Waarom RSB hier nooit meer post

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.716
Nadat ik een aantal maanden geleden goedkeuring van een mod heb gekregen om hier te posten dat een vintage lid mee gigantisch heeft laten vallen moet het er nu toch maar eens van komen.
Wat is er gebeurd?
In mei kocht ik van RSB, oftewel Niels van Zoeren, voor €600 een CR-78 drumcomputer die naar zijn zeggen 100% in orde was alleen de Guiro (een sound die in de CR-78 zit) zou af en toe wat langer doorklinken maar dat was niet noemenswaardig.
De Guiro bleek compleet onbruikbaar omdat hij aan 1 stuk door staat te raspen en er kwam bij dat het tempo van de drumcomputer enorm op en neer gaat. Onbruikbaar dus!

Ik heb meteen contact met hem opgenomen om dit recht te zetten en zijn reactie was heel erg sympathiek en als ik de gemaakte verzendkosten zou betalen was het geen probleem dat ik hem retour zou sturen. Helaas zat hij op dat moment in Belgie en zou ik hem pas eind van de maand retour kunnen sturen. Om even een beeld te geven hoe de conversatie verliep wil ik hier even een PB quoten. Ik weet dat dit niet op prijs wordt gesteld als er gevoelige informatie in staat maar in dit geval staat er niets persoonlijks in.

... Maar geef hem nog een tijdje, het zijn oude beestjes. Als ik een synth of iets binnen krijg en het is zo luchtvochtig buiten dan laat ik die eerst 24uur stil staan in mijn kamer om al het vocht van het transport weg te laten trekken (logica). De luchtvochtigheid zit constant rond de 95% op dit moment !
Maar zoals ik al gezegd heb, mocht het probleem zich aanhouden tot die tijd dan neem ik hem terug.
Mijn excuses voor het ongemak, vind dit echt heel kut. Alles is altijd in perfecte staat bij mij.
Ik ben tot en met een woensdag in Belgie dus niet thuis om hem aan te nemen.
Dus verzend hem aub nog niet want dan staat die straks 4 dagen in een depot.
Als ik woensdag terug ben stuur ik je mijn adresgegevens door.


En dat was het laatste wat ik van hem heb gehoord. Ook nog telefonisch contact gehad rond die tijd maar later kon ik hem nooit meer bereiken. Hij logt nog wel in hier maar post niks meer en negeert al mijn PB's. Een aantal mensen hier op het forum schijnt hem goed te kennen en ik weet dat hij gewoon actief is op Youtube en Facebook (waar hij zijn naam opeens heeft veranderd...) dus voor mij is het toch wel heel erg een Deja Vu gevoel. Hebben we dit niet eerder meegemaakt hier?...
Synthforum lid Document1 schijnt een goede vriend van hem te zijn en heeft eerst nog tegen me gezegd dat hij contact met hem zou opnemen maar ook die is vervolgens al mijn PB's gaan negeren.
Ik heb RSB ook nog een voorstel gestuurd om niet het hele apparaat terug te sturen maar een deel van het geld te retourneren ter compensatie van de reparatiekosten die ik nu heb. Maar uiteraard werd ook die PB totaal genegeerd.
Ik zit niet te wachten op reacties als "ja, had hem dan ook opgehaald dan had je hem eerst kunnen testen". Waar het hier om gaat is dat iemand die hier al jaren post en handelt (en zelfs bij velen ook persoonlijk bekend is), eerst dingen zegt en vervolgens compleet van het forum verdwijnt en iemand met de shit laat zitten. Ik weet nu dat Leo in het verleden ook al eens een dergelijk voorval met hem heeft gehad maar dat soort dingen hoor je helaas altijd pas achteraf. Als iemand me kan helpen zou ik erg dankbaar zijn. En kom ajb niet aan met "ik ken hem wel en het is een aardige vent en hij zou nooit opzettelijk zoiets doen". De feiten liggen er en iemand negeren en voor €600 in de shit laten zitten doe je niet "per ongeluk".
Ik heb lang gewacht met het posten van dit verhaal, juist omdat ik geen haastige conclusies wilde trekken. Ik heb al contact met meerdere mods gehad aangaande deze kwestie dus het is geen ongegronde aanval op een bepaald persoon. Ik hoop dan ook dat er wordt nagedacht voordat er wordt gereageerd.
 
bedankt voor de info, altijd handig om te weten wie wel en wie niet mee te handelen.
mocht betroffene zich willen uiten of ( nog beter ) de zaak fatsoenlijk weten te regelen , dan lijkt mij hiervoor ook voldoende ruimte in dit topic om dat te melden.
tot die tijd : voorzichtig !
 
zit niels niet in een ver buitenland?

en wat betreft de problemen met de cr78,
tsja, het is een apparaat uit 1976, en dit soort dingen kan echt van de ene dag op de andere oppoppen.
dus of rsb daar nou echt schuld aan heeft, ik weet het niet.
het varierende tempo kan heel goed komen door een potmeter die niet helemaal fris meer is, gewoon even inspuiten met wat videospray.
en de guiero, die weet ik zo niet, maar daar was je al voor gewaarschuwd...

:koffie:
 
Los van dit specifieke geval verbaast het mij altijd dat er mensen zijn mensen liever hun goede naam om zeep helpen dan afspraken na te komen.

Persoonlijk kom ik altijd mijn beloftes na zelfs al zou ik me eigenlijk willen bedenken.

DenDer en RSB kunnen zich hier onderhand gewoon nooit meer laten zien, dan heb je het voor elkaar zeg.. 8D
 
zit niels niet in een ver buitenland?
Ah, kun je daar wel inloggen op synthforum maar geen PB's beantwoorden? ;)

tsja, het is een apparaat uit 1976, en dit soort dingen kan echt van de ene dag op de andere oppoppen. dus of rsb daar nou echt schuld aan heeft, ik weet het niet.
Dat doet toch helemaal niet terzake? Het gaat er om wat er is afgesproken en vervolgens is gebeurd. Of is het daarom wel OK om iemand gewoon maar compleet te negeren? Zoals sunny al aangeeft gaat het hier om het fatsoenlijk afhandelen van een zaak, niet om wat er met dat ding aan de hand is.
 
DenDer en RSB kunnen zich hier onderhand gewoon nooit meer laten zien, dan heb je het voor elkaar zeg.. 8D
Ik begrijp er ook niks van Demian.
Ik heb nog mijn best gedaan om een compromis te sluiten maar zelfs daar wordt niks mee gedaan. Blijkbaar heeft dat geld meer waarde dan de goede naam die ze hier hadden opgebouwd.
 
ja, kijk , dat snap ik ook wel dat dit niet de hoofdprijs verdient qua afhandeling door rsb.

imo zou de afspraak gewoon nagekomen moeten zijn, behalve natuurlijk als jij hem daarna een oneerbaar voorstel hebt gedaan over de reparatiekosten.....

maar ik vindt dit wel allemaal wat zwaar aangezet.....

:koffie:
 
ik niet
je moet je afspraken nakomen en als er gezeik is met gear moet je precies weten waar je aan toe bent
punt
en lekker kapot negeren is te triest voor woorden
wat zit je nou te lullen dat t allemaal niet erg is en dat je t kan verwachten bij die oude shit
 
eh, nee ik zei dit....

imo zou de afspraak gewoon nagekomen moeten zijn, behalve natuurlijk als jij hem daarna een oneerbaar voorstel hebt gedaan over de reparatiekosten.....

:peukie:
 
Ik vind dat iemand een voorstel over reparatie kosten doen ipv het apparaat terug sturen en al het geld terug totaal niet on-eerbaar!

Een verkoop netjes afhandelen is wel zo eerlijk. Als bij de verkoop "verzending onder risico van koper" is gemeld kan je er weinig aan doen, maar anders vind je zelf verbergen onder "het apparaat is oud" onzin.
 
zit niels niet in een ver buitenland?

Dat had ik ook begrepen inderdaad.

het varierende tempo kan heel goed komen door een potmeter die niet helemaal fris meer is, gewoon even inspuiten met wat videospray.
en de guiero, die weet ik zo niet, maar daar was je al voor gewaarschuwd...

In dit geval vermoedelijk uitloop van batterijschade. Ik ben er na PB'en met Nisei achter dat het om deze gaat: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=133039. Die heb ik toen hier gehad voor dat geheugen-probleem.

Wat er toen aan de hand was, was dat er meer printsporen stuk waren dan de vorige reparatie gefixt had. Specifiek ging het toen om de write enable lijn van het geheugen die brak was. Alleen, hij is toen "even snel" gefixt voor dit deel waar RSB niet zelf uit kwam. Ik heb hem toen niet helemaal schoon gemaakt, en ik vermoed nu dat dat daarna ook niet meer gebeurd is.
 
Wat een dude zeg. Weet dat een mens niet kan leven bij een relatieve vochtigheid van lager dan 70%.
 
ik niet
je moet je afspraken nakomen en als er gezeik is met gear moet je precies weten waar je aan toe bent
punt
en lekker kapot negeren is te triest voor woorden
wat zit je nou te lullen dat t allemaal niet erg is en dat je t kan verwachten bij die oude shit


zeekers mee eens ...afspraken nakomen ..zoveel mogelijk ast dat afgesproken is
ast mogelijk is ...en daarom dus reacten / communiceren ..8~

ouwuh shit ..jahaa das pas ronzin,....

daar heb zelf best tramelant mee gemaakt...denkt dant t goed werkt en dat latert er iemandmeer verstand van had en dus ..geld terug wilde terwijl k het had uitgegeven aan andere gear
tis opgelost en gereduceerd;-]
happy after all
 
Ieder verhaal heeft 2 kanten, RSB zou nooit iemand bewust oplichten
En kom ajb niet aan met "ik ken hem wel en het is een aardige vent en hij zou nooit opzettelijk zoiets doen". De feiten liggen er en iemand negeren en voor €600 in de shit laten zitten doe je niet "per ongeluk".
Tuurlijk Boelie, hij negeert al mijn PB's telefoontjes en e-mailtjes "per ongeluk".
Nadat Document1 tegen me had gezegd dat hij even "underground" was heb ik een poos niks van me laten horen. Later voorzichtig aan weer es een mail/PB gestuurd:

"Hoi Niels. Zou je even contact met me kunnen opnemen ajb?
Alvast bedankt,
Johan"

En nooit maar dan ook nooit meer iets gehoord.
Nu ik hoor en zie dat hij wel gewoon actief is op Facebook en Youtube kan ik geen excuus meer bedenken waarom hij "onbewust" al mijn berichten negeert. Buitenland of niet, dat heeft er helemaal niks mee te maken.
 
Ik begrijp best je frustratie, en iemand negeren na verkoop is op zijn minst onbeschoft.

Echter is het idd ook zo dat apparatuur van dit type met die leeftijd het nodige onderhoud vergt (en dus ook de nodige kosten). Bepaalde onderdelen gaan letterlijk met de tijd verpulveren. Eigenlijk moet je al voorzien dat er kosten aan zullen zijn.

Dat is ook één van de hoofd redenen dat vele studios hun materiaal verkocht hebben eens ze andere alternatieven hadden, want de onderhoudskosten kunnen zwaar uitvallen.

Mijn tip: laat hem deskundig repareren door iemand die er verstand van heeft, vraag die persoon om een schriftelijke aangifte van alles dat er vervangen en hersteld werd en je hebt meteen een toestel dat je voor meer geld kan verkopen mits hij dan 100% in werkende staat is.
 
@Natanvance Daar heb je een punt maar de verkoper claimt een 100% werkend apparaat en dat is iets anders dan een apparaat dat je 100% werkend toekrijgt waarbij er na een halfjaar iets mankeert. Dit apparaat was al stuk toen hij het kreeg.
 
Meningen over het wel of niet gelijk hebben en over het apparaat zelf doen er totaal niet toe.
Ik heb deze post geplaatst omdat verkoper en ik al tot een overeenkomst waren gekomen. Punt!
Waarna verkoper plotseling verdwijnt en alle communicatie negeert.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top