8bit NES sound

Als ik het goed begrijp, zoek je niet zulke geluiden, maar voor de gene die dit zoeken, voor de nexus 2 is er een expansion met zulk soort sounds
 
@ Yoozer Een Nexus expansion pack kost 70 euro, en als je nexus al heb vind ik dat niet zo duur hoor.
 
kheb zo'n midines. Wel leuk, maar hij lijkt niet echt te tunen met andere instrumenten. Als je alles uit de nintendo haalt prima en anders acid ermee maken.
 
je hebt een ntsc nes nodig voor de midines om de tuning goed te krijgen.
Het is niet echt aan te raden om op dit moment een midines te bestellen, sommige mensen wachten al meer dan jaar op hun bestelling.
 
het waren leuke geluidjes in de jaren 80 idd... geboren uit beperking terwijl men, de composers destijds, in hun visie veel betere dingen voor ogen hadden dan basiswave gebliep... chiptunes waren een leuke ondersteuning van beeld (games en demos), en dat is dan ook tevens hun ware context...
 
syntendo?

syntendo.gif
 
een leuk alternatief is om gewoon een echte NES te gebruiken mbv de MidiNES cartridge die op eBay wordt aangeboden. Moet je wel een NES hebben die NTSC cartridges kan "lezen" maar dat is vrij eenvoudig te hacken.
 
OI

Syntendo????
Freeware en zo niet hoe duur en waar..
Voel een must have opkomen..
 
en de DLL moet je apart in de plugin map van je Host stoppen ( voor als je dat nog niet wist :P )
 
je hebt een ntsc nes nodig voor de midines om de tuning goed te krijgen.
Het is niet echt aan te raden om op dit moment een midines te bestellen, sommige mensen wachten al meer dan jaar op hun bestelling.
Hmm..Mijne is omgebouwd, anders kan je sowieso die cartridge niet runnen toch? of moet ik een echte NTSC versie hebben?

en over de levertijden...Ik heb destijds ook een maand ofzo gewacht destijds voordat ie de boel had verzonden. Niet echt communicatief die gast, maar goed ben hem wel erg dankbaar.
 
Hmm..Mijne is omgebouwd, anders kan je sowieso die cartridge niet runnen toch? of moet ik een echte NTSC versie hebben?

en over de levertijden...Ik heb destijds ook een maand ofzo gewacht destijds voordat ie de boel had verzonden. Niet echt communicatief die gast, maar goed ben hem wel erg dankbaar.

Als ik het goed heb is NTSC 60 Hz en TVs hier zijn 50 Hz en dus PAL.


Dat Syntendo .. geweldig!! :)

Meteen ff downloaden.
 
Nee, dat is er niet.

Leer het verschil tussen audio en MIDI en haal jezelf deze plugin:

http://www.ymck.net/english/download/index.html
Ik heb de component (AU) versie van deze net aan de praat gekregen in Logic 8, 10.5.5 Laat je niet afschrikken door de validation tool (weer aanvinken). Zit te zeiken omdat er geen hoofdletter in de naam zit. Hij initialiseert als als een stereo instrument en gebruikt dan alleen de linker kanaal. gain plug-in erover op mono en knallen met die hap.
 
Back
Top