Terug de baan op met Hardware

Daan vh

Stamgast
Lid sinds
10 september 2008
Berichten
232
Locatie
Hasselt
Dag Synthforumers,

Na een tijd mij enkel te hebben geconcentreerd op VST's, zou ik terug de (semi-)analoge tour op willen gaan. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik namelijk al mijn hardware verkocht. (Microkorg, Nord Lead 2 en Korg ES-1)
Ik ben al die hardware toch wel aan het missen en zou dus terug willen beginnen met een échte synthesizer.

Ik maak Goa trance, ambient, IDM en aanverwanten. Nu zoek dus opnieuw een relatief goedkope synthesizer. Aangezien ik geen held ben met de toetsen, ga ik deze keer gewoon voor een desktop synth gaan, zodat ik die gewoon kan aansturen via mijn DAW (en eventueel met mijn MIDI-keyboard)

Het komt er op neer dat ik een synthesizer zoek die zowat alle geluiden aankan. Ik vind het voornamelijk belangrijk dat hij mooie (en zelfs 'gestoorde' en donkere) soundscapes kan maken en niet té dun klinkt. Mooie leads (niet te ruwe sound) vind ik ook belangrijk. Ik vond bijvoorbeeld de Nord Lead te dun en te metaal-achtig klinken. (ik prefereer 'organische' klanken)

Zelf was ik aan het denken aan de Dave Smith Evolver! (desktop) Wat denken jullie? Het spreekt me ook aan dat hij een ingebouwde sequencer heeft. (een 'fun' gehalte vind ik zeker ook belangrijk!)
Verder koester ik al langer gevoelens voor die mooie Mopho van Dave Smith(desktop), maar ik vrees dat die wat te beperkt gaat zijn? :)

Ik ben er zelfs aan te denken om beide synths te kopen. (evolver + mopho) Of zou ik dan dat geld beter gebruiken voor één grotere synth?

Alvast bedankt! :okdan:

Edit: Is het trouwens betrouwbaar om een Evolver of Mopho tweedehands te kopen? (Spaart me toch wat geld uit)
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie net dat dit topic misschien beter in het 'welke synth moet ik kiezen?'-topic had gepast. Sorry! :)

Zojuist wat zitten googlen en de Nord Modular G1 ziet me er ook een geschikte synth uit.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Modular G1 en de Micro Modular buiten het interface en de polyfonie?
Zou deze synth aan mijn behoeftes voldoen?
 
Er is een nuttige thread op dit forum te vinden, die gedeeltelijk inzicht geeft in welke synths gebruikt kunnen worden voor het maken van goatrance. Daarin wordt ook een ensoniq synth vermeld, die afgaande op de demo's erg organisch klinkt. Ik ga ff zoeken.

dit is em:



Je kunt natuurlijk ook een Radias kopen. Filters vind ik niet zo sterk, maar wat ie doet, doet ie goed.

En dit de thread, je bent zie ik net zelf de topic starter:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=103799&highlight=goatrance

En koop direct een Cirklon, of andere step sequencer. Sorry, ik draai een beetje door :).
 
Laatst gewijzigd:
G1 vs micro:

G1 heeft 4 x meer power/slots om patches te bouwen
G1 heeft 18 knoppen, micro maar 3 toewijsbaar
G1 heeft qua audio 4 in en 4 uit, de micro maar 2 in en 2 uit
G1 heeft groter scherm waar tekst op kan weergeven. micro niet, slechts ledjes.

Etc ....
 
Back
Top