Native Instruments “neemt over”

IMG_2998.jpeg
Zoals velen weten is vorig jaar het Soundwide initiatief gestart.

Native Instruments, Izotope, Brainworx en Plugin Allliance gaan de samenwerking aan onder een nieuwe naam: Soundwide

Zojuist krijg ik een mail van Plugin Alliance met behoorlijk groot nieuws.
We gaan allemaal verder als:

NATIVE INSTRUMENTS

Hier is de link naar de Plugin Alliance mededeling

Hoe gaat dit uitpakken?
 

What about Soundwide?

Some of you might remember back in 2022 when iZotope, Native Instruments, Plugin Alliance, and Brainworx came together as a group called Soundwide. While the spirit of Soundwide lives on — our brands coming together to empower creativity — the Soundwide name wasn’t as familiar to our community.

With that in mind, we made the choice to move forward with a brand that more people know and love: Native Instruments
 
ja interessante ontwikkelingen, denk voornamelijk omdat er zoveel concurrentie is en de prijzen voor plugin's en hardware zo laag is.
Samenwerken lijkt dan een logische stap.

cross-brand integration net als met inmusic zie hieronder

 
Ik gebruik zelf iZotope RX Post Production Suite 7 en ben totaal geen fan van Native Instruments...
 
Ik heb van alle drie plugins, voor mij hangt het op ondersteuning van wat ik al heb. Ze hebben dus meer te verliezen dan ik.
 
ik heb een glitch in hun website kunnen screenshotten, heel kort kun je zien dat Isotope al onder software en sounds staat

Screenshot 2023-06-14 at 19.22.44.png
 
ik heb een glitch in hun website kunnen screenshotten, heel kort kun je zien dat Isotope al onder software en sounds staat
Als ICT-er en in dit geval ook gebruiker ben ik geduldig, er is werk aan de winkel voor mensen die niet de beslissingen nemen.
 
tja, NI. Voor mij hoef ut nie.

PA is ook meer van hetzelfde en je voelt je altijd bedrogen omdat het elke keer steeds goedkoper wordt en daarom moet wachten tot er alweer andere leuke spiegeltjes en kraaltjes te halen zijn ergens anders.

Izotope heb ik nog nooit gebruikt, een beetje teveel startrek interfacing wmb

Als volgende week mijn M2 studio binnen is ga ik het niet eens meer installeren, op een paar PA plugs na. En zelfs daar twijfel ik nog over.
NI heeft echt veel te lang gewacht met aansluiten in de 21e eeuw dat ik er helemaal niet meer op zit te wachten en al die branding/rebranding bla bla belooft ook niet veel goeds.
Breng gewoon goede compatible en moderne software uit of ga in vastgoed ofzo....

#lame
 
Laatst gewijzigd:
Izotope en plugin boutique heb ik goede ervaring mee, kontakt 7 heb ik 1 dag gehad gelukkig kreeg ik wel netjes mn geld terug.

"je voelt je altijd bedrogen omdat het elke keer steeds goedkoper wordt en daarom moet wachten"

Misschien is knobcloud.com een goed alternatief voor goede plugin deals.

Verder vind ik het wel interessant allemaal de hele markt is zo interessant tegenwoordig mede door Behringer.
Er kan natuurlijk veel moois komen van fuseren als er de juiste creatieve mindset is en bedrijven niet uitgekleed worden.
 
mja groter is niet vaak beter hoor.

Uhe TAL Audiority zijn klein, maar zijn wel mijn favs inmiddels en je kan kan gewoon nieuwe features vragen aan de proggers die er dan ook inkomen. En niet dat; "yeah i am putting it on the list" roland cloud standaard responses bijv.

Zo heeft tal drum nu een randomize pad in de padview dat werkt voor mij gewoon lekker, zit er gewoon in he. Bugje in JP8, 2 dagen lekker een nieuwe build etc. Dat is lekker zakendoen. Niet met die gladde salesboys.
 
ja psies, lekker zwart wit alles
NI is dikke prima, heel veel super bruikbaar en wat is er nou niet modern genoeg aan
PA is op de spam na ook prima, best wat goede plugs vandaan en er is elke fakkin minuut sale, dus daar hoef je niet teveel uit te geven
Izotope ook niet veel mis mee lijkt me
en bx zat natuurlijk al in PA, ook paar prima plugs
ik heb er nooit aan gedacht om feature requests bij salesboys van NI te plaatsen overigens
en met problemen een keer met maschine waren ze supersnel en behulpzaam
en als ze nou al die takkezooi in native acces gooien is dat helemaal ideaal
 
Prima plugins bij al die merken inderdaad.

Alles onder Access zou een goede zaak zijn.

En hopelijk net wat vaker Plugin Alliance sales, want daar zijn ze wel heel karig mee.
 
Zover ik op de glitch op de website zie blijft de naam Izotope staan.
 

Attachments

  • IMG_3599.png
    IMG_3599.png
    192,7 KB · Bekeken: 84
Native instruments was voor mij ooit een van de interresantste plugin makers, fm8, b4, hun prophet emulatie vond ik allemaal geweldig. Maar al die plugins zijn inmiddels weg en voor zover ik kan zien verkopen ze nu vooral oninteressante sample packs en een veel te dure controller.
Dus ik ben een beetje bang wat er nu met izotope gaat gebeuren.
 
Native instruments was voor mij ooit een van de interresantste plugin makers, fm8, b4, hun prophet emulatie vond ik allemaal geweldig. Maar al die plugins zijn inmiddels weg en voor zover ik kan zien verkopen ze nu vooral oninteressante sample packs en een veel te dure controller.
Dus ik ben een beetje bang wat er nu met izotope gaat gebeuren.
In moderne termen geschreven: Kontakt is nog een heel relevant stukje tech, terwijl Reaktor momenteel op de zijlijn geplaatst is - het prototypen gebeurt alvast niet meer met Reaktor. Hiernaast hebben ze met julian Storer (diegene die het JUCE framework heeft geschreven) nog een filnke troef in huis in een klein bedrijfje Sound stacks genaamd.

Ik vermoed dat ze flink naar Steam, het game platform, hebben gekeken, en dit impliceert dat ze in de toekomst moeten blijven uitbreiden willen ze mooie cijfers voorleggen, of ze enkel als distribiteur gaan.
Lekker veel speculatie :)
 
In moderne termen geschreven: Kontakt is nog een heel relevant stukje tech, terwijl Reaktor momenteel op de zijlijn geplaatst is - het prototypen gebeurt alvast niet meer met Reaktor. Hiernaast hebben ze met julian Storer (diegene die het JUCE framework heeft geschreven) nog een filnke troef in huis in een klein bedrijfje Sound stacks genaamd.

Ik vermoed dat ze flink naar Steam, het game platform, hebben gekeken, en dit impliceert dat ze in de toekomst moeten blijven uitbreiden willen ze mooie cijfers voorleggen, of ze enkel als distribiteur gaan.
Lekker veel speculatie :)

Ik zou een Steam achtig platform alleen maar toejuigen, niet alleen voor updaten maar ook dat je gewoon 1 platform heb waar alles beschikbaar is (en ook ziet wat nieuw is). Nu krijg ik zoveel mails met aanbiedingen e.d. dat het eigenlijk makkelijker is om op warez sites bij te houden wat nieuw is.
 
Ik zou een Steam achtig platform alleen maar toejuigen, niet alleen voor updaten maar ook dat je gewoon 1 platform heb waar alles beschikbaar is (en ook ziet wat nieuw is). Nu krijg ik zoveel mails met aanbiedingen e.d. dat het eigenlijk makkelijker is om op warez sites bij te houden wat nieuw is.
Ik ben het hier tegenwoordig steeds meer mee eens..
 
Ik ben nog altijd enthousiast over NI software. (Maschine is ook leuk). Huidig nadeel van Kontakt is dat het zo klein wordt op een 4k monitor, dat er niet meer mee te werken valt. Ondanks dat blijft Kontakt echt top. Iemand een goed alternatief welke fatsoenlijk werkt op 4k monitoren. Ik wil graag mijn plugins tegelijk open hebben en niet dood hoeven scrollen of tabbladen klikken.

Izotope heeft een paar leuke plugins. Dat die 2 samen gaan. Tsja de een heeft het platform, de ander de plugins, zoiets..
 
kwa sound quality ben ik over naar uvi Falcon, effe doorbijten en dan is het wel een goed programma.
NI was ik niet blown away bij, zeker omdat ik analoog gewend ben.
 
Back
Top