Open brief aan het Synthforum en de leden

De opmerking over Jomanda is wel een gewone grap, jongens en meisjes.
Is dat jouw interpretatie of heeft Von Naphoven je dat medegedeeld?

In post #72 stelde ik hem in de gelegenheid zijn grap / standpunt toe te lichten, maar dat heeft hij - tot dusver - niet gedaan.
Mijn interpretatie is dat hij het allemaal maar niets vind. En niet alleen de tegeltjeswijsheden (waar overigens ook hele wijze teksten op kunnen staan).
Maar als je een 'grap' / standpunt in dergelijke bewoordingen brengt (m.b.t. iets heel serieus), dan kun je verwachten dat daar een reactie opkomt. En die reactie is dan misschien minder leuk dan je wilde / verwacht had.

Over Von Naphoven zijn humor (in het algemeen), die heeft wel iets van overlap - hoewel minder scherp - met mijn humor. Op fora heb ik echter geleerd daar wat voorzichtiger mee om te zijn. Niet iedereen interpreteert je altijd goed, maar soms heb je het ook niet goed geformuleerd of ben je te ver gegaan met een (cynische en zwartgallige) grap.
Natuurlijk moet je ook grappen kunnen maken, zeker als de plaatser zelf aangegeven heeft ook zijn problemen te hebben.
Moedig dat Von Naphoven zijn problemen hier deelt, maar mag dat dan gelijk een vrijbriefje zijn om foute grappen te maken? Dat vind ik een moeilijke, want als dat door zijn problemen komt kan hij er wellicht niets aan doen. Maar dan heb je het niet erg makkelijk in het leven...

Ik zie dat Von Naphoven al 5 dagen niet actief is met posten. Ik hoop toch dat dit niet hier mee te maken heeft. Maar de tekst onder zijn avatar ("Gevoelig & Betrokken") doet helaas anders vermoeden.

Von Naphoven kom op (laat je zien), ik mis je posts met humor - mits deze (nog net) door de beugel kunnen. :)

Hij heeft trouwens een gave track gemaakt (voor wie dit nog niet gezien hebben):
https://www.synthforum.nl/forum/muziek-algemeen/tracks/222923-scorched
 
Een collega die na skivakantie/zoveelste sportblessure "ziek" thuis blijft is vaak ook geen begrip voor hoor.
Of die zich na het carnaval een dag / enkele dagen ziek melden.
Ik ging na afloop van een feestje weleens rechtstreeks naar mijn werk ('s morgens om 08:00 uur). Dan hadden ze niet veel aan me hoor (kun je wellicht voorstellen). Vooral 's middags kon ik mijn ogen dan (bijna) niet meer open houden van de slaap.
 
Of die zich na het carnaval een dag / enkele dagen ziek melden.
Ik ging na afloop van een feestje weleens rechtstreeks naar mijn werk ('s morgens om 08:00 uur). Dan hadden ze niet veel aan me hoor (kun je wellicht voorstellen). Vooral 's middags kon ik mijn ogen dan (bijna) niet meer open houden van de slaap.

Vriendjes van de baas en onze huidige overheid, worden doorgaans beter behandeld.. :-)

En als je klantvriendelijk bent en je best doet voor je werk, word je de laatste jaren door corrupte nazi's op je vingers getikt..
 
En als je klantvriendelijk bent en je best doet voor je werk, word je de laatste jaren door corrupte nazi's op je vingers getikt..

Wil je die svp eens voor me toelichten wat je daarmee bedoelt?
 
Wil je die svp eens voor me toelichten wat je daarmee bedoelt?

Wat ik bedoel is dat de laatste jaren in Nederland vooral een fout soort ondernemerschap wordt gesteund..

Verder ga ik niet uitweiden. Ik houd wat achter de hand voor het geval ik mij ooit voor een rechter moet verdedigen.. ;-)

:biertje:
 
Kritiek geven op je leidinggevende moet kunnen vind ik (en is vaak goed voor een bedrijf)...maar doe dit niet in een groep (tijdens een presentatie / vergadering) :D . Maar velen zijn bang voor eventuele gevolgen, bijv. geen promotie, salarisverhoging of bonus krijgen, of zelfs de zak krijgen. En dat kan je zomaar overkomen (bij een baas die niet op zijn of haar vingers getikt wil worden).
Maar als je geen kritiek mag / kan geven wordt je daar niet blij van. En dat komt je motivatie om daar te werken niet ten goede. Ontslag nemen is de enigste goede optie dan imo (mits er uitzicht is op perspectief / nieuw werk)
voor een rechter moet verdedigen
In het gunstigste geval word je in het gelijk gesteld. Maar je wordt wel ontslagen, met als compensatie enkele maanden salaris en een (kleine) zak met geld.
En bij sollicitaties naar een nieuwe baan kun je geen referenties van je ex-werkgever meer opgeven. Je bent dus ten alle tijden de l*l.
 
Is dat jouw interpretatie of heeft Von Naphoven je dat medegedeeld?

In post #72 stelde ik hem in de gelegenheid zijn grap / standpunt toe te lichten, maar dat heeft hij - tot dusver - niet gedaan.
Mijn interpretatie is dat hij het allemaal maar niets vind. En niet alleen de tegeltjeswijsheden (waar overigens ook hele wijze teksten op kunnen staan).
Maar als je een 'grap' / standpunt in dergelijke bewoordingen brengt (m.b.t. iets heel serieus), dan kun je verwachten dat daar een reactie opkomt. En die reactie is dan misschien minder leuk dan je wilde / verwacht had.

Over Von Naphoven zijn humor (in het algemeen), die heeft wel iets van overlap - hoewel minder scherp - met mijn humor. Op fora heb ik echter geleerd daar wat voorzichtiger mee om te zijn. Niet iedereen interpreteert je altijd goed, maar soms heb je het ook niet goed geformuleerd of ben je te ver gegaan met een (cynische en zwartgallige) grap.

Moedig dat Von Naphoven zijn problemen hier deelt, maar mag dat dan gelijk een vrijbriefje zijn om foute grappen te maken? Dat vind ik een moeilijke, want als dat door zijn problemen komt kan hij er wellicht niets aan doen. Maar dan heb je het niet erg makkelijk in het leven...

Ik zie dat Von Naphoven al 5 dagen niet actief is met posten. Ik hoop toch dat dit niet hier mee te maken heeft. Maar de tekst onder zijn avatar ("Gevoelig & Betrokken") doet helaas anders vermoeden.

Von Naphoven kom op (laat je zien), ik mis je posts met humor - mits deze (nog net) door de beugel kunnen. :)

Hij heeft trouwens een gave track gemaakt (voor wie dit nog niet gezien hebben):
https://www.synthforum.nl/forums/for...22923-scorched


Ik zit op jouw lijn KatieMusic, ik kreeg ook het idee dat het vooral een cynische opmerking was waardoor ik vind dat ie nogal gauw alles over één kam scheert.
En da's jammer want daarmee doet Nap het allemaal af als flauwekul terwijl jij het wel heel goed kon plaatsen en ook aangaf dat de goede lezer er wellicht iets aan zou kunnen hebben.
Ik heb mijn stukje terwijl het wel offtopic ging niet bedoeld als advies aan wie dan ook, ik gaf duidelijk aan dat mijn verhaal mijn geloof/overtuiging is en voor de ander niet waar hoeft te zijn.
Ik hoop dat ik heel duidelijk aangaf in dat stukje dat elke waarheid net zo goed een illusie kan zijn.
Mijn idee is dat er best grappen gemaakt mogen worden en graag zelfs hier op het forum maar laat dan ook duidelijk merken dat het een grap is zodat we allemaal er over kunnen lachen.

VL7; je zegt dat het een grap is, wellicht dat ie het zo interpreteert maar ik haalde dat er niet uit in ieder geval.

Tom 32; ik hoop toch dat je mijn stukje niet als advies zag, dat was in ieder geval niet de bedoeling.
Het was mijn uiteenzetting hoe ik tegen de dingen aan kijk en meer niet.

Maar goed ik hoop toch dat we hier niet een hele discussie over gaan houden en daarmee voorbij gaan aan het topic terwijl de open brief juist zo'n mooi kwetsbaar stuk was met daarin goed verwoord wat het synthforum voor hem betekent en hoe zeer hij het delen met anderen op waarde schat.
Laten we hier als het even kan weer mee verder gaan.
 
In het gunstigste geval word je in het gelijk gesteld. Maar je wordt wel ontslagen, met als compensatie enkele maanden salaris en een (kleine) zak met geld.
En bij sollicitaties naar een nieuwe baan kun je geen referenties van je ex-werkgever meer opgeven. Je bent dus ten alle tijden de l*l.

Mijn ervaring is dat Nederland zo corrupt is als de pest en het moeilijk is je recht te halen in een conflict.
Ik heb het op hoog niveau gespeeld, maar geen ruzie gemaakt en uiteindelijk mijn toekomst belangrijker gevonden.

Je hebt daarnaast nog de 'stille diplomatie' en ik kan goed een gesprek voeren.
Veel mensen die mij het werken onmogelijk probeerden te maken zijn zelf later in de problemen gekomen.
 
Laatst gewijzigd:
Sorry, ik had het drama gemist wegens forum upgrade en eigen vakanties enzo. Het was inderdaad een grap, al heb ik persoonlijk helemaal niets met religie, spiritueel gezweef, energie uit de kosmos en andere esotherische onbewezen en niet onderbouwde mentale placebo's die slechts dienen als geestelijk doekje voor het bloeden omdat de mens schijnbaar toch een bepaalde zingeving nodig heeft om op de been te blijven. Maar goed, dat is ook maar een mening.
 
Laatst gewijzigd:
Heel veel mensen kunnen mogelijk met Autogene Training - dat een vorm van zelf-hypnose is - baat hebben bij ongemakken die verband houden met stress. Maar daar heb je voor instructies een vakkundige leraar (lees: psycholoog) voor nodig. Op internet zijn er genoeg te vinden.
Autogene Training is wat anders dan spiritueel gezweef dat doorgaans een negatieve betekenis heeft.
 
De effecten van mindfulness en meditatie zijn wat mij betreft ook afdoende bewezen, ook al loopt daar inmiddels ook het halve kwakzalver circuit in mee om er een slaatje uit te slaan. Zodra de Voordeel Boekenwinkel "Mindful Kleuren voor Volwassenen" in de etalage gaat leggen weet je dat een beetje extra kritische blik geen kwaad kan.
 
Klopt, dat halve kwakzalver circuit moet je ook vermeiden. Maar er zullen genoeg mensen zijn die er helaas in trappen.
Dus ja, je moet zeker extra kritisch zijn bij je keuze bij wie je - de eerste keer - op bezoek gaat.
 
Mindful kleuren met Eurorack zal ook wel zoiets zijn toch, gaat pakken geld in om :D
-
De effecten van mindfulness en meditatie zijn wat mij betreft ook afdoende bewezen, ook al loopt daar inmiddels ook het halve kwakzalver circuit in mee om er een slaatje uit te slaan. Zodra de Voordeel Boekenwinkel "Mindful Kleuren voor Volwassenen" in de etalage gaat leggen weet je dat een beetje extra kritische blik geen kwaad kan.
 
Mindful kleuren met Eurorack zal ook wel zoiets zijn toch, gaat pakken geld in om :D
-

Ik val even per ongeluk in deze diskusise, maar als het zou lukken om om Eurorack als alternatieve geneeswijze te laten erkennen, biedt dat verzekeringstechnisch zeker mogelijkheden voor vele SF'ers, inclusief ondergetekende.
(Niet cynisch bedoeld naar mensen die in deze thread oprecht hun ziel openstellen voor mede formgenoten ; gewoon een relativerende grap tussendoor)
 
Ik val even per ongeluk in deze diskusise, maar als het zou lukken om om Eurorack als alternatieve geneeswijze te laten erkennen, biedt dat verzekeringstechnisch zeker mogelijkheden voor vele SF'ers, inclusief ondergetekende.
(Niet cynisch bedoeld naar mensen die in deze thread oprecht hun ziel openstellen voor mede formgenoten ; gewoon een relativerende grap tussendoor)

Ik ervaar mijn pc-tje, naast mijn werk, ook als een prettige therapie.. :-)
 
De effecten van mindfulness en meditatie zijn wat mij betreft ook afdoende bewezen, ook al loopt daar inmiddels ook het halve kwakzalver circuit in mee om er een slaatje uit te slaan. Zodra de Voordeel Boekenwinkel "Mindful Kleuren voor Volwassenen" in de etalage gaat leggen weet je dat een beetje extra kritische blik geen kwaad kan.

Ach, wat is waar of niet waar?
Ieder mens moet datgene doen waar ie zich goed bij voelt denk ik.
Naast bepaalde therapieën zijn er ik weet niet hoeveel rituelen die voor sommigen een helende werking kunnen hebben.
En of dat nou allemaal te bewijzen is of niet dat maakt dan niet uit.
Is liefde bewezen?
Niet echt maar voor mensen is een liefdevolle omgeving toch vaak beter om te herstellen dan een kil ziekenhuis bijv.
Ze hebben ook wel proeven gedaan met apen waarbij het ene jonkie wel gekoesterd werd en de ander in een kil hok opgroeide, die kil opgroeide die was angstig en werd niet oud.
Rationeel kunnen we het niet verklaren maar het gevoel mag je niet uitvlakken.
Waarmee ik niets wil afdoen aan het nut van ziekenhuizen maar alleen maar rationeel doen wat we hier in het westen heel goed kunnen is ook niet altijd de beste weg.
Om het maar even af te sluiten in ons gebiedje; we vinden de muzikanten die lekker vanuit hun gevoel spelen toch vaak de beteren en toonladders zonder gevoel spelen daar vind niemand wat aan.
 
mindfulness ??? mijn 'mind' is al 3000% overloaded,,daar kan niks meer bij! ,, ik ben meer iemand van ' Mindfoolness ' !
 
Je hoofd leeg maken is ook een vorm van therapie...
Lekker even het strand op (kop in de wind) en aan niets denken (behalve aan....:D)

Maar niet alles is rationeel te verklaren (al denken sommige van wel :stupid).
En ik vind het prima als iemand kritisch is over bepaalde therapieën / rituelen (goed zelfs :okdan:), maar zeg niet ik ben bij iets niet gebaat als je het nooit geprobeerd hebt. En dan heb ik het natuurlijk niet over die misselijkmakende kwakzalvers die een slaatje uit het leed van een ander slaan. :duivels:
 
1k0.jpg


:D:D
 
Maar niet alles is rationeel te verklaren (al denken sommige van wel :stupid).

Uiteindelijk is alles rationeel te verklaren als je de kennis maar hebt. Vroeger wist men niets van het ontstaan van aardbevingen, onweersbuien, regenbogen of zonsverduisteringen en werden daar enorme religieuze waarden aangehangen, van goden tot rituelen en zelfs mensenoffers. Het (nog) niet rationeel kunnen verklaren van bepaalde dingen is wat mij betreft geen excuus om die leemte op te vullen met goedklinkende en troostrijke maar compleet uit de lucht gegrepen en zeer aan mode onderhevig zijnde verzinsels.
 
Back
Top