Mijn ervaringen met Bax-shop helpdesk

Ik kon ze ook niet bereiken en heb daarom de vorige 10% kortingsactie gemist. Toen ik ze uiteindelijk te pakken kreeg wisten ze me doodleuk te vertellen dat de actie voorbij was. Dat is gewoon je klanten in hun gezicht uitlachen... Ze verdienen je geld niet eens als ze je zo behandelen...

Maar vertel eens hoe dat precies is gegaan dan? Je kon ze donderdag telefonisch niet bereiken en hebt het toen dinsdag weer geprobeerd?

De 10% korting was van za t/m ma (ze hebben het een dag verlengd). Die voorwaarden lijken me toch vrij duidelijk, je moet dus binnen die periode bestellen.....
Zoals gezegd is Bax doorgaans heel redelijk. Als jij zegt dat je toch graag die 10% wilt dan krijg je die normaal gesproken wel. Ze compenseren je zelfs als een product kort na aanschaf goedkoper is geworden.
 
Laatst gewijzigd:
Maar vertel eens hoe dat precies is gegaan dan? Je kon ze donderdag telefonisch niet bereiken en hebt het toen dinsdag weer geprobeerd?

De 10% korting was van za t/m ma (ze hebben het een dag verlengd). Die voorwaarden lijken me toch vrij duidelijk, je moet dus binnen die periode bestellen.....
Zoals gezegd is Bax doorgaans heel redelijk. Als jij zegt dat je toch graag die 10% wilt dan krijg je die normaal gesproken wel. Ze compenseren je zelfs als een product kort na aanschaf goedkoper is geworden.

Met het verlengde weekend was ik in het buitenland met de familie. Toen ik terug was, zag ik deze promo en dat hij verlengd was. Ik stuurde hun een mailtje dat ik nog aantal vraagjes had waarop ik een antwoord wou voordat ik ging bestellen. Maar kreeg pas antwoord na de actie verlopen was en de boodschap was min of meer: helaas pindakaas...

Mijn voorwaarden zijn nochtans ook heel duidelijk: als je geen respect voor je klanten hebt, zal je mijn geld niet zien. Helaas...
 
Vorige week hebben 8 mensen s'avonds een Jupiter 50 online besteld en de volgende dag afgeleverd gekregen. 3 mensen hebben besloten om hem kosteloos terug te sturen.

Twee vragen.

Hoe kom je aan deze kennis en wat was de motivatie om de synth terug te sturen?
 
Bax heeft mijn bestelling vandaag geannuleerd, een beetje vreemd als ik deze al 5 dagen geleden in de winkel opgehaald heb. :halleluja :D
 
Ik heb een keer per ongeluk twee Apollo 16s van ze ontvangen in plaats van éen. Toch maar eentje teruggestuurd. De verleiding was groot.
 
Twee vragen.

Hoe kom je aan deze kennis en wat was de motivatie om de synth terug te sturen?

Dat was onzin. Mijn punt is dat dit met name een online leverancier is. Bax heeft de laatste jaren grote sprongen gemaakt en de Duitse concurrenten Thomann, Music-Store ea in Nederland redelijk onderuit gehaald wat mij betreft. Tot nu toe is mijn ervaring met de online tak fantastisch; snelle levering, RMA's om terug te sturen, reparaties.
Mijn ervaringen met de telefonisch helpdesk zijn ook erg positief; Price matching, betaal links en laatst een order aangepast om 22:30 omdat ik een fout had gemaakt.
De fysieke winkel in Amsterdam is niet te doen, maar ik weet dat nu en vergeef het ze.

Als je iets wilde weten over de 10% aktie had je beter centraal kunnen bellen dan de winkel in Rotterdam zelf. Waarom heb je dit alsnog niet geprobeerd? Als je een beetje rondkijkt op de site zie je ook dat de winkels bijna geen voorraad hebben. Alles staat in Goes. Feitelijk zijn het een soort afhaalpunten. Zodra je iets in de winkel wilt doen wat voorbij het kopen van de gelimiteerde vooraad gaat, dan hangen de medewerkers meteen aan de lijn met Goes. Je staat daar feitelijk dezelfde handeling te verrichten als online bestellen, maar dan met 2 fysieke mederwerkers en een telefoonlijn tussen jouw en de computer in Goes. Ik denk eerlijk gezegd ook dat Bax verlies aan het draaien is op de fysieke winkels.

Bax is ingericht op impulskopen en snel handelen. Als dit je niet ligt dan is de lokale muziekwinkeltje, iets meer betalen en lang wachten op produkten die zij bij de importeur moeten bestellen wellicht een betere optie voor je.

Binnen 12-18 uur leveren met zulke prijzen én warm persoonlijk contact is een beetje teveel gevraagd wat mij betreft.
 
Mijn punt om deze post te starten was absoluut nket om bax af te branden, ik zal er absoluut nog bestellen.

Alleen vond ik in dit geval dat de klantendienst mij niet correct heeft behandeld, en deze frustratie wilde ik even kwijt.

Ik kan er nog steeds niet bij dat het niet mogelijk is op de site een artikel waar een kortingscode op geld, te betalen met cadeaubonnen, of een bestelling te betalen met meerdere cadeaubonnen.

Deze info zou in de product omschrijving van de cadeaubonnen moeten staan.
 
Ik heb nog nooit problemen gehad met BAX,
Zou het komen door mijn relaties ?

Klopt. 8o)

Ik las even snel door dit stukje net.. manman.. ;{
Nie echt een pretje als je daar arbeid moet verrichten.. vriendelijk moet blijven, je inzetten voor niks.. en dan ook nogeens al die klanten die je afzeiken..
 
Last edited by a moderator:
Klopt. 8o)

Ik las even snel door dit stukje net.. manman.. ;{
Nie echt een pretje als je daar arbeid moet verrichten.. vriendelijk moet blijven, je inzetten voor niks.. en dan ook nogeens al die klanten die je afzeiken..
Verbaast me niets. Dit is een probleem bij vrijwel alle grote bedrijven die geen eigen producten maken, maar slechts "producten doorschuiven".

De Aldi was met exact hetzelfde probleem in het nieuws laatst (voor de zoveelste keer), de helpdesk van Ziggo is al sinds jaar en dag overwerkt. Het lijken de jaren 20 v/d 20e eeuw wel waarin de noodzaak van vakbonden ontstond. Voor jou 10 anderen. Als je het kunt schudden dat je ergens een vaste baan krijgt dan zegt dat veel, heel veel over het bedrijf. Dan doen ze iets waar geen ervaring voor nodig is. Ver uit de buurt van dat soort bedrijven blijven.

Ik denk dat het heel anders is bij een bedrijf als Van Bommel of Van Lier. Ouderwetse schoenenmakers. Echt vakwerk. Als die medewerkers de laan uit sturen na 2 jaar hebben ze bedrijfstechnisch een groot probleem. Dan neemt de kwaliteit v/d product namelijk af.

Maar retail (lees: detailhandel)? Da's dood. Iedereen kan een doos met schoenen van Van Bommel over de toonbank schuiven (is meestal een bijbaantje v/e scholier). Da's de domste bedrijfstak ter wereld: een product v/e ander verkopen. Wie heeft er nu zo weinig ondernemerszin en zo weinig ambitie dat 'ie niets ontwikkelt louter andermans zaken verkoopt? Service? Dat is iets uit de vorige eeuw. Is ook niets meer waard: als het product niet goed is dan komt de echte fabrikant om de hoek kijken (word je ook naar doorverwezen) en heb je werkelijk niets meer aan het bedrijf waar je het product kocht. Tenzij ze zonder zeuren onmiddellijk een ander gloednieuw exemplaar sturen. Repareren kunnen ze niet want als je verstand hebt v/e product dan verkoop je niet andermans spullen, maar maak je het zelf.

Zelfs "energiebedrijven" (de Eneco's vna deze wereld) doen niets meer met energie: ze wekken het niet op (dat zijn overheidsbedrijven) en ze transporteren het niet (dat doen Liander en Stedin). De Eneco's, Ziggo's, Aldi's, AH's, V&D's en Bax-en van deze wereld zijn bedrijven die als laatste schakel in een keten keten niets, maar dan ook helemaal niets van het product weten. Wie gaat er tegenwoordig nog in en winkel door een verkoper zich laten vertellen wat een product doet? Ik sta daar wel eens naast als een aalgladde student de grootst mogelijke leugens verkoopt aan een hoogbejaard stel dat nog "service" gewend is uit de jaren '60. Plaatsvervangende schaamte voor bejaarde en student heb ik dan. Surreëel schouwspel die "service" in de winekl. Tegenwoordig zoek je een review op internet en vraag je in een forum wat goed is voor je en wat niet. En de laatste schakel in de keten is de geplaagde detailhandelaar die geen meerwaarde heeft en eigenlijk alleen maar dingen fout kan doen: te laat leveren, verpakking kapot, product werkt niet goed, etc., etc. Alleen op prijs kunnen ze concurreren. Tja, wat kun je dan nog verwachten van zo'n bedrijf? Niets.

Kortom: ik zat er na voornoemde Omroep Zeeland artikelen (die er niet om liegen!) over te denken nooit meer wat bij Bax te bestellen, maar bij Thomann. Maar het bestaat niet dat die voor dezelfde prijzen als Bax hun personeel beter behandelen.

Ik vind dat de desperaathied in vooral de muziekinstrumenten branche pijnlijk open en bloot ligt. Ik heb er al vaker over ge-rant hier: dat idiote geklier met prijzen. De ene dat 400 Euro voor een product, een dag later 300. Geen hond die nog dat product koot voor 400 dus is er in de praktijk geen rooie cent te verdienen is deze branche. De klant blijft op zijn gat zitten tot de prijs is gedaald tot de absolute boden want ze weten dat het kan. Eigen schuld dikke bult Bax, Key en Thomann. Maar waarom legt dat de Supermarkten geen windeieren: dat stunten met de prijs (lees: bijna voor inkoop verkopen)? Omdat die stunten met prijzen die misschien 50% schelen, maar het blijft per product één of twee Ero, niet honderd, stommelingen. En een Supermarkt verkoopt brood en melk. Ik kan als consument moeilijk 3 maanden gaan wachten met het kopen van brood tot de volgende Supermarkt oorlog begint. Dan heb ik niet te eten. En groot inkopen ten tijde v/e oorlog? Kan maar alleen met langhoudbare producten waar vervolgens mijn hele huis een kwartaal mee vol ligt (grrrrrrr.).

De Bax-en van deze wereld zien niet in dat ze, hoe verleidelijk dat ook is, geen Supermarkt of Media Markt kunnen zijn. Hun geklier in de marge is hun eigen ondergang. Thomann, Bax en Key: leer ondernemen! Wel eens gehoord van concurrentievervalsing? Ja? Doe daar dan eens wat mee. Als je als Bax zijnde denkt dat je concurrent de boel besodemietert met z'n prijs, dan ga je daar niet onder zitten maar klaag je 'm aan.
 
Haha :D

Ben vandaag weer prrrrima door Bax geholpen hoor, met mijn vraag had ik bij de lokale muziekboer niet aan hoeven komen. Overigens zijn die nieuwsberichten ook alweer een jaar oud en hoor je er niets meer over nadat de vakbond de boel gesust had, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met de martelpraktijken daar.

-edit- Duurde overigens wel gruwelijk lang voordat ik iemand aan de lijn had, dat dan weer wel.
 
Duurde overigens wel gruwelijk lang voordat ik iemand aan de lijn had, dat dan weer wel.

Gisteren na 3 minuten maar ik heb ook wel'ns een minuut of 10 aan de lijn gehangen voor er iemand te spreken was.
Zowiezo de weekenden en tussen 17 en 19 uur op werkdagen is het vaak behoorlijk druk zijn mijn ervaringen.
 
Andere muziek winkels zijn boos op Bax omdat die goedkoper is. Concurrentie dat ligt nogal gevoelig.
In de tijd dat het allemaal wat grootschaliger wordt kan ik begrijpen dat het zo gaat.
Zoals het nu gaat.
Tot op heden ben ik er altijd netjes geholpen.
En dingen die het niet deden (defect?) mocht ik ruilen met geld terug.
Andere winkels beginnen daar niet aan.
Verplicht omruilen was het dan. m.a.w. iets anders er voor terugkopen na veel drama.
Het schijnt de branche wel eigen te zijn dat iets niet goed werkt of gewoonweg te ingewikkeld is.
Met wat geluk kom je dan aan B stock / gebruikt maar wel werkend. Toch iedereen blij.
Dat geld voor Bax en al die andere.
 
Van de week een 19" standaard bij Bax gekocht. Bij het uitpakken viel me al op dat hij eerder geopend was; losliggend bubbelwrap, overal stof, gekreukelde handleiding. Vervolgens zie ik dat 1 van de 2 poten gewoon ontbreekt 🤣 Hoe dan?!

Gelijk een mail gestuurd. Nog steeds niets terug gehoord. Chat is uiteraard ook niet beschikbaar. Als je ze probeert te bellen, wordt de verbinding verbroken nadat je al 30+ min in de wachtrij staat.

Wat een K*T bedrijf is het toch af en toe, man man man..

</rant>
 
Back
Top