UAD Studer A800

Ik zal hem eens proberen als ik binnenkort weer ff een DUO tot m'n beschikking heb. Maar ik vond de UAD Massive Passive en FATSO ook al matig. totaal niet de MOJO van de hardware units.

Misschien zeg ik het verkeerd, UAD zijn best aardige plugs, maar niet beter dan de andere VST plugs van bijv SSL of SONNOX. en ik zie de kaartjes echt als een beperking, antieke CPU, en grote latency, is echt niet meer van deze tijd.

En wat me stoort aan UAD is de endorsements terwijl het dan in vergelijking met de orginele units klinkt als een natte krant.

Ik weet niet waar jij die grote latency vandaan haalt, maar daar heb ik hier geen last van. En ik vind dat je units van 4000 euro zoals een massive passive niet moet vergelijken met een plug in van 399 dollar. Je weet dat je voor 399 een hele goede benadering van het origineel krijgt. Als het exact hetzelfde zou zijn, zouden ze er ook wel 4000 euro voor vragen.

En uiteindelijk gaat t toch om t resultaat wat je ermee behaalt. Je weet net zo goed als ik dat muziek helemaal niet meer verkoopt, dus fabrikanten van gear verkopen ook minder. Dus springen al die bedrijven in op software varianten van hun gear, om zodoende nog iets te verkopen. Laten we eerlijk wezen: zou jij voor de sound een A800 kopen, omdat je mix dan "zo onwijs veel dikker" is?

Zeker weten dat het NEE is. Een fatso is misschien nog te betalen, maar een massive passive word al een erg kostbare aangelegenheid, dus dat koop je niet zomaar.
 
Klopt, maar dat is ook niet de issue, maar het is misleidend als mensen die het orgineel niet kennen lopen te schreeuwen dat het identiek klinkt. en de endorsement fabrikanten ook aangeven dat het wel "eng dicht" in de buurt komt. nogmaals voor plugs zeker goede resultaten en voor 10% van de prijs 50% benadering is geen slechte deal, maar dichter zit het niet bij de real thing.

latency is 512kb of meer samples dat is gewoon veels te hoog naar moderne maatstaven.
een native Core i7 daw werkt gewoon met 64 of soms zelfs 32 samples, is ook niet vreemd want iedere transactie maakt een loopje door de PCIe bus
 
Die latency kan wel kloppen, maar beinvloed dat je werkwijze? Bij mij namelijk helemaal niet. Ik kan nog steeds gewoon realtime dingen inspelen, zonder de latency te corrigeren. En als je er geen last van hebt, maakt t volgens mij ook niet uit toch?
 
Raphie,
je gaat, mijns inziens, veel te kort door de bocht.

De studer is super vet, en persoonlijk vind ik de rest van UAD ook zeker bij het beste wat plugin landschap te bieden heeft (beter dan waves oa.). Ok, het is mss. niet de real thing, maar als je A/B's beluisterd komt het toch wel voor 90% in de buurt (bij sommige settings hoor je het verschil bijna niet), en het prijsverschil is immens!

Ieder zijn mening natuurlijk, maar het moet wel gegrond zijn.
 
Ik msta niet alleen, conclusie van Gearslutz is ook dat UAD gewoon crap is.

de precission stuff is aardig, maar alle branded emulatie zit gewoon dicht tegen oplichting aan. Sta hierin dus blijkbaar niet alleen.
 
Alsof de conclusie van gearslutz boeit? Zal mij aan me reet roesten wat die gasten met veels te grote ego's vinden.

Bovendien vraag ik me af Raphie, je hebt niet eens een uad2 kaart in je systeem hangen zeg je zelf? Hoe kun je dan alles uitvoerig getest en beoordeeld hebben?
 
nou raphie, als je dit ding niet hebt getest kan je er toch niets over zeggen? andere UAD software is best redelijk, maar komt toch niet echt aan het origineel nee. maar als het bruikbaar is dan is het toch prima.

een mens laat zich te makkelijk misleiden door fancy graphics en andere marketingverhaaltjes, daar moet je gewoon even doorheen en beoordelen op wat het voor jou zelf doet. en GS is inderdaad een grote egobende, de meesten daar verdoen hun tijd met het smijten met dure merknamen..
 
maar het is misleidend als mensen die het orgineel niet kennen lopen te schreeuwen dat het identiek klinkt

Het zelfde heb ik ook een beetje met mensen die het origineel niet kennen een schreeuwen dat het NIET identiek klinkt.

Hoe zit het bij jou? Ken je het origineel? Dat maak ik namelijk niet op uit wat je in dit topic hebt gepost en zodoende heb ik dus niets aan jouw 'geschreeuw'.. :)
 
Of je er blij van wordt is een andere discussie en ja het doet wel wat.
maar niet wat het doosje zegt, daar gaat het om. :D
 
Studer niet, maar MOOG filter, La2a, Fatso, Massive Passive wel en tja... doesn't come close guys....
Het heeft wel iets van de karakterstiek, net zoals Arturia iets van MOOG wegheeft, maar het is absoluut geen vergelijk. Nogmaals op zich niks mis mee, en kinkt OP ZICH als VST best goed, maar niet zoals het orgineel.
 
Studer niet, maar MOOG filter, La2a, Fatso, Massive Passive wel en tja... doesn't come close guys....
Het heeft wel iets van de karakterstiek, net zoals Arturia iets van MOOG wegheeft, maar het is absoluut geen vergelijk. Nogmaals op zich niks mis mee, en kinkt OP ZICH als VST best goed, maar niet zoals het orgineel.

Nog een paar jaar en jij gooit die pc uit dat hok van je.
 
Ben je blind of zo? net aangegeven met welke UAD plugs ik wel ervaring heb, geeft ook aan dat ik met de STUDER nog geen ervaring heb, geef een link waar een aantal mensen die wel ervaring hebben met STUDER hun geinformeerde menig delen, what more do want from me? :D
 
deelgebieden, ja sorry, maar praat nu eenmaal meer engels dan nederlands, dus slipt er af en toe een beetje door
 
Studer niet, maar MOOG filter, La2a, Fatso, Massive Passive wel en tja... doesn't come close guys....

Oh, heb je dan een la2a een fatso en een massive passive naast de software versies getest?
Volgens mij niet? Hoe kan je dan zeggen dat ze niet eens in de buurt komen, er zijn zat berichten op GS die het tegendeel beweren.., niet dat ik daar waarde aan hecht zoals ik eerder aangaf.

Ben je blind of zo? net aangegeven met welke UAD plugs ik wel ervaring heb, geeft ook aan dat ik met de STUDER nog geen ervaring heb, geef een link waar een aantal mensen die wel ervaring hebben met STUDER hun geinformeerde menig delen, what more do want from me? :D

Nee, ik ben niet blind. Dat lijkt me evident. Je kan best ervaring met plugs hebben maar je zegt dingen die nergens op slaan. Heb je dat zelf niet in de gaten?

Of ga je nu weer roepen dat dit een bash Raphie topic aan het worden is?
 
Nee hoor, ieder mag z'n eigen mening hebben, over UAD ensdorsments, over 909's
Is het mooie van een forum toch? en voor de volledigheid, ja bovengenoemde gear heb ik diverse malen mee mogen spelen.
 
Back
Top