Moog Animoog Galaxy - Lekker Moogen in VR

Animoog Galaxy, de nieuwe muziekcreatie-app voor Vision Pro​

1706888826333.png

De creatieve geesten bij Moog zijn betrokken geweest bij vele primeurs op het snijvlak van kunst en technologie. Vanaf het begin van het merk, met het populariseren van het hele idee van elektronische muziek tot aan hun innovatie in het ontwikkelen van platformspecifieke producten zoals de eerste professionele synthesizer ontworpen voor de iPad, brengt Moog Music nu een ander revolutionair instrument naar muzikanten en technofielen met de nieuwste release: Animoog Galaxy.Animoog Galaxy is een spannende nieuwe muziekproductie-app die exclusief is ontworpen voor Vision Pro, Apple's langverwachte entree in de wereld van ruimtelijke computing. Aangedreven door Moog's Anisotrope Synth Engine (ASE), introduceert dit multisensorische creatieve hulpmiddel gebruikers in een meeslepende ervaring zoals geen ander.

Animoog Galaxy belichaamt de directe en intuïtieve ervaring van het bespelen van een Moog-instrument en past dit toe op ruimtelijke computing, waardoor de gebruiker snel ongelooflijk vloeiende geluiden kan vormgeven die leven, ademen en evolueren in alle dimensies.

Geluidsontwerp Ontmoet Ruimtelijke Computing

Animoog Galaxy bestaat om te herdefiniëren hoe we muziek creëren en consumeren. Door state-of-the-art technologie te combineren met een gebruiksvriendelijke interface, stelt dit innovatieve Moog-instrument gebruikers in staat om nieuwe synthesistechnieken te ontdekken en onbekende sonische landschappen te verkennen.

Belangrijkste kenmerken:Anisotrope Synth Engine (ASE): Animoog Galaxy maakt gebruik van een opwindende Moog-technologie die je in staat stelt om ruimtelijk door de X, Y en Z assen van unieke timbres te bewegen om een expressief en constant evoluerend klanklandschap te creëren.Immersieve Ervaring: Constant evoluerende geluiden en visuals helpen een vredige sfeer en omgeving om je heen te creëren. Dompel jezelf volledig onder in het universum van Animoog Galaxy met een futuristische gebruikersinterface die hints neemt van populaire sci-fi beelden.Ontworpen voor Apple Vision Pro: Visuals, graphics, gebaren, interacties en geluiden zijn specifiek gecreëerd voor Apple Vision Pro, waarbij de unieke mogelijkheden worden omarmd en versterkt.Modulatie en Toonhoogteverschuiving: Bestuur het geavanceerde gestuele toetsenbord van Animoog Galaxy met configureerbare schalen, tooncorrectie en glide. Kijk gewoon, knijp en sleep om meerdere per-stem parameters te bedienen.

Bezoek de onderstaande link voor meer details!



(Vertaling ChatGPT4)
 
Nee, maar als ik daardoor weer dingen zou kunnen die onmogelijk waren door ziekte of verwondingen toch wel denk ik
 
Dat is ook al onderweg

Paar dagen terug in Nieuwsuur was er een item over en vertelden ze dat ze hier in het ziekenhuis het al jaren doen maar Amerikanen stelen graag de show.
Verschil was wel dat die van Musk een stuk meer sensors had en dus uiteindelijk ook voor meer toepassingen geschikt is en daar kan ik me van alles bij voorstellen in de States.
Die arts zei dat ze in Nederland al jaren een soort Toyota inplanteren die bedrijfszeker is en het met de Ferrari van Musk nog afwachten is hoe dat in de praktijk gaat.
 
Laten we hopen dat het NIET ooit verplicht gaat worden voor onze kids
Telefoons zijn ook niet verplicht en die willen kinderen ook dus straks staan de 10-jarigen te zeuren om de nieuwste chip in hun hoofd geplaatst te krijgen voor hun verjaardag.
 
Ben blij dat ik de jaren 80 meegemaakt hebt. Transhumanisne is geen prettig vooruitzicht vind ik persoonlijk
 
Ben blij dat ik de jaren 80 meegemaakt hebt. Transhumanisne is geen prettig vooruitzicht vind ik persoonlijk
Nieuwe technologie wordt vaak wel eerst met wat angst bekeken omdat het nieuw en onbekend is. AI zijn ook best verschillende meningen over. Zo gaat dat met ontwikkelingen.
 
Nieuwe technologie wordt vaak wel eerst met wat angst bekeken omdat het nieuw en onbekend is. AI zijn ook best verschillende meningen over. Zo gaat dat met ontwikkelingen.
Ik heb in cutting edge tech gezeten. Maandelijks contact met Aivd (destijds) Als je mensen die kritisch zijn met Angst bestempeld is dat geen goede zaak. Dat kan verfeinder.
Toevallig weet ik hoe het met nieuwe tech gaat en waar het eerst ingezet wordt.

Maargoed als consument wordt je al snel blij van een nieuw snufje.
Maar om on topic te blijven, Moog is duidelijk een omezwaai aan het maken
 
Zoals bijna alles via de wetenschap naar defensie en de zorg, en dan de huiskamer in. Zoals met alles zal het wel weer ten goede en ten kwade gebruikt worden, techniek an sich is neutraal maar mensen zijn vaak slecht. Ik vind het interessante ontwikkelingen en ben benieuwd wat er allemaal mogelijk gaat worden als het zich verder ontwikkelt.
 
Zoals bijna alles via de wetenschap naar defensie en de zorg, en dan de huiskamer in. Zoals met alles zal het wel weer ten goede en ten kwade gebruikt worden, techniek an sich is neutraal maar mensen zijn vaak slecht.
“De oude Grieken wisten het al: de mens is van nature goed. Bewijs? Waar je ook ter wereld bent, als je iemand de weg vraagt, word je altijd verder geholpen. We zijn zo ingesteld dat we graag een ander een stapje verder helpen.”

Ik ben inmiddels gematigd liefhebber van te ver gaande VR/AI maar ik ben al 20 jaar voor de hype op de hoogte.

 
"Mijn vader is minister van defensie en ik heb de tekeningen van de nieuwe straaljagers al op mijn kamer" :Z
 
Animoog is 1 van de weinige apps die ik nog wel eens gebruik. Maar synth apps boeien me niet meer zo, liever gewoon een Vst, dan kun je er veel meer mee met je DAW.
Ze zouden de Animoog gewoon als Vst moeten uitbrengen eigenlijk.

Ipad synth apps in samenwerking met DAW op desktop gebruiken jullie dat wel eens? En op wat voor manier dan?
 
Je kunt Animoog (in elk geval op de Mac) in een DAW met Au3 support of in een wrapper draaien. Zelf nog nooit geprobeerd.
 
Een wrapper? Klinkt ingewikkeld.
"Animoog Z is available on iOS (iPhone, iPod Touch, iPad) and macOS (Intel and Apple Silicon) with full support for AUv3 for connecting to other audio apps such as GarageBand and Logic. A VST3/AUv3 wrapper is available for plugin integration with DAWs like Ableton and Pro Tools; the plugin versions can even be used as effects to process sound or record timbres from other plugins."

Geen idee of het ingewikkeld is, lijkt me een plugin host waar je Animoog dan weer in kunt laden. Vast geen rocket science. Ik had hem nog nooit voor Mac gedownload, ik zal eens kijken of het lukt.
 
Ok, da's heel makkelijk, 2 minuutjes werk. Animoog Z downloaden via de Appstore en dan deze instructies volgen:

Werkt wel alleen voor Mac denk ik, zie niets over Windows.

Bedankt voor het benoemen, anders was ik niet zelf op het idee gekomen dit nog eens uit te proberen :D Nu heb ik Animoog Z in Ableton :D :D
 
Dit kan dus ook met de Model D en Model 15 plugins/apps :) 3 Moog instrumenten erbij in Ableton nu, nice :D
 
Back
Top