Door P.A. klinkt het anders

2206

www.florisvanhoof.com
Lid sinds
6 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
www.florisvanhoof.com
Ik was altijd tamelijk tevreden met de P.A. systemen waar ik door speelde.

Maar de resonsatiepieken die zo mooi klinken uit m'n pearl keyboard amp krijg ik live nooit helemaal voor mekaar.

Kan ik dit toch benaderen door een P.A.?

Ik denk aan een pre-amp of zelfgemaakte d.i.
Maar hulp in alle richtingen is welkom!
 
Maar de resonsatiepieken die zo mooi klinken uit m'n pearl keyboard amp

En die speel je ook bij optredens, of alleen thuis? Want thuis raak je dus de room modes.

Je kunt een leuke grafische digitale equalizer kopen en ze simuleren als je wil :)
 
@crizzle, dat doe ik om op te nemen, maar ik kan de versterker niet altijd meenemen voor optredens.

@audiocollage, heb het al met verschillende technici (van zalen) geprobeerd, en het klinkt toch nooit zo goed als door de versterker.
de rest van m'n geluid is prima, maar bij die resonantie pieken klikt het totaal anders.
is er iets waar ik sowieso live rekening mee moet houden? bvb heel stil insturen ofzo?
 
@Yoozer, het gaat hier inderdaad om optredens
thuis klinkt het mooi door de versterker
thuis klinkt het niet zo mooi door de Adam speakers
bij optredens klinkt het niet zo mooi door de D.I. en P.A.
 
Ik vermoed dat het aan je versterker en/of kamer ligt. Probeer eens het volgende; laad op je synthesizer een sinusgolf in en ga spelen, noot voor noot. Je zult merken dat bepaalde noten veel harder lijken te klinken.

Download http://www.roomeqwizard.com/ eens en ga even testen.
 
bedankt voor de antwoorden,
ik weet waar het aan ligt,
namelijk het karakter van de versterker en luidspreker
(want op m'n adam speakers klinkt het anders in dezelfde ruimte)

wat ik nu zoek is iets analoog (module, pre-amp, techniek,...) die het versterker achtige geluid kan simuleren op om het even welke P.A.
 
Buizenpedaal was ik aan het denken,
ervaring mee?
misschien die goedkopere behringer tube monster om eens te proberen?

welke gitaarvoorversterkers zou je aanraden?
 
Nee geen ervaring mee, ik zou gewoon eens in de winkel testen. Het zijn namelijk notoire ruisgenerators dus ik denk dat je dat wel ff wilt checken, voor je de hele zaal vol gebakken eieren met spek geluiden gooit :D

Gitaarvoorversterkers, ik heb ervaring met een Marshall JMP-1, die klonk erg goed met gitaar. Verder geen ervaring met synths icm voorversterkers.
 
bedankt voor de antwoorden,
ik weet waar het aan ligt,
namelijk het karakter van de versterker en luidspreker
(want op m'n adam speakers klinkt het anders in dezelfde ruimte)

wat ik nu zoek is iets analoog (module, pre-amp, techniek,...) die het versterker achtige geluid kan simuleren op om het even welke P.A.

Kun je het niet gewoon net zo doen als veel gitaristen het live doen?
Dus gewoon je versterker meenemen op het podium, (de juiste) mic ervoor en die naar de PA tafel sturen?
 
Back
Top