opgezwolle, overmatig synth gebruik?

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Kan me herinneren dat ze ook met snoeiharde gitaren nummers maakten? Of was dat toch weer een ander bandje..?
Muziek is leuk, ik heb alleen een HEKEL aan NL-talige rap..
 
Volgende maand staan ze op 't VIRUS festival in Eindhoven.

(Maar beter nog... ook Bong-Ra en Ken Ishii. Speedy J komt ook btw)
 
erg fris en relaxed
brandstof is erg o.k ja
als ze bij nij inde buurt komen zal ik ze zeker gaan beluisteren ' live dan '
 
Origineel geplaatst door d.b.1
erg fris en relaxed
brandstof is erg o.k ja
als ze bij nij inde buurt komen zal ik ze zeker gaan beluisteren ' live dan '
Twee mensen die zeggen dat het okee is... Dat wordt blind bestellen dan!

:)
 
Ik vind nederlandse gangsta rap zo'n zielige vertoning en dan vooral die clips van hun echt alsof ze regelrecht uit de ghetto komen. Zoiezo nederlandse rap zuigt en zijn vaak van die nep gansters die ghettotje spelen. Ik heb eens op school gehoord dat een paar gozers wat leden zagen uit de Osdorp posse en gewoon puur uit interesse en nieuwsgierigheid op die gozers afstapte, en toen gingen die gasten allemaal op de loop omdat ze bang waren voor een groepje tieners! En in de studio spelen ze weer de stoere gangster. Alsjeblieft zeg. En de nederlandse rappers die zich niet voordoen als gangster, die rap vindt ik nog veel triester die teksten alleen al, echt om van te janken gewoon. zoals brainpower enzo vindt ik toch echt diep triest en werkt echt op mn zenuwen. Als er zo'n clip voorbij komt op de TV of Radio kan ik mn afstandsbediening maar niet snel genoeg vinden. Ik denk toch dat echt goede rap alleen uit de states kan komen. Master-P, Method man, Dr. Dre, Snoop dogg etc. En al die wannabe's en vooral als ze uit Nederland of Duitsland komen moeten zich diep schamen. Maar goed politiek correct ga ik nu zeggen: Ieder zn ding toch!?

Edit-

De muziek in nederlandse rap is wel ok zolang ze hun mond maar dicht houden/
Ik las net nog ff de topic en kwam tot de conclusie dat ik erg offtopic bezig was. Maar dit moest ik gewoon ff kwijt :D
Volgens mij was alleen de 1e post ontopic trouwens :biertje:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik vind nederlandse gangsta rap zo'n zielige vertoning en dan vooral die clips van hun echt alsof ze regelrecht uit de ghetto komen. Zoiezo nederlandse rap zuigt en zijn vaak van die nep gansters die ghettotje spelen. Ik heb eens op school gehoord dat een paar gozers wat leden zagen uit de Osdorp posse en gewoon puur uit interesse en nieuwsgierigheid op die gozers afstapte, en toen gingen die gasten allemaal op de loop omdat ze bang waren voor een groepje tieners! En in de studio spelen ze weer de stoere gangster. Alsjeblieft zeg. En de nederlandse rappers die zich niet voordoen als gangster, die rap vindt ik nog veel triester die teksten alleen al, echt om van te janken gewoon. zoals brainpower enzo vindt ik toch echt diep triest en werkt echt op mn zenuwen. Als er zo'n clip voorbij komt op de TV of Radio kan ik mn afstandsbediening maar niet snel genoeg vinden. Ik denk toch dat echt goede rap alleen uit de states kan komen. Master-P, Method man, Dr. Dre, Snoop dogg etc. En al die wannabe's en vooral als ze uit Nederland of Duitsland komen moeten zich diep schamen. Maar goed politiek correct ga ik nu zeggen: Ieder zn ding toch!?

Edit-

De muziek in nederlandse rap is wel ok zolang ze hun mond maar dicht houden/
Ik las net nog ff de topic en kwam tot de conclusie dat ik erg offtopic bezig was. Maar dit moest ik gewoon ff kwijt :D
Volgens mij was alleen de 1e post ontopic trouwens :biertje:

Ieder zijn mening,maar nederhop vind ik beter aan te horen dan een nederlander die engels gaat rappen.
 
De beats zijn op zich lekker, maar die Nederrap.. nou nee..

Qua rap/hiphop heb ik toch meer iets met bv

-Ramm Ell Zee
-Nature Boy Jim Kelly
-Killah Priest

maja das allemaal US..

Toch is het natuurlijk leuk dat we ook in NL iets met rap kunnen, maar de lyrics mogen wat mij betreft wel effe een paar tandjes hoger in niveau!

Arv
 
Maar alez... Over welke onzin rapt Dre of Snoop ni!!? Ook allemaal lichtzinnig geneuk en gescheld! Maar dat is Dre, die mag dat! :confused:
 
ReSoNaNc, wat een gelul man. Er zijn zat amerikaanse rappers die ook gewoon in een normale buurt zijn opgegroeid en nog steeds doen of ze het zo slecht hadden en dat ze gangsters zijn.

En het is helemaal gelul dat je zegt dat al die nederlandse teksten zo triest zijn. Nauw ga jij die engelse teksten dan maar even naar het nederlands vertalen. Echt niet dat die allemaal beter of slechter zijn.

Ik ben ook een voorstander van engelstalig, maar ik vindt het soms wel leuk in het nederlands omdat ik dan alles versta.
Die gasten maken soms zulke gave teksten.

En wat betreft OP, ik vondt dat vroeger wel lachen met die m*oeder n*ukende justitie enzo. Best wel grappig die teksten. Live zijn ze ook wel te pruimen. (laatste keer is al wel weer wat jaren geleden).
Maar ik zit inderdaad niet te wachten op die bubbelbad rap of Brainpower. Das echt helemaal niks.
 
Ik vind dat ReSoNaNce erg kort door de beugel gaat als hij alle nederlandstalig rap meteen wannabee gansterrap noemt. Dat is hetzelfde als Jarre en Teisto op een hoop gooien, voor mijn gevoel.

Wat ik goed vind aan opgezwolle is ook de boodschap.

Doe wat je doet:
verkoop je niet zo goedkoop aan een echte vent.
Trek kleren aan, zodat we zien dat je zestien bent,

Ik bedoel, dat kunnen we niet ruiken.
Je brengt verwarring, logisch dat mannen je gebruiken.....

Denk na over je plaats in je leven. :)
 
Back
Top