Kick hoor je niet meer

waz

Hobbyhoer
Lid sinds
9 juli 2004
Berichten
1.450
K heb een mix probleem.....tot break 1 alles super, vanaf break 2 daar waar alles los gaat , hoor je de kick niet meer zo heel duidelijk (boem boem) zegmaar :stupid

Kick harder zetten gaat niet dan kom ik boven de -3 db uit. Hoe lossen jullie dit op ?
 
Misschien dom gedacht, maar als ik zoiets heb dan draai ik alles in volume terug, dan heb ik automatisch meer headroom voor de kick.

Dus in principe mix ik opnieuw.
Ik zet mijn kick aan het begin standaard op -12 dB en dat is mijn uitgangspunt.

Mocht ik bij het mixen iets meer nodig hebben dan kan ik altijd iets harder.


Paul
 
dat eqen ben ik huiverig voor, heb in t verleden zoveel gecut dat t leven eruit was :stupid

ok, k heb mijn kick op -7 staan......zag dat ik wat synths onbehandeld had staan en die piekte, daar idd wat compressie op zetten om ze temmen.

thnx so far gelukkig ben ik niet de enige die dit overkomt ghehe :)
 
Ik doe altijd iets maken, en als het dan klaar is voor opname trek ik alles dicht en ga de mix weer opbouwen, van laag nar hoog, en dan ook in dominantie. Dus begin bij de kick, dan bass erbij, dan synths, dan synths weer muten en de rest van de beats erbij mixen. Eventueel de synths en bassen EQen zodat het een het ander niet in de weg zit en klaar is klara! Nog een keer met de koptelefoon bijschaven, dan nog een keer op de ruimte, dan weer op koptelefoon, dan track maken en klaar.

Meestal komt het opnemen er niet van, maar dat is voor mij de weg voor het mooiste resultaat.
 
K heb een mix probleem.....tot break 1 alles super, vanaf break 2 daar waar alles los gaat , hoor je de kick niet meer zo heel duidelijk (boem boem) zegmaar :stupid

Kick harder zetten gaat niet dan kom ik boven de -3 db uit. Hoe lossen jullie dit op ?

de rest zachter zetten of andere kick gebruiken met meer transient
 
Sidechainen jullie dan adhv een triggertrack of om de Main kick zelf? Ik gebruik altijd een andere triggerkickje welk kanaal je niet hoort
 
Sidechainen jullie dan adhv een triggertrack of om de Main kick zelf? Ik gebruik altijd een andere triggerkickje welk kanaal je niet hoort
Met een bijvoorbeeld een rimshot of een andere korte sample als sidechain input kun je de release wat korter zetten, bij een kick met een lange tail als heeft dit geen zin.
Je kan ook EQ zetten op de sidechain input zodat je alleen de attack van de kick pakt, dat werkt ook goed als je een korte release wil.
 
Waarom niet na de break de kick wat harder? Er staat nergens geschreven dat dat niet mag en het geeft juist extra power. Maar ik zou ook gaan sidechainen zoals al eerder aangegeven is.
 
problem solved lijkt het wel.....heb m gister na wat laag uit synths en compressie, uit gezet om vandaag met frisse oren te beginnen.

vandaag heel minimaal sidechain compressie gedaan kick komt er beter uit :)

Hier n preview tot break 2......break 1 heb ik eruit geknipt omdat je daar een voorproefje van de melodie hoort als teaser. Dit komt op album 2 hoes heb ik nog niet klaar :o: Oppassen staat loeiend hard. Nu ff afmaken, thnx voor jullie hulp en meedenken :okdan:

 
Back
Top