Open brief aan het Synthforum en de leden

Ik heb als kind van 8 relatine gekregen / adhd (we spreken begin 80's toen dat nog geen mode ding was) en kinderpsycholoog omdat het leven toen al me niet kon schelen. Ben er pas sinds een paar jaar achter dat ik een tweeling was en ik dat dode broertje zusje mis. Misschien puur ik nog wel ooit inspiratie uit "vanishing twin syndrome"
Nu weten jullie waarom ik zoveel projecten heb en zoveel koop. Ik leef voor 2. Of zoiets.
Of treur voor 2.
Heb gelukkig een hele lieve vriendin en dat kleurt mijn dag, neenee, "ze is het uitroepteken in de zin van mijn leven!"
Zo. Inspiratie dus.
 
De waarheid is een grote korstige anus die met enige regelmaat een dampende klamme moeraswalm in je gezicht knettert.

Dat lijkt me eerder een dakloze die een blik bonen te veel gegeten heeft en zijn buurman zit te treiteren.:D
 
There's more than the unknown world

Jacob B. Solden
 
Laatst gewijzigd:
Als ik in een depressie zit is mediteren en spiritualiteit voor mij de snelste weg naar zelfmoordneigingen. ;)
Ik jaag ook geen geluk na waarin ik word teleurgesteld.


Neurologische processen en erfelijkheid spelen daarin een niet onaanzienlijke rol.

30jaar geleden ben ik na een paar weken gestopt met te mediteren,wier er echt zot van.Nu ben ik zowat 2 jaar bezig(sinds m'n pensioen),kan je zeggen in het begin is het echt doorbijten en volhouden.Was hier vroeger een echt ambetant manneke,tegenspreken,uitkafferen,altijd gelijk willen hebben,verschillende keren op de vingers getikt door de moderators,maar sindsdien is de Boeddha in me ontwaakt.En ben ik heel wat redelijker geworden hier.
Maar ik zit niet met erfelijke afwijkingen in de familie.Maar tegenslagen kan iedereen overkomen.
 
De werkelijkheid is wat overblijft als je nergens meer in gelooft...

Geloof je dan alleen in deze wereld of geloof je in een grotere realiteit dan we meestal zien/waarnemen?
Werkelijkheid is datgene wat je waarneemt en tegelijk een illusie als je perspectief/waarneming verandert.
Aangezien hier sommigen toch aangeven dat er meer is dan datgene wat we dagelijks meemaken wil ik hier een kleine duit in het zakje doen aangezien ik ooit een bijna dood ervaring heb meegemaakt waardoor ik ook een ander perspectief ken dan dat wat men de dagelijkse realiteit noemt.
In mijn idee is elke realiteit ook echt realiteit omdat je waarneming zich op dat niveau bevindt.
Dus als je waarneming puur het materiëele is dan is dat ook zo.
Daarnaast zijn er ontelbaar veel mogelijkheden van bewustzijn en waarneming die ook even reëel zijn ook als is dat voor de doorsnee mens misschien de ver van z'n bed show want hij/zij gelooft alleen in de materieële wereld.
In het meest van deze wereld verwijderde scenario, daar waar geen zelfbewustzijn meer is en je een met alles bent bestaat alleen maar leegte en is alles een illusie zoals de boeddhisten zeggen.
Op die manier is zelfs onze wereld een geloof, een overtuiging.
En tussen deze twee uitersten zijn wat mij betreft nog ontelbaar veel realiteiten mogelijk en geen mens kan alle realiteit waarnemen want je kan niet alles tegelijk zijn maar altijd zal om een bepaalde werkelijkheid helemaal te zijn er een bewustzijnsvernauwing moeten plaatsvinden waarmee je je afsluit van de rest.
maw verdieping betekent vernauwing maar tegelijkertijd een beleving en intensivering van die uitsnede van die werkelijkheid.
Op zo'n moment speelt tijd ook geen rol meer en ruimte krijgt een andere betekenis.
Je zoomt in en vernauwt en tegelijk vind er verdieping plaats en op dat moment valt de rest buiten de waarneming.
Voor velen hier op het forum is het bijv een bekend gegeven dat hoe meer je in de muziek opgaat tijdens een creatief moment hoe minder ruimte er op dat moment voor andere zaken is, je wordt erin gezogen/opgenomen zeg maar.
En op het moment dat je er helemaal inzit ga je niet aan de boodschappen denken maar ben je in een zekere staat van overgave.
100 % focus betekent tenslotte volledig aanwezig in datgene waar je je bevindt en dat kan deze of een hele andere werkelijkheid zijn.
Dit verhaaltje is in feite mijn geloof/mijn overtuiging, dit is hoe ik er een beetje tegenaan kijk.

Nou werd het toch een wat langer verhaal dan de bedoeling was dus sorry hiervoor maar misschien is het wel 'ns aardig om over deze dingen na te denken.
 
De tegeltjesteksten en koude grond mix & match spiritualiteit vliegen ons werkelijk om de oren. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik op Jomandaforum terecht was gekomen :D
 
Ooit zei een wijze man:

'wijsheid bestaat niet!'
 
- Wijsheid is dat je het niet meer weet -

Mystieke ervaringen als willem1958 bedoelt kunnen (maar hoeven niet) als heel angstaanjagend ervaren worden. Je voelt je nl. één met het universum, er is geen ik meer. :halleluja Maar het kan je misschien ook perspectief bieden voor problemen.
Ik neem tenminste aan dat hij dat bedoelt.

Een (veilige!) therapeutische setting met (bijv.) Ayahuasca die ik kan aanbevelen is ...
[maar niet iedereen heeft er baat bij]


Als ik niet beter wist...
vertel!
 
Voor de gene die er geïnteresseerd in is, dit weekend breng ik een meditatie gids uit, gratis. Het is voor leerlingen en leraren (die deze kunnen gebruiken in bijvoorbeeld de yoga klas). Het is in het Engels en 48 pagina's. Voor de geinterseerde kan je me een pm sturen, en geef ik je download link.
 
De tegeltjesteksten en koude grond mix & match spiritualiteit vliegen ons werkelijk om de oren. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik op Jomandaforum terecht was gekomen :D

Jij zegt het....:D

Daarom voor mij alleen linksdraaiende yoga.
 
De tegeltjesteksten en koude grond mix & match spiritualiteit vliegen ons werkelijk om de oren. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik op Jomandaforum terecht was gekomen :D

Ik liet me verleiden door reacties van de vorige posters en later realiseerde ik me dat het veel te veel of topic ging maar toen was het forum ondertussen al gesloten en in transitie dus ik kon verder geen reaktie meer plaatsen.
Soms gebeurt het dat men te snel een reaktie plaatst.
Wel jammer dat je op zich serieuze reacties afdoet met Jomanda achtige toestanden.
 
- Wijsheid is dat je het niet meer weet -

Mystieke ervaringen als willem1958 bedoelt kunnen (maar hoeven niet) als heel angstaanjagend ervaren worden. Je voelt je nl. één met het universum, er is geen ik meer. :halleluja Maar het kan je misschien ook perspectief bieden voor problemen.
Ik neem tenminste aan dat hij dat bedoelt

Heel goed gezien KatieMusic en gelukkig interpreteer je het wel goed ipv zoals sommigen door onwetendheid het afdoen met flauwe opmerkingen.
Maar ik reageer er verder niet op om zoals ik hiervoor reageerde eigenlijk vind dat het teveel offtopic is gegaan.
Mocht je het interessant vinden om wat dieper erop in te gaan stuur dan een pb
 
Ja, inderdaad jammer als er over serieuze reacties - die er mogelijk ook nog wat toe kunnen doen (!) - lacherig wordt gedaan en vergeleken worden met Jomanda achtige toestanden.:( Meestal komt dit door onwetendheid. Maar dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren (als je te snel ff iets wil posten) ...

Een (veilige!) therapeutische setting met (bijv.) Ayahuasca die ik kan aanbevelen is ...
[maar niet iedereen heeft er baat bij]


Je kunt daar overigens ook deelnemen aan een Iboga / Ibogaïne ceremonie.
Ze zitten in Gasselte (Drenthe) en Zaandam.

En mocht je geïnteresseerd zijn, op hun website kun je ook (gratis) een e-boek (NL/EN) downloaden. :)
https://www.degewijdereis.nl/gratis-e-boek-cd

Nu verder weer on-topic ;)
 
Prima, met de nieuwe look wordt Synthforum ook een beetje Faceboek achtig, ik zit ook al 37 jaar in de Wajong, maar ik mankeer helemaal niks, ik was wel ziek toen ze me erin gooiden, maar je kan toch beter worden? Alleen geloven ze je niet, dat je beter kan worden, dus blijf ik lekker Wajong trekken, hoef mezelf niet te bewijzen...:D
 
Prima, met de nieuwe look wordt Synthforum ook een beetje Faceboek achtig, ik zit ook al 37 jaar in de Wajong, maar ik mankeer helemaal niks, ik was wel ziek toen ze me erin gooiden, maar je kan toch beter worden? Alleen geloven ze je niet, dat je beter kan worden, dus blijf ik lekker Wajong trekken, hoef mezelf niet te bewijzen...:D

Soms is het maar beter om niet te reageren. Dat zal ik dus nu ook maar niet doen.
 
Back
Top