simpele hardware sampler gezocht

nice SP1200 ringetje in die audio.. :D Dat heb je tegenwoordig (helaas) niet meer als je een video upload..

Nee jammer is dat idd :D
Het was jarelang een geheime gebruikte truuk.. je samples eerst uploaden naar Youtube voor die sp1200 ring en daarna weer resamplen in je sampler ;)

Ik heb hier btw een yamaha su10 die ook zo'n effect aan je samples geeft... Het is een van de weinige prase samplers die kan pitchen (1 octaaf omlaag). Versneld opnemen en daarna downpichen geeft ook zo'n effectje.. Daarnaast heeft hij 4 sample rates voor die lo-fi sound yo...
 
BeatMaker 3 op de iPad heeft Livestretch en Ableton Link....

Daar begin ik niet meer aan.
Ik heb een Ipad2 en die kan al een tijdje qua os niet meer geupgrade worden dus ik heb me voorgenomen Apple links te laten liggen.
Jammer genoeg hoor want er zijn zat leuke apps voor een klein bedrag te koop.


Willem, misschien moet je even opzoeken wat timestretchen nu precies is. Het spreekt niet voor zich dat een stukje opgenomen audio live naar believen in een ander tempo kan worden afgespeeld zonder de toonhoogte te veranderen en lelijke artefacten. In Ableton Live lijkt het een vanzelfsprekendheid, maar in de hardware sampler wereld is het dat niet.

Ik denk verder dat je ergens gezien hebt dat de sequencer van de Circuit gesynced kan worden met midi. Dat klopt, maar dan dien je op de Circuit enkel te werken met "one shot" samples, geen phrases.

Ik weet wel wat timestretchen is, ik heb tensotte Ableton en Melodyne dus ik ben er bekend mee.
Maar ik had het idee dat timestretchen wat al in software een aantall jaren mogelijk is dat het ondertussen ook in hardware wel te koop zou zijn voor een aangenaam prijsje want die techniek is er alweer een aantal jaren.
Zal toch te maken hebben met de beperkte rekenkracht die er in hardware zit, het is tenslotte geen pc/mac.

De PO-33 is ook nog een hele leuke optie. Niet perse qua mogelijkheden, maar wel qua speelplezier.

Die is ook leuk net als die po-12, die lijkt me ook geinig.
Wat me tegenstaat is dat het alleen op batterij is, waarom niet usb?
En ik heb 't gevoel dat ondanks z'n mogelijkheden het toch wel priegelig is en meer op speelgoed lijkt dan op een echt stuk hardware.
Ze zouden die dingen iets groter met usb en sample drop voor een bedrag in de buurt van de Volca range moeten uitbrengen, dan had ik er al 2 of 3 in huis gehad.

snap niet waarom je hardware sampler zoekt, de laatste hardware sampler die ooit gemaakt was AKAI S6000 en de Akai Z en de Emu E6400 ultra, deze waren één van de bekendste samplers en meest gebruikte toen des tijds.

Omdat ik het klikken met een muis in Ableton gewoon niet zo lekker vind.
Ik heb liever iets met wat knoppen waarmee je de lengte van de sample kan bepalen enz.


Een Octatrack is misschien wel het beste alternatief op Ablteton.. maar ook daar geldt: eerst tijd investeren (en veel geld) voor je er uit bent hoe alles werkt
.

Ik heb wel van mensen begrepen dat het niet allemaal zo intuitief werkt, menu diving en dan ook nog de prijs, het is geen instabuy om het maar zo te zeggen.


En naar mijn weten kan een Circuit niet timestretchen... die triggert gewoon een sample in zn eigen tempo....

Wat ik zo zag op clips is dat je 'm wel kan temposyncen in Ableton dus dat betekent dat je wel realtime kan opnemen en toch iets van hardware in je handen hebt.
Ik heb 'm besteld en ga 'm de komende tijd uitproberen, 'ns zien of het een beetje voor me werkt.
 
Wat ik zo zag op clips is dat je 'm wel kan temposyncen in Ableton dus dat betekent dat je wel realtime kan opnemen en toch iets van hardware in je handen hebt.

Ja de sequencer synct aan songtempo.. Maar de Circuit triggert gewoon samples. Losse drumhits gaat prima..
Is wel een geinig ding,,, vooral de sequencer is cool..
 
Wat ik me wel afvraag is hoe werken jullie met samples die je in hardware aanpast en dan in je daw record.
Je krijgt dan toch altijd te maken met tempo verschillen?
Ik kon op die Akai bijv samples in een loop afspelen maar die kon ik daarna niet recorden in Ableton want het tempo wijkt volledig af met dat van Ableton.
Dus ik vraag me af; wat kan je er dan mee?
One shot samples dat kan je nog inspelen terwijl je realtime opneemt, net als een keyboard maar die loops op één vast tempo, ik heb geen idee wat je daarmee kan?

Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten want wellicht dat jullie een werkwijze hebben die ik nog niet bedacht heb maar waar ik wel m'n voordeel mee kan doen? :eureka:
Ik bedoel: ze verkopen die dingen wel dus voor bepaalde toepassingen moet het werken lijkt me.
Ik zal wel teveel van een bepaalde manier uitgaan die gewoon niet de handigste is. :?
 
Ik denk dat het wat buiten je budget is, maar ik ben tot nu toe heel erg blij met mijn MPCX. Ik kom van de
RS7000 en Logic Pro X vandaan, dus had wel een eisenpakketje. Maar, dat maakt de MPCX helemaal waar. Je kunt bv
samplen, en die dan choppen en loopen, alles realtime uiteraard. Ook kan je nog een zooi audiotracks
opnemen, via de inputs. Misschien is het ook wat voor jou?
 
Ik denk dat het wat buiten je budget is, maar ik ben tot nu toe heel erg blij met mijn MPCX. Ik kom van de
RS7000 en Logic Pro X vandaan, dus had wel een eisenpakketje. Maar, dat maakt de MPCX helemaal waar. Je kunt bv
samplen, en die dan choppen en loopen, alles realtime uiteraard. Ook kan je nog een zooi audiotracks
opnemen, via de inputs. Misschien is het ook wat voor jou?

Al zou ik het kunnen kopen dan is dit voor mij nog een brug te ver.
Stel ik zou al een tijdje bezig zijn met samples en ik loop tegen m'n beperkingen aan dan groei je daar op een gegeven moment dan naar toe.
Maar voor mij is het samplen op dit moment om wat mee te experimenteren en 'ns te zien hoe dit kan bijdragen in het creatieve proces.
Maar anyway; toch bedankt voor je bijdrage.
Nog wel een paar vraagjes; je hebt ook goedkopere uitvoeringen zoals een mpc touch of een live bijv.
Wat zijn zoal de verschillen en zit je met zo'n mpc ook meteen vast aan mpc software of is dit net zo goed bruikbaar in Ableton?
 
@Willem, het is vrij makkelijk om een power supply te modden voor de Pocket Operators. Power jack, + en - naar de batterijenclips en klaar ben je. Voor USB power zou je dan de 5v naar 3v moeten omzetten.
 
Willem, je kan de mpc live en touch zien als MPCX "lite". De soft die erop draait is volgens mij op ieder
hetzelfde. De X is uiteraard meester in de in/outs/midi/cv etc etc én de pads hebben hun eigen parameter buttons en dails. Werkt echt fijn, maar misschien verzand je dan in teveel... ;)

De MPCLive zou je misschien is kunnen overwegen?
 
Misschien dat een korg kaoss pad kp3+ iets is. Niet zo duur en met sampler en wat effectjes ;)
 
Ik kon op die Akai bijv samples in een loop afspelen maar die kon ik daarna niet recorden in Ableton want het tempo wijkt volledig af met dat van Ableton.
Dus ik vraag me af; wat kan je er dan mee?
One shot samples dat kan je nog inspelen terwijl je realtime opneemt, net als een keyboard maar die loops op één vast tempo, ik heb geen idee wat je daarmee kan?

loop functie in akai sampler uitzetten en triggeren via midi en pitchen totdat die naadloos overgaat. Dat was mijn manier in ieder geval.
 
het is vrij makkelijk om een power supply te modden voor de Pocket Operators. Power jack, + en - naar de batterijenclips en klaar ben je. Voor USB power zou je dan de 5v naar 3v moeten omzetten.

@Bathmutz; bedankt voor je tip!
Graag nog iets meer uitleg.
Je had vroeger van die chargers voor zo'n 9 v blokbatterij en die kon je ook dmv een adaptertje op 220 zetten maar ik zie nog niet hoe je dat doet met 2 keer een 1,5 v batterij.
Nog een vraag; als je op je laptop je usb van 5 naar 3v omschakelt dan krijg je met de rest van je aansluitingen toch problemen of kan je elke ingang apart het voltage verlagen?

loop functie in akai sampler uitzetten en triggeren via midi en pitchen totdat die naadloos overgaat. Dat was mijn manier in ieder geval.

@Cream; ik geloof dat ik je niet helemaal snap want hoe zet je iets in een loop zeg maar terwijl je de loopfunctie uitzet?
Begrijp ik je goed dat je dan eerst een miditrack intekent en op die manier de sampler triggert?
Weet je toevallig een clip op yt waar een sample wordt getriggerd via midi als loop?
Dat maakt het wellicht ff duidelijker.
 
Ja je tekent legato noten ( die op elkaar aansluiten). Zet ook de release van de sample op 0. Loop uit en gaan.. :-)
 
Als je enkel loops wil triggeren dan is de Red Sound SoundBITE denk ik wat voor je:
- bpm detectie uit inkomende audio
- kan samplen
- past je loops aan naar bpm

Dus je krijgt in de maat spelende loops.. die je tempo volgen en de pitch hetzelfde houden..

Ik ken dat ding verder niet..

http://www.livelooping.org/tools/tabletops/red-sound-soundbite-xl/
 
@Willem, het is vrij makkelijk om een power supply te modden voor de Pocket Operators. Power jack, + en - naar de batterijenclips en klaar ben je. Voor USB power zou je dan de 5v naar 3v moeten omzetten.
Een Pocket Operator gaat een jaar mee op batterijen. :)
 
Ik ben na een maand al toe aan mijn tweede set batterijen op de PO 32 Tonic. Verwacht dat het verbruik van de PO 33 K.O. sampler ook zoiets zal zijn. (De laatste drie zitten anders in elkaar dan die daarvoor.)
Qua accu ipv batterijen https://dichstudios.com/collections/po-gear/products/po-battery-eliminator-triple-pack
En de Circuit en PO's zijn erg leuk voor op de bank en op bed. Maar ik denk niet dat ze Willem's vraag volkomen beantwoorden.
(Ik moet door omstandigheden veel rusten, dus ben met Circuit en PO's en Bastl Dude een mini setup aan het maken.)
 
Ik ben na een maand al toe aan mijn tweede set batterijen op de PO 32 Tonic. Verwacht dat het verbruik van de PO 33 K.O. sampler ook zoiets zal zijn. (De laatste drie zitten anders in elkaar dan die daarvoor.)
Qua accu ipv batterijen https://dichstudios.com/collections/po-gear/products/po-battery-eliminator-triple-pack
En de Circuit en PO's zijn erg leuk voor op de bank en op bed. Maar ik denk niet dat ze Willem's vraag volkomen beantwoorden.
(Ik moet door omstandigheden veel rusten, dus ben met Circuit en PO's en Bastl Dude een mini setup aan het maken.)
Joh! Goed om te weten. Misschien dat de PO-32 Tonic meer stroom verbruikt dan de PO-12 Rhythm die ik heb. Batterijen zitten er al een jaar in.
 
Als je enkel loops wil triggeren dan is de Red Sound SoundBITE denk ik wat voor je:

Thanks voor de tip.
Dat is niet noodzakelijk want one shots moet ook kunnen.

Maar ik heb nog wat rondgesnuffeld en een push2 is toch wel heel aanlokkelijk moet ik zeggen.
Het is een mooi verlengstuk van Ableton en als ik zie hoe lekker dat slicen gaat, choppen, warpen, gliden van de ene in de andere sample en nog veel meer dan is dit toch wel een mooi stuk gereedschap.
Voor mij was het de bedoeling om gewoon een beetje into samplen te gaan en ik deed dat zo nu en dan wel 'ns in Ableton maar dat gedoe met die muis dat vind ik waardeloos.
Daarnaast hou ik ook erg van (als het me lukt :P ) live inspelen, lekker wat aan het filter en de envelopes klooien enz dus dat blijft zowiezo maar als ik zie hoe makkelijk het gaat in zo'n Push dan denk ik dat ik die binnenkort wellicht ga aanschaffen.
Enigste is dat ik om een beginnetje te maken een 300 max had bedacht en de Push is natuurlijk ruim 2 keer zo duur dus daar moet ik nog even over nadenken.
 
Back
Top