En toen stond er ineens een CS-80 op marktplaats...

Dat was ik :). Hij kon dermate appreciëren dat ik eerlijk was over de eigenlijke kostprijs van de CS-80 dat ik hem mocht komen ophalen voor een prijs die ver onder zijn reële waarde zat. Bij de overhandiging heb ik hem inderdaad ook een fles champagne gegeven die hij met plezier zal uitdrinken.

Zo zie je maar. Eerlijk duurt het langst...

Ik kan bevestigen dat dit verhaal klopt. Althans, in grote lijnen. Toen ik bij de kleine benedenwoning van Henk aanbelde, kwam hij net uit bed na zijn ochtenddutje. Hij vertelde over het aanbod aan Bazzie. Maar toen hij van mij begreep wat de CS-80 zou kunnen opbrengen, bleek dat Bazzie slechts een kwart van de werkelijke waarde had genoemd. Ik moet je zeggen: Henk had het er wel even moeilijk mee. Als de CS-80 was opgehaald, hoopte deze eenvoudige Amsterdammer de vrijgekomen ruimte te gebruiken om zijn rollator dichter bij zijn seniorenbed te stallen. Meer wensen had hij niet.

Terwijl hij rochelend naar zijn kleding zocht, maakte ik op het oude gasstel in het keukentje wat groentesoep voor hem warm. Daar knapte hij van op. "Weet je torp," zei hij met enige moeite, "Eigenlijk maakt dat geld me weinig uit. Mijn leventje loopt op zijn eind, en als ik er nog een jaartje aan kan plakken, ben ik tevreden. Ik hoopte alleen dat mijn orgel naar een echte liefhebber zou gaan. Maar toen ik eindelijk die foto op Marktplaats had gezet (hij wees naar een oude PC in de hoek naast het bed), regende het reacties! Weet je hoeveel mensen hebben gereageerd? Wel DRIE!!! Wat een mazzel! De eerste reactie zag ik na mijn middagslaapje, een berichtje van een zekere wwem. Het bedrag was hoger dan ik had durven dromen, en het was een heel vriendelijk mailtje. Meer kon hij er niet aan uitgeven, immers hij had ook nog een zwangere vriendin... Ik vroeg hem het ding vandaag op te halen. Maar vannacht, het was al tegen twaalven, werd ik opgebeld door die Bazzie. Hij vertelde dat de waarde wel twee keer zo hoog was als wwem's bod. Daar raakte ik van in de war."

Ik reikte hem nog een lepeltje soep aan en dankbaar slobberde hij het naar binnen. Na een lange hoestbui vervolgde hij zijn verhaal.

"Ik kon toen haast niet in slaap komen, het duurde lang. Pas na een pikketanussie lukte het om de kwestie even te vergeten. Maar toen, om vier uur in de nacht belde Bazzie opnieuw! Hij deed er nog 50 euro bij en wou 's middags langskomen, en "anders ging het niet door". Dat maakte me sjacherijnig, weet je? Ik heb het sowieso al niet zo op die Vlaamse gaaien."

Hierna weidde hij nogal uit met een warrig verhaal over een ervaring op de Antwerpse Vogeltjesmarkt in de jaren 60. Ik kon het moeilijk volgen maar blijkbaar was hij toen afgezet bij de aankoop van een steelpannetje. Het pannetje waarin ik zijn soep had opgewarmd.

De tram rinkelde in de straat en dat bracht Henk weer in het heden.

"Vanochtend heb ik bij het opstaan even overlegd met Annie, mijn wijkhulp. Een lief mens maar natuurlijk geen kijk op electronica. Eigenlijk had ik mijn fijne orgeltje liever aan wwem gegund... maar Annie raadde me aan toch maar voor de poen te gaan. Tja, je weet nooit waar ik de centjes nog voor kan gebruiken, het leven is duur, hè? Dus ik heb wwem een berichtje gestuurd en Bazzie opgebeld, dat hij hem vanmiddag kan ophalen als hij er nog 50 euro bij doet. Daar had ik hem te pakken!"

Hij schaterde en raakte toen opnieuw in een hoestbui. Eindelijk had hij de aankoop van het steelpannetje gewroken en tevens die opdringerige Bazzie op zijn nummer gezet. Tot zover zijn verhaal. Nu begon hij opnieuw te twijfelen.

"Wat zal ik nu doen? Weet je wat, ik bel Bazzie af, nu gelijk! En dan mag jij hem meenemen voor hetzelfde bedrag als Bazzie! Het orgel blijft in Mokum!" Hij grinnikte en deed een poging om op te staan.

Een mooi moment, inwendig stond ik natuurlijk te juichen. Maar toen realiseerde ik me dat ik het instrument eigenlijk niet waard was.

"Henk, dat is mooi maar ik hoef hem niet meer. Zo goed spelen kan ik helemaal niet. Verkoop hem aan wwem of Bazzie."

Hij keek me lang aan. Ik wist niks meer te zeggen. Nerveus keek ik rond in het kleine kamertje, en ik probeerde de CS-80 te vergeten, die daar in de hoek nog steeds stond mooi te wezen... Toen doorbrak Henk de stilte: "Nou, jij bent me er eentje, mafkees!"

Hij was overeind gekomen en schuifelde naar zijn PC. "Genoeg geouwehoerd, ik ga die wwem nu een mailtje sturen! Hij was tenslotte de eerste."

Ik liep met de soepkom naar het keukentje. Het stenen aanrechtje was netjes schoon achtergelaten door Annie. Ik waste de soepkom af en zette het steelpannetje terug in de koelkast.

Henk was nog bezig zijn computer op te starten.

"Goed Henk, dan ga ik maar," stamelde ik en met een armbeweging zwaaide hij naar me, zijn blik nog steeds gericht op het zwarte scherm.

"Mafkees!" mompelde hij.
 
Laatst gewijzigd:
Ik kan bevestigen dat dit verhaal klopt. Althans, in grote lijnen. Toen ik bij de kleine benedenwoning van Henk aanbelde, kwam hij net uit bed na zijn ochtenddutje. Hij vertelde over het aanbod aan Bazzie. Maar toen hij van mij begreep wat de CS-80 zou kunnen opbrengen, bleek dat Bazzie slechts een kwart van de werkelijke waarde had genoemd. Ik moet je zeggen: Henk had het er wel even moeilijk mee. Als de CS-80 was opgehaald, hoopte deze eenvoudige Amsterdammer de vrijgekomen ruimte te gebruiken om zijn rollator dichter bij zijn seniorenbed te stallen. Meer wensen had hij niet.

Terwijl hij rochelend naar zijn kleding zocht, maakte ik op het oude gasstel in het keukentje wat groentesoep voor hem warm. Daar knapte hij van op. "Weet je torp," zei hij met enige moeite, "Eigenlijk maakt dat geld me weinig uit. Mijn leventje loopt op zijn eind, en als ik er nog een jaartje aan kan plakken, ben ik tevreden. Ik hoopte alleen dat mijn orgel naar een echte liefhebber zou gaan. Maar toen ik eindelijk die foto op Marktplaats had gezet (hij wees naar een oude PC in de hoek naast het bed), regende het reacties! Weet je hoeveel mensen hebben gereageerd? Wel DRIE!!! Wat een mazzel! De eerste reactie zag ik na mijn middagslaapje, een berichtje van een zekere wwem. Het bedrag was hoger dan ik had durven dromen, en het was een heel vriendelijk mailtje. Meer kon hij er niet aan uitgeven, immers hij had ook nog een zwangere vriendin... Ik vroeg hem het ding vandaag op te halen. Maar vannacht, het was al tegen twaalven, werd ik opgebeld door die Bazzie. Hij vertelde dat de waarde wel twee keer zo hoog was als wwem's bod. Daar raakte ik van in de war."

Ik reikte hem nog een lepeltje soep aan en dankbaar slobberde hij het naar binnen. Na een lange hoestbui vervolgde hij zijn verhaal.

"Ik kon toen haast niet in slaap komen, het duurde lang. Pas na een pikketanussie lukte het om de kwestie even te vergeten. Maar toen, om vier uur in de nacht belde Bazzie opnieuw! Hij deed er nog 50 euro bij en wou 's middags langskomen, en "anders ging het niet door". Dat maakte me sjacherijnig, weet je? Ik heb het sowieso al niet zo op die Vlaamse gaaien."

Hierna weidde hij nogal uit met een warrig verhaal over een ervaring op de Antwerpse Vogeltjesmarkt in de jaren 60. Ik kon het moeilijk volgen maar blijkbaar was hij toen afgezet bij de aankoop van een steelpannetje. Het pannetje waarin ik zijn soep had opgewarmd.

De tram rinkelde in de straat en dat bracht Henk weer in het heden.

"Vanochtend heb ik bij het opstaan even overlegd met Annie, mijn wijkhulp. Een lief mens maar natuurlijk geen kijk op electronica. Eigenlijk had ik mijn fijne orgeltje liever aan wwem gegund... maar Annie raadde me aan toch maar voor de poen te gaan. Tja, je weet nooit waar ik de centjes nog voor kan gebruiken, het leven is duur, hè? Dus ik heb wwem een berichtje gestuurd en Bazzie opgebeld, dat hij hem vanmiddag kan ophalen als hij er nog 50 euro bij doet. Daar had ik hem te pakken!"

Hij schaterde en raakte toen opnieuw in een hoestbui. Eindelijk had hij de aankoop van het steelpannetje gewroken en tevens die opdringerige Bazzie op zijn nummer gezet. Tot zover zijn verhaal. Nu begon hij opnieuw te twijfelen.

"Wat zal ik nu doen? Weet je wat, ik bel Bazzie af, nu gelijk! En dan mag jij hem meenemen voor hetzelfde bedrag als Bazzie! Het orgel blijft in Mokum!" Hij grinnikte en deed een poging om op te staan.

Een mooi moment, inwendig stond ik natuurlijk te juichen. Maar toen realiseerde ik me dat ik het instrument eigenlijk niet waard was.

"Henk, dat is mooi maar ik hoef hem niet meer. Zo goed spelen kan ik helemaal niet. Verkoop hem aan wwem of Bazzie."

Hij keek me lang aan. Ik wist niks meer te zeggen. Nerveus keek ik rond in het kleine kamertje, en ik probeerde de CS-80 te vergeten, die daar in de hoek nog steeds stond mooi te wezen... Toen doorbrak Henk de stilte: "Nou, jij bent me er eentje, mafkees!"

Hij was overeind gekomen en schuifelde naar zijn PC. "Genoeg geouwehoerd, ik ga die wwem nu een mailtje sturen! Hij was tenslotte de eerste."

Ik liep met de soepkom naar het keukentje. Het stenen aanrechtje was netjes schoon achtergelaten door Annie. Ik waste de soepkom af en zette het steelpannetje terug in de koelkast.

Henk was nog bezig zijn computer op te starten.

"Goed Henk, dan ga ik maar," stamelde ik en met een armbeweging zwaaide hij naar me, zijn blik nog steeds gericht op het zwarte scherm.

"Mafkees!" mompelde hij.

Mooi verhaal, je had schrijver van fictie boeken moeten worden :engel:
 
Ik herinner mij dat ik eens speciaal naar Nijmegen was gereden omdat iemand een Roland MKS-50 voor 100 gulden verkocht. De eigenaar had het toestel al heel lang op zolder staan omdat de piano's niet zo natuurgetrouw klonken.
 
Ik kan bevestigen dat dit verhaal klopt. Althans, in grote lijnen. Toen ik bij de kleine benedenwoning van Henk aanbelde, kwam hij net uit bed na zijn ochtenddutje. Hij vertelde over het aanbod aan Bazzie. Maar toen hij van mij begreep wat de CS-80 zou kunnen opbrengen, bleek dat Bazzie slechts een kwart van de werkelijke waarde had genoemd. Ik moet je zeggen: Henk had het er wel even moeilijk mee. Als de CS-80 was opgehaald, hoopte deze eenvoudige Amsterdammer de vrijgekomen ruimte te gebruiken om zijn rollator dichter bij zijn seniorenbed te stallen. Meer wensen had hij niet.

Terwijl hij rochelend naar zijn kleding zocht, maakte ik op het oude gasstel in het keukentje wat groentesoep voor hem warm. Daar knapte hij van op. "Weet je torp," zei hij met enige moeite, "Eigenlijk maakt dat geld me weinig uit. Mijn leventje loopt op zijn eind, en als ik er nog een jaartje aan kan plakken, ben ik tevreden. Ik hoopte alleen dat mijn orgel naar een echte liefhebber zou gaan. Maar toen ik eindelijk die foto op Marktplaats had gezet (hij wees naar een oude PC in de hoek naast het bed), regende het reacties! Weet je hoeveel mensen hebben gereageerd? Wel DRIE!!! Wat een mazzel! De eerste reactie zag ik na mijn middagslaapje, een berichtje van een zekere wwem. Het bedrag was hoger dan ik had durven dromen, en het was een heel vriendelijk mailtje. Meer kon hij er niet aan uitgeven, immers hij had ook nog een zwangere vriendin... Ik vroeg hem het ding vandaag op te halen. Maar vannacht, het was al tegen twaalven, werd ik opgebeld door die Bazzie. Hij vertelde dat de waarde wel twee keer zo hoog was als wwem's bod. Daar raakte ik van in de war."

Ik reikte hem nog een lepeltje soep aan en dankbaar slobberde hij het naar binnen. Na een lange hoestbui vervolgde hij zijn verhaal.

"Ik kon toen haast niet in slaap komen, het duurde lang. Pas na een pikketanussie lukte het om de kwestie even te vergeten. Maar toen, om vier uur in de nacht belde Bazzie opnieuw! Hij deed er nog 50 euro bij en wou 's middags langskomen, en "anders ging het niet door". Dat maakte me sjacherijnig, weet je? Ik heb het sowieso al niet zo op die Vlaamse gaaien."

Hierna weidde hij nogal uit met een warrig verhaal over een ervaring op de Antwerpse Vogeltjesmarkt in de jaren 60. Ik kon het moeilijk volgen maar blijkbaar was hij toen afgezet bij de aankoop van een steelpannetje. Het pannetje waarin ik zijn soep had opgewarmd.

De tram rinkelde in de straat en dat bracht Henk weer in het heden.

"Vanochtend heb ik bij het opstaan even overlegd met Annie, mijn wijkhulp. Een lief mens maar natuurlijk geen kijk op electronica. Eigenlijk had ik mijn fijne orgeltje liever aan wwem gegund... maar Annie raadde me aan toch maar voor de poen te gaan. Tja, je weet nooit waar ik de centjes nog voor kan gebruiken, het leven is duur, hè? Dus ik heb wwem een berichtje gestuurd en Bazzie opgebeld, dat hij hem vanmiddag kan ophalen als hij er nog 50 euro bij doet. Daar had ik hem te pakken!"

Hij schaterde en raakte toen opnieuw in een hoestbui. Eindelijk had hij de aankoop van het steelpannetje gewroken en tevens die opdringerige Bazzie op zijn nummer gezet. Tot zover zijn verhaal. Nu begon hij opnieuw te twijfelen.

"Wat zal ik nu doen? Weet je wat, ik bel Bazzie af, nu gelijk! En dan mag jij hem meenemen voor hetzelfde bedrag als Bazzie! Het orgel blijft in Mokum!" Hij grinnikte en deed een poging om op te staan.

Een mooi moment, inwendig stond ik natuurlijk te juichen. Maar toen realiseerde ik me dat ik het instrument eigenlijk niet waard was.

"Henk, dat is mooi maar ik hoef hem niet meer. Zo goed spelen kan ik helemaal niet. Verkoop hem aan wwem of Bazzie."

Hij keek me lang aan. Ik wist niks meer te zeggen. Nerveus keek ik rond in het kleine kamertje, en ik probeerde de CS-80 te vergeten, die daar in de hoek nog steeds stond mooi te wezen... Toen doorbrak Henk de stilte: "Nou, jij bent me er eentje, mafkees!"

Hij was overeind gekomen en schuifelde naar zijn PC. "Genoeg geouwehoerd, ik ga die wwem nu een mailtje sturen! Hij was tenslotte de eerste."

Ik liep met de soepkom naar het keukentje. Het stenen aanrechtje was netjes schoon achtergelaten door Annie. Ik waste de soepkom af en zette het steelpannetje terug in de koelkast.

Henk was nog bezig zijn computer op te starten.

"Goed Henk, dan ga ik maar," stamelde ik en met een armbeweging zwaaide hij naar me, zijn blik nog steeds gericht op het zwarte scherm.

"Mafkees!" mompelde hij.
Wow Torp, deze thread wordt steeds mooier!
Bedankt voor je sfeervolle literaire bijdrage... en de blijde boodschap dat mijn derde kind op komst is!
 
Gefeliciteerd! :D

Mooi verhaal, je had schrijver van fictie boeken moeten worden :engel:
Haha, met dank aan wwem en Bazzie... Nee, ik doe zoiets maar op de bonnefooi en ik ben bang dat er weinig vraag is naar mijn belevenissen in synthland. Maar wie weet kan ik over een paar jaar een bundel vullen met mijn memoires. Alleen te koop voor flapdrollen, uiteraard.
 
Ik kan bevestigen dat dit verhaal klopt. Althans, in grote lijnen. Toen ik bij de kleine benedenwoning van Henk aanbelde, kwam hij net uit bed na zijn ochtenddutje. Hij vertelde over het aanbod aan Bazzie. Maar toen hij van mij begreep wat de CS-80 zou kunnen opbrengen, bleek dat Bazzie slechts een kwart van de werkelijke waarde had genoemd. Ik moet je zeggen: Henk had het er wel even moeilijk mee. Als de CS-80 was opgehaald, hoopte deze eenvoudige Amsterdammer de vrijgekomen ruimte te gebruiken om zijn rollator dichter bij zijn seniorenbed te stallen. Meer wensen had hij niet.

Terwijl hij rochelend naar zijn kleding zocht, maakte ik op het oude gasstel in het keukentje wat groentesoep voor hem warm. Daar knapte hij van op. "Weet je torp," zei hij met enige moeite, "Eigenlijk maakt dat geld me weinig uit. Mijn leventje loopt op zijn eind, en als ik er nog een jaartje aan kan plakken, ben ik tevreden. Ik hoopte alleen dat mijn orgel naar een echte liefhebber zou gaan. Maar toen ik eindelijk die foto op Marktplaats had gezet (hij wees naar een oude PC in de hoek naast het bed), regende het reacties! Weet je hoeveel mensen hebben gereageerd? Wel DRIE!!! Wat een mazzel! De eerste reactie zag ik na mijn middagslaapje, een berichtje van een zekere wwem. Het bedrag was hoger dan ik had durven dromen, en het was een heel vriendelijk mailtje. Meer kon hij er niet aan uitgeven, immers hij had ook nog een zwangere vriendin... Ik vroeg hem het ding vandaag op te halen. Maar vannacht, het was al tegen twaalven, werd ik opgebeld door die Bazzie. Hij vertelde dat de waarde wel twee keer zo hoog was als wwem's bod. Daar raakte ik van in de war."

Ik reikte hem nog een lepeltje soep aan en dankbaar slobberde hij het naar binnen. Na een lange hoestbui vervolgde hij zijn verhaal.

"Ik kon toen haast niet in slaap komen, het duurde lang. Pas na een pikketanussie lukte het om de kwestie even te vergeten. Maar toen, om vier uur in de nacht belde Bazzie opnieuw! Hij deed er nog 50 euro bij en wou 's middags langskomen, en "anders ging het niet door". Dat maakte me sjacherijnig, weet je? Ik heb het sowieso al niet zo op die Vlaamse gaaien."

Hierna weidde hij nogal uit met een warrig verhaal over een ervaring op de Antwerpse Vogeltjesmarkt in de jaren 60. Ik kon het moeilijk volgen maar blijkbaar was hij toen afgezet bij de aankoop van een steelpannetje. Het pannetje waarin ik zijn soep had opgewarmd.

De tram rinkelde in de straat en dat bracht Henk weer in het heden.

"Vanochtend heb ik bij het opstaan even overlegd met Annie, mijn wijkhulp. Een lief mens maar natuurlijk geen kijk op electronica. Eigenlijk had ik mijn fijne orgeltje liever aan wwem gegund... maar Annie raadde me aan toch maar voor de poen te gaan. Tja, je weet nooit waar ik de centjes nog voor kan gebruiken, het leven is duur, hè? Dus ik heb wwem een berichtje gestuurd en Bazzie opgebeld, dat hij hem vanmiddag kan ophalen als hij er nog 50 euro bij doet. Daar had ik hem te pakken!"

Hij schaterde en raakte toen opnieuw in een hoestbui. Eindelijk had hij de aankoop van het steelpannetje gewroken en tevens die opdringerige Bazzie op zijn nummer gezet. Tot zover zijn verhaal. Nu begon hij opnieuw te twijfelen.

"Wat zal ik nu doen? Weet je wat, ik bel Bazzie af, nu gelijk! En dan mag jij hem meenemen voor hetzelfde bedrag als Bazzie! Het orgel blijft in Mokum!" Hij grinnikte en deed een poging om op te staan.

Een mooi moment, inwendig stond ik natuurlijk te juichen. Maar toen realiseerde ik me dat ik het instrument eigenlijk niet waard was.

"Henk, dat is mooi maar ik hoef hem niet meer. Zo goed spelen kan ik helemaal niet. Verkoop hem aan wwem of Bazzie."

Hij keek me lang aan. Ik wist niks meer te zeggen. Nerveus keek ik rond in het kleine kamertje, en ik probeerde de CS-80 te vergeten, die daar in de hoek nog steeds stond mooi te wezen... Toen doorbrak Henk de stilte: "Nou, jij bent me er eentje, mafkees!"

Hij was overeind gekomen en schuifelde naar zijn PC. "Genoeg geouwehoerd, ik ga die wwem nu een mailtje sturen! Hij was tenslotte de eerste."

Ik liep met de soepkom naar het keukentje. Het stenen aanrechtje was netjes schoon achtergelaten door Annie. Ik waste de soepkom af en zette het steelpannetje terug in de koelkast.

Henk was nog bezig zijn computer op te starten.

"Goed Henk, dan ga ik maar," stamelde ik en met een armbeweging zwaaide hij naar me, zijn blik nog steeds gericht op het zwarte scherm.
t
"Mafkees!" mompelde hij.

Helaas moet ik dit verhaal tegenspreken. Toch deels. Dat van die rollator klopt inderdaad. En nu het echte verhaal; Aanvankelijk had Henk een afspraak met mij dus inderdaad. Ik mocht die op een dag komen ophalen. Maar toen ik geen reactie meer terugkreeg de dag dat ik hem mocht ophalen (gsm etc werd niet opgenomen, mails werden niet beantwoordt), kreeg ik er lucht van dat er nog een andere potentiële koper was.

Als twee honden vechten om een been is de andere ermee heen'. Aangezien Henk zijn adres al gegeven had aan mij ben ik zonder pardon in mijn wagen gestapt. Wel 3 uur rijden vanuit Vlaanderen. Misschien voor niks maar ik wou hem toch even op zijn plaats zetten omdat hij zijn belofte had verbroken. Dat was het voor mij wel waard.

Toen ik op de plaats aankwam was een verhitte discussie aan de gang tussen een zekere wwem en een 3de persoon :frons:. En dat in het bijzijn van een oude man die niet weet waarover het precies ging. :r. Ik had er helemaal geen zin in. Ik begon zelfs medelijden te krijgen. Ik besloot gewoon er een nammidagje coffeeshoppen van te maken. Mijn stuff was toch op en ik had even zin om mijn hoofd leeg te maken.

Ondertussen was de discussie nog altijd aan de gang. Blijkbaar had Henkie er ook genoeg van. De derde persoon mocht afdruipen. "Genoeg, wwem was eerst ! Hij mag hem kopen. " Toen de derde persoon vertrokken was, was wwem helemaal in zijn nopjes. In plaats van de oude man te helpen dragen was hij al teveel bezig met de cash in z'n hoofd. Toen moest Henk (ocharm) met zijn rollator daar dus ook nog op eigen houtje om gaan. Hij had een rollator voor beneden en één voor boven.

Aan de eerste trede bovenaan de trappen zag wwem dat het fout ging lopen. Hij wou nog te hulp snellen maar toen viel die oude Henk helemaal van de trap Met de CS-80. Hij was nog teveel onder de indruk van die discussie daarjuist. Je weet, oude mensen hoeveen niet veel te hebben met hun lage bloeddruk. . Wwem was in paniek toen de man levenloos beneden lag, nam hij zijn polsslag en die bleek niet meer aanwezig te zijn. In shock dat hij was, wist hij niet meer wat hij moest doen. :?

Maar daar kwam het dan.. Zijn ware persoonlijkheid. "Zou die CS-80 nu beschadigd zijn?". "Ach, wel ja misschien een paar honderd euro minder door de krasjes". In plaats van de ambulance te bellen had hij niks beter gevonden dan de power van de CS-80 even in te pluggen of alles werke. En ja hoor, die werkte. Wwem was helemaal vergeten dat die oude man daar nog lag. Die al lang eerste hulp nodig had. Hij was zo euforisch dat hij de CS nog werkte, dat hij alles vergat. Hoe erg dit ook mag klinken.

Voor je het wist lag die CS-80 al in de koffer. "Heb ik nu k helemaal niks moeten betalen?" :stupid: ,dacht hij. Vol gas vertrok hij van de oprit van Henk. En Henk, die lag daar nog steeds.

Tot Annie kwam, je weet wel. Zijn bijhulpje. Zij belde direct de hulpdiensten en was helemaal van slag.

Het einde van het verhaal raad je nooit. Wwem werd 2 dagen nadien opgepakt en werd beschuldigd van roofmoord. Een zware maar misschien wel terechte beschuldiging aangezien hij meer oog had voor de CS-80. Zijn vingerafdrukken werden gevonden, samen met die van Henk op het moordwapen 'CS-80'. Bazzie kon het niet geweest zijn die had nog een pinbriefje met daarop 80 euro Amnesia Haze in een zekere "Dampkring". De derde persoon van wie de naam nog een raadsel bleef werd die avond nog gespot op camerabeelden op de Walletjes. De CS-80 werd in beslag genomen staat nu te rotten in de kelders van het gerecht hoe erg dit ook mag klinken.

Wwem mag nu verder brommen, in voorhechtenis. "Mafkees"
 
Af en toe een verhaaltje moet kunnen. Ik hoef trouwens geen CS-80. :).
Dit was trouwens mijn kant van het verhaal.

Misschien hebben andere mensen iets anders gelezen/gezien/gehoord?
 
Bazzie kon het niet geweest zijn die had nog een pinbriefje met daarop 80 euro Amnesia Haze in een zekere "Dampkring".

Ik kan dit deel van het verhaal bevestigen. Wat Bazzie er niet bij vertelt is dat ie zwaar overstuur de Dampkring binnenkwam, iets mompelend over "jammaaheh" (ik dacht ie "jammer" zei, maar nu begrijp ik dat het over een specifiek merk buitenboord-motoren ging).

Nadat ik hem op het achterste gedeelte van de zaak had gewezen vanwege het benodigde 'kalmeren', bestelde hij daar voor 80 Euro "van het sterkste spul" (ik dacht, weer zo'n maffe toerist...), om daarna met trillende handen wat geld en zijn paspoort (voor bruikleen van de bong) aan de verkoper te overhandigen.

Daarna ben ik uit de Dampkring vertrokken, want ik moest nog even een Model D ophalen die ik voor erg weinig geld op Marktplaats tussen de "kapotte pianos" had gevonden.

Klein wereldje toch?

Mvg.

CoolRunning
 
foto!

foto!

In je lijst 'favorieten' van MP laten ze een vaag beeld achter van oude advertenties. Dus voor al jullie fantasten, pak je leesbril er bij, want zie hier het (hele vage) forensisch bewijs!

Ik denk dat ik hem uitprint om hem straks aan de muur van mijn cel te hangen, kan ik er de komende jaren dartpijltjes op gooien… .
 

Attachments

  • cs-80 op MP.jpg
    cs-80 op MP.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 151
Haha wwem.. Of je bent heeeel goed in een running joke, of het is echt enorme pech dat het niet gelukt is deze op de kop te tikken! Het is dan wel merkwaardig dat alleen jij deze ad opviel, en niet die 36574712 andere CS liefhebbers.. ;-)
 
Fascinerend, ja... Maar waarom maar zo'n klein stukje, wwem? Die regel is veel breder.
 
Beste Arv, beste Torp,
Ik snap jullie scepsis. Maar ik kan niet anders zeggen dat het echt, eerlijk, cross my heart, zo is gegaan zoals ik schreef in mijn eerste post. Ik wilde alleen dit bitterzoete verhaaltje delen met de enige groep mensen die mijn opwinding kon begrijpen.
Ik had oorspronkelijk verwacht dat ik hier wel mensen zou vinden die deze advertentieook hadden gezien. Aan de andere kant, hij heeft er maar een middag en nacht op gestaan, tussen de orgels, zonder type omschrijving. Misschien is hij daarom niemand opgevallen…? (overigens kreeg hij laat die avond nog een bod van 200 euro! )
Ik heb wel één detail veranderd in mijn post, en dat moeten jullie me vergeven: de naam van de verkoper.
Het was niet "Henk". Het is natuurlijk niet waarschijnlijk, maar ik heb nog ergens een greintje hoop dat de echte "Henk" me terugbelt en mijn bod wel prima vindt. (Misschien was ie de afgelopen maand op vakantie? misschien lijdt hij aan een exotische angst voor internet en gaat hij niet graag online? Misschien… .?? - oftewel ik heb van al het onmogelijke bedacht om mijn greintje hoop in leven te houden)
Maar goed, nu snap je waarom ik geen bredere screenshot heb genomen van de oude MP advertentie; daar stond zijn echte naam etc.
 
Maar goed, nu snap je waarom ik geen bredere screenshot heb genomen van de oude MP advertentie; daar stond zijn echte naam etc.
Met "etc" bedoel je echte woonplaats, vraagprijs en laatste bod...

Ik begrijp jouw dromen (heb ook weleens zoiets meegemaakt) maar dan was het delen toch niet slim. Als "Henk" kan internetten is dit topic zo gevonden.
Als ik jou was zou ik gewoon even contact zoeken en vragen of hij inmiddels meer weet. Jouw (kleine) voordeel is, dat hij jou al "kent" en dat hij je heeft laten zitten. Misschien heeft hij geen zin in teveel rompslomp en is hij allang blij met een beter bod. Aangenomen dat je vorige bod wel beter was dan die 200 euro.
 
Laatst gewijzigd:
Los van dat ik het jammer vind dat je die cs-08 niet hebt kunnen scoren vind ik wel dat je een vlotte pen hebt! :D
 
Denk dat ik hem uitprint om hem straks aan de muur van mijn cel te hangen

Is niet nodig hoor, je mag als troost ook mijn CS-50 voor de troostprijs van 3K kopen.
Heb je een halve CS-80 voor een kwart van de prijs en hoef je je de jaren dat je in 't gevang zit ook niet te vervelen :D
 

Attachments

  • 20150906_153930.jpg
    20150906_153930.jpg
    44,6 KB · Bekeken: 149
Mijn gedachte is, als hij dit topic kan vinden, weet hij ook wel uit te zoeken hoe veel een cs-80 waard is.
Bovendien had ik er wel even over nagedacht voordat ik dit allemaal plaatste. Weet je wat het rottige is; mijn geweten was toch aan het knagen geslagen. Daarom had ik mij al voorgenomen "Henk' gewoon maar te vertellen dat ik het ding graag van hem overneem voor het maximale bedrag dat ik kan missen (en dat was veel hoger dan 200 euro), maar dat hij, als hij de moeite zou nemen, er veel meer op ebay voor kan krijgen. Dan is het aan hem.
Als ik dat niet zou doen dan… tsja… is mijn droom uitgekomen… maar slaap ik weer slecht! Ik hou best van een koopje, maar dit is iets anders. Vergelijk het even met die Karel Appel voor 5 euro van Waterlooplein. Die was 25000,- waard en dat lees je nu al dagen in de krant. Deze situatie is wat specialistischer, maar toch… .

btw. Thanks Matik! Ik schrijf voor mijn brood dus ik doe mijn best. Maar ik moet toegeven dat ik Torp's stukje de creatieve winnaar van deze thread vind! De 'Mafkees' verdient de CS-literatuurprijs? De gouden Strobe? (Ik hou nu op, ik verval in woordgrapjes.)
 
Back
Top