''Bekende'' artiesten bevoordeeld?

Digital

Stamgast
Lid sinds
24 november 2008
Berichten
208
Ik heb net de 2 nieuwe Vengeance Future House sample cd's gekocht...

Nu merk ik op dat er identieke sounds en loops opstaan die 1/2 jaar geleden al zijn gebruikt bij bekende tracks.... Krijgen bekende artiesten deze cd's al VOOR de officiele release?


:kimono:
 
Ja ok...maar er staan gewoon loops in die indentiek zijn? De lead sounds etc..kan ik begrijpen maar loops toch niet?
 
Wat nou het echte verhaal is laat ik in het midden.

Omdat je het niet weet of omdat je het niet wilt vertellen? :P

Sommige kicks van bijv. Clubsounds lijken ook zo uit een track geknipt te zijn, je hoort soms nog percussie of een hatje op de achtergrond... maar kan ook zijn dat ze dat zelf gedaan hebben, natuurlijk.
 
Dit zou best wel eens kunnen. Ik kan me nog een interview herinneren van George Michael in de MusicMaker: Ten tijde dat Roland de D50 introduceerde was George Michael helemaal gek van de D50 en heeft er gelijk 4 gekocht. Echter na deze ingezet te hebben in zijn band was hij wat minder enthousiast en heeft dit ook kenbaar gemaakt bij Roland. Roland heeft toen aangeboden om de D50's te modificeren om aan de wensen van George te voldoen. Dus (moraal van het verhaal): De D50's die je destijds hoorde bij George zagen er wel uit als de D50's die jij en ik toen hadden kunnen kopen maar intern waren het gemodificeerde apparaten waar geluiden uit te halen waren die je niet uit jouw D50 kon halen. Kortom: ja het zou wel eens kunnen dat bekende artiesten bevoordeeld zijn / worden.
 
wow, dope grap sample's voor losers...... :Z

wie zijn de artiesten dan? niet toevallig schleiss zelf?
 
van een ander caliber artist gesproken
roland is precies nogal ne sponser van reggie milc inc, elke keer dat ik die toevallig op tv zie staat er op zijn rack zogezgd ne sh 201, maar als je een beetje een andere shoot langs boven krijgt lijkt de interface meer verfijnd, of zo te zien, het was zogezegd een live show.
had de indruk dat de sh 201 toch vrij van plastik was qua body toen ik hem eens in de winkel zag staan, en bij reggie man lijk het toch meer metaalachtige body
lekker promotie
 
wow, dope grap sample's voor losers......

wie zijn de artiesten dan? niet toevallig schleiss zelf?

O jij vind dat niet zeg dat dan......sample cd's zijn voor mensen zonder inspiratie of die niet weten hoe je een loopje bouwt...uitgekauwde :r sjit.
 
mja, omdat nu in elke draad te verkondigen, dat vind ik uitgekauwde sjit.

Elke mogelijkheid om te profileren is niet nodig, af en toe is genoeg, en als het een beetje ontopic is zou helemaal mooi zijn. De TS vraagt toch iets compleet anders?

Of je nu alles aan elkaar majixt moet je zelf weten, als jij dat niet vet vind dan doe jij dat toch niet. (ik doe dat ook niet) En sample cd's gebruik je natuurlijk/ kan je zelf ook op een bepaalde creatieve manier lijkt mij.

Alleen de tering commercielen flikkeren loops zo direct in een track.

Als je nou aangeeft wat er nou "loser" aan is zou al een hele verbetering zijn. Want wat zijn dit soort reacties nu? is dat grappig bedoelt of aanstootgevend? het is op deze manier totaal nutteloos, behalve profileren.
 
Dan houden we het erop dat het profileren is. Klaar.

ps jou avatar is pas aanstootgevend.....lijkt wel iets voor een gay forum. ;)
 
O jij vind dat niet zeg dat dan......sample cd's zijn voor mensen zonder inspiratie of die niet weten hoe je een loopje bouwt...uitgekauwde :r sjit.

Blijkbaar ben jij zo'n loser die niet weet hoe je samples moet vervormen...:dubbel:
 
Back
Top