Native Instruments Maschine

Dit ziet er véélbelovend uit ... . Weet er iemand al iets meer?

attachment.php
 

Attachments

  • ni_maschine.jpg
    ni_maschine.jpg
    107,9 KB · Bekeken: 172
Last edited by a moderator:
^^^ dr staat bij mac/windows...denkt t niet dan. Sowieso, als mpc fanatic zou ik em niet echt als plugin willen gebruiken, liever niet naar je daw scherm kijken en gewoon beats maken.
 
Jammer dat het nog zo lang duurt(Q3 2009) tot de Lindrum II er is als vergelijking. ben er trouwens nog niet uit of ik em afgezien van het scherm echt mooi vindt. Beetje kitsch, dat logo... Wat dat betreft is de Masjiene fraaier. maar support en NI, bugs en NI, hardware en NI, ik lees er weinig vrolijks over...
 
nou als het er op aankomt, kritische noot of echt een issue hebt met je gear ben ik over weinig oem te spreken, motu niet, ni niet, akai niet lol en volgens mij krijg je bij de beat thang standaard responses terug in west-coast slang. Die lindrum ziet er idd niet uit, ben ook bang dat ze in Q3 weer een beetje achter de feiten aanlopen.
 
Een beetje off topic, maar de software bugs en support is er een die bij alle fabrikanten wel voor verbetering vatbaar is. Als je ziet hoelang sommigen moeten wachten op een betere versie van een stuk software of os.

Bij NI is het altijd afwachten tot er een paar updates beschikbaar zijn.

Bij motu heb ik wel het idee dat het wat degelijker in elkaar zit.

Ok tot zover het off topic gedeelte. Ben benieuwd naar de presentaties van deze nieuwe producten.
 
Dave Smith is goud qua support. Zelden zo snel antwoord, en nog geen onbruikbaar antwoord ontvangen. Dat ben ik hem wel verplicht dat even te vermelden.

Qua sound denk ik dat de analoge filters van de Lindrum II deze bakken weg gaat blazen. Het SP-verhaal van de Motu benieuwd me echter wel weer gek genoeg.
 
DE MOTU BPM is absoluut geen HW! Waar haal je die info vandaan Formant?

Het is een product wat al een tijd in de maak is. Eerst werd het Beat inc. genoemd als ik me niet vergis. Het is door Ultimate soundbank mede ontwikkeld. De samples zijn zeer goed! . Wat dat betreft echt een stap vooruit ivm soortgelijke producten.

De Hp socket op de render is natuurlijk voor de grap!

Ik ben zelf erg benieuwd naar het product van NI, MAschine.
DE AKai ableton controller is leuk als de prijs het toelaat! MAx 399,- Euro
 
Al de video's gecheckt!
Wel vet, maar toch nog niet helemaal overtuigd.
599,- is ook erg veel!
Net wat te veel als je het mij vraagt.
Wel een vette ontwikkeling.
Wellicht dat er een andere softsynth fabrikant binnekort ook zoiets presenteerd. ;)
Maar dan toch wat vetter en speciefieker zodat de workflow nog lekker is!
Eigenlijk doet me dit toch nog te lastig aan op een of andere manier. Als je er aan went zal het fijn zijn, maar dat is met meer dingen zo natuurlijk.
 
ik hoef eigenlijk nog maar 2 dingen te weten en dan ben ik verkocht, kan je er midi modules mee aansturen als ie als stand alone word gebruikt? (killer in combinatie met zoiets als V-Machine of SonicCell)

en heeft de sampler "lfo to sample loop points" of op z'n minst automatable loop points.

600 euro valt wel mee als je begint te beseffen wat je er eigenlijk mee kan... ;)
zeker ter vegelijking met huidige grooveboxen die nogal gelimiteerd zijn en blijven, door de gesloten architecture.
 
toch wel erg loik hoor!..*D

Eigenlijk precies waarnaar ik... vorig jaar op zoek was hehe. Inmiddels verzuip ik al in de hw drums (MD UW, 606, R8M aangestuurd door electribe). Dit omdat ik toch echt erachter ben gekomen dat je alles wel met de computer kunt doen maar dat voor drum dit niet supereffectief werkt (en niet creatief m.n.). Wat dat betreft doen ze het dus wel goed. Ik zie het maar als een battery+sequencer+controller.

Het allergrootse nadeel vind ik wel dat je dus wel aan de computer vast zit (in de studio niet zo'n probleem maar live / jammen met anderen lastiger). En als je dan toch dit voornamelijk in de studio zit moet je je workflow binnen je sequencer gaan aanpassen. Oftwel, je moet altijd het Maschine schermpje open hebben staan, en goed opletten waar je dan bent in combinatie met je sequencer.
 
ik hoef eigenlijk nog maar 2 dingen te weten en dan ben ik verkocht, kan je er midi modules mee aansturen als ie als stand alone word gebruikt? (killer in combinatie met zoiets als V-Machine of SonicCell)

Ik heb de video tutorials snel bekeken en volgens mij kan de Maschine dit.
De DAW integratie is uitstekend. Het ding is continu in sync (net zoals een conventionele hardware drum computer a la MPC, echter een stuk diepgaander dankzij de Maschine software (GUI en Intern)) en met een druk op de knop kan je het apparaat direct switchen naar "standaard hardware controller gedrag". Volgens mij blijft de Maschine software (de patterns en beats die je bijvoorbeeld hebt geprogrammeerd) in de tussentijd gewoon doordraaien.
Lijkt mij aldus zeer onwaarschijnlijk dat het geen midi modules in standalone mode zou kunnen aansturen ;)

Meer info hiero: http://www.native-instruments.com/n...hine/videos/?page=maschinepricing&content=127

en heeft de sampler "lfo to sample loop points" of op z'n minst automatable loop points.

Denk het (nu nog) niet.. Misschien in een toekomstige update. Kontakt heb je hier (bij NI) voor nodig. :)
 
het is dus wel een volwaardige midicontroller (ook, zie laatste video). Dat hebben ze slim bekeken

volgens mij alleen maar via een software sequencer en midi-interface. Als ik het zo zie zit er behalve USB geen midi in/out of audio i/o op, maar sluit je em op je laptop aan, en kun je em dan in midi-controller stand schakelen waarmee je je software dan weer mee kunt bedienen. Via je software kun je dan natuurlijk weer hardware midi apparaten aansturen, maar je kunt de maschine volgens mij dus niet direct aan midi hardware aansluiten en die daarmee bedienen.
 
gisteravond ook nog ff alle videotjes gekeken

heb er nog steeds beetje een dubbel gevoel bij maaar meer richting het positieve :)

verlopig duurt het nog wel ff voor ie uitkomt
 
Al de video's gecheckt!
Wel vet, maar toch nog niet helemaal overtuigd.
599,- is ook erg veel!
Net wat te veel als je het mij vraagt.
Wel een vette ontwikkeling.
Wellicht dat er een andere softsynth fabrikant binnekort ook zoiets presenteerd. ;)
Maar dan toch wat vetter en speciefieker zodat de workflow nog lekker is!
Eigenlijk doet me dit toch nog te lastig aan op een of andere manier. Als je er aan went zal het fijn zijn, maar dat is met meer dingen zo natuurlijk.

Ben benieuwd naar de bouwkwaliteit, als die goed is vind ik het een nette prijs. Er zal wel iets bij af gaan.

Ik denk dat nu menig MPC de S-serie wel zullen gaan volgen qua 2e hands prijzen
 
als elke intersante plugin met eigen dedicated controller komt met FW/USB, ben ik daarvoor wel te porren....mappen op een midikeyboard blijft gewoon kuttig als het meer dan een ABL2 plug in in...

Een DKS Hammer van AraldFX met een HW controller zou alle syncussion wannabees overbodig maken imo..
 
Iemand gezien of switchen van pattern ook kan zonder dat ie direct alle sounds van pattern 2 erbij laat horen? Ik wil graag op voorhand kunnen aangeven dat hij moet switchen, zodat hij eerst netjes pattern 1 afspeelt en dan na 8 (of x aantal) maten pas switcht naar pattern 2. Bij de scene modus brengt hij direct alle sounds van de 2e scene er al bij voor het pattern afgelopen is.

Voorlopig lijkt het me wel een mooi product waarmee je een volledige live-set in elkaar kunt steken. Blijft wel afwachten of de soft- en hardware gaan voldoen aan de verwachtingen.
 
Back
Top