum. Misschien komt dat wel omdat ik hier sinds oktober 2002 dagelijks verblijf. Tja... ook ik lijdt aan de verslaving. Mijn persoonlijkheid wordt gevormd door een aantal zaken, welke ik hier zonder enige schaamte neer zal kalken, waarbij ik meteen even aan wil merken dat ik alles behalve "omhoog gevallen" ben.

Het eerste punt is dan ook meteen dat ik mijzelf niet snel weg zal cijferen. Maar ik ben wel een zeer behulpzaam persoon, iets wat mensen die mij persoonlijk kennen onmiddelijk zullen beamen. Gelukkig wordt ik ook wel betiteld als intelligent (maar dan echt...) en vooral snel oplossingsgericht denkend. Ik neem ook zeker geen blad voor de mond. Mensen weten daarom meteen wat ze aan me hebben. Geen gedraai. Tja... en dan kan het wel eens voorkomen dat je met bepaalde personen botst. Echter zullen die personen, wanneer ze niet gelijk afhaken, dan ook vrij snel merken dat ik zeker niet haatdragend ben, eerder vergevingsgezind (heeft uiteraard grenzen). Waar ik slecht tegen kan is onrecht. Zeker als je vervolgens tegen een muur aan moet lullen... dan haak ik maar af omdat ik mijzelf dan liever de energie bespaar.

Ik vind het jammer af te moeten hakken. Dit forum heeft een aantal contacten opgeleverd waar ik zeker wat aan heb... en zij aan mij. Met die mensen heb ik een goed contact en dat zal ik ook zeker houden. Tevens zijn er een aantal mensen die hier een hele hoop kennis van zaken hebben. Ik doel dan wel op het produceren in het algemeen en niet interessant aan wat knopjes gaan zitten draaien of hele berekeningen loslaten op een serie nullen en éénen om zo te voorspellen of je het geluid wel goed hoort. Sorry, maar daar heb ik oren voor en een paar hele goeie ook (nee, dat heeft niets met smaak te maken).

De keerzijde van de medaille is dat er ook een aantal personen rondlopen, die helaas iets teveel krediet (of heet dat vriendjespolitiek?) hebben bij de Mods, die lopen te schoppen tegen alles en iedereen die ook maar iets weet te presteren in het leven. Dat loopt van marketingmensen tot DJ's en van agressieve muziekvormen tot nieuwe hightech synths. Want tja... de enige echte synth is natuurlijk een modulaire telefooncentrale. Die klinken 'meetbaar' beter dan al die soft-troep.

Vooral deze laatste groep, waarmee ene Übertech zich inmiddels weer herenigd blijkt te hebben na hun eerst volledig uitgekotst te hebben, is voor mij de reden om afscheid te nemen. Sommige zullen er zeker niet rouwig om zijn, andere zullen denken "hij heeft wel gelijk" en weer andere zie ik wel weer in real life. Voor mij is het synthforum einde oefening. Maar niet zonder de mensen met wie ik wel door één deur kon te bedanken voor het delen van hun kennis!! Tot slot wil ik nog even zeggen "mods, laat deze thread a.u.b. staan, dan kunnen mijn tegenstanders nog even lekker hun hart luchten".

Mijn account kan gedelte worden... het ga jullie goed... no heart feelings (het is gelucht)... ik ga me met mijn werk en muziek bezighouden... OVER EN SLUITEN!!

D-mike-E

PS: er kunnen wat tikVoutjes in zitten... dat heb je wel eens als je even snel wat van je af wilt schrijven en dit gewoon straight from the heart wilt doen.
 
Hey Mike,
Jammer, het is nooit leuk als iemand niet blij is. We laten je account gewoon staan, dan kun je altijd nog gebruik blijven maken van het forum, mocht je dat op een minder intensieve manier toch nog willen doen (bijvoorbeeld spullen te koop aanbieden).

De beloning die we als beheerder van hetforum krijgen is overigens de grote hoeveelheid informatie over allerlei synthgerelateerde zaken. En we vinden het alleen maar prettig als we deze informatie met alle Nederlands sprekende synthfreaks mogen delen.

jo !
 
Hey Mike,Jammer, het is nooit leuk als iemand niet blij is. We laten je account gewoon staan, dan kun je altijd nog gebruik blijven maken van het forum, mocht je dat op een minder intensieve manier toch nog willen doen (bijvoorbeeld spullen te koop aanbieden).

De beloning die we als beheerder van hetforum krijgen is overigens de grote hoeveelheid informatie over allerlei synthgerelateerde zaken. En we vinden het alleen maar prettig als we deze informatie met alle Nederlands sprekende synthfreaks mogen delen.

jo !

Ik had mike net aan de telefoon, hij vond het jammer dat hij niet meer de mogelijkheid heeft om op jou reactie te reageren.
Aangezien zijn account inmiddels al geblokkeerd is.

Niet dat hij verdere van plan was verdere discussies aan te gaan.
 
ik heb het gelezen, niet helemaal, maar dat kun je ook niet van me eisen, ook al denk je dat misschien.

ik kan hier maar 1 ding op zeggen: :doei:

het is dat ik geen jojo's in mijn omgeving duldt die zich zo verheven voelen, anders had ik best jou langharig, blowend vriendje willen zijn hoor !

- edit -

toch maar wel even gelezen, uit interesse, en er moet me toch iets over van het hart:
Je praat dezelfde poep als een kleuter die z'n 10e snoepje niet krijgt die dag. Je zou zeker een fijner leven hebben als je je es wat meer openstelde voor anderen. Ook zou het goed voor je wereldbeeld zijn als je eindelijk eens leerde dat niet de hele wereld om jou draait, maar er ook nog een dikke 6 miljard andere mensen op leven, die het misschien toch beter weten als jij, of waarbij het op z'n minst de moeite waard is om diens mening aan te horen en er eens over na te denken.
Dit is echter een levensles die jij klaarblijkelijk nog moet krijgen.

Tot de tijd dat jij van je troon afgedondert bent, zal ik je niet missen.

mvg
 
Origineel geplaatst door faab
Ik had mike net aan de telefoon, hij vond het jammer dat hij niet meer de mogelijkheid heeft om op jou reactie te reageren.
Aangezien zijn account inmiddels al geblokkeerd is.

Niet dat hij verdere van plan was verdere discussies aan te gaan.

Zijn account is niet geblokkeerd. Hij heeft zijn e-mail adres in profiel veranderd en moet daarom dus zijn account opnieuw activeren.
 
Origineel geplaatst door matt second
Zijn account is niet geblokkeerd. Hij heeft zijn e-mail adres in profiel veranderd en moet daarom dus zijn account opnieuw activeren.

Mijn excuses! Ik heb het account dan maar even opnieuw geactiveerd. Ik laat me namelijk toch verleiden tot een enkele reactie.

Want Gemmetje... wat ben ik blij dat jij als eerste reageert. Blijkbaar voel je jezelf behoorlijk aangesproken gezien je quote waarmee ik het 'kliekje' omschrijf.

En de rest van je onzin ga ik maar niet op in... want je kent mij echt niet. Dat wens ik graag zo te houden en ik ben dan ook blij met het wederzijds gedeelde gevoel op dat punt.


PS: mijn account mag echt verwijderd worden, want ook van het verkoopgedeelte zal ik geen gebruik meer maken. Daar zijn voldoende alternatieven voor.
 
Origineel geplaatst door faab
Ik had mike net aan de telefoon, hij vond het jammer dat hij niet meer de mogelijkheid heeft om op jou reactie te reageren.
Aangezien zijn account inmiddels al geblokkeerd is.
tsss..
Hoe heeft ie dat tegen jou gezegd? Op deze manier zoals het hier boven staat of op een andere manier?


Verder sta ik volledig achter matt second en vind ik het ook jammer, maar iedereen moet zelf weten wat ie doet.
 
ohgod..daar gaan we weer....heb dit al menigmaal gezien..het leuke is dat iemand in vol ornaat aankondigd dat ie weggaat om vervolgens hele threads lang te gaan discussieren en reageren........... als je echt weggaat, ga dan ook weg, en ga niet posten dat je weggaat en ook nog eens reageren........ het enige dat je met zo'n fijne aankondiging wilt bereiken is medeleven ofzo...."oh alsjeblieft! laat ons niet in de steek!"............duh.................jammer hoor........dus wat mij betrefT: of haal deze posting weg en blijf lekker op ons mooie forum meedoen, of ga echt weg en blijf niet hangen en reageren..........
 
Ik heb dit zelf ook weleens meegemaakt bij andere forums. Ik heb geleerd wat afstand te nemen van forums en me niet meer zo te laten gaan en laten beinvloeden door reactie's die me irriteren. Ik kon soms kokend achter de pc zitten om een reactie van iemand.. waar ben je dan mee bezig. :confused:

Tegenwoordig reageer ik gewoon niet meer op topics waar ik een klein relletje verwacht. Ik lees hier enorm veel handige info over van alles en nog wat rondom produceren/muziek maken en dat het nou toevallig synthforum heet wil niet zeggen dat ik dan niks over monitors etc wil lezen.

DJ related topics kunnen mij gestolen worden, dat heeft voor mij persoonlijk niets met muziek maken te maken en daar zijn ook weer andere forums voor.

Admins zijn op elk forum zo nu en dan de lul.. met duizenden leden krijg je altijd wel een keer een klein relletje. In een kroeg met duizenden bezoekers vallen ook weleens klappen. Als ik een topic open en deze wordt gesloten voel ik me ook machteloos en enigzins teleurgesteld.. je kunt dan heel kwaad worden of denken, wat kan mij het ook schelen.. ik draai nog eens lekker aan de knoppen van mijn synth en lees morgen wel weer andere leuke topics op het forum.
 
@ johnnybusca,

Zo heeft ie het exact gezegd.
Verder onthoud ik me van commentaar.
 
Mazzel :doei:
En ook niet onder een andere naam terug komen .
Zo.. het gaat de goede kant op .
Wordt het weer gezellig op het forum .
Lekker over synths ouwehoeren zonder mensen die alleen maar hun gelijk willen halen .
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Want Gemmetje... wat ben ik blij dat jij als eerste reageert. Blijkbaar voel je jezelf behoorlijk aangesproken gezien je quote waarmee ik het 'kliekje' omschrijf.

Dat zie je dan toch verkeerd ! ik heb geen invloed op het beleid hier op het forum (wat "jou kliekje" volgens jou wel heeft) en verlaag me ook niet tot het zeiken over dat beleid.

En ja, ik voelde me inderdaad persoonlijk aangesproken middels deze zin:
Want op een paar blowende, langharige, zwevende, niets presterende maar intelligent pratende 'vriendjes' na,
Als je iets van begrijpend lezen begrepen had, had je dat ook uit m'n vorige post kunnen halen, maar nee, jij hebt je oordeel klaar.....
Waarom voelde ik me aangesproken ? ik ben 1 van de enigen hier bij wie de eerste 2 dingen waar je aan refereert er vrij dik bovenop liggen, alleen de andere zaken die je in 1 adem roept zijn (alweer) gebaseerd op je eigen hersenspinsels.
Wie denk je wel niet dat je bent om andere mensen en zelfs een compleet forum te be- en veroordelen ? Zeker omdat je dit weer doet op basis van ongefundeerde aannames, laat je weer zien dat je een erg bekrompen wereldbeeld hebt waarin jijzelf op eenzame hoogte staat en de rest maar de stommelingen zijn. Tikje middeleeuws denken, vind je niet ?

Maar, dit blijft natuurlijk een forum, dus ook jij mag zeggen wat je wil. Laat voor mij (en anderen) natuurlijk wel de ruimte over om daarop (en op andere dingen) te reageren, zeker als je met ongefundeerde kreten gaat lopen smijten.

Tekenend vind ik wel dat je meteen gaat lopen schreeuwen dat je account gewist is, terwijl dit niet het geval is, maar het gewoon weer het gevolg van je eigen handelen is. Heb je nooit geleerd eerst na te denken voor je iets gaat roepen ? sorry, domme vraag, antwoord valt te lezen in je postings......
 
Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ah, ouderwetse internet drama. Lang niet meegemaakt en dan met name de afscheidsthreads. Je moet een forum niet zo persoonlijk nemen. Het is gewoon het uitwisselen van informatie.

Juist ! Helemaal mee eens .
Sluit deze thread dan ook mods .
 
Ik weet dat het forum draaiende gehouden wordt op 'vrijwillige' basis. Nou ja vrijwillig. De mens doet nu eenmaal niets zonder beloning, dus moet er toch sprake zijn van enige genoegdoening. Geld is het blijkbaar, ook het welbekende 'schouderklopje' niet want als ik de Mods mag geloven is er altijd alleen maar gezeik op hun daden en is het nooit goed. Dus tja... wat is dan het voordeel? Misschien het gevoel om de touwtjes in de handen te hebben?

:gaap:
Toen ik nog mod was kostte me het zelfs ook nog eens geld...(Licentie)
Maar bovenstaande zegt blijkbaar meer over jou, dan over de mods.

En zie verder post olafmol.

:doei:
 
Origineel geplaatst door dextah
Juist ! Helemaal mee eens .
Sluit deze thread dan ook mods .
Ach.. We laten hem maar open, laat iedereen maar eens zeggen wat hij of zij wil. Er zal weinig nieuws komen. Ik hoop wel echt dat mike blijft komen, want buiten deze discussie oprakelen heeft ie zeker een zeer zinvolle bijdrage op dit forum en daar is het mij persoonlijk allemaal om te doen!
 
Ik denk dat sommige (heel weinig) mensen gewoon blij mogen zijn dat ik me redelijk netjes (maar niet altijd serieus persee) opstel op dit forum. Op andere fora interesseert het me echt geen zak wie of wat ik door de virtuele gehaktmolen haal.
 
Re: OVER EN SLUITEN (als je het leest, dan graag helemaal en vooral goed)

Hey man, succes verder!
Af en toe is er wat wrijving van mensen die een afwijkende mening hebben, maar ik vind het hier wél relaxed. Soms moet je even lekker wat achteroverleunen en zien dat dat hele synthforum op je monitor is, en niet in je eigen leven zoals mensen om je heen dat zijn.

de groenten,

-Robin-
 
Origineel geplaatst door olafmol
ohgod..daar gaan we weer....heb dit al menigmaal gezien..het leuke is dat iemand in vol ornaat aankondigd dat ie weggaat om vervolgens hele threads lang te gaan discussieren en reageren........... als je echt weggaat, ga dan ook weg, en ga niet posten dat je weggaat en ook nog eens reageren........ het enige dat je met zo'n fijne aankondiging wilt bereiken is medeleven ofzo...."oh alsjeblieft! laat ons niet in de steek!"............duh.................jammer hoor........dus wat mij betrefT: of haal deze posting weg en blijf lekker op ons mooie forum meedoen, of ga echt weg en blijf niet hangen en reageren..........

ik ben het hier volledig mee eens,
ik snap echt dat hele theatrale gedoe niet van iemand die zat is van een forum. Als je toch weggaat wat wil je dan met zo'n afscheidspost bereiken?

Eens in de zoveel tijd zie je zo'n post voorbij komen op een forum. Ik zou zeggen, als je er zat van bent dan heb je groot gelijk om weg te gaan, mijn zegen heb je.

Als tip wil ik je nog meegeven om iets te doen aan je communicatieskills, uit je posts die ik gelezen heb druipt het ervan af dat je nogal trots bent op je opleidingsniveau. Je geeft mensen in je posts het gevoel dat je op ze neerkijkt en daar lok je dus vaak reakties mee uit. In principe is iedereen hier gelijk, en het gaat juist om de discussie, niet op wie gelijk heeft.

en het is maar een forum, als je je computer uitzet is je hele virtuele synth wereld weer voorbij. Dus niet te zwaar aan tillen wat hier allemaal gezegd wordt.
 
Ik ging er altijd van uit dat je nog behoorlijk jong was, een jaar of 20 misschien en dat je nog wat na-puberde.
Maar ik zie nu net dit in je profiel: May 10, 1971

33 en dan zo'n jankerd? :confused:

-C-
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top