Wie kan ik overhalen om ook een Novation Peak bij Bax te bestellen

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Een beetje een raar verzoek misschien, maar ik zal het uitleggen.
Ik heb begin januari een Novation Peak besteld met 5 % korting (totaalprijs €941,-).
Hij was niet op voorraad, levertijd 8 weken.

Het prijsverschil met Thomann was (en is) bizar veel ( €300,-).
En zelfs met de NL concullega's scheelt het nog iets van €115,-
Dat is me teveel om niet op te wachten (dacht ik toen iig).
Dus ik houd het regelmatig in de gaten (de levertijd) en die gaat steeds weer naar achteren.

Nu staat hij weer op 15 weken......
Ik gelezen (op dit forum) dat andere grote leveranciers (Thomann) batches opkopen tegen een hogere inkoopprijs en Bax (met een lagere inkoopprijs) achteraan staat.
Daarnaast vragen sommige dealers hoge verzendkosten bij kleine afnames. De kleinere webshops verwerken deze de hogere verzendkosten in de prijs, maar Bax stunt (zoals wel vaker) met lage prijzen en hangt dus helemaal onderaan de leveringenlijst.
Dat zou kunnen verklaren waarom hij steeds doorschuift. (omdat ze maar 1 iemand hebben bij Bax die gek genoeg is om zo lang te wachten (ik zei de gek) en dus nooit aan de gevraagde minimale hoeveelheid, of aan de beurt komen bij de dealer)

Nou ja, gelukkig is het niet van levensbelang en kan ik nog wel even wachten.
Maar misschien wil een aantal mede forumleden ook een Peak voor een koopje en kunnen we er samen die 5 ofzo in bestelling krijgen bij Bax.
5% korting geldt nog tot halverwege april (OSC21C) en voor dat geld krijg je echt een bak synthesizer welke maar weinig ruimte inneemt in de 'studio'.

Voor wie niet bekend is met de Peak, een compacte 8 voice polyfone desktop synth met erg goede ingebouwde effecten (chorus, delay, reverb).
De 3 oscillators zijn digitaal, maar draaien op een chip met een veel hogere rate dan wat je gewend bent in een PC etc.
Filters en distortion zijn wel gewoon analoog.
Dus je krijgt de flexibiliteit van digitaal (ook wavetables etc.) en een beetje warmte en rauwheid van analoog.
Ik heb ondertussen elke Peak video bekeken die er te vinden is en ik moet zeggen dat het niet alleen een mooi verkooppraatje lijkt.
Hij klinkt gewoon als een klok.
De bediening is ook prettig, met dedicated buttons voor de meeste parameters en het menu ziet er goed doordacht uit. (zeker na de laatste update)
Al met al een polyphone synth die het goed zou doen naast m'n analoge Moogs en één die 4 jaar na introductie nog altijd relevant lijkt.

Er is ook een 'niet desktop' versie uitgebracht (de summit) met 16 voice polyphonie, maar die kost ruim het dubbele en neemt veel meer ruimte in beslag dan de Peak.

Goed, dat was mijn motivatie om een Peak te willen (nodig te hebben)
Misschien krijg ik een aantal van jullie gek genoeg om er ook 1 te bestellen en hoop ik dat Bax sneller gaat leveren.
Terugsturen of cancelen kan altijd nog :P

Een beetje met een knipoog natuurlijk, maar het is echt een erg flexibele synth waar ik veel plezier aan hoop te beleven, dus wie weet wat een groter aantal bestellers bij Bax kan bewerkstelligen :)
 
Gewoon een 2e handsje kopen, als je zo op hete kolen zit... lijkt behoorlijk waardevast 2e hands...of een paar euros meer betalen waar ze m in stock hebben. Maar goed, wie ben ik.


zag er een nieuw te koop voor 1019 euro net. Levering 3 a 7 dagen. Belgische winkel. Als,ik,t kan googlen,,jij,ook. Succes, ik weet t - GAS is a bitch.

trouwens, als novation UK spul is, gaat de brexit m niet goedkoper maken...
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon een 2e handsje kopen, als je zo op hete kolen zit... lijkt behoorlijk waardevast 2e hands...of een paar euros meer betalen waar ze m in stock hebben. Maar goed, wie ben ik.


zag er een nieuw te koop voor 1019 euro net. Levering 3 a 7 dagen. Belgische winkel. Als,ik,t kan googlen,,jij,ook. Succes, ik weet t - GAS is a bitch.

trouwens, als novation UK spul is, gaat de brexit m niet goedkoper maken...
Hé, die had ik nog niet gezien hier. Thnx
Op MP komt er af en toe wel 1 voorbij, maar tot dusver te ver weg.
Voor een goede prijs ben ik zeker te porren voor 2e hands (al mijn hardware synths zijn 2e hands :) )

Ik ga eens kijken.

Ja, ik heb ze ook voor rond die prijs gezien, maar goed.
Blijf een NL'er ;)
En € 100,- verschil met wat ik nu bij Bax betaald heb is me nog altijd te veel :)
 
Gewoon een 2e handsje kopen, als je zo op hete kolen zit... lijkt behoorlijk waardevast 2e hands...of een paar euros meer betalen waar ze m in stock hebben. Maar goed, wie ben ik.


zag er een nieuw te koop voor 1019 euro net. Levering 3 a 7 dagen. Belgische winkel. Als,ik,t kan googlen,,jij,ook. Succes, ik weet t - GAS is a bitch.

trouwens, als novation UK spul is, gaat de brexit m niet goedkoper maken...
Too bad.
Amsterdam.
Dat is met de avondklok niet echt heel handig.
Maar desalniettemin wel interessant.
Ik ben bang dat ik je voor ben geweest met de peak hier op MP😇
Geen probleem. Ik zou zeggen : have fun!
Als het 'mijn tijd' is, dan komt er wel 1 voorbij.
Bax, of 2e hands.
Als je er maar wel wat vette video's mee maakt!
 
@Montfrooij Ik overweeg zelf de overstap van mijn Peak naar een Summit. Ik heb al een paar keer net naast een tweedehandse gegrepen, dus moest je er ergens eentje zien heb je er baat bij om dat aan mij door te spelen :D
 
@Montfrooij Ik overweeg zelf de overstap van mijn Peak naar een Summit. Ik heb al een paar keer net naast een tweedehandse gegrepen, dus moest je er ergens eentje zien heb je er baat bij om dat aan mij door te spelen :D
Ghegheghe.
Antwerpen :)
Das 'net niet om de hoek'....
Maar geen probleem. Ik zal m'n ogen ook open houden.


Die gast heeft er 1 in de aanbieding zo te zien.
 
Ik ben zelf nog aan twijfelen voor een Summit 16 of de ASM Hydrasynth te gaan. is moeilijke keuze voor mij....waar ik niet uit geraak.
 
Ik ben zelf nog aan twijfelen voor een Summit 16 of de ASM Hydrasynth te gaan. is moeilijke keuze voor mij....waar ik niet uit geraak.
Snap ik.
Volgens mij zijn beide echt heel fijne instrumenten.
Je kunt ze beide ongeveer gelijk laten klinken, als ik de Youtube vergelijken bekijk.
De Novation is iets minder uitgebreid (nog altijd heel flexibel), maar ik heb het gevoel dat die iets beter bij mij past (mede daardoor)
De Hydrasynth klinkt voor mij net iets digitaler (wat niet verkeerd is overigens) en heeft wat meer werk nodig om dichter bij analoog te komen.
Qua effecten neig ik ook meer naar de Peak, al is Hydrasynth wel weer meer flexibel qua routing etc.
Maar.....
Voor beide is echt wat te zeggen (en als geld en ruimte geen beperking waren, dan zou ik ze zo beide kopen)
 
Ivm synth keuzes: voor mij is het echt menudiving dat te mijden is, als er in geduikeld moet worden mag het zo de verkoop in. O ja en ruime sweet spots is ook wel een idee.
Had wat hydra filmpjes gezien en denk al veel teveel voor mij om aan te beginnen.
jexus heeft wat comment op zijn website over zijn struikelpad met de hydra, waard om te lezen.
 
Ivm synth keuzes: voor mij is het echt menudiving dat te mijden is, als er in geduikeld moet worden mag het zo de verkoop in. O ja en ruime sweet spots is ook wel een idee.
Had wat hydra filmpjes gezien en denk al veel teveel voor mij om aan te beginnen.
jexus heeft wat comment op zijn website over zijn struikelpad met de hydra, waard om te lezen.
Ja, dat is mijn idee ook bij de hydrasynth en (mede) daarom viel mijn keuze op de peak.
Hoewel ik beide nog niet zelf ken, dus gebaseerd op wat ik anderen zie doen.
 
Ik ben zelf nog aan twijfelen voor een Summit 16 of de ASM Hydrasynth te gaan. is moeilijke keuze voor mij....waar ik niet uit geraak.
O.b.v. een tip van klinske, heb ik jexus z'n 'thoughts on the Hydrasynth' gelezen.


Die bevestigen voor mij wat ik als vooroordeel heb over de hydrasynth.
Bizar veel mogelijkheden.
Maar je moet het wel grotendeels zelf maken (of kopen).
En dat maakt hem niet zo 'hands on' als een summit / peak.

Dat hoeft niet verkeerd te zijn, mits het bij je past natuurlijk.
Mijn huidige conclusie is dat de Peak me waarschijnlijk meer dan genoeg flexibiliteit biedt (ik ben toch nog meer een patch tweaker dan iemand die iets in z'n hoofd heeft en dan weet wat hij moet doen om dat geluid te maken) en dat mijn doel niet is om eindeloos in menu's te duiken en de oneindige combinaties uit te proberen, hopend op een happy accident.
De Hydrasynth kan het allemaal (en nog veel meer dan de Summit / Peak), maar past waarschijnlijk minder goed bij mij als persoon.

Ik ga iig voor de Peak en hoop dat je die over een week of 3 (als Bax gaat leveren) hier voorbij kunt horen komen :)
 
Ik zou de levertijden die Bax op de site en in hun mails weergeeft met een enorme pot zout nemen, want ze lijken vooral uit de lucht gegrepen of placeholders te zijn. Er valt echt geen peil te trekken op spullen die ze niet op voorraad hebben en er is daar ook niemand die kan vertellen hoe het zit als je eindelijk al eens iemand te pakken krijgt. Ter illustratie, hierbij de soap rondom het leveren van mijn Prophet-10:
1616063772115.png

Uiteindelijk geleverd in week 6 of 7... Paar weken nadat bijna alle andere online muziekboeren hem al op voorraad hadden.

Ik zal niet gauw meer iets bestellen bij Bax dat niet op voorraad is na dit avontuur in elk geval. Ik werd zo mogelijk nog chagrijniger van die constante geautomatiseerde verschuivingen en dat er zo waardeloos over gecommuniceerd wordt dan het feit dat het eventjes duurde overigens.
 
Ik zou de levertijden die Bax op de site en in hun mails weergeeft met een enorme pot zout nemen, want ze lijken vooral uit de lucht gegrepen of placeholders te zijn. Er valt echt geen peil te trekken op spullen die ze niet op voorraad hebben en er is daar ook niemand die kan vertellen hoe het zit als je eindelijk al eens iemand te pakken krijgt. Ter illustratie, hierbij de soap rondom het leveren van mijn Prophet-10:
Bekijk bijlage 3808182
Uiteindelijk geleverd in week 6 of 7... Paar weken nadat bijna alle andere online muziekboeren hem al op voorraad hadden.

Ik zal niet gauw meer iets bestellen bij Bax dat niet op voorraad is na dit avontuur in elk geval. Ik werd zo mogelijk nog chagrijniger van die constante geautomatiseerde verschuivingen en dat er zo waardeloos over gecommuniceerd wordt dan het feit dat het eventjes duurde overigens.
Ja, het lijkt haast random.
Het is dat de prijs zoveel beter is, anders had ik ook nooit gewacht.
 
Ja, ik ben ook blijven plakken omdat ik een 10% kortingsbon in had kunnen zetten bij mijn bestelling. Anders had ik hem geannuleerd en was ik naar een ander gegaan.
 
DUSSSSS

 
Back
Top