Wat is jouw raarste muziekwinkel ervaring?

Recent bij Feedback:

Ik wil 2 x een Motif XF6 inclusief maximaal flash geheugen kopen. Toch ruim 5000 euro omzet. Het geld brandt in mijn handen, en ik mail naar Feedback om een package deal en een inschatting van de levertijd. Ik krijg een antwoord dat ze nog niets weten over levertijd. Geen woord over een package deal. Twee weken later weer gemaild. Zelfde verhaal. Week later krijg ik een mail dat er een XF6 binnen is. Wat ik ook al weer wilde (in dezelfde reply-reeks staat het gewoon). Ik plezierig verrast stuur een antwoord met (opnieuw) mijn wens. Krijg een mail terug met een deal, maar ze zijn een deel van het extra geheugen vergeten. Ik opnieuw gemaild, tot nog toe geen antwoord.

Zelfde mail naar Thomann. Twee uur later een nette deal, en een inschatting van de levertijd. Daar maar besteld.

Ik heb duidelijk aan Feedback laten merken zodra ze de bestelling begrepen hebben en me een quote doen, ik de spullen bestel. Ik begrijp niet dat het zo moeizaam gaat. Willen ze niet verkopen?
 
In middelburg in een tussenuur gingen ik en een vriend naar een muziekwinkeltje,
zeer klein ook famillie zaakje geloof ik...
Iig, we kwamen voor een Line 6 Spider ofzoiets, tijdje geleden ik kan het niet echt goed meer herinneren.
Iig, we waren 14 dus ze weten dat we niet echt veel geld hebben...
Maar tot mijn verbazing pakte hij een gitaar en de Line 6, hij speelde een tijdje wat leuke deuntjes en het klonk allemaal erg goed, daarna nog eventjes wat gelult en nagedacht.
Ze waren erg vriendelijk en ik wil graag terug naar die winkel,
wat is er toch mis met sommige winkels?
Je komt niet om te kijken, maar om te luisteren -__-
 
ondergetekende:
"Ik zou graag een Nord Electro 2 willen testen, is dat mogelijk?"

verkoper:
"Ja, geen probleem, ik kan er eentje laten meekomen met de dealer waarvan we deze week nog een levering binnenkrijgen."

ondergetekende:
"Ah dat is mogelijk? Fijn, dan kom ik hem deze week nog afhalen!"

verkoper:
"Ja, dat doe ik wel niet zomaar natuurlijk, ik ga er wel van uit dat je hem koopt ... (staart me aan)."

(c) Jacky Claes, Hasselt, 2004

:stupid


Wat voor figuur was dat nou weer in dat winkeltje
hahaha dood ziek :dubbel:
 
Op de synthafdeling van Poppeliers (er was ooit een blauwe maandag een filiaal in Zaandam) kreeg ik een berisping toen ik daar op een synth speelde. Het was niet de bedoeling dat de instrumenten werden bespeeld (niet mijn woorden).

Goed, misschien hebben ze slechte ervaringen met mensen die er maar op los raggen, dus voordeel van de twijfel gegeven en gevraagd of hij me informatie kon geven over dit instrument (Yamaha CS6x).
Hij nam mij mee naar een Roland XP30, gaf een uitgebreide demo, noemde de prijs en vertelde dat dit helemaal was waar ik naar zocht.
"Ik zou graag die CS6x ook willen horen".
"Die XP30 is wat u zoekt."
"Dat kan best, maar ik wil ze toch graag vergelijken, dus zoudt u ook een demonstratie van de CS6x kunnen geven?"

Een diepe zucht:"die XP30 is alles wat u nodig hebt"
"Dan zou ik er graag zelf even op willen spelen."
"Zoals ik net al zei is dat niet de bedoeling."
"Ik mag toch zeker een potentiële aankoop wel aan de tand voelen?"
"Nou liever niet. Op internet kunt u alle informatie vinden en bovendien spelen al die toetsenborden hetzelfde."

De conversatie ging nog even verder en al mijn argumenten waarom ik een CS6x zou verkiezen boven een XP30 werden weggehoond. Ik was bijvoorbeeld erg onder de indruk van het plugin board systeem dat de CS6x bood en wilde daar mettertijd een DX en AN board in ("ach...DX is zo jaren 80 en subtractieve synthese ben je ook zo op uit gekeken.")

Het is uiteindelijk een CS6x geworden en uiteraard niet bij Poppeliers.
Uiteindelijk kwam ik jaren later dezelfde verkoper in een muziekwinkel in Utrecht tegen waar hij nog steeds lulkoek verkocht. De lust om bij die zaak in Utrecht iets te kopen verging me acuut.


groet

Tom


hahaha ik kom zelf uit dat Dorp maar ik hebt nog nooit van dat winkeltje gehoord
wat erg, ik had er bij moeten zijn 8)
 
hahaha ik kom zelf uit dat Dorp maar ik hebt nog nooit van dat winkeltje gehoord
wat erg, ik had er bij moeten zijn

Ze zaten bij de pont, in diezelfde rij waar Kwantum etc. zit.
Ze hebben er ook niet zo heel lang gezeten.
 
Gisteren nog iets merkwaardigs meegemaakt bij een muziekzaak in Den Haag.

Ik liep naar de TOETSEN-afdeling, en wilde graag de Korg M3 uitproberen, maar zag deze niet uitgestald staan.

Dus ik vraag aan de TOETSEN-SPECIALIST (hij kwam uit zichzelf aanlopen, dat is i.i.g. positief) of hij niet toevallig de Korg M3 nog had staan.

Zijn reactie:'Wat !!!??? De Korg M..............3 ? Weet je het zeker ? Met de M van Marinus en dan 3 ?

Dus hij loopt heel hebberig naar hun computer-voorraadsysteem om te kijken of ik 'ongelijk' heb en ja hoor hij ziet daar met grote letters Korg M3 staan (ik stond ernaast).

Zijn antwoord:'Oooohhh bedoel je die, ja die hebben we een half jaar geleden voor het laatst in voorraad gehad, maar die kan nog wel besteld worden hoor.'

Heb vriendelijk bedankt voor de moeite en ben maar weggelopen..........

Niks persoonlijks naar hem toe hoor, maar ik mag toch aannemen dat hij als TOETSEN-afdeling medewerker wel wat productkennis dient te hebben.....:doei:
 
Zeker het Rockpaleis? Toetsen afdeling "specialisten" heb ik daar altijd waardeloos gevonden. De gitaar afdeling heb dan wel weer redelijke gasten.

Trouwens een groot verschil met Nederlandse en Engelse winkeliers (in alle sectors), over het algemeen is de product kennis in NL slecht en zijn de medewerkers extreem onbeleefd. Bij mijn plaatselijke gitaarboer sta ik rustig een uur te ouwehoeren met koffie, en dan hoef ik niet eens iets te kopen.
 
suntjens in sittard
dat was leuk, goede verkoper zeker in het begin, ( geeft nu oa cursussen elektronische muziek/synthesizer heb ik begrepen ). derhalve altijd de state of the art nieuwste spullen in de zaak. over de prijs viel goed te praten( zeker met musicstorekoeln om de deur ) , alles kunnen uitproberen zolang je wilde. dus een zaak met altijd bekenden, koffie erbij en gezellig een uurtje keuvelen met soortgelijke. geweldige tijd gehad , en ik, niet alleen , was soms net een Turkse muzikale koffieshop.

meest vreemde muziekwinkel ? twijfel tussen daan smit ( Maastricht ) . mn de reparatieafdeling was vermaard. kregen eens een londoncity achterste voren in de kast gemonteerd terug. hoe ze het passend hebben gekregen is me nog een raadsel. zelfs de knoppen zaten zo vastgeklemd dat ze ondraaibaar waren.
en walkersupplies Brunssum. het avontuur van de te repareren moogsynamps, de tijd die dat duurden , de verhalen eromheen en de uiteindelijke "bijna kidnapping van m'n eigen versterker om hem weer terug te krijgen" gaat de ruimte van dit topic te boven. het is ergens op dit forum al eens uitgebreider beschreven.
 
Laatst gewijzigd:
Vanmiddag bij i4 muzique: Grooveron die zich verontschuldigd omdat ze de tijd nemen voor hun klanten waardoor ik wat langer moest wachten. Verfrissend om mensen advies te horen krijgen zonder 1 woord onzin!

Feedback ziet me nooit meer!
 
Hier in Hilversum bij kick music werd het advies gegeven om naar een professionele muziek winkel te gaan als we audiokabels nodig hadden...........

Was dat niet toevallig Bradley? Die werkt bij kick music namelijk.....
Hij zag het niet zo zitten met de synths en had toen zijn complete setup verkocht en daar vervolgens weer een gitaar van gekocht.
Brad may
8~
 
Laatst gewijzigd:
Hier in Hilversum bij kick music werd het advies gegeven om naar een professionele muziek winkel te gaan als we audiokabels nodig hadden...........

en ik daar een mint P5 gekocht voor 500 eu
 
Hele tijd geleden was ik in Feedback in Rotterdam, komt er iemand naar me toe, 'kan ik je ergens mee helpen misschien'..

Jeempie!.. Dat was ik echt niet gewend.. van ze.. zeg maar..
 
Hele tijd geleden was ik in Feedback in Rotterdam, komt er iemand naar me toe, 'kan ik je ergens mee helpen misschien'..


WAAAT !!!??? Hoe durven ze naar je toe te lopen !!! En zelfs vragen of ze je ergens mee kunnen HELPEN ? Shocking......... :duivels: Weet je zeker dat je niet in een twilight-zone droom zat ? :mega:
 
Is Peter Verspuy hier al genoemd?
Van de week zag ik op hun website "ergens anders goedkoper? Mail het ons!"
Ik wilde een Midi Merger hebben, en die kostte 99 euro, maar bij Feedback 69....
Ik zocht voor mijn zoon een Line 6 UX2, en die was bij hun weer goedkoper, namelijk 166 euro, en bij Feedback 209.
Dus......... Ik stuur Peter Verspuy een mailtje, dat ik graag de Midi Merger voor 69 wil hebben, en dat ik dan bij hun die Line 6 er bij koop.

En wat denk je?
Geen antwoord, maar op hun website was binnen een dag de prijs van die Line 6 veranderd in 209 euro......

Als ze nou niets willen verkopen, dan is het toch veel goedkoper om gewoon de deur dicht te doen?
:doei: Peter Verspuy
 
ik ging shoppen voor een korg zero8 bij een muziekwinkel in amsterdam, de man had nog één exemplaar staan.
maar ik wou de mixer eerst even horen, effecten en de klank van het ding zelf.
zijn antwoord: wat voor geluid maakt ie dan? het is toch geen sampler?
nou ben ik zelf een leek, maar dat ging mij echt boven mijn pet :P
ik dacht zal ik hem uitleggen dat mixers ook klank hebben of gewoon naar mijn vertrouwde stek gaan...
vertrouwde stek offcourse met vaste klanten korting! gelukkig had ik dus te maken met een douchebag waardoor ik toch even verder ging kijken hehehe
 
Ik kocht ooit een Korg z1 in alkmaar, ( was geen dijkman geloof ik ) telefonisch afgesproken dat ik dat om een bepaalde tijd ( openingstijd ) zou zijn, omdat ik toen nog schipper was, en met het schip in Enkhuizen was en iemands auto mocht lenen. ik had een paar uurtjes de tijd dus...
Nou , op naar Alkmaar, kom ik daar voor een dichte deur, het was toch echt al 12:30, het zou om 12:00 uur open zijn.

Ik rammel wat aan de deur, geen reactie....
Ik wordt zenuwachtig want ik was helemaal opgeladen ivm de grote aankoop ( volle mep betalen 4000 gulden) dus ik werd wat zenuwachtig toen het dicht leek te zijn...
Ik dacht maar eens aan te bellen... waarna er na 2-3 minuten eindelijkiemand opendeed, nog wel zonder hallo te zeggen. Ik kreeg echt een blik alsof ik lastig was.
Ik zei dat ik had gebeld over de Z1 etc. stelde nog wat vragen over de synth maar kreeg amper antwoord. De synth zou al ingepakt klaarstaan, wat ik prima vond omdat het een nagelnieuw exemplaar betrof. En ik had haast....
Toen ik had gepind vertelde meneer me doodleuk dat ik de synth mocht ophalen in het filiaal in Haarlem ?? ! ?
Ik zei: wat ?
Hij zei, ja daar staat ie nu eenmaal.
Door alle spanning had ik toen niet meer de tegenwoordigheid van geest om te zeggen dat ik het er niet mee eens was , en ben ik als een gek naar Haarlem gereden en daar de Z1 gehaald. Toch nog blij.
Maar een belachelijke gang van zaken.

OH studio de dijk was het geloof ik. Als het niet meer bestaat verbaast me dat niets.
 
Ja en nog een.

Dijkman Amsterdam.

Korg legacy met controller, aanbieding was zowel analog als digital edition voor een mooi prijsje.
Toen ik had gepind ( lul die ik ben ) kreeg ik te horen dat het niet meer op voorraad was.
2 weken gewacht, en toen ik eindelijk werd gebeld, kreeg ik alleen de controller met de analoge versie en de wavestation. Maar dus niet de nieuwe digital edition met de m1 erbij. Ook daar werd zeer geirriteerd gereageerd toen ik daarover begon.
Hij deed eerst net alsof hij van niets wist, maar toen hij met zijn collega aan het overleggen was bleek dat hij dondersgoed wist dat hij me de oude versie had gegeven.
Ik vind dat heel lullig, kost je toch een synth als je niet oplet.

In diezelfde Dijkman ooit een OB-12 uitgeprobeerd, klonk behoorlijk dik. Toen vroeg ik of ik alleen de synth hoorde, werd daar bevestigend op geantwoord. Ik zag echter de hele tijd meters uitslaan op een focusrite compressor en een aphex aural exciter, toen ik die op bypass zette kakte het geluid echt enorm in , net als de zelfverzekerdheid van de verkoper. Daarna heb ik al mijn spullen bij de concurrent gehaald, zelfs als het daar veel duurder was dan bij Dijkman. Superslecht.
 
Back
Top