Muziekbladen uit de tijd?

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Was laatst weer even in de winkel aan het kijken welke nieuwe muziekbladden wellicht interessant waren om aan te schaffen. Maar het lijkt wel alsof ze per uitgave slechter worden.
Meer reclame, minder inhoud die ook nog eens oud is of zo onvolledig dat het niet eens meer interessant is.

Zijn deze bladen uit de tijd omdat het internet er min of meer voor zorgt dat er op een betere en snellere manier informatie te verzamelen is voor de geinteresseerden?

Maw. die bladen zijn gewoon ruk, je moet even op internet kijken. Is veel beter. ;)
 
Ben ik het niet mee eens.

Muziekbladen hebben nu snel de neiging achter de feiten aan te lopen, aangezien internet publicaties sneller en actueler zijn.
Een beetje internetter weet deze artikelen dan ook vrij snel te vinden.
(hoewel ik de SOS bepaalt niet vind achterlopen op internet)

Aan de andere kant hebben bladen vaker de kans om apparaten te reviewen voordat ze op de markt komen.

Tijdschriften geven je ook de mogelijkheid om eigenhandig een bibliotheek aan informatie op te bouwen.
Dit in tegenstelling tot de brokken informatie die internet je toegooit.

En een tijdschrift kun je altijd nog lezen in de trein of tijdens een stromstoring ;)
 
Niet makkelijk

Niet makkelijk

Dat het niet gemakkelijk is om als 'blad' up-to-date te blijven.. dat blijkt wel in het nederlandstalige aanbod. "Interface" is echt steeds minder aan het worden.. de editie van deze maand had ik in twee dagen uit.. en er stond nauwelijks iets interessants in.

Nee.. ik denk dat ik mijn abonnement maar eens omruil voor de SOS.. hoewel ik het wel relaxed vind om reviews in het nederlands te lezen.. en ook graag relevante (nederlandse) advertenties heb (+gear X-change).
 
daar ben ik het mee eens Craz,

de interface is echt slecht deze maand.

Verder komen ze met revieuws van gear dat al lang uit is.

Dan kun je beter het internet op.
Daar vind je ook gebruikers, en zeg eerlijk, wat is nu een betere revieuw?

Maar dat geld hetzelfde voor de Namm of de Messe.

Daar stond ook niet echt veel nieuws.
Het meeste haal je van internet af.
 
Eigenlijk wel een beetje jammer dat je alles al via het internet weet he. Ben je niet meer lekker te maken als je een blad koopt waar op de cover zo'n mooi apparaat staat te blinken en te fonkelen en te wachten todat jij de review ervan vol verwachting mag lezen.
Of dat je in de winkel een hele nieuwe synth tegenkomt, mag ruiken en aanraken en in een halve extase door de presets heen huppelt om vol afschuw de prijs van het ding te zien.

Nou ja, misschien maar beter ook dat je niet door al die biased reviews van de meneren die hun brood met reclame van dezelfde merken waar zij ook de reviews moeten geven moet lezen om te weten of het was is. Of dat de reviewer in kwestie gewoon een andere invalshoek heeft dan jij normaliter met nieuw spul hebt.
Om van de software bugs maar te zwijgen die menig reviewer meestal afwimpelt als zijnde onbelangrijk maar jij in de studio de longen uit je lijf vloekt omdat het niet doet wat er in de handleiding staat. (Merk je steeds meer trouwens)

Dan heeft een site als synthzone wel wat. De opsomming van de specs zonder de geile fotos van het apparaat en het nuchtere commentaar wat de waarde van zo'n apparaat eigenlijk de diepte geeft die je zoekt. Alhoewel je zat zeikers tegenkomt die zich kunnen ergeren aan bijv. preset geluiden. (alsof je die ooit zou gebruiken)

Sta ik toch even stil bij het feit of deze site ook al is hij wat kleiner niet bezig is om de interface stilletjes en zachtjes bezig is de nek om te draaien. (de interface redaktie is dus echt klein) En misschien qua kennis en ervaring gewoon veel meer te bieden heeft mede doordat het vrijwillig en (hoe oer hollands) gratis is?
 
Nog steeds een interessante discussie. :)
 
muziekblad of bladmuziek ?:)

anywho.....het is fijn om (*opschep-mode aan*) net voordat ik in het vliegtuig stap naar een gig in het buitenland(*opschep-mode uit*),nog ff 'n soundonsound of futuremusic aan te schaffen,zodat ik wat te lezen heb in het vliegtuig....

bovendien lees je in zo'n blad ook es wat onderwerpen die je nou niet direct op internet gaat zoeken,maar die toch nuttig kunnen zijn....
 
Dat ook, en dan natuurlijk het feit dat lange artikelen over boeiend spul zoals mastering of compressie beter te verteren zijn op papier dan op CRT. Alhoewel, tijd dat E-ink eraan komt. Knippert niet, geeft geen licht, doet geen pijn aan je ogen als je lang staart - perfect gewoon ;).

Wat ik wel jammer vindt is dat ze afgestapt zijn van de CD's bij de Duitse Keyboards. Okee, die draaide je eenmaal om die man met een accent "Luv de Macheens" te horen zeggen, maar evengoed.. die CD duw ik er wel eerder in dan dat ik een nummer intik om de MP3 te horen.

Ik ben wel heel blij dat ik alle drumsamples van elke bak heb in .wav ;). Love the Love the Machines! Maar het is nu een beetje een uit de hand gelopen hobby aan het worden, ik heb die dingen al sinds de 11/99, en het kost me niet zo veel, maar ik lees er niet meer met zoveel plezier in. Tradities zijn lastig te verbreken... En als ik dus kijk hoeveel plaats 't inneemt op de boekenplank bedenk ik me dat ik van het bedrag (27 x €5,54 =149,58 en (overgang naar euro) 17 x €5,70 = €96,90) = € 246,48 ook een goede koptelefoon, een buts kabels of een stukje synth had kunnen kopen denk ik dat ik er nu toch mee ga stoppen om ze trouw bij de lokale krantenboer te halen. Ik mag denk ik heel blij zijn dat ik niet verslingerd geraakt ben aan de Sound On Sound :D.

Maar als leesvoer voor op reis is het inderdaad leuk spul.
 
Ben het wel met Dione eens (:( behalve van dat vliegen naar buitenlandse gig..) bladen zijn nog altijd leuk om onderweg, op je werk, bij paps&mams die alleen maar een ac.gitaar hebben te lezen..
 
De Interface ligt al een brief voor klaar. Die zeg ik op. Zelfs de weinige, en niet uitgebreide reviews, zijn eerder reclameboodschappen. Verder loopt de gear exchange hopeloos achter. Van alle apparatuur die ik te koop zorg ik ervoor dat deze direct van het internet gehaald wordt, en dan staan deze er 2 maanden later nog in het tijdschrift. Hoe ze dat voor elkaar krijgen? :confused:
De SOS vind ik wel een buitengewoon prettig tijdschrift. Reviews welke meerdere pagina's beslaan en educatieve artikelen. Papier leest voor mij altijd prettiger dan het staren naar een monitor, dus blij dat SOS mij nog kan bieden wat ik wil.
 
Origineel geplaatst door Digimod
nog wat links..

:( heb ik dan NOOIT rust??

Tnx!:D
 
Back
Top