Hoe krijg je kooimoeren in je rack?

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Lid sinds
25 juli 2004
Berichten
1.156
Locatie
Riederwaard
Is er een stuk gereedschap of een handige truuk waarmee je kooimoeren in die vierkante gaatjes van je rack krijgt?

Het lukt me niet om ze met m'n vingers zodanig in te knijpen, dat het past! ;{

En ohja, ik heb maar 1 vrije rackspace waarin het moet gebeuren... :mega:
 
Eerst de een kant erin haken en door drukken de andere kant erin laten schieten.....
 
Ja, maar dat drukken is dus wat niet leek te lukken.
Maar door het zijwaarts te doen, krijg ik het met veel gevloek voor elkaar om het andere haakje met een platte schroevendraaier net genoeg in te drukken!

Wat een K&%^e-werk!
 
Spinazie eten?
 
Ja, maar dat drukken is dus wat niet leek te lukken.
Maar door het zijwaarts te doen, krijg ik het met veel gevloek voor elkaar om het andere haakje met een platte schroevendraaier net genoeg in te drukken!

Wat een K&%^e-werk!

Vond ik ook ja.... Uiteindelijk gelukt door inderdaad 1 kant er in te doen en de andere kant met een schroevendraaier aan te drukken en hem er door te duwen. Tja, je moet er wat voor over hebben :engel:
 
Meestal gewoon met het handje. Schroevendraaiers heb ik lelijke ongelukken mee zien gebeuren.
Voor de lastiger gevallen / grotere installaties gebruikt men vaak een zgn. "kooimoerlepel" (ook wel een "kooimoertool").
Je komt ze niet zo vaak tegen, toevallig heb ik er een keertje eentje gekregen, bijzonder handig ding waarmee je de kooimoer snel en zonder vleeswonden in het rack 'trekt' (ipv duwt).

Toevallig zag ik dat je bij o.a. Minkels (leverancier van rack spul) zo'n kooimoerlepel kan verkrijgen...
http://www.minkels.com/index.php?id=261&pageid2=2377&entity_id2=object.catalog.block
 
Handig zo'n kooimoerlepel! :okdan:

Ik heb hier gele en blanke kooimoeren.

Die gele zijn makkelijk zonder gereedschap te plaatsen/verwijderen.
Die blanke zijn veel stugger en dus veel lastiger te plaatsen/verwijderen zonder kooimoerlepel.
 
Ik heb ook geen kooimoerlepel, maar deze lijkt me wel handig.
Steek, trek, floep, voilla!

Als je een beetje handig bent hoeft een schroevendraaier geen probleem te zijn.
In de praktijk leert men dat niet alle muziekanten even handig zijn met schroevendraaiers, maar ze willen wel allemaal hun vingers behouden. :dubbel:
 
Back
Top