''Bekende'' artiesten bevoordeeld?

who cares...
bij klassieke muziek gebruiken ze toch ook al 400 jaar dezelfde geluiden?
 
ja maar sample CDs zijn dan toch hetzelfde als presets op een synth?

klopt wel ja

en ik voel mezelf niet te beroerd om een preset van een synth of een sample cd te gebruiken en die te bewerken naar mijn zin.

blijkbaar is het synthforum een puriteins forum :duivels: alleen 100% eigen sounds maken of je maakt geen muziek.

we missen nog net de paus hier :gaap:
 
het kan op zich zo gebeuren dat een sample van een plaat op n vengeance cd terecht komt die dan weer door iemand gebruikt wordt, die dan weer door vengeance op zn cd gedaan wordt..
in de bio-industrie mag dit niet meer toch? 8>

ik ben niet vies van sample cds / presets trouwens :) bewerk ze meestal wel, maar soms expres niet. tis maar muziek :mega:
 
Niks mis met het gebruiken van loops en samples. Hardstikke leuke nummers in elkaar gedraaid door een stuk of 5 kant en klare loops te layeren en door een stuk of drie distortions te jagen. Uiteindelijk is het het eindresultaat wat telt, en hoe je dat doet is mijns inziens niet zo heel belangrijk. Als je een lekker loopje van een sampleCD kan afhalen, en daar een kneiter van een nummer mee kan maken? ..

Ik sample deze mening :D

Voor de rest kan IK me er niet aan storen of iedereen het suf zou vinden als ik 'n sample CD zou gebruiken..

'k Heb nu eenmaal geen Tibetaanse monniken en Indiaase zangeresjes, oid in m'n studiootje..
 
Nee! Samples gebruiken in dance muziek....´t moet niet gekker worden!
 
Ik sample deze mening :D

Me to!!!

En mensen die roepen dat mensen die sample cd's gebruiken losers zijn, zijn losers omdat ze zelf echt wel sample cd's gebruiken en zich om wat voor reden dan ook daarvoor schamen ofzo? Terwijl je je vooral nergens voor hoeft te schamen, zolang je maar creatief bezig bent, samples of niet!
 
Back
Top