Moog Animoog Galaxy - Lekker Moogen in VR

Animoog Galaxy, de nieuwe muziekcreatie-app voor Vision Pro​

1706888826333.png

De creatieve geesten bij Moog zijn betrokken geweest bij vele primeurs op het snijvlak van kunst en technologie. Vanaf het begin van het merk, met het populariseren van het hele idee van elektronische muziek tot aan hun innovatie in het ontwikkelen van platformspecifieke producten zoals de eerste professionele synthesizer ontworpen voor de iPad, brengt Moog Music nu een ander revolutionair instrument naar muzikanten en technofielen met de nieuwste release: Animoog Galaxy.Animoog Galaxy is een spannende nieuwe muziekproductie-app die exclusief is ontworpen voor Vision Pro, Apple's langverwachte entree in de wereld van ruimtelijke computing. Aangedreven door Moog's Anisotrope Synth Engine (ASE), introduceert dit multisensorische creatieve hulpmiddel gebruikers in een meeslepende ervaring zoals geen ander.

Animoog Galaxy belichaamt de directe en intuïtieve ervaring van het bespelen van een Moog-instrument en past dit toe op ruimtelijke computing, waardoor de gebruiker snel ongelooflijk vloeiende geluiden kan vormgeven die leven, ademen en evolueren in alle dimensies.

Geluidsontwerp Ontmoet Ruimtelijke Computing

Animoog Galaxy bestaat om te herdefiniëren hoe we muziek creëren en consumeren. Door state-of-the-art technologie te combineren met een gebruiksvriendelijke interface, stelt dit innovatieve Moog-instrument gebruikers in staat om nieuwe synthesistechnieken te ontdekken en onbekende sonische landschappen te verkennen.

Belangrijkste kenmerken:Anisotrope Synth Engine (ASE): Animoog Galaxy maakt gebruik van een opwindende Moog-technologie die je in staat stelt om ruimtelijk door de X, Y en Z assen van unieke timbres te bewegen om een expressief en constant evoluerend klanklandschap te creëren.Immersieve Ervaring: Constant evoluerende geluiden en visuals helpen een vredige sfeer en omgeving om je heen te creëren. Dompel jezelf volledig onder in het universum van Animoog Galaxy met een futuristische gebruikersinterface die hints neemt van populaire sci-fi beelden.Ontworpen voor Apple Vision Pro: Visuals, graphics, gebaren, interacties en geluiden zijn specifiek gecreëerd voor Apple Vision Pro, waarbij de unieke mogelijkheden worden omarmd en versterkt.Modulatie en Toonhoogteverschuiving: Bestuur het geavanceerde gestuele toetsenbord van Animoog Galaxy met configureerbare schalen, tooncorrectie en glide. Kijk gewoon, knijp en sleep om meerdere per-stem parameters te bedienen.

Bezoek de onderstaande link voor meer details!



(Vertaling ChatGPT4)
 
Dat ziet er interessant uit!
De prijs van zo'n Vision Pro dan weer aanmerkelijk minder.

Ol vind die Animoog apps altijd erg goed klinken, maar ik kom er maar niet toe erin te duiken en ze te doorgronden.
 
Op zich wel een mooi prijsje, $30. Dat kan er ook nog wel vanaf als je toch al $3500 voor het brilleke hebt afgetikt.
 
Benieuwd of Roland,Korg en kameraden gaan volgen.
Korg heeft al jaren een VR app, alleen niet voor Apple maar Quest.
Op zich wel een mooi prijsje, $30. Dat kan er ook nog wel vanaf als je toch al $3500 voor het brilleke hebt afgetikt.
prijzen voor Quest apps zijn ook altijd heel schappelijk, vaak tussen de 10 en 30 Euro. Nu maar hopen dat Moog ‘m ook gaat porten naar Quest, is toch een veel grotere userbase.
 
Ik heb alleen Playstation VR dus ik hou mijn adem niet in. Tot dusver nog nooit behoefte gehad in andere platforms te investeren omdat ik niet echt in VR geloof. Toen het nieuwtje eraf was vond ik het vooral oncomfortabel en onprettig intens, al zal dat met de nieuwere systemen misschien beter zijn omdat PS VR wel erg primitief en low resolution was allemaal.
 
Er zijn al meerdere vr muziek en synth apps dus om nou te doen of ze iets nieuws hebben is nogal.. nep.
 
Super knap gemaakt allemaal, maar ik ben helaas tegen VR en Augmented shizzle.. Mensen vergeten zo hoe mooi deze werkelijkheid is. Ik hoop echt dat het een gimmick blijft maar zal wel niet. Gaat mij te ver in iedergeval.
 
Super knap gemaakt allemaal, maar ik ben helaas tegen VR en Augmented shizzle.. Mensen vergeten zo hoe mooi deze werkelijkheid is. Ik hoop echt dat het een gimmick blijft maar zal wel niet. Gaat mij te ver in iedergeval.

Ben al fan van VR en AR sinds dag 1 en ik heb zo'n beetje alle brillen gehad. Wat ik echter niet zie gebeuren is dat dit mainstream wordt. Hoe leuk ik het ook allemaal vind, ik gebruik het na de jaren eerder minder dan meer. Ik zie hetzelfde bij alle gebruikers om mijn heen. Zelfs bij mijn zoon van 14 die nog net geen game verslaafde is. Het werd voorspeld als the next big thing en iedereen wil een graantje meepikken, maar dit is gewoon geen mainstream product, net zoals de 3D TV toendertijd. De normaal uitziende brillen (die her en der opduiken) gaan misschien wel groot worden, maar dat valt zelfs nog te betwijfelen. Het is meer gepushte hype dan daadwerkelijke interesse vanuit de markt. Vanuit mijn eigen ervaring is het leuk voor her en der een uurtje VR/AR. Meer niet. We shall see.

PS. Ik ben de mooie werkelijkheid echt niet vergeten hoor! Sterker nog, ik waardeer die meer en meer met de jaren.
 
Ik vind het grootste nadeel dat je echt helemaal bent afgesloten voor de omgeving, wat ook een kwetsbaar en onveilig gevoel geeft. Het is daarbij een intens bombardement van je zintuigen, bewegingen kloppen niet met wat je voelt en de brillen/helmen zijn soms zwaar en worden warm. Eigenlijk is het laatste het enige van deze problemen dat je technisch op kunt lossen, de rest is intrinsiek aan het medium. Ik vind het fysiek en mentaal uitputtend. Maar als je helemaal in zo'n game zit kan het ook wel echt vet zijn, het is wel een totaal andere ervaring dan op een (zelfs heel groot) scherm spelen.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn VR ervaring is beperkt tot enkel de PS VR2. Heb deze nu een jaar en bevalt erg goed. Voegt naar mijn mening echt wat toe aan de game ervaring. Ben ook benieuwd naar dit, maar kleine kans dat die apple vr bril er gaat komen hier. Dan moet het toch qua ontwikkeling wat verder zijn om dat soort bedragen neer te leggen.
 
Met de apple Vision Pro kun je kiezen of je volledig wilt afgesloten zitten of niet van je omgeving.Je kunt tijdens gaming of wat dan ook zien wat er om je heen gebeurt.Voor mij wel belangrijk aangezien ik een beetje claustrofobisch ben aangelegd.
 
Ik ben dan wel benieuwd of de ervaring nog hetzelfde is, zeker bij een game is het er helemaal inzitten wel gaaf. Maar ik zou sowieso nog weleens zo'n high end systeem willen proberen, de originele PS VR is in alle opzichten nogal primitief.
 
Ik vind VR erg mooi, maar voor een beperkte duur.
Wat Nap zegt herken ik dan ook. Het afgeslotene en de intensiteit van de prikkers is niet alleen maar prettig.

Het kan in gaming een interessante toevoeging zijn, maar bij een spel als No man's sky vind ik de interface in VR modus wel zo ruk dat ik het in normale modus speel.
Een VR animatie als Alumette vind ik dan weer heel goed gebruik maken van de mogelijkheden.

Voor zoiets als de Vision Pro kan ik mij voorstellen dat het interessant kan zijn op het Forum Romanum te lopen en de ruïnes te zien overgaan in een reconstructie zodat ik door het Rome van de derde eeuw kan lopen.

Het zal zijn plaats krijgen vermoed ik en diverse toepassingen krijgen in diverse werkvelden.
In het werkveld van mijn partner (urologie) wordt ge-experimenteerd met VR/AR en in zekere zin zijn de endoscopen al een soort van weg daarheen.
 
Lekker immersive 3D de pisbuis in 🤨 beetje Innerspace.

Supernuttig natuurlijk maar ook wel iets te intiem voor mijn comfort 👀
 
Supernuttig natuurlijk maar ook wel iets te intiem voor mijn comfort 👀

Voor de meeste mensen kan ik je garanderen! :D
Niet dat zij zich daar iets van aantrekt. ;)
Ze heeft nog lol in haar werk ook.
 
Back
Top