Novation MiniNova



Features:
Very powerful mini synthesizer with the sound generation from UltraNova
Display: 16-character LCD
37-key keyboard with MIDI I / O
3 x oscillators, 1 noise generator, 2 x ring modulators
15 filter types
Arpeggiator with 33 pattern
Up to 18x polyphony, monotimbral
256 factory sounds impressive searchable directly accessible
Up to five effects per patch: distortion, compression, chorus / phase, delay, reverb, Gator, EQ
USB port (Mininova can also be powered via USB bus power)
Editing software and patch management software included
Guitars and other instruments can be processed with the vocoder and the effects
Free sound packs available including vintage synthesizer and bass synth sounds
 
Grotere versie:

gallerysyn00041210001im.jpg


haha, "dubstep" staat in de lijst van de genre-knop :D . Dit gaat later net zoveel hoofdschudden opleveren als die presets in de SH2000 die "funny cat" heten of zo.
 
Dat schuifknopje helemaal rechts vind ik een beetje uit de toon (haha, wat een woordgrap) vallen en ook de andere vormgeving vind ik net iets te speels.
Alleen die draaiknoppen en het 'sort'-knopje zijn wel passend bij iets wat analog-achtig wil overkomen.
Maar eigenlijk staat dat sort-knopje wel weer op zichzelf, wat weer wat raar overkomt.

Verder vind ik 'm wel okay.
Beetje de toy-versie van de K-station in het nieuwe Novation jasje.
 
Ik lees er waarschijnlijk over heen maar op wat voor manier worden de klanken opgewekt? Digitaal of analoog!
 
Vraag me af of hier nog veel vraag naar is, aan de andere kant doet de MicroKorg het geloof ik best leuk. Zou zelf eerder kiezen voor een goede plugin en full size masterkeyboard danwel een tweedehands Mopho keys oid voor dat geld.
 
Vind 'm toch kekker dan die kinderorgeltjes die soms op Synthforum's marktplaats worden aangeboden.
 
ziet er leuk uit, jammer dat die net te groot is om mee te nemen in een rugzak samen met een ipad. Dat zou wel een killer combi zijn voor onderweg.

wel erg mooi design deze synth!
 
Ik vind hem ook wel leuk eigenlijk.
Als je met deze net zo veel lol kunt hebben als ik indertijd met de MicroKorg heb gehad dan kun je je er voor dat amper een buil aan vallen.
 
wat een Bart Smitâ„¢ bak :D
 
Back
Top