Desinteresse..advies..gear wegdoen?

ik zou ff je gear houden, ok ik heb (nog) geen of haast geen ervaring maar ik zou het ff houden want misschien denk je over een halfjaar er weer anders over en heb je juist zin om met synths te gaan pielen.

Ik zou naar het advies van christov enzo luisteren en uitproberen,
je zou ook naar concerten kunnen gaan van je "helden", ik weet nou niet wat je maak maar concerten zijn wel duur, maar als je bijv. je "held" met een synth live op een synth ziet pingelen om live op het podium een improvisatie te doen krijg je misschien ook wel weer zin om met synths te gaan werken/spelen.

je kan ook s'avonds je deur niet op slot doen zodat ik je gear weg kan komen halen, :duivels: :D

probeer nou gewoon een paar dingen uit en bekijk dan wat het resultaat is, en beslis dan, want je gear nou kwijt raken zou je denk ik spijt van gaan krijgen,

maar nogmaals ik heb (nog) geen ervaring net als de anderen, dus....:bekdicht:

succes,

wesley
 
Origineel geplaatst door chrizz
Gooi die spelletjes van je computer af, zet de tv op non-actief. Je gaat dan zien dat je je vanzelf gaat vervelen. Op dat moment gooi (of beter, leg) je je jp8000 op de grond, sluit de sherman filterbank erop aan en ga wat loopjes maken. Ik denk dat je teveel afleiding hebt van allerlei andere dingen.

Ik weet dat je een kleine ruimte hebt, maar ik zeg het toch:

Wat ik echt vind (en wat ook eerder is gezegd) is dat je echt onmiddelijk je kamer moet herinrichten, het ziet er echt oersaai uit en ik kan me voorstellen dat dat niet lekker werkt. Je kunt misschien dat grote rack wegdoen. Dan een groot lang, laag bureau(wel geen wit bureau, houtkleur liefs) tegen de muur. Onder dat bureau zet je een paar racks met je apparatuur. In dat kleine hoekje wat je nog over hebt zet je een dubbel-standaard met je synths erop.

bullshit, het gaat hier om inspiratie, motivatie & ideeën... niet over bezigheidstherapie !
Bass zit zich nu reeds te kwellen met het idee dat hij muziek MOET maken, hij heeft bezinning & duidelijkheid in zn hoofd nodig... geen nieuw bureau of nieuwe synth.

missch wel een nieuwe vriendin, maar daar ga ik ni over oordelen 8o)

doet me trouwens denken aan mezelf vroeger... ooit had ik eens dezelfde gedachte.. maar achteraf bleek dat ik eens meer naar buiten moest & nieuwe dingen in het leven moest ontdekken i p v 24h per dag als een mongool aan knopjes te zitten draaien (btw mongolen is "niets" mis mee 't zijn toffe mensen).
Maria die hier acter de hoek in de "Nr1" (goeie) friet staat te bakken die heeft af & toe vakantie nodig, geen nieuw soort aardappelen & ook geen nieuwe frietpan.

think about that...
 
hey hallo, maar de plek waar je muziek maakt moet toch ook goed werken zijn. Wat ik nu meteen zie is dat hij de computer niet op ooghoogte heeft staan. En de ruimte waarin je werkt heeft wel degelijk invloed op de manier waarop je werkt, sommige kleuren (wit) kunnen volgensmij demotiverend werken. Nieuwe synths heeft ie zeker niet nodig!

Dit is maar een BEGIN hoor, een herinrichting maakt niet meteen dat je beter muziek maakt, maar wel dat je je prettiger voelt in de ruimte. Voor de rest moet bass maar de adviezen van andere forum-leden opvolgen.
 
Sja, mijn hok heeft allerlei kleuren,posters, etc. en een zooi best leuk spul. Maar (ook) ik raak het wel eens weken niet aan. Soms sluipt de gedachte wel eens binnen om alles te verkopen en dan OF ander gear te kopen OF gewoon geen gear meer.

Ik hou mezelf nu gewoon voor dat 't veel scheelt dat ik niet echt opname-mogelijkheden heb om complete songs te bouwen. (alleen real-time, gelijk op cd, en maar hopen dat er niks fout gaat..)

Maar ach, 't gear staat me niet echt in de weg en zolang ik het geld niet echt nodig heb, doe ik het niet (allemaal) weg.

Ik zou je dezelfde tip willen geven: doe niet alles weg, als het niet perse moet. Je kan natuurlijk een en ander 'inruilen' voor ander spul, soms komt dat de inspiratie ten goede.
Maar zoals zoveel: bij twijfel, niet doen.

Je zou ook kunnen proberen een 'gemotiveerde' muziekpartner te zoeken om samen muziek te maken / uit te wisselen: scheelt (soms) ook!

Succes!!
 
Origineel geplaatst door JazzMann
bullshit, het gaat hier om inspiratie, motivatie & ideeën... niet over bezigheidstherapie !
Maria die hier acter de hoek in de "Nr1" (goeie) friet staat te bakken die heeft af & toe vakantie nodig, geen nieuw soort aardappelen & ook geen nieuwe frietpan.

think about that...

kom nou, muziek maken is niet hetzelfde als frituren! de keuken van de lokale friettent zal waarschijnlijk geen inspirerende werkplek zijn (ok, je weet nooit), maar dat hoeft ook niet... friet bakken is routinewerk (en ik heb het ook zat gedaan :D ), muziek is wel ff iets anders... ieder soort "artiest" is een creatief beroep. ik vind dat je als artiest wel degelijk aandacht moet besteden aan waar je zit en werkt. een kale "dode" ruimte is geen plek waar muzikale creativiteit kan leven en omgezet kan worden in interessante producties.

overigens ben ik het wel met je punt aangaande "bezigheidstherapie" eens... al heb je de mooiste studio van allemaal (die van da goose ofzo :P ), als je daar binnen blijft zitten zit je nog steeds tussen 4 muren, en dat helpt ook niet echt, lijkt me (hoewel... archetype kluizenaar? je afsluiten voor invloeden van buitenaf kan ook een psotief effect hebben, al denk ik dat het percentage mensen waarvoor dat geldt betrekkelijk laag is). ik heb al eerder geroepen dat je jezelf beter niet kan dwingen te produceren. en jezelf alle andere vormen van afleiding/tijdsbesteding/verspilling ontzeggen hoort daar mijns inziens ook bij.
 
Nou nou wat een reacties...

Maareeh ik heb in de tussentijd al wat nummertjes weer gemaakt met een andere sound, meer filterbank haha en zo...

Ik heb de indruk dat deze thread nogal erg serieus wordt opgevat en dat is nou ook weer niet nodig hoor :biertje:
Het is maar een hobby, ik ben niet depressief ofzo...8) poeh he..

Maareeh wel grappig om lotgenoten te weten dan..



:peukie: :biertje: :okdan:
 
het is sowieso een interessant onderwerp om over te discussieren, toch? ik denk dat er best veel mensen zijn die in meer of mindere mate dit soort problemen kennen :) ikzelf in ieder geval ;)

hoe dan ook, mooi om te weten dat je er weer zin in hebt (of deze thread daar nou bij heeft geholpen of niet) :okdan:
 
Back
Top