Open brief aan het Synthforum en de leden

Mooi dat verschillende mensen zich hier kwetsbaar opstellen met dank aan vink die het startschot geeft, moedig hoor en bedankt daarvoor!
Gelukkig is dit wat dat betreft geen facebook want al zit ik er zelf niet op toch hoor je vaak dat het een en al successtories zijn die je daar tegenkomt.
Hier is gelukkig ook ruimte voor de andere en hele menselijke kant want eigenlijk elk mens maakt in zijn/haar leven dingen mee die z'n sporen kunnen nalaten en dan is het maar de vraag of je daar weer goed uitkomt uiteindelijk.

Ook ik ben sinds oktober vorig jaar afgekeurd en dan vooral op fysieke zaken zoals een hartinfarct en astma.
Daarnaast heb ik indertijd ook wel 'ns wat meer psychische problemen gehad maar door er aan te werken ben ik gelukkig wel zover gekomen dat ik redelijk goed in het leven sta zij het dat ik me in sommige situaties zo nu en dan nog wat ongemakkelijk kan voelen tussen mensen maar over het algemeen is het goed te doen.
Tenslotte mag je je ook wel 'ns ongemakkelijk voelen, da's heel menselijk.
Ik ben nu zestig en na een jaar of 35 gewerkt te hebben vat ik het maar op alsof ik 7 jaar eerder met pensioen ga.

Wat de muziek betreft; voor mij is het een lekkere manier om bezig te zijn, geconcentreerd te zijn en zo af en toe iets leuks te maken.
Het forum beschouw ik wat dat betreft als een heel positief iets want soms loopt iets niet lekker in je setup bijv en kan je vragen stellen en zowiezo is het leuk om samen je interesse te delen en met elkaar te ouwehoeren over datgene wat we allemaal interessant vinden.
Wat dat betreft: iedereen bedankt in ieder geval!
 
Ik ben behoorlijk saai en normaal, maar ik vind het hier ook wel leuk.
 
ik ben vooral een hele botte lul om mijn onzekerheid te verbloemen
maar ik zoek dan wel altijd de verfijning in die lompheid omdat ik zo'n genuanceerde intelligente jongen ben
daarnaast heb ik een hekel aan mensen, muziek, fora en geartalk
..en net genoeg (sociale) skills, talent, privileges en geluk om me door dit zinloze bestaan te bluffen
voor mijn werk maak ik geluid voor allerlei producties en muziek is daar een onderdeel van
ook doe ik al een aantal jaartjes aan kitesurfen omdat een wetsuit me zo goed staat
van naphoven is inderdaad een saaie vent. normaal is ie niet, knetterzieke gast, maar wel heel erg middelmatig in alles
 
definitie van saai :Z ...
1k0.jpg


Ik vind dat er meer openheid moet zijn, minder stigmatisering en minder schaamte rondom psychische problemen, depressies, psychoses, burn-outs, paniek- of dwangstoornissen, PTSS, stress, aids, suïcides, ADHD, LHBT'ers, cosmetische chirurgie, leeftijdsverschil (in relaties), #MeToo, seks, abortus, prostitutie, gedetineerden, verslavingen, koopziek zijn, ongesteldheid, aambeien hebben, Donald Trump een goede president vinden, het aantal scheten dat je op een dag laat, etc. (*) En dit ook niet meer zien als taboe.

[* En wat ik nog allemaal vergeten ben ... :)]
 
Laat ons besluiten met 'niets menselijks is me vreemd' en 'als het woord bestaat heeft dat 'n reden'
 
definitie van saai :Z ...
1k0.jpg


Ik vind dat er meer openheid moet zijn, minder stigmatisering en minder schaamte rondom psychische problemen, depressies, psychoses, burn-outs, paniek- of dwangstoornissen, PTSS, stress, aids, suïcides, ADHD, LHBT'ers, cosmetische chirurgie, leeftijdsverschil (in relaties), #MeToo, seks, abortus, prostitutie, gedetineerden, verslavingen, koopziek zijn, ongesteldheid, aambeien hebben, Donald Trump een goede president vinden, het aantal scheten dat je op een dag laat, etc. (*) En dit ook niet meer zien als taboe.

[* En wat ik nog allemaal vergeten ben ... :)]

geheel mee eens, en deze "diskussie" loopt als vanzelf, het is gelukkig een plaats voor velen geworden. evenals SF, voor veel mensen hier is het meer dan een hobby, een passie, de muziek en dat merk je.

ja! meer openheid! taboes, zijn niet mijn ding... (al heb ik een track die "totem und tabu" heet, maar goed, dat is een geroofde titel... )

mooie, bizondere bijdragen hier, en leuke.. ik waardeer de openheid, dat is zeker nodig, zeker in deze tijden...

een goeie klinske!
 
Mooie, open brief. :okdan:

Leuk om te zien hoeveel 'gekken' er op dit forum rondlopen.
Ik ben zelf al vijfentwintig jaar arbeidsongeschikt door depressies en het forum is voor mij, naast de muziek, een prima afleiding gebleken.

Het mooie van dit forum vind ik dat het opvallend gemoedelijk is.
Vergeleken met andere plekken op het net vind ik het hier zelden uit de hand lopen en hoeft er zo op het oog weinig hard gemodereerd te worden.
Ook een prettige eigenschap is dat ik hier over het algemeen weinig oordelen en veroordelingen tegenkom op het persoonlijke vlak (ik heb het uiteraard niet over de discussies analoog/digitaal, hardware/software etc. ;) ).
Het forum is voor mij mede om deze redenen altijd een 'veilige' plek geweest.

Natuurlijk zijn er dingen veranderd in de loop der tijd en niet altijd naar mijn smaak, maar dat heet ontwikkeling (en ouder worden) maar de essentie is nog steed hetzelfde wat mij betreft.
 
Ik kom al een tijdje op dit forum, en moet zeggen dat vooral het laatste jaar ik jullie erg kan waarderen. Daarvoor ook, maar meer sinds ik niet meer in Nederland woon is het anders geworden. Wellicht ook omdat ik hier in eigen taal kan communiceren.
Kan er erg van genieten, inclusief de sommige azijn zeikers zoals dat hier wordt genoemd, en wat ik in sommige gevallen ook kan zijn.

Voor de topic starter en andere die hier openlijk een verhaal delen... kan alleen maar zeggen dat het goed is voor een beter begrip. Waarschijnlijk doe je het daar niet voor, maar het is fijn om de achtergrond van mensen te kennen. In privé en beroepsmatig leven vind ik dat ook leuk, het verhaal achter de mens, en dus ook hier waar we toch wat tijd met elkaar doorbrengen, elkaar helpen in en met het produceren van muziek.
Denk dat we met het maken van muziek toch iets bijzonders doen als je het vergelijkt met andere hobby's. Het is ook een stukje emotie wat je er in stopt.

Nee, ik hou van het forum zoals het is en kom hier graag op bezoek.
 
Wow, ik heb deze post over het hoofd gezien..

Arjan, beste kerel.. jouw post is moéten zijn.. prachtig gewoon. Ook de vermelding naar mij ontroert me diep, dank je wel man.. Jij ook, lieve Eduard :luv:

Ik vertoef hier al jaren met veel plezier.. jullie kennen me wellicht als een extreem extravert persoon.. Is ook zo, daar heb ik zo'n 100 redenen voor, die ik niet ga opsommen.

En, jullie maken muziek waar ik zeer graag naar luister en feedback..

Jullie geven me tips en antwoorden op iedere vraag die ik stel, enz..

Even vermelden dat er wellicht een diagnose is vastgesteld voor mijn slaapproblemen, de naam van het kind is Cataplexie/Kataplexie.. zeldzaam en zeer gevaarlijk.

Om jullie de moeite te besparen om naar de juiste informatie te zoeken, heb ik hier beneden de tekst geplakt wat Cataplexie namelijk inhoudt.

Ook heb ik een ernstige buikbreuk opgelopen.. d.w.z. dat de "buikplaat" die 2 buiken aan mekaar verbindt, is losgekomen.. Gevolg : uitstulpingen van de buikplaat zichtbaar doorheen de huid.. (3D) én mijn darmen die dus nu niet meer worden tegengehouden en me doen uitzien als een uitgemergeld Afrikaans kindje met een steenharde buik zo groot als een heuvel/berg soms..

Wat wil ik daarmee zeggen : ik moét veel liggen.. op de zij, met een kussen onder de buik. Ook voor de cataplexie moet ik minstens 12h horizontaal liggen.. Deze week nog geen 6 uur geslapen op een periode van 60 uur, dus ik val meermaals per dag in een soort van "coma".. Ik hoor, zie, en voel alles, maar ik kan totaal niet reageren, en dan beginnen er traantjes te vloeien.. Tja, ook dit heeft een postitieve reden wellicht..

Maar helaas kan ik niet lang op een stoel zitten, dus deze lap tekst typen is redelijk pijnlijk.. aaaah.. haha :o:

Ik wens iedereen hier te bedanken voor alles en nog wat.. en iedereen met een psychische of lichamelijke aandoening veel steun en goede moed.. Als ik het niet vergeet post ik onder de Cataplexie-tekst nog een filmpje dat je zéker eens mag bekijken..

Alles goeds iedereen,

:luv:

Gloomy.
_______

Cataplexy is een plotseling, kort verlies van de vrijwillige spiertonus die wordt veroorzaakt door sterke emoties zoals lachen.

De aandoening is meestal geassocieerd met narcolepsie, een slaapstoornis die minder dan 1% van de algemene populatie beïnvloedt.

Cataplexie treedt op tijdens wakker uren. Aanvalen kunnen een nauwelijks zichtbare zwakte in een spier zijn, zoals de ooglengte, of zo ernstig als een totale instorting van het lichaam. Aangezien cataplexie een neurologisch probleem is, kan het worden misdiagnostiseerd als een aanvallingsstoornis.

Er is geen kuur voor cataplexie, maar kan worden beheerd door medicijnen en modificatie van potentiële triggers.

Hier zijn enkele belangrijke punten over cataplexie. Meer informatie en ondersteunende informatie vindt u in het hoofdartikel.

Tijdens een episode van cataplexie is een individu wakker maar tijdelijk verlamd (of gedeeltelijk of volledig)

De amygdala en de prefrontale cortex van de hersenen bevatten neurale pathways waardoor positieve emoties vermoed worden dat ze cataplectische aanvallen veroorzaken

Narcolepsie met cataplexie is momenteel een auto-immuun-gemedieerde aandoening

Cataplexie zonder narkolepsie is zeldzaam

Begin van cataplexie komt meestal voor in de kindertijd of adolescentie

Cataplexie wordt verslechterd door vermoeidheid

Cataplexie beïnvloedt mannen en vrouwen evenzeer

Cataplexie kan optreden na de abrupte stopzetting van een antidepressiva medicatie

Eén verschil tussen een aanval en cataplexie is dat een aanval op elk moment kan plaatsvinden en wordt niet voornamelijk veroorzaakt door periodes van sterke emotie

Natriumoxybaat is goedgekeurd door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) voor de behandeling van cataplexie

Het woord cataplexie betekent "om neer te slaan."

Wat is cataplexie?

Tijdens een episode van cataplexie kan het individu spierbestrijding aan beide kanten van het lichaam verliezen, wat soms leidt tot een volledige instorting van het lichaam.

Cataplexie is een plotselinge verlies van spierbesturing, meestal aan beide kanten van het lichaam, veroorzaakt door sterke, vaak aangename emoties. Hoewel gelach de meest typische trigger is, kunnen andere triggers geluk, opwinding, irritatie, verrassing of een stressvol gebeurtenis bevatten.

Cataplexie is meestal geassocieerd met narcolepsie, maar kan optreden bij andere zeldzame aandoeningen zoals de ziekte van Niemann-Pick type C, het syndroom van Prader-Willi en de ziekte van Wilson.

Soms kan cataplexie worden gezien in andere medische aandoeningen, waaronder beroerte, multiple sclerose, hoofdletsel en encefalitis.

De duur van een cataplexie-aanval is kort en varieert van enkele seconden tot enkele minuten, gevolgd door een snelle terugkeer van de normale spiertonus en -functie.

Oorzaken van cataplexie

De hypothese van de slaapvertraging van REM suggereert dat cataplexie de spierverlamming is die normaal gesproken optreedt tijdens de REM-slaap die in de wekelijkse weken indringt. De onderliggende oorzaak van deze indringing is onbekend, maar een verlies van hypocretine (ook bekend als orexine), een neurotransmitter die betrokken is bij de regulering van de slaap- / wakkercyclus, wordt beschouwd als de belangrijkste bijdragende factor.

Een studie gepubliceerd in de Journal of Clinical Investigation In 2010 bleek dat het verlies van hypocretine wordt veroorzaakt door een auto-immuunrespons targeting tribbles, of trib 2 antilichamen. Deze auto-immuunrespons doodt ook neuronen in de hersenen die hypocretine produceren.

De frequentie van cataplectische afleveringen varieert van minder dan een per jaar naar een aantal per dag, waarbij de gemiddelde persoon die cataplexie beïnvloedt een of meer per week ervaart.

Symptomen van cataplexie

Cataplectische aanvallen hebben een brede waaier van variabiliteit; Zij kunnen mild zijn en nauwelijks merkbaar of ernstig zijn met volledige instorting van het lichaam.

Cataplexie afleveringen kunnen omvatten:

Facial twitching, flikkerend of grimacing
Ongewone tongbewegingen
Kaakscheren
Kop of kaak laten vallen
Kniebeen of buigen
Droog ooglid
Spraak problemen.

Het is belangrijk om op te merken dat een individueel ervaren cataplexie overblijfsel bewust is, kan ademen en hun ogen kunnen verplaatsen.

Nu, mijn aanvallen duren langer dan hierboven wordt aangegeven.. en idd, ik word volledig verlamd en ben in staat tot NIETS !

Haha, nou, ik ben nog niet dood hoor.. is gewoon een beetje vervelend, maar er hangen zoals eerder gezegd, heel veel positieve dingen aan vast..

Zoals het wegvallen van "bewustzijn" en "onderbewustzijn".. ik ben niet meer bewust of onderbewust.. ik bèn gewoon. 8D

En enorm veel te danken aan :dj: natuurlijk :)

Minder leuk is dus, dat ik dus veel minder tijd door kan brengen met luisteren en feedbacken.. jammer. Jullie gaan me véél minder zien hier wellicht. :(

Oké, iets anders doen dan zitten nu..

Ah, hierbij het filmpje :



Hopelijk hebben jullie er wat aan..

:luv:

Gloompy.
 
Wow, ik heb deze post over het hoofd gezien..

Arjan, beste kerel.. jouw post is moéten zijn.. prachtig gewoon. Ook de vermelding naar mij ontroert me diep, dank je wel man.. Jij ook, lieve Eduard :luv:

Ik vertoef hier al jaren met veel plezier.. jullie kennen me wellicht als een extreem extravert persoon.. Is ook zo, daar heb ik zo'n 100 redenen voor, die ik niet ga opsommen.

En, jullie maken muziek waar ik zeer graag naar luister en feedback..

Jullie geven me tips en antwoorden op iedere vraag die ik stel, enz..

Even vermelden dat er wellicht een diagnose is vastgesteld voor mijn slaapproblemen, de naam van het kind is Cataplexie/Kataplexie.. zeldzaam en zeer gevaarlijk.

Om jullie de moeite te besparen om naar de juiste informatie te zoeken, heb ik hier beneden de tekst geplakt wat Cataplexie namelijk inhoudt.

Ook heb ik een ernstige buikbreuk opgelopen.. d.w.z. dat de "buikplaat" die 2 buiken aan mekaar verbindt, is losgekomen.. Gevolg : uitstulpingen van de buikplaat zichtbaar doorheen de huid.. (3D) én mijn darmen die dus nu niet meer worden tegengehouden en me doen uitzien als een uitgemergeld Afrikaans kindje met een steenharde buik zo groot als een heuvel/berg soms..

Wat wil ik daarmee zeggen : ik moét veel liggen.. op de zij, met een kussen onder de buik. Ook voor de cataplexie moet ik minstens 12h horizontaal liggen.. Deze week nog geen 6 uur geslapen op een periode van 60 uur, dus ik val meermaals per dag in een soort van "coma".. Ik hoor, zie, en voel alles, maar ik kan totaal niet reageren, en dan beginnen er traantjes te vloeien.. Tja, ook dit heeft een postitieve reden wellicht..

Maar helaas kan ik niet lang op een stoel zitten, dus deze lap tekst typen is redelijk pijnlijk.. aaaah.. haha :o:

Ik wens iedereen hier te bedanken voor alles en nog wat.. en iedereen met een psychische of lichamelijke aandoening veel steun en goede moed.. Als ik het niet vergeet post ik onder de Cataplexie-tekst nog een filmpje dat je zéker eens mag bekijken..

Alles goeds iedereen,

:luv:

Gloomy.
_______



Nu, mijn aanvallen duren langer dan hierboven wordt aangegeven.. en idd, ik word volledig verlamd en ben in staat tot NIETS !

Haha, nou, ik ben nog niet dood hoor.. is gewoon een beetje vervelend, maar er hangen zoals eerder gezegd, heel veel positieve dingen aan vast..

Zoals het wegvallen van "bewustzijn" en "onderbewustzijn".. ik ben niet meer bewust of onderbewust.. ik bèn gewoon. 8D

En enorm veel te danken aan :dj: natuurlijk :)

Minder leuk is dus, dat ik dus veel minder tijd door kan brengen met luisteren en feedbacken.. jammer. Jullie gaan me véél minder zien hier wellicht. :(

Oké, iets anders doen dan zitten nu..

Ah, hierbij het filmpje :

https://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc

Hopelijk hebben jullie er wat aan..

:luv:

Gloompy.

ik wens in ieder geval het beste op je gezondheid.
en mag het van mij alleen maar beter gaan met u
ik zeg altijd maar zo als je lachspieren het maar doen
je bent geen aanvulling op het forum maar de basis er van :okdan:
en ik hoop op het beste voor u.
en nog vele jaren veel plezier met u hier.
het kopje koffie met taart krijgt u van mij want dat verdient u :koffie:
 
Beter een thee'tje en een suikervrij pralientje, want cafeïne en suiker mag ik niet meer hebben, mijn beste vriend.. Edje uit Zwolle ;)

Dank je wel voor je super positieve woorden..

Ik wens ook voor jou het allerbeste.. altijd.. dat weet je :okdan:

Jan.
 
@ Gloomy
.. en idd, ik word volledig verlamd en ben in staat tot NIETS !
Kataplexie, ik had er nog nooit van gehoord. Maar dit is wel even ingrijpend zeg! En ik begrijp dat er helaas weinig of niets aan te doen is. Geven je medicijnen nog iets van verlichting of heb je daar wellicht ook nog eens negatieve bijwerkingen van?

En dan die ernstige buikbreuk die je ook nog opgelopen hebt...

Het filmpje over depressie / de zwarte-honden-dagen heb ik bekeken.
Problemen omarmen is inderdaad beter dan wegrennen van problemen. Maar dat moet je inderdaad eerst zien te leren en er tenslotte ook (nog) de energie voor hebben.

Woorden schieten eigenlijk te kort!
Maar probeer je vast te houden aan de positieve dingen...
En daarbij wens ik je veel goede moed!

Katie
 
Hoi Arjan.

Ik laat hierbij even weten dat je aanwezigheid hier door mij wordt gewaardeerd. Er komt nog eens bij dat je mooie, karakteristieke muziek maakt, die ik graag luister. Ben zelf ook al vele jaren arbeidsongeschikt. Ziek zijn is niet leuk.

See you around op dit mooie Synthforum :biertje:
 
@ Gloomy

Kataplexie, ik had er nog nooit van gehoord. Maar dit is wel even ingrijpend zeg! En ik begrijp dat er helaas weinig of niets aan te doen is. Geven je medicijnen nog iets van verlichting of heb je daar wellicht ook nog eens negatieve bijwerkingen van?

En dan die ernstige buikbreuk die je ook nog opgelopen hebt...

Het filmpje over depressie / de zwarte-honden-dagen heb ik bekeken.
Problemen omarmen is inderdaad beter dan wegrennen van problemen. Maar dat moet je inderdaad eerst zien te leren en er tenslotte ook (nog) de energie voor hebben.

Woorden schieten eigenlijk te kort!
Maar probeer je vast te houden aan de positieve dingen...
En daarbij wens ik je veel goede moed!

Katie

Katie, lief mens :okdan:

Medicijnen helpen niet meer.. Zelfs de sterkste slaapmedicatie helpt niet bij Kataplexie.. je wordt na een paar kwartier terug wakker "gestuwd" ahw.. Je bent alleen maar meer "dul" in je hoofd als je opstaat, en 't is véél gevaarlijker.. Heb de slaapplaats trouwens beneden gemaakt, want ik kan geen trappen meer doen als ik terug bij bewustzijn ben.

Gisterenavond en vannacht verschillende attacks gehad.. De details bespaar ik jullie ;)

Buikbreuk.. tja, ik heb een buikbreukbrace sedert gisteren, maar helaas blijft mijn buik eruit zien als een zwaar ondervoed Afrikaans kindje.. met uitpuilende darmen ook.. tsie.

En ja, ik wou mijn usb-stick oprapen vanuit mijn bureaustoel.. Bàf, voorover op de grond.. nét op de buik.. Hahaha, ik begin 't eigenlijk allemaal best wel grappig te vinden.. Ik krijg er zelfs inspiratie door om dingen te produceren en daar filmpjes van te maken..

Filmpje van de zwarte hond, prachtig hé.. Energie heb je er niet voor nodig om te transformeren.. gewoon een soort van "connectie" maken van je brein naar "Het éne en Alles".. en alles komt goed.. Dus, ik hou me idd recht aan positieve gedachten, die kwantummatig een positieve Matrix voor me creeërt.

Leuk toch ;)

Dank je wel Katie, van harte.. doet erg deugd.

Fijne dag met véél regen toegewenst :P

Gloomy.
 
Hoi Arjan.

Ik laat hierbij even weten dat je aanwezigheid hier door mij wordt gewaardeerd. Er komt nog eens bij dat je mooie, karakteristieke muziek maakt, die ik graag luister. Ben zelf ook al vele jaren arbeidsongeschikt. Ziek zijn is niet leuk.

See you around op dit mooie Synthforum :biertje:

+1, Peter :biertje:
 
Grappig, ben nog niet zo lang aanwezig op dit forum maar had al een vermoeden van een paar personen dat zij een wat complexere achtergrond hebben.

Kan me volledig bij Katie aansluiten. Normale mensen zijn echt rete saai!! Voel me ook altijd meer aangetrokken tot mensen met bagage. Zijn veel interessanter, veel minder oppervlakkig zijn ook in staat om wat dieper naar binnen te kijken wat voor 'normale' mensen veel te eng is.

Wellicht komt dat ook doordat ik de nare eigenschap heb dat ik heel snel verveeld raak met mensen.
Zo hebben we allemaal wel wat, de een wat meer dan de ander.

Succes met jullie strijd. Geef nooit op en kijk naar de mooie dingen die nog wel kunnen. Niets mis met hulp en steun zoeken bij anderen. Je hoeft het niet alleen te doen.
 
Grappig, ben nog niet zo lang aanwezig op dit forum maar had al een vermoeden van een paar personen dat zij een wat complexere achtergrond hebben.

Kan me volledig bij Katie aansluiten. Normale mensen zijn echt rete saai!! Voel me ook altijd meer aangetrokken tot mensen met bagage. Zijn veel interessanter, veel minder oppervlakkig zijn ook in staat om wat dieper naar binnen te kijken wat voor 'normale' mensen veel te eng is.

Wellicht komt dat ook doordat ik de nare eigenschap heb dat ik heel snel verveeld raak met mensen.
Zo hebben we allemaal wel wat, de een wat meer dan de ander.

Succes met jullie strijd. Geef nooit op en kijk naar de mooie dingen die nog wel kunnen. Niets mis met hulp en steun zoeken bij anderen. Je hoeft het niet alleen te doen.

nauw bedankt chojin :okdan:
 
Grappig, ben nog niet zo lang aanwezig op dit forum maar had al een vermoeden van een paar personen dat zij een wat complexere achtergrond hebben.

Kan me volledig bij Katie aansluiten. Normale mensen zijn echt rete saai!! Voel me ook altijd meer aangetrokken tot mensen met bagage. Zijn veel interessanter, veel minder oppervlakkig zijn ook in staat om wat dieper naar binnen te kijken wat voor 'normale' mensen veel te eng is.

Wellicht komt dat ook doordat ik de nare eigenschap heb dat ik heel snel verveeld raak met mensen.
Zo hebben we allemaal wel wat, de een wat meer dan de ander.

Succes met jullie strijd. Geef nooit op en kijk naar de mooie dingen die nog wel kunnen. Niets mis met hulp en steun zoeken bij anderen. Je hoeft het niet alleen te doen.

dank je choijn! mooi wat je zegt. en ja het is een strijd! hulp en steun zoeken lijkt tegenwoordig wel bijna een taboe, of heb ik dat mis.
ik zit in goede "situatie", veel vrienden, die zéer dichtbij wonen (hetzelfde gebouw... kunstenaarswoningen..), en vrienden die "veraf" wonen, die allemaal wel wat hebben meegemaakt. ik heb altijd geluk gehad met vriendschappen.

fijn, wat je zegt je hoeft het niet alleen te doen.

de hitte! deze "thread" is nu van allen die gereageerd hebben, of het hebben gelezen. dat had ik al gezegd. toch, zal, ik de komende dagen, hoop ik, de dingen die ik hier heb gelezen, nog naar voren halen.

en @von naphoven, ik denk dat ik eens je onder psychoanalyse leg.... 8)

even reageren op jan, jan en ik hebben al een lange tijd een e-vriendschap zoals jan het noemt, via het SF, dat slaapprobleem, specifiek de diagnose is nieuw voor mij, klinkt niet goed jan, ik hoop dat er iets voor bestaat... en jan, onze e-vriendschap is me zeer dierbaar.

en @klinkske; "We zijn allemaal wel op een of andere manier raar. Maar velen van ons lijken 'normaal' voor de buitenwereld...
Ik heb ook angsten die me beperken... Zelfs mijn gear aanzetten soms."

dat herken ik zo, je gear aanzetten, die stap nemen, ik heb soms mijn dagen dat alles wel "goed" gaat, maar meestal...

ik heb ieder bericht hier goed gelezen, het valt me op, hoe open iedereen is, over zeer "heftige" zaken. ik herhaal me, merk ik op, ja @katiemusic, ik kan lullen, die reputatie heb ik ook, vreemd genoeg ook bij mensen, goede vrienden, die volgens mij evenveel lullen, maar ik ben de, ja....

goed, ik houd me in. nog. ay! ay! ay!

alle verhalen hier zijn me dierbaar geworden en daarmee de mensen.

o ja, het taboe, afhankelijkheid is een taboe. @katiemusic, ben je die vergeten. er bestaat natuurlik een ongezonde afhankelikheid, maar elk band, stemming, etc. kan ongezond worden...
maar afhankelikheid (ook van de zgn. "overheid", ik heb de geestelikke gezondszorg zien slinken, in de jaren dat ik er in zit, en dat zal nog jaren zijn, overigens, heel mijn leven) mag geen taboe zijn!

afhankelikheid is ook een kracht, afhankelikheid van een mening hier over een track, dat kan je treffen, wanneer de mening je niet bevalt, of je kwetst, maar je ook uitdagen (meestal daagt kritiek me uit, juist knalhard door te gaan met wat ik al doe... koppig!).
het is een kwetsbare kracht, mmmh, slecht geformuleerd.

afhankelikheid is noodzakelik, want we hebben simpelweg elkaar nodig, hoe anders kun we dingen ontdekken, voelen, ervaren?

de zgn. participatie-samenleving, is dat de term?, is een farce, dat is boekhouderskunde. politici zijn boekhouders met een vreemdsoortige politieke terminologie, een louter politiek, onafhankelikke terminologie, onafhankelik van de werkelikheid...

is het meerdere keren opgemerkt; SF is wel een van de meest gemoedelijke fora, die ik ken.

"Voor de topic starter en andere die hier openlijk een verhaal delen... kan alleen maar zeggen dat het goed is voor een beter begrip. Waarschijnlijk doe je het daar niet voor, maar het is fijn om de achtergrond van mensen te kennen. In privé en beroepsmatig leven vind ik dat ook leuk, het verhaal achter de mens, en dus ook hier waar we toch wat tijd met elkaar doorbrengen, elkaar helpen in en met het produceren van muziek.
Denk dat we met het maken van muziek toch iets bijzonders doen als je het vergelijkt met andere hobby's. Het is ook een stukje emotie wat je er in stopt. " mooi, metatron! ik volg je helemaal.
 
en @von naphoven, ik denk dat ik eens je onder psychoanalyse leg.... 8)

Nou vooruit, ik ben een behoorlijke eigenheimer die nogal graag op zichzelf is, ik ben cynisch en zwartgallig (maar wel op een humoristische manier vind ik zelf) tot op het bot, ik heb last van misofonie en aanleg tot zelfdestructief gedrag middels psychoactieve substanties. Ik heb me in een carriere/huisje/boompje/beestje avontuur gestort om te voorkomen dat ik in de goot zou belanden en dat is gek genoeg nog gelukt ook.
 
Back
Top