Dilemma: Korg Volca Sample of Electribe 2 Sampler (of andere alternatieven?)

Volca Sample 2 gearriveerd. Leuk ding. 🥳

Nu er daadwerkelijk mee aan de gang (op het bakkie zelf + vanuit Win10).

De diverse software-utils lijken elk slechts een deel te adresseren vh het geheel wat je er mee hoopt te kunnen.
Ik heb het dan met name over het vanuit PC kunnen instellen van alle Motion Sequencer parameters per step:

- de Korg LIBRARIAN de no-brainer voor sample-overdracht, via USB.

- Deze ( Korg Volca Sample Editor VST and Standalone ) werkt met zowel Volca Sample 1 als 2, en EU6,90 een prima prijs, maar me nog niet duidelijk wat íe qua Motion Seq kan.

- VOSYR ( frederikson labs )
Deze is (voor zover ik heb begrepen) de enige editor waarmee je de Motion Sequencer-parameters voor elke pattern-step kan instellen (zie picture).
Werkt echter alleen via de (hit-and-miss) Audio-OUT --> Sync-IN aansluiting als ik het goed begreep.
En dat dan alleen van-WinPC --> Volca, dus niet andersom.

Dus als iemand een alternatieve WIN-editor weet (TO & FROM de Volca 2) die ook de MotionSeq-parameters 'doet', 'k hoor het graag, dank! 💫
 

Attachments

  • MotSeq.jpg
    MotSeq.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 139
Volca Sample 2 gearriveerd. Leuk ding. 🥳

Nu er daadwerkelijk mee aan de gang (op het bakkie zelf + vanuit Win10).

De diverse software-utils lijken elk slechts een deel te adresseren vh het geheel wat je er mee hoopt te kunnen.
Ik heb het dan met name over het vanuit PC kunnen instellen van alle Motion Sequencer parameters per step:

- de Korg LIBRARIAN de no-brainer voor sample-overdracht, via USB.

- Deze ( Korg Volca Sample Editor VST and Standalone ) werkt met zowel Volca Sample 1 als 2, en EU6,90 een prima prijs, maar me nog niet duidelijk wat íe qua Motion Seq kan.

- VOSYR ( frederikson labs )
Deze is (voor zover ik heb begrepen) de enige editor waarmee je de Motion Sequencer-parameters voor elke pattern-step kan instellen (zie picture).
Werkt echter alleen via de (hit-and-miss) Audio-OUT --> Sync-IN aansluiting als ik het goed begreep.
En dat dan alleen van-WinPC --> Volca, dus niet andersom.

Dus als iemand een alternatieve WIN-editor weet (TO & FROM de Volca 2) die ook de MotionSeq-parameters 'doet', 'k hoor het graag, dank! 💫
Bedankt voor de info over de software 'Korg Volca Sample Editor VST and Standalone' (KVSE). Hoe je beter de Motion Sequencer kunt instellen via je computer weet ik helaas niet. Maar kun jij me vertellen hoe de KVSE software aangesloten wordt op je Volca? Via de Sync IN of via Midi?


P.S. Wist je dat het volgende niet in de gebruiksaanwijzing staat? Je kunt na het opnemen v/e Motion Sequence de "toonhoogte" van elke Step heel precies aanpassen. Activeer step mode (druk op de Step toets). Je kunt nu dus Steps aan- of uitzetten. Zet er één aan en blijf je vinger erop houden. Je kunt nu de pitch heel precies instellen met de zwarte Sample draaiknop (zie tabel hier onder het kopje "Recording Melodies using Automation"). Als je vingers van elastiek hebt kan dat ook chromatisch als je tegelijk de Function toets ingedrukt houdt. Dit staat ook in de video van Gaz Williams.
 
Bedankt voor de info over de software 'Korg Volca Sample Editor VST and Standalone' (KVSE). Hoe je beter de Motion Sequencer kunt instellen via je computer weet ik helaas niet. Maar kun jij me vertellen hoe de KVSE software aangesloten wordt op je Volca? Via de Sync IN of via Midi?

Ik ook geen idee hoe die KVSE wordt aangesloten. Snap ook niet helemaal hoe (voor versie 1) er met KVSE de mogelijkheid is tot save & load etc (het onderstaande suggereert tweerichtingsverkeer, en tenzij er de MIDI-OUT bij wordt gemod kan er voor de versie 1 sowieso alleen sprake zijn van verkeer van PC --> Volca, niet terug)

( "With the Volca Sample Editor you have direct access to all parameters and can save them as a Preset Data File and load them back into the Volca Sample at any time.
In the PlugIn VST version you can record the controller movements and can save it into your DAW Project.
" )

Via VOSYR zou de Motion Sequencer helemaal in te stellen zijn, en dat dan overzenden via SYNC-IN naar de Volca (2). Omdat die VOSYR sowieso virtueel een complete Volca lijkt te kunnen nadoen is dat wel een bruikbare werkwijze, alleen kun je dus helaas niets terughalen vanuit de Volca.
'k Heb vanuit VOSYR een sample proberen over te sturen via de PC-audio --> SYNC-IN, en dat lukte nog niet, ondanks diverse geprobeerde tweaks (levels, settings). Dus via SYNC-IN moet het kunnen werken, maar lijkt een grillige route tot zover (en zoals algemeen bekend).

P.S. Wist je dat het volgende niet in de gebruiksaanwijzing staat? Je kunt na het opnemen v/e Motion Sequence de "toonhoogte" van elke Step heel precies aanpassen. Activeer step mode (druk op de Step toets). Je kunt nu dus Steps aan- of uitzetten. Zet er één aan en blijf je vinger erop houden. Je kunt nu de pitch heel precies instellen met de zwarte Sample draaiknop (zie tabel hier onder het kopje "Recording Melodies using Automation"). Als je vingers van elastiek hebt kan dat ook chromatisch als je tegelijk de Function toets ingedrukt houdt. Dit staat ook in de video van Gaz Williams.

Dank voor de tips, had diagonaal door div YT clips heengekeken, weet even niet meer of deze daar ook bij zat. Bedankt voor de links. :okdan:
Ben nu eerst door die 'Expert Guide' (Tony Horgan) aan het gaan (Volca 2 wordt daar nog niet beschreven, maar OK), daarna eens opnieuw en meer in detail de diverse YT-tricks.

Zo'n Retrokits kabel (RK-002) inmiddels ook binnen, had begrepen dat ook voor Volca 2 deze kabel wat extra mogelijkheden biedt, en sowieso 't ding een meer universeel bruikbare gadget/tool.

Groet!
 
Voor wat het waard is: het veelbelovende/mythische/grillige Midi Quest blijkt ook diverse Volca's te ondersteunen, al lijkt het niet erg uitgebreid (bijv. geen Motion Sequencer editor).


En one-way traffic. JammerEnHelaas blijft het dus dat Korg niet meteen standaard die intern al aanwezige MIDI-OUT van een externe connector had voorzien, dan hadden de diverse software-makers vast completere dingen gemaakt (kunnen maken).

(Yep, de beperkingen deels de charme van die Volca's :mega: )

s.jpg
 
Back
Top