Deluge, MC 707, Polyend Medusa of Novation circuit of...? All in one box, gezocht.

Hij ligt los toch?

Nee, hij is geplakt.

Eigenlijk wel jammer, want zo'n overlay spreekt me niet echt aan.

Ik kan niet voor een ander spreken, maar die van mxpand ziet er gewoon goed uit.
Anders moet je de cheatsheet maar ff printen.

De mc707 lijkt me trouwens meer (mini) workstation dan groovebox.
 
bedankt voor de reeds vele antwoorden, het wordt er niet makkelijker op met de vele opties zoals de SP 16 of de 707. helaas is de OP1 of Spectralis niet mijn zin. de MPC is idd weer veel naar een scherm staan kijken (kan ik op mijn PC of tablet ook),en ik kan gewoon niet overweg met MPC manier van werken. in studio werk ik volledig met Maschine/native instruments.
Heb ondertusssen wel al is een mailtje met vragen naar Synthstrom gestuurd, waaronder ook vraag of er in nabije toekomst een nieuwe versie op komst is ofzo, niks specifiek, maar kwam wel een grappig antwoord op:

"Where did you hear there would be a new version? haha, maybe Behringer are making one, we aren't!

In total, Deluge + shipping + local duties into The Netherlands will cost around 1050-1080 euro in total, from our doorstep to yours. If the entire procedure costs any more than 1100 euro, I will rebate the difference from your initial purchase. Ie, if in total you're needed to pay 1150 euro, I will rebate 50 euro from initial purchase.

We don't have any of the azerty overlays in stock, but the Deluge comes with QWERTY printed already on it, you can switch on the AZERTY mode and just remember Q/A/W/Z swap etc, the overlays are more needed for older Deluges with different shortcuts.

You could even just buy one of those cheap lettering packs from a stationary shop and just manually label the Q as A etc: https://www.synthdadmusic.com/how-to-add-labels-to-the-synthstrom-deluge/
you'd only need a couple of letters."
 
Nee, hij is geplakt.



Ik kan niet voor een ander spreken, maar die van mxpand ziet er gewoon goed uit.
Anders moet je de cheatsheet maar ff printen.

De mc707 lijkt me trouwens meer (mini) workstation dan groovebox.
Ja, hij ziet er zeker goed uit. Ik nam aan dat hij los lag, wat me onhandig leek.

Eerst maar even kijken of het echt wat wordt met Me and my Deluge.
(dat klinkt toch minder dan Me and my MC)

Ik weet niet zo goed wat het verschil er tussen zou moeten zijn (groovebox en workstation). Iig noemt Roland het een 'groovebox' en kan ik er lekker op jammen.

Ik ben nu met een video van Loopop bezig over de deluge. Best helder uitgelegd.
 
maar kwam wel een grappig antwoord op:
Ja, die Ian kan er wat van (neem aan dat je contact met Ian had). Het lijkt me sowieso een prima bedrijf.
Dat baseer ik op eerdere communicatie met hen en andere uitspraken die ze hebben gedaan.
En ook hoe ze met hun product zelf omgaan.
Kan het helemaal mis hebben, maar tot dusver lijkt het allemaal netjes.
 
De overlay is in die zin geplakt doordat ie magnetisch is.

Ik heb een eerdere versie maar met een nieuwe heb je geen overlay nodig.. Maar je weet nooit wat er nog allemaal aan toegevoegd wordt. Dan is de overlay dus makkelijk te verwijderen zonder plakresten. :)
 
bedankt voor de reeds vele antwoorden, het wordt er niet makkelijker op met de vele opties zoals de SP 16 of de 707. helaas is de OP1 of Spectralis niet mijn zin. de MPC is idd weer veel naar een scherm staan kijken (kan ik op mijn PC of tablet ook),en ik kan gewoon niet overweg met MPC manier van werken. in studio werk ik volledig met Maschine/native instruments.
Heb ondertusssen wel al is een mailtje met vragen naar Synthstrom gestuurd, waaronder ook vraag of er in nabije toekomst een nieuwe versie op komst is ofzo, niks specifiek, maar kwam wel een grappig antwoord op:

"Where did you hear there would be a new version? haha, maybe Behringer are making one, we aren't!

In total, Deluge + shipping + local duties into The Netherlands will cost around 1050-1080 euro in total, from our doorstep to yours. If the entire procedure costs any more than 1100 euro, I will rebate the difference from your initial purchase. Ie, if in total you're needed to pay 1150 euro, I will rebate 50 euro from initial purchase.

We don't have any of the azerty overlays in stock, but the Deluge comes with QWERTY printed already on it, you can switch on the AZERTY mode and just remember Q/A/W/Z swap etc, the overlays are more needed for older Deluges with different shortcuts.

You could even just buy one of those cheap lettering packs from a stationary shop and just manually label the Q as A etc: How to add labels to the Synthstrom Deluge – Synthdad
you'd only need a couple of letters."
Er is ook een standalone Maschine+ (om het nog moeilijker te maken) volgens mij is dat een beetje hetzelfde straatje qua prijs.
 
De standaard layout is wel heel standaard (lees: saai), ziet er niet zo goed uit. Ik heb die van mxpand, daar staan meer functies op. Scheelt weer met opzoeken.

Maar je hebt ook nog die van oversynth, als je van kleurtjes houdt :D
Die eerste ziet er (veel) beter uit. Eigenlijk gek dat ze dat niet standaard er op printen.
 
Die eerste ziet er (veel) beter uit. Eigenlijk gek dat ze dat niet standaard er op printen.
Dit zijn niet degene die Synthstrom zelf levert. Misschien dat deze wel plakken.. *edit.. idd.
Ik heb em van Synthstrom zelf en is bijna onzichtbaar.. Ik zou zoiets als dit er nooit op plakken..
 
Dit zijn niet degene die Synthstrom zelf levert. Misschien dat deze wel plakken.. *edit.. idd.
Ik heb em van Synthstrom zelf en is bijna onzichtbaar.. Ik zou zoiets als dit er nooit op plakken..
Oh nee, ik nam aan dat je het over deze had. Ik zou er ook nooit iets op plakken. Even zoeken of het echt plak of magnetisch is dan maar.
 
Ik zie ook die skins soms weleens.. voor de MC909 had je soortvan stickers die kon je erover plakken.. geen idee of je dat er wel een beetje normaal af kan krijgen.
Voor glas heb je een soort statisch materiaal wat plakt.. maar of dat met kunststof of staal ook werkt??

Dit hieronder is wel heel opzichtig. (btw.. dit zijn de build-in speakers ;) klinkt best goed vind ik..)

edit: Akai MPC Live custom skins, created online by StyleFlip.com zijn removable.. :)

 
Ik heb een eerdere versie maar met een nieuwe heb je geen overlay nodig.

Wat jij bedoeld is voor die vierkante knopjes, waar eigenlijk sinds v3 alleen maar waveform en nog een paar andere dingen toegevoegd zijn, die nog niet in de firmware zitten....
De plekken rond de encoders zijn echter niet aangepakt, die hebben ook meerdere functies.
Maar dan nog staat sommige tekst 90 graden verkeerd.
 
Wat jij bedoeld is voor die vierkante knopjes, waar eigenlijk sinds v3 alleen maar waveform en nog een paar andere dingen toegevoegd zijn, die nog niet in de firmware zitten....
De plekken rond de encoders zijn echter niet aangepakt, die hebben ook meerdere functies.
Maar dan nog staat sommige tekst 90 graden verkeerd.
Ik zag die complete overlays die jij gepost had later ook. ;) En waarschijnlijk is het ook wel goed te verwijderen? Net zoiets als op die MPC boven jouw bericht. :) Maar die mxpand overlay ziet er zeker goed uit ja!
 
Net nog even aan het freubelen geweest met de 707 :)


mooi mooi! zoals ik als zei, je maakt het er me ni makkelijker op! maar ik denk dat qua grootte + stroomstekker de MC 707 uit de lijst gaat, ik zie mij nog niet direct op een bed bezig met dit.

wat op ogenblik al zeker mee gaat naar ziekenhuis: Tablet met Zenbeats met nog een Akai LPK25 keys + Modal app, en Skulpt + Volca sample.

laatste x had ik dus een MPC Live + een Roland JD XI mee (JD XI viel mij al groot uit + stroom continu nodig, wel leuk toestel!)
 
mooi mooi! zoals ik als zei, je maakt het er me ni makkelijker op! maar ik denk dat qua grootte + stroomstekker de MC 707 uit de lijst gaat, ik zie mij nog niet direct op een bed bezig met dit.

wat op ogenblik al zeker mee gaat naar ziekenhuis: Tablet met Zenbeats met nog een Akai LPK25 keys + Modal app, en Skulpt + Volca sample.

laatste x had ik dus een MPC Live + een Roland JD XI mee (JD XI viel mij al groot uit + stroom continu nodig, wel leuk toestel!)
Thnx.
Ik snap het helemaal.
Als ik maar 1 'ding' mee mocht nemen, was het waarschijnlijk een deluge.
Maar dat zeg ik zonder hem ooit aangeraakt te hebben.
 
deze topic was ff al aan rusten, maar kan jullie melden dat ik niet heb stil gezeten. Wat is het resultaat geworden na alle antwoorden,waarvoor dank:
 

Attachments

  • 20210913_142950.jpg
    20210913_142950.jpg
    216,2 KB · Bekeken: 137
Back
Top