[ideetje] Synthforum Sample Contest

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.259
Locatie
BH
Hey,

Ik las ergens op internet iets over een sample contest in Frankrijk en het leek me een leuk idee.
Het gaat als volgt:
- Er kunnen een beperkt aantal mensen samples insturen bijv. een stuk of 10.
- Iedereen die instuurd mag bijv. 2 samples leveren.
- Vervolgens maakt iedereen 1 track met uitsluitend deze samples.
- Verbouwen, resamplen etc. is uiteraard toegestaan.
- Een deadline van bijv. 4 weken.
- De winnaar kan dan gekozen worden door de bezoekers van dit forum.

Misschien is het wat als bijv. de keuze vd bassdrum vrij is? Heb je in iedergeval altijd een goede kick.
Eventueel kunnen er wel meer mensen meedoen maar het aantal deelnemers die samples aanleveren blijft beperkt om er zo voor te zorgen dat er niet teveel samples komen, hoe minder samples hoe meer creativiteit!

Als er mensen zijn die hier wel wat in zien, dan wil ik het wel organiseren.
- Ik zorg dan voor een site waar alles te vinden is.(samples, links naar de tracks, deelnemers, regelement etc....)
- Samples kunnen ge-mailed worden.
- Ik maak een CD van de 10 beste tracks incl. artwork.
- De eerste 10 inschrijvers mogen 2 samples leveren.


Deelnemers die samples mogen insturen tot nu toe:
1. Hazes
2. Gnudde
3. Onacid
4. Fuse
5. AOR
6. Flying Panther
7. Unic
8. Waveglider
9. Ernest@303.nu
10. nog vrij

Update:
- Er is nog een plek vrij om samples in te sturen, wie bied.
- Begin van de site staat al online.
- Indien mogelijk samples aanbieden via links (goed idee btw!) Formaat 44.1KHZ/16 bits.
- Maximale tijd per sample is 10 seconden.(liefst korte samples ivm grote totale pakket)

- Kunnen diegene die op de lijst staan mij even persoonlijk mailen voor de Sample overdracht:
Info@roonan.nl

- In totaal 20 samples worden verzameld in 1 pakket (in wave format) die te downloaden is voor iedereen die mee wil doen.
- In eerste instantie is de keuze van in te sturen samples dus vrij (wil ik gewoon even proberen), als blijkt dat het te eenzijdig is worden de keuzes beperkt en opnieuw een inzameling gestart.
- Alle ingezonden samples moeten vrij zijn van auteursrechten, maak het liefst zelf de samples.
- Iedereen die meedoet moet stemmen om mee te kunnen doen, klinkt ingewikkeld maar dan krijg je wel stemmen.
5 punten voor de beste, dan 4 , 3, 2, 1. De beste tien komen op een CD incl. artwork en krijgen deze gratis en eeuwige roem natuurlijk.
- Evt. verkoop van de CD is mogelijk.(tegen een kleine vergoeding)
- Alle tracks kun je natuurlijk ook gewoon downloaden, er kunnen geen rechten ontleend worden aan ingezonden materiaal.
- Voorlopig hou ik april aan om mee te kunnen dingen.
- Lokatie om tracks heen te sturen heb ik (nog) niet. Wie links opstuurd komt zowiezo op de site.


Site is online:
http://home.planet.nl/~vonk0072/Samplecontest/


Grt. Ronald.
 
Laatst gewijzigd:
Hehe, een tijdje geleden werd er op het forum een gelijkaardige contest gehouden en dat leverde zelfs een Mister DSF op :)

Wil je het nog eens terug beleven? Lees dan ff volgende draadjes:

DSF Music Contest
De Stemronde
Uitslag

Een nieuwe contest mag van mij wel hoor (alleen vind ik enkel samples wat beperkt, ik werk namelijk niet (meer) met een sampler,enkel synths).
 
Origineel geplaatst door Hover

Een nieuwe contest mag van mij wel hoor (alleen vind ik enkel samples wat beperkt, ik werk namelijk niet (meer) met een sampler,enkel synths).

Ik begrijp wat je bedoeld, ik werk ook nauwelijks met samples maar,
op deze manier werkt iedereen met exact hetzelfde materiaal waardoor het puur op de creativiteit neerkomt en niet op de spullen die je hebt.
En je bent (voor het grootste deel) afhankelijk van wat anderen aan materiaal aanleveren.
Het idee is zeker niet nieuw maar wel heel leuk voor diegene die dit nog niet gedaan hebben.


Grt. Ronald.
 
ik vind het een tof initiatief, count me in !

heb ik eindelijk weer es een doel in mn leven :D

laat effe weten hoe je een en ander aangeleverd wil krijgen enzo
 
Vorige keer hadden we teveel samples, dat zou nu zeker beter moeten.
Daarom lijkt het me handiger een (kort) lijstje op te stellen met welke samples we in ieder geval nodig hebben. Alleen maar drumsamles zal moeilijk werken. ;)
En wie het dan aanlevert, dat doet er niet zoveel toe, toch?

Verder moet natuurlijk iedereen mee kunnen doen!

Maar ik heb er wel weer zin in! Goede reden om m'n MPC helemaal te leren kennen. :)
 
Hehe, mister DSF. ;)

Maar toppie!

Ik heb nog wel wat samples zo klaar liggen. Gooi ik die er ook bij.
En dan lekker aan de slag. :)

En beperking van aantal deelnemers lijkt me niet goed, want dan zijn de mensen die dit bord niet zo vaak lezen in het nadeel. En het is zo ook veel gezelliger. De monosynth contest werd ook door een groot aantal mensen meegedaan.
 
Origineel geplaatst door fuse

En beperking van aantal deelnemers lijkt me niet goed, want dan zijn de mensen die dit bord niet zo vaak lezen in het nadeel. En het is zo ook veel gezelliger. De monosynth contest werd ook door een groot aantal mensen meegedaan.

Beperking van het aantal deelnemers misschien niet, maat het aantal mensen dat samples bijdraagt misschien wel....denk ik :)
 
Ik wil t ook wel proberen (geen idee of t iets wordt, werk nooit met samples eigenlijk, maar kan t altijd proberen toch?)

edit --> grammar check ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Unic
Wat bedoel je precies met sample? Een wav bestand zodat ik zelf kan gaan loopen plakken en knippen en bij kan gaan spelen.
zoja....dan doe ik mee:)

alle samples in .wav ja, das wel zo makkelijk voor iedereen
 
Ik wil ook wel meedoen , kan ook wel wat samples leveren als je wil - altijd handig om je eigen samples te kunnen leveren ;ob
 
Ik wil ook we meedoen :-)
En wil eventueel ook wel eea aan samples aanleveren....

En als tip voor de samples: laat deelnemer zelf op een eigen site de samples als WAV aanbieden, zodat de organisator ze kan downloaden ipv e-mailen.... ben namelijk niet echt een voorstander van gebruik MP3-samples, zeker niet als uitgangspunt voor verder knutselen en resamplen (check voor de gein eens het verschil tussen een 1 octaaf naar beneden gepitchte MP3 en WAV)
 
Trouwens wel leuk om samples van je eigen gear te maken.

En als je samples die van een site of CD komen nou verknipt en verplakt. Bijv een ritme er een hihatje bij of zo doet dan is het bewerkt en dan kun je het min of meer vrij mee doen en laten wat je wilt tenzij op die sample CD je uitdrukkelijk toestemming moet hebben van het gebruik daarvan. Bijv bij AMG sample CD's of zo.


Maar wie heeft er een voorkeur voor ritmes of gewoon multigesamplede synths of zo? (kunnen we daar rekening mee houden)
 
ik wil ook wel meedoen met samples geven als het nog kan
 
Ik zie dat de tien sample-inzenders inmiddels compleet zijn.

Tuurlijk doe ik ook weer mee!!

Eens kijken of Mister DSF 2002 (fuse) zijn titel kan verdedigen.... Ik zal hem in iedergeval aanvechten!!:dj:

Oxy
 
Mijn sample zijn opgestuurd 8)
 
Back
Top