Stel je eens voor..

De Regter

Nieuwkomer
Lid sinds
29 Maart 2022
Berichten
8
Locatie
Rotterdam
Hoi,

Ik woon in Rotterdam en maak al een jaar of 20 elektronische muziek. Mijn eerste programma was denk ik FastTracker, voor wie het nog iets zegt. Qua muzikant begon ik op mijn 12e als drummer en ik ben nog steeds niet verschrikkelijk goed in het schrijven van melodieën. Maar daar laat ik me niet door uit het veld slaan. Integendeel, vaak combineer in naar hartelust akoestische beats met elektronische elementen tot een grote noise-soep. Ik werk veel met zelf opgenomen samples en vul die aan met synthesizers. De focus ligt vaak op ritme en de stijl kan uiteenlopen van hiphop tot techno of vage audio texturen. Waar ik zelf naar luister? Dit is een greep uit mijn laatst beluisterde artiesten: Nicolas Jaar, Bob uit Zuid, Hania Rani, Com Truise, Meindert Talma, SonoS cliq, Zwangere Guy & Kölsch.

Verder ben ik gek op gitaarpedalen waar ik alles mee doe, behalve ze aan gitaren hangen. Mijn assortiment wisselt nogal, maar momenteel werk ik vooral met een Analog 4 MK1, Model:Cycles, Monotribe, Drumbute, Mininova, TB-03 en een flinke bak aan gitaarpedalen. Ik ben steeds vaker zonder DAW bezig, wat veel vrijheid geeft in de jams.

Ik hoop hier ideeën uit te kunnen wisselen over het gebruik en combineren van bepaalde apparaten. Mijn Monotribe wil ik bijvoorbeeld van extra mods voorzien, maar ben ik een totale beginner op dat vlak. Daarnaast ben ik altijd erg benieuwd naar ieders ervaringen met gear, zeker als ik van plan ben iets nieuws aan te schaffen. Omdat ik best een hoop spullen gehad heb door de jaren heen kan ik anderen misschien ook van advies voorzien, of in elk geval mijn persoonlijke ervaringen delen. Ook wissel ik dus vaak van gear en zoek ik altijd nieuwe/andere spullen, dus ruilen/kopen etc ga ik zeker ook doen.
 
Back
Top