opgezwolle, overmatig synth gebruik?

Nederhop

Nederhop

Nederhop, Nederlandstalige Rap, Nederrap... :P

Hou aub in je achterhoofd dat RAMP, TOP NOTCH en de rest om t maar zo eenvoudig mogelijk te houden,
Echt verschillend zijn... Ieder zijn stijl waar het gesproken woord op wordt gegeven zeg maar:P
Het is waar je van houdt idd ja, maar om nou OP steeds aan te halen met " moordenaars",
daar zijn ze allang uit gegroeid en zijn al 15 jaar bezig met genoeg gereleasde shit nu in eigen beheer,
waar anderen alleen maar van kunnen dromen.
Vrije stijlen is waar ik de rapper ook van onderscheid en niets is cooler dan met
briefjes zwaaien door de crowd en dan horen wat zo n rapper terplekke verzint!

Maar om ontopic te blijven...

Ik vind het alleen maar een goed teken dat "hiphop" NIET wordt beperkt
met een bescheiden setup van sampler, turntables en jekentdatwel...
Zolang het stevig,dik klinkt waar je je hoofd bij ken knikke
en nog naar een "boodschap/gevoel" kan luisteren waar jij wat aan hebt.

Het gesproken woord op muziek vind ik gewoon geweldig,
en qua gear die je gebruikt om muziek mee te maken,
mag het van mij met vanalles zijn :)
 
beetje offtopic

Ik vind er geen zak aan, die crap en tick tock. opgezwolle dus ook niet. Maar goed, das mijn mening.

Waar ik wel zo ziek van wordt zijn die stickers die opgezwolle overal opplakt in de stad. Of ze spuiten met graffiti hun naam ergens. Je kan niet eens meer normaal in een Zwolsch park gaan zitten of hun naam staat erop gespoten/geplakt. Volgens mij nog harstikke verboden ook zoiets te doen.
 
Het zijn gewoon een stelletje stumpers met hun macho gedrag. Ik woon vlakbij zwolle en heb vrienden die in zwolle gewoond hebben. En iedereen in zwolle vindt opgezwolle echt diep triest behalve dan de kleuters en veel van dat andere grut van 6 tot 12 jaar enzo die vinden opgezwolle wel stoer. Dat mensen hier opgezwolle te gek vinden valt me toch echt zwaar tegen.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Het zijn gewoon een stelletje stumpers met hun macho gedrag. Ik woon vlakbij zwolle en heb vrienden die in zwolle gewoond hebben. En iedereen in zwolle vindt opgezwolle echt diep triest behalve dan de kleuters en veel van dat andere grut van 6 tot 12 jaar enzo die vinden opgezwolle wel stoer. Dat mensen hier opgezwolle te gek vinden valt me toch echt zwaar tegen.

Waarschijnlijk heb jij niet naar de cd's van opgezwolle geluisterd. Echt niet dat het allemaal kinderachtige prutliedjes zijn.
Veel teksten gaan over problemen in de maatschappij, etc. Gewoon dingen waar je dagelijks mee te maken hebt.
En das zeker geen kinderpraat. Natuurlijk zijn niet alle nummers serieus, maar dat hoeft ook niet.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Het zijn gewoon een stelletje stumpers met hun macho gedrag. Ik woon vlakbij zwolle en heb vrienden die in zwolle gewoond hebben. En iedereen in zwolle vindt opgezwolle echt diep triest behalve dan de kleuters en veel van dat andere grut van 6 tot 12 jaar enzo die vinden opgezwolle wel stoer. Dat mensen hier opgezwolle te gek vinden valt me toch echt zwaar tegen.
Dat jij een blauwtje gelopen hebt op zijn jongere zusje, wil niet zeggen dat ze stom zijn.. ;)

Dat jij niet naar de muziek luisteren, maar naar je omgeving, dat valt mij tegen. De muziek zit vol met synthfreak geneuzel. Top!
 
Origineel geplaatst door Mennomoog
beetje offtopic

Ik vind er geen zak aan, die crap en tick tock. opgezwolle dus ook niet. Maar goed, das mijn mening.

Waar ik wel zo ziek van wordt zijn die stickers die opgezwolle overal opplakt in de stad. Of ze spuiten met graffiti hun naam ergens. Je kan niet eens meer normaal in een Zwolsch park gaan zitten of hun naam staat erop gespoten/geplakt. Volgens mij nog harstikke verboden ook zoiets te doen.

1 van de elementen van hiphop,niks mis mee:biertje:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Het zijn gewoon een stelletje stumpers met hun macho gedrag. Ik woon vlakbij zwolle en heb vrienden die in zwolle gewoond hebben. En iedereen in zwolle vindt opgezwolle echt diep triest behalve dan de kleuters en veel van dat andere grut van 6 tot 12 jaar enzo die vinden opgezwolle wel stoer. Dat mensen hier opgezwolle te gek vinden valt me toch echt zwaar tegen.

Zit niet zo te zeiken man, opgezwolle is op dit moment het beste wat nederlandstalige hiphop te bieden heeft, en het zit gewoon enorm goed in elkaar. Het valt mij zwaar tegen dat je alleen loopt te zeiken, je hebt hiervoor al 1 x je offtopic & ongenuanceerde mening gegeven, 2 x is genoeg.
 
Gisteren op het Virus festival heb ik ze voor de eerste maal live gezien. Sterk.. Ik vond het sterk, ondanks de technische problemen.
 
Geen wonder dat een drentenaar de pik heeft uit een clubje uit Zwolle.

Ze waren goed te pruimen hoor.

Bong-ra vond ik live wat minder eigenlijk.
En Speedy J was leuk totdat het trukje met de dub delay begon te vervelen.

Ware helden vond ik Peter Pan.
Speulen gvd!
 
opge...zwolle!!

zekers dat dat dope hiphop is. Maar ik vind ze zelf vaak wat te klinisch en inhoudsloos (niet altijd dus he). Ik heb dan liever duvelduvel met zijn geschifte shitz, of jawat met zijn staccatoraps.

Of doper nog: my main man uit Kampen: joey. Check 47studios
 
Origineel geplaatst door C-Code
..opgezwolle is op dit moment het beste wat nederlandstalige hiphop te bieden heeft..

=( O mijn God!


Ik kan me wel vinden in de uitspraken van ReSoNaNcE, maar dat zal wel met smaak te maken hebben.. ;)
 
Ben je dan ook eens dat je dan deze beste zwollenaren als randdebielen mag bestempelen omdat ze nou toevallig muziek maken die jullie niet trekken.
Beetje overtrokken toch?

Sjeezzzz, krijg er trek van!
 
:frons: okééé.... ik ben het met sommige uitspraken eens..

Affijn, boeiend. :gaap:
 
ik zal er aanstaande zaterdagmiddag eens naar luisteren op het gratis podium enjoi op de markt
( http://www.podiumenjoi.nl/ )
 
al zit er maar een freaky/vet geluidje in, dan ben ik al tevreden. ik vind de beats van opgezwolle niet allemaal even gaaf maar wel stukken origineler dan de doorsnee hiphop.

ook leuk: dj tomek en/of missy elliot (vooral de onomatopeeën van missy (wow vet woord)..vind ik dik in orde). die hebben ook van die dikke synth-beatz

ik luister niet altijd even goed naar teksten en die kunnen me vaak ook niet eens boeien. al rappen ze over een schimmelinfectie of over de schommel waar ze als kind eens van af waren gevallen. als ik de flowwww voel is 't goed.

brainpower..schmainpower..flapdrol, hij voelde zich in de effenaar zo'n grote jongen pfff
 
Onomatopeeën Moeilijk woord en dan is het twintig jaar stil.
Componeer eens met : Onomatopeeën.

Syntersizers kunnen ook praten lijkt het.
Menselijke geluiden nadoen stemmen.
Of andersom mensen doen Syntersizers na of geluiden.

Onomatopeeën
Bliep knor happy accident rinkel-de-kinkel Grommend Zweef
Woef woef Miauw Kukeleku Knor knor
Blegh! (kotsgeluid)
Eeeeeeeek! (piepende remmen)
Twitter
splash
klapboem
wow en flutter.
Baf
Bwamm
Hey
Zwonk
Poof
Gurp
Crash
Pang
miam miam
klok-klok
Klots
hatsjie!
ring ring
Grrrr
Grunten
Growl
Whoops
Ugg
Kwetterend: H
Giechelend:
Sissend:
Ratelend:
Kabbelend:
Kwaak kwaak
Gok gakken, kwaken, kwekken, sissen, tjilpen, hikken, kraken, zappen, en zoemen
Natuurlijk! Laten we deze geluiden verkennen:
Tingel tingel: Dit doet me denken aan een tingel-tangel, een windgong die zachte, zuivere klanken maakt bij beweging.
Ze worden vaak gemaakt van bamboehout en hebben de vorm van een cilinder
Bim-bam-bom: Dit geluid roept associaties op met klokkentorens. Het gesis van lucht kunnen beschrijven:
smak, glap, slop, slok, slurp,
Sssssss: Dit is het klassieke geluid van lucht die ontsnapt, zoals bij een lekke band of een slang die sist.
Ffffff: Een zacht, continu geluid dat lijkt op het suizen van lucht, bijvoorbeeld wanneer je een ballon langzaam leeg laat lopen.
Whooooosh: Een krachtig geluid van lucht die snel beweegt, vergelijkbaar met een sterke windvlaag of een raket die opstijgt.
Spaans: “Hola” voor hallo
VROAAAOEM
plop”, “knal” of “boem
(yù): Dit wordt gebruikt om een dier te roepen en te laten stoppen.
Plonk
“wow
tick-tock
pitter-patter
toetoet
Fluister… ssssst.
Bang! Het plotselinge geluid van een knal, een schokgolf die door de lucht snijdt.
Het kan een vuurwerk zijn dat de nacht verlicht, een deur die dichtslaat, of een onverwachte verrassing die ons doet opspringen. 🎆💥
Dieren als de koekoek, de tjiftjaf, de kievit, de oehoe, de tureluur, de grietjebie, de grutto, de tjitjak en de tokeh heten zo, omdat ze dat geluid maken.
 
Back
Top