Wat is laagste prijs..

De regel in de handel is, dat als je 10 euro voor een artikel wilt hebben, je 12,50 euro moet vragen.

Dit is wel de methode op marktplaats enzo idd.

En idd Wat Orlen zegt, afdingen op iets van een paar euro. Zodat als je (de tijd en ) verpakkinsmateriaal gaat meerekenen je er gewoon op toelegt, nee, dan houdt ik het item wel in 'storage' zoals ik dat dan maar noem.
 
"Verzenden op kosten van de verkoper" is een typisch voorstel van potentiële kopers om eigenlijk wat van de prijs te doen. Niks mis mee als je zo bv 10€ verzending krijgt bij een aankoop van 200€. Ik heb het echter eens gehad bij iemand die 1 magic card van 20 cent wou kopen bij mij. Dat lag wat moeilijker. :)

@Mark: meer vragen om kwaliteit te suggereren doe ik niet aan mee. De foto's en omschrijving spreken voor zich en ik vraag een nette (lage) prijs, en als er mensen zijn die zich daardoor laten afschrikken dan is dat echt hun probleem. Beetje de omgekeerde wereld dat ik hoge prijzen zou moeten hanteren om te verkopen, zo zit ik niet in elkaar.
 
Iets wat je 2e hands voor lage bedragen wil verkopen zijn meestal dingen die je overal wel kan kopen voor een lage prijs. Ofwel, hoge concurrentie op wat je aanbiedt. Dat zorgt er automatisch voor dat mensen wat nonchalanter zijn met hun biedingen. Is gewoon een logisch effect, kan je mee zitten, maar kan je verwachten.

Ik heb afgelopen 2 jaar redelijk wat DIY onderdelen verkocht die ik niet meer ging gebruiken, zaten ook heel kleine bestellingen bij, ook daar wordt soms op afgedongen. Maar wat geeft het.. Ik wil het kwijt, die ander gaat er niet om langskomen, dus moet je versturen. Kan je vervelend vinden, maarja, verdienen doe je er toch niet aan, dus het kost alleen maar eigenlijk. Met dat in mijn achterhoofd ga ik er ook niet moeilijk over doen om iets te versturen ook al verdien ik er niks mee. Ik wil enkel (een deel) van mijn geld terug wat ik zelf heb uitgegeven.

Als je geld wil verdienen moet je iets anders doen dan kleine dingen versturen voor een tientje. :)
 
Soms kan je dingen die je niet meer nodig hebt gewoon weggeven. Dat geeft een goed gevoel. :engel:

Dus, mocht iemand een klein jochie hebben die zoals kleine jochies doen graag van alles slopen waarmee ze spelen. Dan heb ik hier voor de geef een Keytek K-30 keyboard. Die komt uit een opruiming van Vintage Planet.

Voor wie 'm wil komen ophalen. Wel even een foto van de sloopkandidaat laten zien als bewijs dat je ook echt zo'n muzikale sloper in huis hebt. :D
Wie het eerst komt, die het eerst maalt en afdingen is er niet bij ;)
 
Hahaha, ik heb hier zo'n sloper in huis die af en toe op mijn toetsen komt rammen..!

Leuk aanbod voor wie bij je in de buurt woont. :D
 
@Nicolas: ik heb ooit twee computermonitors overgehad op een markt die ik die dag persé kwijt moest. Ik had er etiketten opgeplakt met 'gratis, perfect in orde'. Dat hielp niet. Klanten vertrouwden het niet en gingen verderop een monitor kopen voor 15 euro...
 
Hier zeg je wat. Ooit hoorde ik van een Engelsman die in Londen op een beroemde brug stond en een Pond voor een Penny aanbod aan voorbijgangers. Volgens zijn zeggen wilde niemand het. Het bleek een geslaagd experiment te zijn volghens hem om aan te tonen dat mensen sceptisch zijn als het er op lijkt dat het te mooi is om waar te zijn. Een vorm van zelfbescherming zeg maar.
 
Ik heb weleens iets gratis aangeboden en daar wordt meestal rap op gereageerd.
Ook een keer door iemand die het wel wilde hebben, maar of ik het dan wel wilde brengen.
Nadat ik nog had uitgelegd dat ik daarvoor twee uur in het OV moest zitten en behalve de kosten dus een halve dag kwijt was kreeg ik als reactie dat hij mij van mijn 'troep' afhielp en ik dus eigenlijk niet moest zeuren.
Uiteindelijk bood hij aan de helft van de reiskosten voor zijn rekening te nemen.
Ik heb daar, heel onbeleefd, maar niet meer op gereageerd. :D
 
Ik heb weleens iets gratis aangeboden en daar wordt meestal rap op gereageerd.
Ook een keer door iemand die het wel wilde hebben, maar of ik het dan wel wilde brengen.
Nadat ik nog had uitgelegd dat ik daarvoor twee uur in het OV moest zitten en behalve de kosten dus een halve dag kwijt was kreeg ik als reactie dat hij mij van mijn 'troep' afhielp en ik dus eigenlijk niet moest zeuren.
Uiteindelijk bood hij aan de helft van de reiskosten voor zijn rekening te nemen.
Ik heb daar, heel onbeleefd, maar niet meer op gereageerd. :D


WTF :dubbel:

Ik vraag me soms ook weleens af of mensen niet een act op voeren.
Die persoon op marktplaats die wel eens sintyzisers zocht als decoratie..
Gratis of voor weinig omdat ie student was (....oke :)) en liefst in de buurt van Amsterdam ivm vervoer.
Bericht vol met taalvouten.. maar de rest van de advertenties in z'n account, met so called vintage spul (tassen, klokken, lampen.. dat soort zooi) was qua zinsconstructie en spelling allemaal tip top verzorgd. :8o)

Heb zelf op MP weleens een buro gratis aangeboden (was van een vriendin en stond even bij mij geparkeerd ivm ruimte)
Liefhebber was snel geregeld. Had ultrasnel een reactie van iemand die de Nederlandse taal duidelijk niet beheerste.. maar goed..
Afspraak gemaakt en binnen 'n paar uur kwam er een busje met 3 mensen om het buro op te halen..
Was alleen en ze liepen door mijn huis en vroegen of ik nog meer spullen had die weg moesten.. pfff.. kneep em toch wel even..
Gelukkig is het goed afgelopen maar voelde toch wel een beetje link want je bent er toch niet op voorbereid en hebt ook slechts 'n mailadres van die gasten..
Liever niet meer dingen gratis weggeven op MP.. of dan maar liever zelf brengen (naar de milleustraat):D
 
dan heb je nog knakenpoetsers die met een BMW 535i komen aanrijden terwijl ze een paar euro hebben af liggen te bieden. Ja, ergens moet die auto van betaald worden natuurlijk :D
Daarom parkeer ik onze 525i meestal om de hoek. Kan ik het helpen dat mijn schoonpa die zo graag doorschoof naar zijn dochter... Het onderhoud is een voortdurende zorgenpost. Bij garages denken ze nl. net als jij... ;{

Iets helemaal anders, geen boze blikken richting iemand maar wel vreemd: het is al meerdere keren voorgevallen dat ik iets aanbied voor pakweg 150€, na meerdere weken nog niet verkocht, dan biedt een ander hetzelfde aan voor 200 en is het in een dag weg. Gelijkaardige woonplaats, zelfde staat, beide advertenties netjes en compleet. Raarrrr...Het zal wel iets met chaostheorie te maken hebben. :D
Sommige mensen kijken nooit verder dan pagina 1 op MP. En wie zegt dat het echt verkocht is?
 
Je weet het niet, je weet het niet. Wat verwarrend allemaal. :) Ik verkoop het wel gewoon via SF, hier weet je tenminste zeker dat je aan een vaag figuur verkoopt. :D
 
onze 525i meestal om de hoek. Kan ik het helpen dat mijn schoonpa die zo graag doorschoof naar zijn dochter... Het onderhoud is een voortdurende zorgenpost.
Zon oudere) bak wel ja, een nieuwe heb je de eerste jaren geen onderhoud aan.
 
Hoeft geen uitleg zeker :mega:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2015-04-11 om 16.06.57.png
    Schermafbeelding 2015-04-11 om 16.06.57.png
    13,1 KB · Bekeken: 99
Voor de duidelijkheid: ik was het niet. :D

Maar wel een mooi archetype van waar het hier over gaat. :D Hoewel, je mag nog blij zijn dat er een aanhef en groet bij staan. :)
 
Back
Top