Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Ik had al een tijdje het idee dat het niet heel goed ging met Moog (weinig nieuwe producten, slechte leverbaarheid van sommige modellen, magere updates, slecht bereikbare service), en dit lijkt daar toch wel wat bevestiging van. Ik hoop dat deze overname Moog een boost zal geven en dat het merk als semi-zelfstandige entiteit overeind blijft.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Dit is nog maar een jaartje geleden:


Zou het personeel deze stap willen? Hoe dan ook, 49% eigendom in handen van de "employee-owners" is niet genoeg om het te kunnen tegenhouden...
 
Misschien moeten ze "knock-offs" gaan maken van hun eigen dure gear?
 
Ja zijn ook een hoop keikoppen en egotrippers bij elkaar denk ik bij Moog. Al 20 jaar die Minimoog reissuen , die sub-serie synths blijven uitmelken en dan nog wat hipster half modular spul uitbrengen ... Het enige dat ze hadden moeten doen was een Moog Prodigy , Moog Source en een soort Polysource en Memorymoog uitbrengen. Dit tegen prijzen zoals Sequential dat doet . In plaats daarvan brachten ze ook nog die Moog One uit ... die qua kosten en opbrengst blijkbaar bijna hetzelfde effect had als dat wat Alesis overkwam na het releasen van de Andromeda synth ...

En die groep waar ze nu bij gaan voorspelt al niet veel goeds ... Uli had ze dan beter gekocht :D

Misschien komt wel Akai DAN dan terug om de Moog's te showen ...
 
En die groep waar ze nu bij gaan voorspelt al niet veel goeds ... Uli had ze dan beter gekocht :D
Inderdaad,rare keus vind ik.

Dan ga ik er van uit dat er keus was.:?

Hoe raar het ook klink in mijn oren, dat uli ze dan beter had gekocht zou je nog eens gelijk kunnen in hebben.
 
Hopelijk krijgen ze een nieuwe website. Dat ding wat ze nu hebben is echt een gedrocht.
 
Ik heb nog nooit in m’n leven van InHouse gehoord.

Nou zegt dat op zich niet veel.

Ik hoop dat het Moog een hoop moois gaat brengen.
 
Ja hadden ze maar echt in eurorack gestapt. zo eigenwijs dat Moog is geweest.
Maar ja beter eigenwijs dan eigendom... oooh ja helaas.
Heb eerlijk geen idee waarom het werkelijk slecht met Moog zou gaan.
Prijsstijging van onderdelen, salaris kosten?

Dat ze dan onderdeel van ... worden berekend dat dan dat je massaproductie producten krijgt met Moog erop?
 
Dit is nog maar een jaartje geleden:


Zou het personeel deze stap willen? Hoe dan ook, 49% eigendom in handen van de "employee-owners" is niet genoeg om het te kunnen tegenhouden...
Ik dacht dat die zijn uitgekocht .
 
Tja laten we er maar het beste van hopen …

Denk dat corona, wereldwijd nauwelijks verkrijgbare onderdelen ,behringers cherry picking (!) etc uiteindelijk het einde van moog hebben betekend .

Vraag me af of er nog moog-ones geproduceerd gaan worden, een dergelijk top ( en dat meen ik oprecht) instrument valt waarschijnlijk als eerste af bij deze nieuwe baas 😢
 
De meeste fusies mislukken maar Moog blijft in ieder geval in Amerikanse handen. Misschien kunnen ze nu hun prijsstelling naar beneden bijstellen, zoals de Take 5 van Sequential na de overname door Focusrite.
 
Volgens mij zijn ze het met hun controllers en MPC line nog nooit zo populair geweest
Inderdaad, volgens mij is die nieuwe MPC reeks juist een behoorlijk succes. Ik ben er zelf ook ontzettend content mee, de One is een enorme krachtpatser in een klein doosje. Ik hoop dat Moog door deze zet misschien wel meer in gaat zetten op innovatie op softwaregebied. De Animoog en de Moogerfooger plugins mogen van mij best geport worden naar het MPC standalone platform.
 
Krijg ik nu stickers om over 'Moog is an Employee Owned Company' heen te plakken op mijn Matriarch en One?

Als ik kijk in de inMusic merkenportfolio zie ik toch ook wel de nodige vergane glorie, A-merken van vroeger die nu een beetje zijn afgegleden naar vergetelheid of massagoed. Niet echt passend bij een 'premium' brand als Moog. Ik hoop maar dat het niet de voorbode wordt voor identikit MIDI controllers met een Moog logo erop en dergelijke.
 
Back
Top