Wat is laagste prijs..

Zelf koop ik zonder af te bieden als de vraagprijs goed is en zeker als het dan om kleine bedragen gaat. Dus dan stuur je een mailtje in de trant van "ik wil het kopen, vraagprijs is ok, zeg maar waar ik het geld moet storten". Om vervolgens nooit reactie te krijgen, natuurlijk.

Wat dat betreft is het op SF wel een eind beter, daar zitten (ik geloof het zelf niet :D) een stuk minder vage types. Als ze hier iets te koop hebben, willen ze het ook echt verkopen en volgt er gegarandeerd een reactie.
 
Zelf koop ik zonder af te bieden als de vraagprijs goed is en zeker als het dan om kleine bedragen gaat. Dus dan stuur je een mailtje in de trant van "ik wil het kopen, vraagprijs is ok, zeg maar waar ik het geld moet storten". Om vervolgens nooit reactie te krijgen, natuurlijk.
Waarschijnlijk al verkocht...
Tegenwoordig zit elke idioot op internet; maar online communicatie hebben ze als kind nooit geleerd - dus blijven ze steken op het niveau van een zwaar mentaal gehandicapte chimpansee. :bekdicht:
 
Veel mensen vinden het nou eenmaal leuk om iets af te dingen.
Gooi er om te beginnen bij de prijs ietsje bovenop, dan heb je die ruimte.
Ik ben blij dat ik zelden in dit soort verkopen zit ;)
 
Ik zet in m'n zoekertjes op MP of 2dehands altijd Vaste Prijs, dan krijg je dat soort zeik niet. Mailen ze toch met zeik dan reageer ik er gewoon niet op. Bespaart je veel moeite en vooral tijd.

Ter info: ik zet zoekertjes met een instelprijs die verkoopbaar is niet te hoog en niet te laag.

En andere kant ben ik ook wel de zeiker die graag afdingt als je iets koopt. Van het principe 'je kan maar proberen' als het lukt is het mooi meegenomen. En liefst door even te bellen. Als dat niet kan stuur je een mailtje. Uiteraard schrik ik er niet van dat de meesten dan niet reageren.
 
Laatst gewijzigd:
Als je te dom bent om te bieden zoek het dan maar ergens anders. Ga lekker op de markt op een bloemkool afdingen.....

:dubbel:

Om even off topic te gaan. Stel je het leven van een marktkramer maar eens voor. Om 3uur opstaan om vervolgens van 's ochtends aan wat afding-gezeik te horen om vervolgens je boeltje weer te pakken..

Zou niet aan mij zijn
 
En de mensen dan die iets aanbieden onder een VASTE PRIJS, het liefst nog met uitroeptekens die na enkele dagen de prijs stapsgewijs aanpassen naar de helft van de prijs:)
 
ik vind het wel een goede tactiek omniets wat gangbaar 450 waard is toch voor 99 te krijgen. NOT. Tja....wat gaat er om in die hoofdjes?
 
Na afgesproken prijs in huis nog gaan afbieden zonder nieuwe elementen? Ik dacht het niet. Ik heb er al eentje lekker terug naar huis laten rijden omdat hij ter plekke nog ging afbieden omwille van krassen die in de advertentie met naam en foto vermeld waren en waar de prijs al naar was.

Mijn advertenties zijn altijd heel eerlijk, pessimistisch volgens sommigen, maar daar moet geen misbruik van gemaakt worden.

:)

Ik heb er diverse onverrrichter zaken naar huis laten vertrekken nadat ze toch gingen afdingen ter plekke terwijl ik per mail of telofonisch nog aangeef dat het die prijs is of anders niet...

Dan leren ze het wel af die patjepeejers. Paar tientjes benzine toedeledokie
Mijn adss zijn altijd eerlijk zonder dingen die verzwegen worden.... Maar weet je wat het ook is er zijn van die gasten die werken buitenhuis zeg maar, auto van de zaak, beetje door het land rijden, die gaan gewoon in de baas zijn tijd bij jouw thuis staan afpingelen. Geen enkel risico voor die types, auto, benzine tijd allemaal door de baas betaald en dan lekker laag afdingen inderdaad ter plekke....Daar heb ik helemaal een hekel aan, die gladde praters/profiteurs....oprotten
 
+1 voor de mededeelzame verkoper.. Toch blijft iets kopen altijd een loterij. Afgelopen jaar 3 keer voor niks ergens naartoe gereden.. en dan maakt een verlaging van de prijs die dan wordt geboden niet zo heel veel goed vind ik...
Maar liever ter plaatse een defect ontdekken dan er thuis pas achter komen..

Als verkoper heb ik minder ervaring.. of ik verkoop gewoon heel slecht (kan natuurlijk ook) maar ik heb wel een bepaald gevoel ontwikkeld dat als iets niet goed voelt bij een aankoop of in het contact voor de aankoop, het vaak ook zo is..
 
:)

Ik heb er diverse onverrrichter zaken naar huis laten vertrekken nadat ze toch gingen afdingen ter plekke terwijl ik per mail of telofonisch nog aangeef dat het die prijs is of anders niet...

Dan leren ze het wel af die patjepeejers. Paar tientjes benzine toedeledokie
Mijn adss zijn altijd eerlijk zonder dingen die verzwegen worden.... Maar weet je wat het ook is er zijn van die gasten die werken buitenhuis zeg maar, auto van de zaak, beetje door het land rijden, die gaan gewoon in de baas zijn tijd bij jouw thuis staan afpingelen. Geen enkel risico voor die types, auto, benzine tijd allemaal door de baas betaald en dan lekker laag afdingen inderdaad ter plekke....Daar heb ik helemaal een hekel aan, die gladde praters/profiteurs....oprotten

Ik vind dat je hier in groot gelijk hebt ..van dat afdingen aan de deur..
 
:)

Ik heb er diverse onverrrichter zaken naar huis laten vertrekken nadat ze toch gingen afdingen ter plekke terwijl ik per mail of telofonisch nog aangeef dat het die prijs is of anders niet...

Dan leren ze het wel af die patjepeejers. Paar tientjes benzine toedeledokie
Mijn adss zijn altijd eerlijk zonder dingen die verzwegen worden.... Maar weet je wat het ook is er zijn van die gasten die werken buitenhuis zeg maar, auto van de zaak, beetje door het land rijden, die gaan gewoon in de baas zijn tijd bij jouw thuis staan afpingelen. Geen enkel risico voor die types, auto, benzine tijd allemaal door de baas betaald en dan lekker laag afdingen inderdaad ter plekke....Daar heb ik helemaal een hekel aan, die gladde praters/profiteurs....oprotten

Uhm Ok.
 
Krijg weleens mails: "dat is te duur"... hoezo dat IS? hij/zij vindt dat te duur maar sinds wanneer IS iets te duur....
 
Vooral fijn als je advertentie een dag online staat, er al koopjagers zijn die de laagste prijs vragen. Tja, dan wil je m gewoon niet hard genoeg, suckers. Om op dag een al af te zeuren.... Ik durf m na wat gezeur te koop te zetten voor hogere prijs. En dan werd ie toch wel voor hoger verkocht ook. Meeste pret die je kan hebben met kleding aan, toch
 
Krijg weleens mails: "dat is te duur"... hoezo dat IS? hij/zij vindt dat te duur maar sinds wanneer IS iets te duur....


Ja maar daar en daar wordt die veel goedkoper aangeboden .
Dan koop je hem daar toch :doei:
 
Onlangs antwoord iemand 'prijs is niet te duur, jij vindt dat'
Doet ie plots voor de prijs er voor 75 euro exstra spul bij dat me niet boeit. Ik vraag wat me wel boeit, doet ie dat er bij voor de oorspronkelijke prijs. Tja, dan bijt ik natuurlijk wel :)
 
Onlangs antwoord iemand 'prijs is niet te duur, jij vindt dat'
Doet ie plots voor de prijs er voor 75 euro exstra spul bij dat me niet boeit. Ik vraag wat me wel boeit, doet ie dat er bij voor de oorspronkelijke prijs. Tja, dan bijt ik natuurlijk wel :)

Ja waarom verkoop je de synth , ben je de eerste eigenaar , rook je , zit er nog folie op het display , zijn de rackoren beschadigd , kan er nog wat van de prijs af en dat gaat maar door en door ;{
 
Ja idd die vraag waarom doe je hem weg... wat moet je daar op antwoorden? Omdat ik een nog betere, dikkere en duurdere heb gekocht? :)
 
ja.
 
Back
Top