Volca sample 2 en mac zijn geen vriendjes

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
gistermiddag een Korg Volca Sample 2 opgepikt in Rotterdam, voor een mooi prijsje.
Thuis gekomen mijn mac aangezet (mac book pro 2015 of zo, met Montery 12.1 er op) en een en ander gedownload van de Korg site.
Samplepacks, librarian, korg driver.
De installatie van de Korg usb driver liep al niet goed, mekkerde over iets.
Uiteindelijk de documentatie nog even in detail bekeken, en daar werd verwezen naar Audio/Midi configuratie, en dan het het Midi-studio window.
Daar stond een blokje met volca sample, dat viel alweer mee.
In de preferences van de librarian koos ik op goed geluk de midi-in en midi-out van de volca, en hoppa, de mac en volca werden vriendjes.
Vervolgens een lading samples ingeladen van een van die packs, en daar de volca mee volgepropt.
Zag er allemaal prima uit, nog wat lopen rommelen met de volca, stampvol knopjes en functies, grappig ding.
Leuk speelgoed, zeker wel.

Vandaag dus weer de boel aangesloten en aangezet, om eens zelf wat sampletjes er in te proppen, maar wat ik ook maar probeer, mac en volca zien elkaar niet meer.
Dacht dus: dan maar alles opnieuw installeren, maar ook dat liep op niks uit.
Toen in dat midi-window de volca verwijderd, en weer de software voor de librarian opnieuw geinstalleerd, maar helaes pindakaes, nog steeds niks.
Vervolgens wat rondgesnuffeld op internet, maar daar heb ik de oplossing nog niet kunnen vinden.

Dus...dan maar eens aankloppen bij het synthforum, waar de deskundigen op dit vlak en masse wonen, in de hoop dat een van jullie mij dat zetje de goede richting in kan geven.
Wie of wie redt mij uit deze ellende, zodat ik leuk de stemmetjes van mijn kleinkids er in kan proppen voor nog meer lol ?

Alvast bedankt,
Peter
 
Is Monterey niet het probleem? Ik heb de ervaring dat Catalina, Big Sur en Monterey meer problemen geven qua OS. Alles gaat steeds moeilijker qua programma's installeren.. Security (Gatekeeper) gezeik over unknown developers etc.
 
Zou kunnen. Gisteren stond Montery er ook al op, en toen ging het, zij het met wat toegepast 'geweld', toch goed.
In geval van nood sleep ik mijn oude macbook pro er bij, van 2010, die doet het nog prima op een paar os versies geleden.
Kijken of het dan wel werkt.
Maar...voorkeur gaat toch uit naar het weer werkend krijgen met mijn 'nieuwe' mac.
 
Back
Top