Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Inderdaad, volgens mij is die nieuwe MPC reeks juist een behoorlijk succes. Ik ben er zelf ook ontzettend content mee, de One is een enorme krachtpatser in een klein doosje. Ik hoop dat Moog door deze zet misschien wel meer in gaat zetten op innovatie op softwaregebied. De Animoog en de Moogerfooger plugins mogen van mij best geport worden naar het MPC standalone platform.

Wilde net zeggen, MPCs zijn nog steeds heel populair. Alleen de akai controllers zijn denk ik de naam Akai niet echt waardig, maar ze zijn goedkoop en daardoor bereikbaar voor de massa.

Hoe dan ook, bij dit soort dingen spelen bedrijfseconomische dingen ook mee. Ik geloof echt wel dat Moog hun creatieve vrijheid houden, maar ze profiteren van marketing (en andere dingen waar die technerds geen zin in hebben). Ook het chipstekort zal wel meegespeeld hebben, als grote conglomeraat heb je meer slagkracht.
 
maar ze profiteren van marketing
Ik hoop vooral dat ze profiteren van de ruggesteun van de grotere pot met geld die een dergelijk groot bedrijf reserveert voor innovatie. Een overname als deze zou denk ik niet gebeuren als Moog financieel er heel goed voor had gestaan. Als er geld tekort is dan is innovatie 1 van de eerste slachtoffers. Misschien (hopelijk) hebben ze nu wat meer lucht wat dat betreft.
 
Aan de andere kant zet een groot bedrijf met geld misschien ook een rem op de innovatie door Moog. Door de schaalgrootte van zo'n groot bedrijf kan Moog mogelijk goedkoper en gemakkelijker produceren, maar waarschijnlijk alleen als de aantallen ook omhoog gaan. Je kunt dan niet al te gekke dingen doen qua innovatie, het moet aantrekkelijk blijven voor een tamelijk groot deel van de massa om voldoende exemplaren van je producten te kunnen verkopen.
 
Misschien komt er nu dan wel een Moog One/Andromeda hybrid übersynth... :eureka:
Nou, alesis ging mede over de kop ivm de enorme inspanning voor de ontwikkeling van de a6 en de te lage aantallen/ te lage winstmarges die het opleverde. Wat dat betreft zijn er misschien wel overeenkomsten met de moog-one 🙄
 
Hebben ze hiermee hun ziel aan de duivel verkocht?
 
Het scheiden van R&D en productie is een prima zet, maar het is afwachten of ze de goede 'partner' hebben gekozen.
Bij Moog lijkt het sowieso al decennia lang enkel de D van R&D.
 
Hoe dan? Volgens mij zijn ze het met hun controllers en MPC line nog nooit zo populair geweest. Ken zelfs mensen die hun DAW helemaal geweldig vinden.

Het is ook niet moeilijk om populair te zijn/in deze tijd met social media. Kwaliteit en prijs is ook drastisch omlaag gegaan trouwens en dus meer instapklaar. Kan me niet voorstellen dat Moog dit goed gaat doen! Hoeveel kutproducten heeft Akai inmiddels wel niet gemaakt.. Voor mij hoort de MPC one daar net zo goed bij, veredelde laptop met touchscreen
 
Ja, ik vind het jammer. Maar ik dacht al langer dat een investeringsmaatschappij, met het overschot aan geld wat er is bij deze partijen, een makkelijke prooi zou zien in Moog.
Moog kan heel mooie instrumenten maken, maar een bedrijf winstgevend houden is blijkbaar niet makkelijk. Zeker met de conversie naar (meer) software in hun producten.
(vereist een ander soort management oid)
De tijd zal het leren wat inMusic gaat doen met Moog.
 
Ach, beter dit dan ’stopt ermee’
ik had met al mijn moogs issues, ik koop er geen meer.
 
Ach, beter dit dan ’stopt ermee’
ik had met al mijn moogs issues, ik koop er geen meer.
Aankoop managment ?
 
Ff een meme maken van een model d met real simulated wood sides voor iemand me voor is ⏱️
 
De plotse herintroductie van de MM was al een teken aan de wand dat er een cashflow probleem was. Ik denk dat Moog geprobeerd heeft om een businessmodel op te zetten waarin een aantal waarden zoals lokale verankering, werknemersparticipatie, inclusiviteit e.d. een belangrijke plaats hadden. In de verwachting dat ze zich daardoor zouden kunnen onderscheiden en een voldoende groot segment van het publiek bereid zou zijn om daarvoor een premie te betalen en ze zo winstgevend zouden kunnen zijn en blijven in een relatief kleine maar behoorlijk competitieve markt. Niet dus. Een zoveelste realitycheck voor alle naieve wereldverbeteraars, mijzelf incluis. Ik denk wel dat ze wat laaghangend fruit laten hangen hebben. Maar bon, het was waarschijnlijk sowieso een groepje wereldvreemde synthnerds met elk een licht afwijkende, maar onwrikbare visie op hoe de perfecte synth er uit zou moeten zien. Dat kon nooit goed aflopen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top