Wat is laagste prijs..

Leuke topic die sinds 2016 stil lag, herleeft! is er sinds 2015 al veel veranderd? als ik het zo nalees nog steeds dezelfde ergernissen, helaas.
 
ik had recent een kerel die wat van me wou kopen. Maar dag erna had ie 't elders b stock gevonden, dus ik feliciteer m, klaar. Praten we nog wat na...
Vraag ik 'm wat voor muziek hij maakt. Zegt hij 'ik maak een boel dingen, maar deel die niet want mensen gaan met mijn ideeën lopen' en zegt dat ie alles analoog heeft en dit en dat en maar pronken en name dropping. Ik laat m in zijn wijsheid en houd me nederig.
Ik zeg dat ik dat niet kan, iets van hem namaken, ideeën stelen, zelfs al zou ik dat willen, maar ben wel benieuwd. Hij vraagt me om eerst dan maar wat van mij te horen. Ik zeg 'm dat ik geen groot kunstenaar ben en ik m gerust wat wil laten horen, en als ik iemand inspireer, wat kan t mij schelen, ik hoef er namelijk nooit rijk of beroemd mee te worden, en deel hem wat links. Zeg tie 'ik hoef uwen brol niet te horen en ga zeker mijn muziek niet met u delen'
Oehoo. Ik denk dat ie klaar was voor een nazichtje bij de psycholoog...
Ik heb m lekker geblokkeerd... klaar mee///
 
De laagste prijs is dat je er geld op toe moet leggen.
 
Tsja, wat is toeleggen? Voor minder verkopen dan dat je er een week later voor zou moeten betalen?
Het is leuk als je hetzelfde krijgt als je er eerder voor betaald hebt (of meer). Als ik een een hoop lol heb gehad een een instrument dan heb ik er geen probleem mee om het voor minder dan aanschafprijs te verkopen (nog afgezien van slijtage etc.)
 
kwestie van vraag/aanbod, nu er vele fabrikanten leveringsproblemen krijgen, kan prijs 2dehands weer ff omhoog gaan. Langs andere kant probleem, Inflatie.
 
kwestie van vraag/aanbod, nu er vele fabrikanten leveringsproblemen krijgen, kan prijs 2dehands weer ff omhoog gaan. Langs andere kant probleem, Inflatie.

Dat laatste, inflatie, is wel interessent mbt de synthmarkt. Niet zozeer voor de echt schaarse J8 achtige producten maar wel voor de meer beschikbare units. Neem bijv. een ada8(2)00. Dit is al zo'n 15 jaar 100 euro (minder ook wel als je mazzel hebt). Van een volca voor meer dan 100 euro is ook de perceptie dat dat dan duur is. Terwijl de 100 euro uit 2007 is nu zo'n 138 euro is.
Zeker de laatste jaren met de echt hoge inflatie wordt dat dan wel raar. Je denk als je hetzelfde ervoor krijgt als je betaald hebt je break even speelt, maar eigenlijk zou dat toch pas bij zijn +15% zijn.
 
Who cares. Als je 'laagste prijs vragen' niet waardeerd gewoon zeggen dat de prijs vast is / niet onderhandelbaar
 
Mijn ervaring is dat je kletsers hebt en kopers. Als ze een vriendelijk babbeltje beginnen kan je er vergif op nemen dat er een laag bod volgt. Stoor ik me nog meer aan, time waisters

Dan verkoopt de gear, meld ik dat keuring aan de eerdere mensen met interesse en dan krijg je “o dat had ik er ook nog voor gegeven” - had dat dan geboden… stenen kloten krijg ik er van 😂


Soms zijn er ook heeel beleefde kopers die achteraf danken voor de deal. Wel fijn. Uiteraard was t mint, ik schrijf niet voor niks “nooit gebruikt, nieuw gekocht” ;)
 
Ik bemerk een nieuwe trend in de wereld van de tweedehandsmarkt:
Krijg steeds vaker mails met 'Wat is je laagste prijs..'. vind het persoonlijk een vervelende manier van handelen. Mijn vraagprijs is bij meestal de prijs die ik graag wil hebben. daar kan meestal wat vanaf en hoeft niks bij. maar ik wil eigenlijk geen bedrag roepen.
hoe gaan jullie daar mee om? ben ik gewoon een zeur en moet een bedrag roepen?
Ik heb vaak gekeken naar het TV programma "Hard Core Pawn". Les Gold vraagt standaard "Wat is je laagste prijs?" als men 'm iets aanbied. Misschien dat mensen dat over hebben genomen. Als een huis te koop wordt gezet wordt er ook wel eens minder voor betaald dan de vraagprijs (toegegeven: da's wel erg lang geleden).

Ik denk dat het probleem is dat de ene verkoper onder vraagprijs verstaat "laagste prijs" en de andere verkoper "Ach, ik probeer maar wat ik heb geen idee wat het waard is". Je zult als koper een scherpe prijs moeten bieden. Onderhandelen is mogelijk, maar op Marktplaats.nl vind ik dat een lastig proces zo via de mail enzo. Men zet z'n telefoonnummer er niet altijd bij.
MV5BMjEwNjIxNzA5NF5BMl5BanBnXkFtZTgwOTIxNjM2MjE@._V1_.jpg
 
Je moet natuurlijk altijd zeggen dat je geen idee hebt wat het waard is..
Wanneer de onderhandelaar dan een prijs noemt IS dat de prijs waarvoor je hem ALTIJD zou kunnen verkopen. Dat is ook informatie. Uit Marrokko vakantie onderhandelingen met die figuren daar weet ik dan dat de echte prijs 75 tot 80 % hoger ligt.
 
Back
Top