sequential circuits pro-one

ik ervaar modulatie meer als onderdeel van de interface denk ik. als ik er nog eens over nadenk, is voor allebei wat te zeggen.
een LFO naar een OSC of een ENV naar het VCF etc is in mijn boekje gewoon modulatie...

ik denk dat de pro-1 (afgezien van de mindere knoppen zoals jij eerder aangaf) wel een tikkeltje interessanter is qua mogelijkheden op synthese gebied dan de minimoog :)
 
ja, een env naar vcf is modulatie - maar nu even een stapje verder proberen te denken.

is modulatie misschien niet (ook) een onderdeel van de interface ? kan je de env ook als 'knop' zien die iets doet met de vcf als je er aan 'draait' ?

hoe dan ook, ik ken synths die nog veel en veel meer kunnen dan de pro-one, denk aan een novation nova, of een matrix1000. dat zijn toch ook allemaal geen synths die de minimoog naar de kroon steken?

kunnen we niet gewoon vaststellen dat er een overgrote meerderheid te vinden is voor het idee dat een minimoog een betere en mooiere synth is dan een pro-one?
 
is modulatie misschien niet (ook) een onderdeel van de interface ? kan je de env ook als 'knop' zien die iets doet met de vcf als je er aan 'draait' ?
of het nu automatisch is of met het handje maakt niet uit nee... maar wat wil je daar pcies mee zeggen dan?
kunnen we niet gewoon vaststellen dat er een overgrote meerderheid te vinden is voor het idee dat een minimoog een betere en mooiere synth is dan een pro-one?
dat is goed mogelijk idd, ik heb beide synths nooit gehad dus ik kan op andere punten geen oordeel geven... ik denk dat de mini ook wel iets degelijker is gebouwt... een synth begin jaren 70 was nog niet weggelegd voor de doorsnee keyboard sjon want de prijs was er ook naar en de materialen die toen nog mochten wordn gebruikt waren waarschijnlijk ook nog aanzienlijk beter...
 
Alhoewel de naam op de laatste L na mooi gejat van me is, ben ik het dus niet.
Jij had mijne toch al?
En ik laat synths altijd in originele staat, wat is de meer waarde van deze gepimpte Pro 1.
Ooh hij had een geheel houten kast en Prophet 5 knoppen, en daarom is hij het dubbele van de gangbare prijs waard :?
Man ANALOGICAL maak je zelf wat wijs.
In mijn ogen is hij zelfs minder waard dan één in originele staat.
 
Ja, en Leo krijgt van mij gelijk dat de Minimoog in een hogere prijsklasse zit en hoort. De Pro-One moest ik zeker eens per maand stemmen. Met een schroevedraaiertje klooien om de potmeterjes onder de frontplaat te bereiken. Daar was ik dan een tijd mee bezig. De Minimoog heb ik maar een keer hoeven laten kalibreren (had ik ook zelf kunnen doen). En opeens hield de Pro-One ermee op. De Mini is gewoon veel betrouwbaarder. Maar luister maar eens naar de cd's van John Dyson (steevast voorzien van de tekst: still no Minimoog) of desnoods mijn In high places , dan hoor je wat een vette en diepe klank hij heeft. Ik heb er veel plezier aan beleefd, maar de hereniging viel tegen.
En daar laat ik het bij, anders val ik in herhaling.
 
het lijkt me een echt fijne synth, en zeker als ie in goede staat ( en wat mij betreft het liefst orgineel )
maar toch , ( i'm afraid) " the minimoog rules"
mho
 
Citaat KAOSKAOS : Had de pro one niet twee verschillende keyboards waarvan eentje die bijna niet te repareren was??
Idd, dat is het laatste type (vanaf serienr. 7500) met het membramen keyboard.
Het eerste type (tot serienr. 2500) moet je trouwens ook niet willen hebben, die heeft de (zware) voeding op de printplaat vast zitten, mocht je de synth laten vallen dan breekt geheid je pcb doormidden.
Dus wie zo min mogelijk gezeik met z'n Pro 1 willen hebben moet het tweede type hebben (van serienr. 2500 tot 7500) :eureka:
Voordeel van een Pro 1 tegenover een Prophet 5 is toch wel de routing mogelijkheden.
Een Pro 1 is verder identiek aan een Prophet 5 rev, 3, maar dan wel 1 stemmig.
 
is modulatie misschien niet (ook) een onderdeel van de interface ?
niet direct... maar het mooiste van synthese is nu juist dat er een heel scala aan modulaties voorbij komt terwijl je een toets indrukt... geheel automatisch zonder dat je 10 handen nodig hebt :koffie:
kan je de env ook als 'knop' zien die iets doet met de vcf als je er aan 'draait' ?
de env is nutuulk niet 1 knop... het totale plaatje bestaat tenminste uit 4 knoppen (ADSR) en nog een diepte regeling knop naar het VCF toe... en als je toch iets anders bedoeld dan snap ik je ff niet...
 
Back
Top