• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Mijn ervaringen met Bax-shop helpdesk

Acidfever

There's no "I" in denial.
Staff member
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.013
Ik kon ze ook niet bereiken en heb daarom de vorige 10% kortingsactie gemist. Toen ik ze uiteindelijk te pakken kreeg wisten ze me doodleuk te vertellen dat de actie voorbij was. Dat is gewoon je klanten in hun gezicht uitlachen... Ze verdienen je geld niet eens als ze je zo behandelen...

Maar vertel eens hoe dat precies is gegaan dan? Je kon ze donderdag telefonisch niet bereiken en hebt het toen dinsdag weer geprobeerd?

De 10% korting was van za t/m ma (ze hebben het een dag verlengd). Die voorwaarden lijken me toch vrij duidelijk, je moet dus binnen die periode bestellen.....
Zoals gezegd is Bax doorgaans heel redelijk. Als jij zegt dat je toch graag die 10% wilt dan krijg je die normaal gesproken wel. Ze compenseren je zelfs als een product kort na aanschaf goedkoper is geworden.
 
Laatst gewijzigd:

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.347
Locatie
Thuis
Maar vertel eens hoe dat precies is gegaan dan? Je kon ze donderdag telefonisch niet bereiken en hebt het toen dinsdag weer geprobeerd?

De 10% korting was van za t/m ma (ze hebben het een dag verlengd). Die voorwaarden lijken me toch vrij duidelijk, je moet dus binnen die periode bestellen.....
Zoals gezegd is Bax doorgaans heel redelijk. Als jij zegt dat je toch graag die 10% wilt dan krijg je die normaal gesproken wel. Ze compenseren je zelfs als een product kort na aanschaf goedkoper is geworden.

Met het verlengde weekend was ik in het buitenland met de familie. Toen ik terug was, zag ik deze promo en dat hij verlengd was. Ik stuurde hun een mailtje dat ik nog aantal vraagjes had waarop ik een antwoord wou voordat ik ging bestellen. Maar kreeg pas antwoord na de actie verlopen was en de boodschap was min of meer: helaas pindakaas...

Mijn voorwaarden zijn nochtans ook heel duidelijk: als je geen respect voor je klanten hebt, zal je mijn geld niet zien. Helaas...
 

The Man Machine

Gedeactiveerd account
Lid sinds
25 april 2017
Berichten
109
Vorige week hebben 8 mensen s'avonds een Jupiter 50 online besteld en de volgende dag afgeleverd gekregen. 3 mensen hebben besloten om hem kosteloos terug te sturen.

Twee vragen.

Hoe kom je aan deze kennis en wat was de motivatie om de synth terug te sturen?
 

KatieMusic

"Why! ..."
Lid sinds
24 september 2016
Berichten
1.827
Locatie
Garden of Earthly Delights
Bax heeft mijn bestelling vandaag geannuleerd, een beetje vreemd als ik deze al 5 dagen geleden in de winkel opgehaald heb. :halleluja :D
 

exel

Ouwe rot
Lid sinds
1 juli 2010
Berichten
1.609
Locatie
Lekkerkerk
Ik heb een keer per ongeluk twee Apollo 16s van ze ontvangen in plaats van éen. Toch maar eentje teruggestuurd. De verleiding was groot.
 

cult45

011110111000
Lid sinds
13 juli 2004
Berichten
2.007
Locatie
amsterdam
Twee vragen.

Hoe kom je aan deze kennis en wat was de motivatie om de synth terug te sturen?

Dat was onzin. Mijn punt is dat dit met name een online leverancier is. Bax heeft de laatste jaren grote sprongen gemaakt en de Duitse concurrenten Thomann, Music-Store ea in Nederland redelijk onderuit gehaald wat mij betreft. Tot nu toe is mijn ervaring met de online tak fantastisch; snelle levering, RMA's om terug te sturen, reparaties.
Mijn ervaringen met de telefonisch helpdesk zijn ook erg positief; Price matching, betaal links en laatst een order aangepast om 22:30 omdat ik een fout had gemaakt.
De fysieke winkel in Amsterdam is niet te doen, maar ik weet dat nu en vergeef het ze.

Als je iets wilde weten over de 10% aktie had je beter centraal kunnen bellen dan de winkel in Rotterdam zelf. Waarom heb je dit alsnog niet geprobeerd? Als je een beetje rondkijkt op de site zie je ook dat de winkels bijna geen voorraad hebben. Alles staat in Goes. Feitelijk zijn het een soort afhaalpunten. Zodra je iets in de winkel wilt doen wat voorbij het kopen van de gelimiteerde vooraad gaat, dan hangen de medewerkers meteen aan de lijn met Goes. Je staat daar feitelijk dezelfde handeling te verrichten als online bestellen, maar dan met 2 fysieke mederwerkers en een telefoonlijn tussen jouw en de computer in Goes. Ik denk eerlijk gezegd ook dat Bax verlies aan het draaien is op de fysieke winkels.

Bax is ingericht op impulskopen en snel handelen. Als dit je niet ligt dan is de lokale muziekwinkeltje, iets meer betalen en lang wachten op produkten die zij bij de importeur moeten bestellen wellicht een betere optie voor je.

Binnen 12-18 uur leveren met zulke prijzen én warm persoonlijk contact is een beetje teveel gevraagd wat mij betreft.
 

Geoff

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2010
Berichten
205
Locatie
Antwerpen België
Mijn punt om deze post te starten was absoluut nket om bax af te branden, ik zal er absoluut nog bestellen.

Alleen vond ik in dit geval dat de klantendienst mij niet correct heeft behandeld, en deze frustratie wilde ik even kwijt.

Ik kan er nog steeds niet bij dat het niet mogelijk is op de site een artikel waar een kortingscode op geld, te betalen met cadeaubonnen, of een bestelling te betalen met meerdere cadeaubonnen.

Deze info zou in de product omschrijving van de cadeaubonnen moeten staan.
 

MacGyverGear

🎹🎷🎸 🎤👍
Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
8.086
Locatie
Omg. Hoorn-Enkhuizen
Ik heb nog nooit problemen gehad met BAX,
Zou het komen door mijn relaties ?

Klopt. 8o)

Ik las even snel door dit stukje net.. manman.. ;{
Nie echt een pretje als je daar arbeid moet verrichten.. vriendelijk moet blijven, je inzetten voor niks.. en dan ook nogeens al die klanten die je afzeiken..
 
Last edited by a moderator:

MeneerJansen

y = sin (x)
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.251
Locatie
Ergens in de Haaglanden.
Klopt. 8o)

Ik las even snel door dit stukje net.. manman.. ;{
Nie echt een pretje als je daar arbeid moet verrichten.. vriendelijk moet blijven, je inzetten voor niks.. en dan ook nogeens al die klanten die je afzeiken..
Verbaast me niets. Dit is een probleem bij vrijwel alle grote bedrijven die geen eigen producten maken, maar slechts "producten doorschuiven".

De Aldi was met exact hetzelfde probleem in het nieuws laatst (voor de zoveelste keer), de helpdesk van Ziggo is al sinds jaar en dag overwerkt. Het lijken de jaren 20 v/d 20e eeuw wel waarin de noodzaak van vakbonden ontstond. Voor jou 10 anderen. Als je het kunt schudden dat je ergens een vaste baan krijgt dan zegt dat veel, heel veel over het bedrijf. Dan doen ze iets waar geen ervaring voor nodig is. Ver uit de buurt van dat soort bedrijven blijven.

Ik denk dat het heel anders is bij een bedrijf als Van Bommel of Van Lier. Ouderwetse schoenenmakers. Echt vakwerk. Als die medewerkers de laan uit sturen na 2 jaar hebben ze bedrijfstechnisch een groot probleem. Dan neemt de kwaliteit v/d product namelijk af.

Maar retail (lees: detailhandel)? Da's dood. Iedereen kan een doos met schoenen van Van Bommel over de toonbank schuiven (is meestal een bijbaantje v/e scholier). Da's de domste bedrijfstak ter wereld: een product v/e ander verkopen. Wie heeft er nu zo weinig ondernemerszin en zo weinig ambitie dat 'ie niets ontwikkelt louter andermans zaken verkoopt? Service? Dat is iets uit de vorige eeuw. Is ook niets meer waard: als het product niet goed is dan komt de echte fabrikant om de hoek kijken (word je ook naar doorverwezen) en heb je werkelijk niets meer aan het bedrijf waar je het product kocht. Tenzij ze zonder zeuren onmiddellijk een ander gloednieuw exemplaar sturen. Repareren kunnen ze niet want als je verstand hebt v/e product dan verkoop je niet andermans spullen, maar maak je het zelf.

Zelfs "energiebedrijven" (de Eneco's vna deze wereld) doen niets meer met energie: ze wekken het niet op (dat zijn overheidsbedrijven) en ze transporteren het niet (dat doen Liander en Stedin). De Eneco's, Ziggo's, Aldi's, AH's, V&D's en Bax-en van deze wereld zijn bedrijven die als laatste schakel in een keten keten niets, maar dan ook helemaal niets van het product weten. Wie gaat er tegenwoordig nog in en winkel door een verkoper zich laten vertellen wat een product doet? Ik sta daar wel eens naast als een aalgladde student de grootst mogelijke leugens verkoopt aan een hoogbejaard stel dat nog "service" gewend is uit de jaren '60. Plaatsvervangende schaamte voor bejaarde en student heb ik dan. Surreëel schouwspel die "service" in de winekl. Tegenwoordig zoek je een review op internet en vraag je in een forum wat goed is voor je en wat niet. En de laatste schakel in de keten is de geplaagde detailhandelaar die geen meerwaarde heeft en eigenlijk alleen maar dingen fout kan doen: te laat leveren, verpakking kapot, product werkt niet goed, etc., etc. Alleen op prijs kunnen ze concurreren. Tja, wat kun je dan nog verwachten van zo'n bedrijf? Niets.

Kortom: ik zat er na voornoemde Omroep Zeeland artikelen (die er niet om liegen!) over te denken nooit meer wat bij Bax te bestellen, maar bij Thomann. Maar het bestaat niet dat die voor dezelfde prijzen als Bax hun personeel beter behandelen.

Ik vind dat de desperaathied in vooral de muziekinstrumenten branche pijnlijk open en bloot ligt. Ik heb er al vaker over ge-rant hier: dat idiote geklier met prijzen. De ene dat 400 Euro voor een product, een dag later 300. Geen hond die nog dat product koot voor 400 dus is er in de praktijk geen rooie cent te verdienen is deze branche. De klant blijft op zijn gat zitten tot de prijs is gedaald tot de absolute boden want ze weten dat het kan. Eigen schuld dikke bult Bax, Key en Thomann. Maar waarom legt dat de Supermarkten geen windeieren: dat stunten met de prijs (lees: bijna voor inkoop verkopen)? Omdat die stunten met prijzen die misschien 50% schelen, maar het blijft per product één of twee Ero, niet honderd, stommelingen. En een Supermarkt verkoopt brood en melk. Ik kan als consument moeilijk 3 maanden gaan wachten met het kopen van brood tot de volgende Supermarkt oorlog begint. Dan heb ik niet te eten. En groot inkopen ten tijde v/e oorlog? Kan maar alleen met langhoudbare producten waar vervolgens mijn hele huis een kwartaal mee vol ligt (grrrrrrr.).

De Bax-en van deze wereld zien niet in dat ze, hoe verleidelijk dat ook is, geen Supermarkt of Media Markt kunnen zijn. Hun geklier in de marge is hun eigen ondergang. Thomann, Bax en Key: leer ondernemen! Wel eens gehoord van concurrentievervalsing? Ja? Doe daar dan eens wat mee. Als je als Bax zijnde denkt dat je concurrent de boel besodemietert met z'n prijs, dan ga je daar niet onder zitten maar klaag je 'm aan.
 

Nap

XVintage lid
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
10.546
Locatie
Den Bosch
Haha :D

Ben vandaag weer prrrrima door Bax geholpen hoor, met mijn vraag had ik bij de lokale muziekboer niet aan hoeven komen. Overigens zijn die nieuwsberichten ook alweer een jaar oud en hoor je er niets meer over nadat de vakbond de boel gesust had, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met de martelpraktijken daar.

-edit- Duurde overigens wel gruwelijk lang voordat ik iemand aan de lijn had, dat dan weer wel.
 

krautrock1958

Ouwe rot
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
4.567
Locatie
wormerveer
Duurde overigens wel gruwelijk lang voordat ik iemand aan de lijn had, dat dan weer wel.

Gisteren na 3 minuten maar ik heb ook wel'ns een minuut of 10 aan de lijn gehangen voor er iemand te spreken was.
Zowiezo de weekenden en tussen 17 en 19 uur op werkdagen is het vaak behoorlijk druk zijn mijn ervaringen.
 
Top