Roland SH-2, wat doe ik er mee?

Idd een DAW heb je zoieso nodig om aparte tracks op te nemen.
Eventuele alternatieven voor een PC met DAW zijn multitrack (cassette)taperecorders of standalone multitrack recorder oplossingen zoals Korg, Roland (V-Studio), Tascam... gemaakt hebben.
 
Maar daarnaast heb je ook nog een sequencer nodig, hard of software.
En ben je met een DAW toch goedkoper af.

Je kan altijd later van die soort hardware gaan kopen.
Als je persee dawless muziek wilt gaan maken.
En moet ook alle fx nog een hardware kopen.
 
Je hebt geen geheugen, geen microchips, en het voornaamste waar je voor moet uitkijken zijn condensatoren die bol staan. Da's het mooie aan de echte ouwe bakken; die kun je relatief simpel repareren.
Zeker . . . zo heb ik nog wat oude Apples II staan uit die tijd. De voeding doet het niet meer omdat de condensators zijn uitgedroogd. Het is een heel gedoe en je moet er maar tijd voor hebben. Ook jammer dat er geen polyfonie op zit. Toch heeft het wel waarde. Als statussymbool voor een rijke dj. Net zoiets als als met oude schilderijen.
Een echte van Gogh aan de muur is toch wat anders. :beard:8o)*D
 
Gelukkig zijn die Rolands makkelijk te fixen.
LFO bleed is ook iets dat bij SH-2 kan voorkomen,
bij iemand in een topic over dat issue kwam het door dat er een kat of muis had in gepist.
Katten pissen normaal niet op synthesizers, omdat die de kattenbak verkiezen om het weg te stoppen onder spul voor in kattenbaks.
Ma vaak is het gewoon dat de lfo link ergens niet op 0 staat.

Tis dan ook een mono bass synth, en een vette ook.
De Jupiter 4 is de enige poly die dat soort sounds poly kan maar geen detuned 2 oscillator gedoe.
 
Laatst gewijzigd:
Eventuele alternatieven voor een PC met DAW zijn multitrack (cassette)taperecorders of standalone multitrack recorder oplossingen zoals Korg, Roland (V-Studio), Tascam... gemaakt hebben.
Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger nog wel eens op een beurs heb staan kwijlen bij zo’n recorder die inderdaad 4 sporen kon opnemen op reguliere casettebandjes. Er is veel veranderd sinds toen…
 
Laatst gewijzigd:
Die Portastudio's gingen behoorlijk ver. Een 488 modelletje bijvoorbeeld...Lekker. :) Maar de laatste decennia heb je digitale varianten die handiger zijn en meer kunnen.
 
Die Portastudio's gingen behoorlijk ver. Een 488 modelletje bijvoorbeeld...Lekker. :) Maar de laatste decennia heb je digitale varianten die handiger zijn en meer kunnen.
Een sampler met lange opname tijd `multitimbraal - polyfoon - gelijktijdig ` -of-te-wel- , bijvoorbeeld acht sporen.
is te vergelijken met een acht sporen recorder met een bandje. Met dat voordeel dat de sporen ook nog eens apart van elkaar gestart kunnen worden. Met een ouderwetse sporen recorder (bandje) kan dat niet. Die start alle sporen gelijktijdig.
En moet er wat anders op het een of ander spoor staan dan kan het ook aangepast worden, digitaal dan kan dat ook net zo makkelijk. En dan die oude recorders waarvan de koppen op de lange duur slijten. En de rubberen riempjes die verteren. Nee geef mij maar het spul van vandaag.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ook hoor, ik heb vroeger nog een reel to reel gebruikt voor opnames maar ik zit ondertussen al jaaaren op een digitale multitracker.
 
Back
Top