[ideetje] Synthforum Sample Contest

Origineel geplaatst door Flying Panther
kan wel toch? iedereen stuurt de link op naar Roonan en die post m zonder de maker erbij te vermelden (natuurlijk wel ff je eigen naam weglaten uit de filenaam / mp3 tag)

Ik zat wel aan zoiets te denken.
Heb begrepen dat het vorige keer de stemming niet helemaal naar ieders tevredenheid verliep.
Wat ik ook kan doen is een onafhankelijk team samenstellen maar dan kan ik zelf niet meer meedoen =(

Punt is dat ik er wel een beetje vanuit ga dat iedereen gewoon naar eer en geweten stemt.
Het gaat hier tenslotte niet om de knikkers maar gewoon om de fun.
Als blijkt dat het toch niet werkt zal ik mezelf uitsluiten en een onafhankelijk jury aanwijzen.


Grt. Ronald.
 
bah, als we al vals moeten gaan spelen voor een gewone contest voor de fun ???

Wat valt er te rapen ? eer ? dan toch enkel als het eerlijk is, anders heb je niks aan die eer vind ik ...

Ik zou gewoon iedereen van het synthforum laten stemmen.

Ikzelf doe gewoon mee voor de fun, ik ben al content met 1 stem,hahaha

Wat vanzelfsprekend is,is dat je natuurlijk niet voor jezelf kan stemmen he :D


Laat maar komen die samples... 'k ben er klaar voor... :okdan:
 
ik ben ook wel voor die anonieme voting! Dit heeft niets met vals spelen o i d te maken. Welnee,

Vind het ook wel iets extra's hebben. Dat je ook een beetje kunt gaan raden wie welk nummer gemaakt heeft enz.

Leuk toch?


...ga ik mijn nummer "Fuse" noemen....krijg ik bij voorbaat 10 stemmen.. ;)
 
Okay, Hazes heeft me zojuist overgehaald, IK WIL OOK MEEDOEN!!!!

Moet ik samples aanleveren? Dan gaat ik aan de slag.

Robin
 
Origineel geplaatst door Roonan


PS. Wat heeft die Benny daar eigenlijk in zijn hand?

Wil je dat echt weten???

Ikke namelijk niet!
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
..je kutn toch meedaoen..

is dit een tip voor de vrouwelijke partner tijdens de geslachtsdaad ? :D




nou weer effe ontopic.... super die site roonan, thanx voor de moeite om alles overzichtelijk neer te zetten.
ik ben blij om te zien dat alle samps binnenzijn! kunnen we aan de slag !

En moge de beste winnen:biertje:
 
Jongens! Inleveren!

Trouwens met die samples. Mag je die ook in een sampler/synth laden en zo knippen/plakken als je maar wilt?
Of zit daar toch een grens aan? Want met een beetje slim programmeren kun je met de meest basis samples alle kanten wel op. (volgens meneer Fourrier :D )
 
Origineel geplaatst door fuse
Jongens! Inleveren!

Trouwens met die samples. Mag je die ook in een sampler/synth laden en zo knippen/plakken als je maar wilt?
Of zit daar toch een grens aan? Want met een beetje slim programmeren kun je met de meest basis samples alle kanten wel op. (volgens meneer Fourrier :D )

Juist, dat is de bedoeling, maak je eigen sounds met het ingeleverde materiaal.
Het leuke hiervan is dat iedereen op gelijke voet begint, maakt dus niet zoveel uit hoeveel app. je hebt.
Met een goede softsampler en wat plugins kun je heel ver komen.

Alle samples zijn binnen btw!
Vanavond staat alles online (onder technisch voorbehoud) en kan iedereen aan de slag.

Succes en grt. Ronald.
 
Trouwens met die samples. Mag je die ook in een sampler/synth laden en zo knippen/plakken als je maar wilt?

inderdaad :) Ik maak me dan ook geen zorgen over het ontbreken van een stringsound of zoiets, die is zo gemaakt....

Eigenlijk wel jammer dat we zelf een basdrum, snaredrum en hihat mogen toevoegen :frons:
 
Origineel geplaatst door fuse
Jongens! Inleveren!

Trouwens met die samples. Mag je die ook in een sampler/synth laden en zo knippen/plakken als je maar wilt?
Of zit daar toch een grens aan? Want met een beetje slim programmeren kun je met de meest basis samples alle kanten wel op. (volgens meneer Fourrier :D )

Hèhè...inderdaad. Zorg dat je ergens een zuivere periode van een sinus uit kunt slopen...en je kan (theoretisch) elke sound bouwen die je wil ;)

Maar op wat simpeler gebied kan je inderdaad al veel met chip-sounds (mini-loopjes van een sample) bereiken ja! Deed ik in de vorige contest ook toen ik een lead zocht maar niet een geschikte kon vinden...
 
Origineel geplaatst door ernest@303.nu
Eigenlijk wel jammer dat we zelf een basdrum, snaredrum en hihat mogen toevoegen :frons:

geen snare, alleen een kick, closed hi-hat en een open hi-hat.
vind ik ook wel jammer, wijkt wel af van de originele opzet.
bij de vorige sample competitie kwam er ook opeens een drumset bij. dat was ook suf en die heb ik toen ook niet gebruikt. alles of niets! geen compromissen! :)
 
geen snare, alleen een kick, closed hi-hat en een open hi-hat.

Ik had het maar half gelezen.... was toch niet van plan zelf nog samples toe te voegen 8)
Wat mij betreft mag die kick/chh/ohh-regel weer uit het reglement gesloopt worden hehehe
 
Hier ook maar even melden!

Hier ook maar even melden!

Okay! Alles is klaar dus beginnen maar.
Het uploaden duurde erg lang dus ik hoop maar dat het downloaden wat sneller gaat.
Als er veel problemen zijn met downloaden graag even een seintje geven, dan kan ik nog een mirror plaatsen.

De regels zijn nog een beetje aangepast na een aantal reacties van deelnemers dus ik wil iedereen verzoeken nog even de regels door te lezen op de eerste pagina en de regels pagina.
Dus geen eigen geluiden meer (basskick etc...) alleen nog maar samples :)

Succes en ik ben zeer benieuwd!

Grt. Ronald.

PS. ik ben net begonnen en het is toch wel erg leuk :D
 
SAMPLES ZIJN GEDOWNLOAD

ik dacht eerst dat het een fop-cadeau was....telkens een map in en map in een map in een map....en toen pas de samples..


Maar er zit wel wat bruikbaars tussen !! Een paar obsure leads enz.
 
downloading....

o ja, vergeet niet om de tekst ook even aan te passen op de samples page, daar staat dat je nog wel die hhat en kick en zo mag gebruiken..

mzlz

Timo
 
het pakket is binnen. we gaan aan de slag precioussss... ;)
 
Back
Top