Roland R-Mix

Ben hier toch wel erg benieuwd naar. De demo is toch wel indrukwekkend qua isoleren van parts etc. Natuurlijk altijd de vraag hoe goed dit echt werkt. De prijs valt ook nog mee.

images


R-MIX
Audio Processing Software

Innovative Mix-Manipulation Software for Mac/PC and iPad

FEATURES

Welcome to an exciting new era of “visual” audio manipulation. R-MIX software — powered by Roland’s newly developed V-Remastering technology in conjunction with VariPhrase — lets you see the components of a stereo mix as color-coded clouds of energy and harmonic matter as the song plays! Select your desired components of the mix, and freely edit them — an impossible task in the past. You can change panning positions and levels to individual instruments within a stereo mix, for example, and add effects to each element as desired. You can even independently adjust the pitch and speed of the playback, realized with VariPhrase.

How does this power translate to you? You can use R-MIX to easily create “minus-one” type karaoke files from existing songs by lowering the level of a pre-recorded vocal or any other instrument you select within each mix. You can also create your own remixes and mash-ups by using two pairs of stereo tracks within R-MIX. As a skill-building tool, R-MIX can be used to isolate any desired instrument within a mix, and then solo and slow down that element for study; isolate a fast guitar solo, for example, and slow it down to learn it. R-MIX can be used to clean up old recordings and master stereo mixes by adjusting individual instrument levels and applying noise reduction and effects, and all with ease and at a high level of sound quality.

  • View the elements of a stereo mix as color-coded clouds of energy and frequency matter onscreen
  • Freely select and manipulate any element within a stereo mix
  • High-quality sound
  • Create “minus-one” type karaoke files from existing songs by lowering the level of the pre-recorded vocal or any other instrument you select
  • Create your own remixes and mash-ups by using two pairs of stereo tracks within R-MIX
  • Isolate any desired instrument within a mix, and then solo and slow down that element for study
  • Clean up old recordings and master your stereo mixes by adjusting individual instrument levels within a mix and applying noise reduction and effects
  • Compatible with Mac and Windows
  • Simplified version available for Apple iPad



Klik hier voor meer info.
 
Heb even mashtastic geprobeerd, die vind ik eerlijk gezegd beter werken omdat die:

Heb het geprobeerd op loeiharde hardcore.
Kon de rides, de claps en de sub wat isoleren maar voor de rest was het een grote brei (over het algemeen) Wel was het makkelijk om vocals uit breaks te halen of bepaalde geluidseffecten die vooral in het hoog zaten.

Ah, dank je voor het testen.. onder het motto liever moe dan lui heb ik een oude D&B mix in mashtastic gegooid.. beetje zelfde resultaat.. dat roland programma nog niet getest.. (denk ook niet dat het er van komt..)
 
Die geisoleerde parts klinken echt als een natte krant, maar aan de andere kant werkt het wel weer best goed om later een effect toe te voegen, dan voeg je alles weer bij elkaar en valt er dus ook geen geluidsinformatie weg.
 
ik had ooit eens een zelfde idee voor een panoramic eq, in plaats van beperkt te zijn tot l/r of m/s. simpelweg met een panorama bolletje naar een plaats in het stereobeeld toe om daar vervolgens correcties te kunnen doen. volgens mij is de processing van iets dergelijks ook veel cleaner.
 
Mogelijk iets zoiets voor me erg interessant

Mogelijk iets zoiets voor me erg interessant

Ben ook wel erg benieuwd naar dergelijke progjes. Maar dan tav Instrunemtal popsongs; om een een 3-6 sporen te isoleren en eigen vocals in de mix te zetten en daar rondom opnieuw de 3-6 sporen (instruments) erom heen zetten. Zodat de vocals echt veel meer in de mix vallen en een 3-6 tal Intruments echt mooi rondom en je vocals komen te zitten. Zodat ze echt een mooiere blend vormen net zoals het eigenlijk gebruikelijk is bij muti tracks van een song. Leg het weer als een hout uit, maar hoop dat het duidelijk is. Een soort her-mixen zeg maar.

De 3-6 solo instruments hoeven wat mij betreft geeneens echt ultra clean te zijn qua effect enz. Als ze maar mooi om de vocals ''heenbuigen'' zeg maar. Zou zoiets met dergelijke progjes mogelijk zijn?
Dat jouw vocals echt veel meer in de mix vallen en onderdeel worden van, ipv dat ze erop liggen?

Verder: Zou je vette backingvocals (die natuurlijk panning en panning FX,widers,thickers,exciters,compressie enz) bevatten, voldoende kunnen isoleren, zodat er voor het grootste gedeelte een beetje behoorlijke Instrumental over blijft? Iemand hier al goed mee getest, of ideeen of meningen over?
 
Ik vraag me af hoe werkt bij deathmetal.... zou te gek zijn om sommige nummers zonder de zanger te beleven...

Voor 99 euro lijkt me dit een te gekke tool. ( ook wel voor meer maar dat zeggen we even niet tegen Roland ok )
 
Vraag/verzoek

Vraag/verzoek

Ik zou graag iemand die dit soort dergelijk GOED programma heeft (liefst R-mix van Roland zelf) eens iets willen laten testen. Het gaat om een song waar het alleen om het refrein gaat ( seconden of 20-40) en ik iets zou willen laten proberen. Iemand die zijn programma goed kent.
Hoor graag even van je wanneer je me zou willen helpen. Kost je waarschijnlijk een 10-40 minuten naar verwachting. Thanx.
 
Wat zijn nu echte goede vergelijkbare alternatieven?
Ook met ongeveer zelfde kwalitatieve mogelijkheden en vooral het apart zetten/filteren van Instrumenten?

Mashtatic is er een, nog andere?
 
ik heb m inmiddels binnen, de ipad versie. Werkt leuk en intuïtief. Ik verwacht er geen wonderen van.
 
even een schopje voor dit draadje, hij is inmiddels beschikbaar en ik denk er hard over om te bestellen!!
 
Voor zover ik weet is R-Mix nog steeds niet beschikbaar.
Ik al een tijd geleden voor de software betaald, maar ik zit er nog steeds op te wachten...
 
darn wat suf, ik denk dat het zo lang duurde omdat ze het niet goed werkend konden krijgen en nu maar toch gereleased hebben en met de pet er naar gegooid hebben...ook die layout en looks van het programma wat cheap allemaal :?

Ik hoop nog steeds dat ik iets verkeerds doe :erm:
 
Bij mashtactic kun je wel wat instellen van de 'scope' weergave,

ik vind die nog steeds wat hebben, als ik m'n eigen tracks er door afspeel
al is't maar enkel als 'scope', zelfs gewoon met de demo versie...

Geen idee dat je dat bij R-Mix allemaal kan instellen??
 
Back
Top