A&E XONE 92:CTRL (Hawtin custom)

Allen & Heath will also be displaying the Xone:92 CTRL mixer, a modified version of the new MIDI-enabled Xone:92, designed for, and in collaboration with, leading experimental DJ, Richie Hawtin. The CTRL mixer will allow Hawtin greater MIDI accessibility and control options, specifically for Hawtin’s Ableton Live sequencing software.

The main differences between the original Xone:92 and the CTRL hybrid is the addition of a navigation control system that allows Hawtin to select individual .WAV files within Ableton, or to select entire rows for simultaneous playback. The Xone:92 CTRL also has an additional third Aux send, no LFO circuits, a MIDI clock "jog" lever to assist in synchronising MIDI tempo to vinyl, 6 additional DATA controllers, a footswitch socket, a front panel MIDI channel selector, and routing options for Mix 2 to be assigned to Aux 1 or Aux 2.

meer info

kwijlt u alvast
 

Attachments

  • xonectrl92.jpg
    xonectrl92.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 98
Laatst gewijzigd:
Weer een Ableton tool? Tja als DJ kan ik me nog iets bij zón mixer voorstellen maar als synthollogist ik er niets aan.

Of wacht ... nee ... ik draai geen plaatjes (meer) *D
 
jeuz wat een knoppen :confused:

die moet je wel thuis hebben wil je der mee over weg kunnen :D
 
Deze custom mixer heeft enkele midi controls zodat je geen externe midi controller nodig hebt om de Ableton functies aan te spreken. 't is iig wel gaaf spul.
De midi out (met interne bpmcounter) is ook makkelijk, je hoeft je tracks in ableton niet meer te beatmatchen.
 
Een Dj-mixer waarmee je een computer kunt triggeren....goh,wat handig...



(...ja,die opmerking was sarcastisch...)
 
Wat een luiaard eigenlijk, om dat nu speciaal op een dj mixer te hebben... Gewoon een merchandising stunt.

Geef toe de nieuwe Mackie control C4 is veeel toffer:

Mackie-Control-C4-top-lg.jpg
 
^^^^ Maar die heeft weer geen penny & giles faders hehe.

Ik vind het wel de beste oplossing sinds die lelijke roland dj mixers

f_dj2000.jpg


en tis overigens een mixer waarmee ik een mpc kan triggeren, een pc/laptop kan natuurlijk ook maar ik denk hier aan een set met draaitafels. Geen liveset.

Overigens kun je die CTRL Live tafeltjes ook zelf maken want er zit nix in audio processed, midibox.org. Moet je het alleen zelf doen.
 
stond deze zomer ineens achter zo'n xone 92 was toch even slikken:confused: meer knoppen maken het niet altijd makkelijker, of het moet de standaard worden...en met zo'n prijs??

Alleen de top dj's zetten de xone 92 op hun wishlist (anders komen ze niet draaien) hha sukkels..naar mijn mening.

Toch zie ik het wel zitten maar niet voor dj's meer voor een dj achtige live performence, zo'n nieuwe xone cntrl zou mooi in mijn live setupje passen....nu nog een optreden scoren!! haha
 
Richie heeft me uitgelegd dat hij hem samen met z'n vader ontwikkeld heeft.

Wie een beetje meer weet van Richie weet dat hij (met zn vader) nog wel meer experimentele dingen gemaakt heeft voor zn muziek :)

Maar zowieso zeer cool toch?
samen met Ableton, FS (hollands product door N2IT), en meer dingentjes...

=)
 
Origineel geplaatst door Formant
en tis overigens een mixer waarmee ik een mpc kan triggeren, een pc/laptop kan natuurlijk ook maar ik denk hier aan een set met draaitafels.

Komkom om een mpc (of eender welke andere sequencer) te syncen met draaitafel heb je toch helemaal geen speciale mixer nodig zeker? ELKE sequencer heeft een tap tempo functie en je kunt het tempo eenvoudig aanpassen...

Het is dan enkel nog een kwestie van op het goeie moment op start te duwen :L
 
Lijkt me toch duidelijk dat dit bestemt is voor dj gebruik, ableton dus maar ook andere software/hardware sequencers, maar dus incluis SL12xx's neem ik aan. Anders heb je die hele hardware meuk niet nodig als het zo specifiek een software controller moet zijn. Beter dan een mixwizard gebruiken en geen dj mixer, of idd een mackie controller.
 
lieve jongens en meisjes (ot: zijn die hier eigenlijk?)
ik moet evengoed, ondanks alle goed argumenten van weerszijden, toch zeggen dat ik het in het algemeen een goede ontwikkeling vind dat de grens tussen muziekanten en djs steeds dunner begint te worden neem bijv plastikman.
een product als deze A&H mixer is naar mijn mening een grote stap in ontwikkeling...

:confused: :peukie:
 
[sjesus_fuse_heeft_weer_wat_te_zeiken_modus]
Wat doet DJ gear hier?
[/sjesus_fuse_heeft_weer_wat_te_zeiken_modus]

Maar ff on topic. Wat heeft Richie met z'n pa samen gedaan dan?

Dit gaat wel een beetje een commerciele kant op. Allemaal spullen laten maken en dan z'n naam d'rop plakken omdat het dan beter verkoopt. Als het gewoon goed spul is dan verkoopt het toch wel.
 
Origineel geplaatst door fuse

Dit gaat wel een beetje een commerciele kant op.

die dingen worden niet gemaakt om aan de muur te spijkeren, fuse.
 
Origineel geplaatst door fuse
[sjesus_fuse_heeft_weer_wat_te_zeiken_modus]
Wat doet DJ gear hier?
[/sjesus_fuse_heeft_weer_wat_te_zeiken_modus]

Maar ff on topic. Wat heeft Richie met z'n pa samen gedaan dan?

Dit gaat wel een beetje een commerciele kant op. Allemaal spullen laten maken en dan z'n naam d'rop plakken omdat het dan beter verkoopt. Als het gewoon goed spul is dan verkoopt het toch wel.

Voor zover ik weet had Richie Ooit zelf een mixer uit de Xone serie samen met zijn vader (die iets met electronica doet) omgebouwd met functies zoals die op deze mixer ook aanwezig zijn. Was Richie's mixer ooit nog uniek, nu zijn ze ook voor anderen beschikbaar, en dat lijkt me een prima ontwikkeling toch?
 
Origineel geplaatst door AOR
die dingen worden niet gemaakt om aan de muur te spijkeren, fuse.

Niet?

Hmmm.....


Maar dat hij zelf ooit zo'n ding helemaal verbouwd heeft en dit zo goed beviel dat hij samen met die gasten een serie model heeft opgezet is wel gaaf ja.
Maar ik had meer zoiets van hij krijgt wat centen en ze mogen zijn naam op dat apparaat plakken ter bevordering van de verkoop. Want da's gewoon marketingbullshit wat nergens over gaat. Zelfde als bekende mensen achter synths zetten omdat jonge gastjes dan ook gaan denken 'shit moet ik hebben die bak'. (bijv JP8000 :engel: )
 
Back
Top