En alweer een vraag over modular ivm uitbreiding.

Ik heb ook een mixer ertussen hangen en om het van modulair naar line level te krijgen heb ik dit voor de zekerheid via een Erica Link gedaan.
 
Heb jij 'm zelf in elkaar gesoldeerd en viel het mee of heb je 'm kant en klaar gekocht?
Ik heb hem kant-en-klaar gekocht. De bouw hiervan ziet er erg simpel uit, en het lijkt me een leuk project om te bouwen. Maar de kit bevat alleen de pcbs en de frontplaat, ik had niet zo'n zin om de onderdelen te sourcen. En volgens mij kost het nog aardig wat want het zijn vooral connectors en knopjes. Meestal zijn dat toch de wat duurdere onderdelen om in kleinere hoeveelheden te kopen.
 
FF gekeken maar dit lijkt me niet een beginners project.
MAar als je een vaste hand hebt wel te doen.
Op de pcb staat aangegeven welke waar gesoldeerd moet worden en ik heb nooit dit soort dingen gesoldeerd heb ik 't idee dat het voor een gemiddeld iemand wel te doen is.
Ik heb ook een mixer ertussen hangen en om het van modulair naar line level te krijgen heb ik dit voor de zekerheid via een Erica Link gedaan.
Goede tip en nette prijs, thanks!
Ik heb hem kant-en-klaar gekocht. De bouw hiervan ziet er erg simpel uit, en het lijkt me een leuk project om te bouwen. Maar de kit bevat alleen de pcbs en de frontplaat, ik had niet zo'n zin om de onderdelen te sourcen. En volgens mij kost het nog aardig wat want het zijn vooral connectors en knopjes. Meestal zijn dat toch de wat duurdere onderdelen om in kleinere hoeveelheden te kopen.
Okay, even snel gekeken en ik dacht dat je een compleet pakket kreeg maar je moet dus de bovenkant zelf nog bevoorraden, ik vond het al zo goedkoop. :P
Toen je op dit topic reageerde moest ik even nadenken maar volgens mij heb jij toch ook een quad drum voice of vergis ik me?

Zoals ik al aangaf ben ik qua solderen van modules echt een beginner en ik wil de komende tijd wel zo nu en dan zelf iets in elkaar solderen, iets van Befaco of een ander gangbaar merk.
Die hebben goede beschrijvingen en als je zoekt op youtbe kom je qua diy best wel wat tegen, Molten Music bijv heeft wel het een en ander op youtube staan.
Eurorack loopt al snel op qua uitgaven dus op die manier kan je ook leuk besparen en het is heel bevredigend als je zelf dingen maakt vind ik.
Kreeg vandaag de Behringer Go, dat wordt rotzooien met de ruimte op m'n desk in ieder geval.
 
Laatst gewijzigd:
? gemiddeld iemand ? gewoon geen beginners project.
beter eerst wat makkelijke projecten doen voor de ervaring.
daarna deze.

switches zijn nogal klein met 3 pins dicht bij elkaar.
voor iemand met ervaring geen probleem.
 
? gemiddeld iemand ? gewoon geen beginners project.
beter eerst wat makkelijke projecten doen voor de ervaring.
daarna deze.

switches zijn nogal klein met 3 pins dicht bij elkaar.
voor iemand met ervaring geen probleem.
Op de foto ziet het er niet ingewikkeld uit maar als jij zegt dat het niet voor beginners is dan zal dat wel kloppen en ik neem aan dat je niet zozeer bedoelt dat het qua schema lastig is want dat ziet er niet zo ingewikkeld uit maar meer het solderen op zich bij de onderdelen op de pcb.
 
volgens mij heb jij toch ook een quad drum voice of vergis ik me
Nee, die heb ik niet helaas. Misschien iemand anders.
gewoon geen beginners project.
Mij lijkt het eerlijk gezegd geen heel moeilijk project. Ik ben zelf met ingewikkeldere projecten begonnen. Sommige dingen zijn wat klein inderdaad, maar de hele PCB is plated through. Dus de soldeer trekt bijna automatisch naar waar het nodig is toe. En de grootste problemen bij beginners zie ik meestal bij het troubleshooten als het soldeerwerk af is. En dat is bij dit project best makkelijk. Ik denk dat je weinig fouten kan maken die niet met een continuiteitsmeter zijn te vinden.
 
8 in & out via adat, kost natuurlijk wat maar als je geen risico wilt lopen met soldeerskills...
Met de soldeerskills-discussie waren we al ver van de oorspronkelijke post afgedreven. Maar dit is wel een mooie module! Een ES-3 en ES-6 in een. Ook netjes DC coupled dus je kan hem ook voor CV signalen gebruiken.
 
8 in & out via adat, kost natuurlijk wat maar als je geen risico wilt lopen met soldeerskills...
Thanks voor deze mooie tip!
Met de soldeerskills-discussie waren we al ver van de oorspronkelijke post afgedreven. Maar dit is wel een mooie module! Een ES-3 en ES-6 in een. Ook netjes DC coupled dus je kan hem ook voor CV signalen gebruiken.
Zeker een mooie module en qua prijs vergelijkbaar met de ES-3 en 6 bij elkaar en mooi compact ook!
Ik heb natuurlijk net een ES-3 maar die kan natuurlijk nog teruggestuurd worden, ik ga er zowiezo over nadenken.

Ik ga nu even een nieuw topic openen over een filter voor m''n rack, 'ns kijken wat mensen daar voor tips geven.
 
8 in & out via adat, kost natuurlijk wat maar als je geen risico wilt lopen met soldeerskills...

ik heb er een. uiteindelijk heb ik hem nog niet zo vaak gebruikt om cv uit te sturen van vcv, cardinal of ableton cv tools, maar het werkt wel perfect. gebruik hem meestal om clock naar de modular te sturen (8 verschillende clocks bv, geen aparte clock divider nodig). en natuurlijk altijd als 8 inputs via mijn fireface.
cv terug naar de computer wordt niet officieel ondersteund. werkt wel voor gates/triggers, nog niet geprobeerd met pitch. pitch zou niet precies zijn maar dat beloven ze dus ook niet.
 
ik heb er een. uiteindelijk heb ik hem nog niet zo vaak gebruikt om cv uit te sturen van vcv, cardinal of ableton cv tools, maar het werkt wel perfect. gebruik hem meestal om clock naar de modular te sturen (8 verschillende rug naar d
clocks bv, geen aparte clock divider nodig). en natuurlijk altijd als 8 inputs via mijn fireface.
Goed om een gebruiker er over te horen, dank je!
cv terug naar de computer wordt niet officieel ondersteund. werkt wel voor gates/triggers, nog niet geprobeerd met pitch. pitch zou niet precies zijn maar dat beloven ze dus ook niet.
Als het voor pitch zou werken zou dat mooi zijn natuurlijk.
Ik keek even in de manual van de ES-6 maar daar spreken ze ook met geen woordt over pitch terug de pc in dus die garanderen ook niets voor zover ik 't zie.

Ik lees wel iets over wat meer noise bij de Bored Brain; merk jij daar iets van; r/modular - Anyone using Boredbrain OPTX to record modular outputs?

Bedankt zover en deze module is zeker interessant want je bent in één keer klaar op deze manier.
 
Laatst gewijzigd:
Om een klok signaal van je daw naar je modulair te sturen heb je alleen maar een geluidskaart nodig.
Het kan met elke geluidskaart, dc is niet nodig.

Gewoon een klok signaal naar de uitgang van je geluidskaart sturen , zorg dat het zo hard mogelijk is en klaar ben je.
Sample nauwkeurige klok, zonder troubles.
 
De vraag is of je cv naar midi-note krijgt zeg maar v-oct de andere kant op.
Denk dat dat met de expert sleepers software wel kan.
Dat weet ik ook ff niet, V/Oct to note kan je iig wel met de Befaco CV Thing.. al heb je dan weer een aparte module...

In the grid kan je CV naar note vertalen
 

Attachments

  • grid cv to note.jpg
    grid cv to note.jpg
    63,3 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
Goed om een gebruiker er over te horen, dank je!

Als het voor pitch zou werken zou dat mooi zijn natuurlijk.
Ik keek even in de manual van de ES-6 maar daar spreken ze ook met geen woordt over pitch terug de pc in dus die garanderen ook niets voor zover ik 't zie.

Ik lees wel iets over wat meer noise bij de Bored Brain; merk jij daar iets van; r/modular - Anyone using Boredbrain OPTX to record modular outputs?

Bedankt zover en deze module is zeker interessant want je bent in één keer klaar op deze manier.
wel boredbrain zegt expliciet dat het niet werkt voor pitch/cv.
in de praktijk gaat cv redelijk, misschien niet superprecies, maar dat is niet mijn use case dus ik ben er niet dieper in gaan duiken.

kanalen 1-7 zijn altijd mooi stil bij mij. noise heb ik soms op kanaal 8, een heel klein beetje, dat ik het zie op de meters, maar bijlange niet zo luid dat ik het hoor.
dat is sinds hij 'buren' heeft in de case. voordien zat hij in een hoek met een 4hp blind panel tussen de optx en de volgende module.

het is blijkbaar belangrijk welke case je hebt en welke modules ernaast hangen. dus zuivere power, cleane case, goeie buren qua modules. en natuurlijk de adat kabel zelf en de interface waar die kabel naartoe gaat.
alles hangt op een power conditioner bij mij en de word clock van de fireface is ook precies geloof ik. doepfer case.
 
Om een klok signaal van je daw naar je modulair te sturen heb je alleen maar een geluidskaart nodig.
Het kan met elke geluidskaart, dc is niet nodig.

Gewoon een klok signaal naar de uitgang van je geluidskaart sturen , zorg dat het zo hard mogelijk is en klaar ben je.
Sample nauwkeurige klok, zonder troubles.
CV naar je DAW werkt gewoon (met Bitwig Studio dan )
De vraag is of je cv naar midi-note krijgt zeg maar v-oct de andere kant op.
Denk dat dat met de expert sleepers software wel kan.
V/Oct to note kan je iig wel met de Befaco CV Thing.. al heb je dan weer een aparte module...

In the grid kan je CV naar note vertalen
Ik lees hier verschillende wel/niet opties maar ik zag op Sweetwater interfaces een lijstje met interfaces die DC coupled zijn en daar stond de umc1820 niet tussen.
Daarnaast is voor mij modular een nieuw ding en om niet meteen in de problemen te komen leek mij een ES 3 en 6 een probleemloze oplossing ipv te klooien met dingen die misschien wel of niet werken.
Voor sommigen hier op het forum die al 10 of 20 jaar bezig zijn op deze manier is het wellicht gesneden koek maar voor mij is een goed werkend modular rack zonder al te veel gedoe op dit moment de beste oplossing.
In ieder geval bedankt voor de opties die jullie aangeven maar als je net begint dan hou ik het liever een beetje overzichtelijk voor mezelf.
De BoredBrain dat zou wellicht een optie kunnen zijn, daar denk ik nog even over na.
 
8 in & out via adat, kost natuurlijk wat maar als je geen risico wilt lopen met soldeerskills...
Ik heb deze vanmiddag besteld, toch de makkelijkste all in one solution lijkt me en het mooie is dat deze voor de ins en outs 8 hp aan ruimte nodig heeft, da's net zoveel als alleen de ES-3 dus dat scheelt ook nog de helft als je de ES-6 ernaast zet en je weet hoe het gaat; er komt altijd nog wel wat bij en de SE-3 gaat retour naar Musicstore.
In ieder geval bedankt voor de mooie tip en ook dank aan @feindbild voor zijn user experience van deze module. :okdan:
 
Ik heb deze vanmiddag besteld, toch de makkelijkste all in one solution lijkt me en het mooie is dat deze voor de ins en outs 8 hp aan ruimte nodig heeft, da's net zoveel als alleen de ES-3 dus dat scheelt ook nog de helft als je de ES-6 ernaast zet en je weet hoe het gaat; er komt altijd nog wel wat bij en de SE-3 gaat retour naar Musicstore.
In ieder geval bedankt voor de mooie tip en ook dank aan @feindbild voor zijn user experience van deze module. :okdan:
Veel plezier met de module, ik had overigens helemaal geen ruis op 8e kanaal, module heb ik inmiddels niet meer omdat ik 44 kanalen in/out DC coupled op mijn audio interface heb.
 
Ik heb deze vanmiddag besteld, toch de makkelijkste all in one solution lijkt me en het mooie is dat deze voor de ins en outs 8 hp aan ruimte nodig heeft, da's net zoveel als alleen de ES-3 dus dat scheelt ook nog de helft als je de ES-6 ernaast zet en je weet hoe het gaat; er komt altijd nog wel wat bij en de SE-3 gaat retour naar Musicstore.
In ieder geval bedankt voor de mooie tip en ook dank aan @feindbild voor zijn user experience van deze module. :okdan:
ik denk dat je er veel plezier aan gaan beleven. dat is voor mij tenminste het geval :)
 
Back
Top