Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Iedereen mag een mening hebben en uiten. We zijn toch geen Synthfacisten mag ik hopen? Daarnaast kan ik iedereen aanraden om z’n eigen berichten af en toe terug te lezen.

En neem het niet te serieus kan ik adviseren. Er is meer dan Synths in het leven.

Ps dezelfde man van knoppen en sliders vertelde in hetzelfde filmpje hoe fantastisch de Moog one was na er mee gespeeld te hebben terwijl die presentator van sonicstate slechte ervaring had dus ja. Die ging z’n mening bijstellen. Das mooi.
 
Echt hè, van die gasten op Youtube met een mening die er niet toe doet over een product dat ze niet hebben en een persoon die ze niet kennen waar ze dan 15 minuten over gaan lopen zwammen. Het zou verboden moeten worden.
Komt door het Google-algoritme, als jij een nieuwe video hebt over onderwerp X dan wordt die bij de zoekresultaten getoond of het nou werkelijk boeiend is of niet. En dan moet je nog over de minimum lengte heen die het algoritme wil zien. Dus dan eindig je met 15 minuten clickwhore gelul waar je niks wijzer bent boven welke nuttige link over het onderwerp dan ook.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Rev2 is (tot FX) volledig analoog, maar met DCO's ipv VCO's.
Er zijn diverse synths die wel deels digitaal / deels analoog zijn uit de stal van DSI / Oberheim, maar de Rev2 is er niet één van :)
Ik was me toevallig net aan het verdiepen in een Rev2. Vette synth :)
En ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Moog, al verwacht ik dat die behoorlijk wat duurder zal worden dan mijn bescheiden budget....
Duidelijk, nap corrigeerde mij ook. Ik was ook niet 100% zeker. Niet zo verdiept in de rev2 wel paar keer bij Bax op gespeeld. Leuke synth zeker. Ik ben uiteindelijk voor p6 gegaan. Beviel mij toch wat beter. Ook een aanrader.
 
Het woord op de straat is dat de nieuwe Moog $3.5-4k gaat kosten in naakte dollarprijs (dus ex BTW en invoernaaierij etc.).
 
Zou goed kunnen. Ik verwacht dat het een beetje in de range van de Prophet-10 rev 4 en OB-X8 zal vallen dus 4.5-5k. Als dit bericht klopt, het is vooralsnog alleen maar geruchten.
 
Mijn schatting 3.5 - 4K komt van de basis uit de Matriarch en wat die kost.
Maar goed de Mirror is mischien een Taiwan of China build synth.
En wellicht gaat Moog met Inmusic een meer budget kant op.
Enkele evelope controls die je voor meerdere envelopes moet gebruiken zijn voor mij een hint dat dit een 'goedkopere' bak gaat worden.
 
Ik denk ook meer richting groter publiek.

Zal me ook niet verbazen als je Mariana straks op je 1300,- Akai mpckey 61 kunt downloaden.
 
Zou goed kunnen. Ik verwacht dat het een beetje in de range van de Prophet-10 rev 4 en OB-X8 zal vallen dus 4.5-5k. Als dit bericht klopt, het is vooralsnog alleen maar geruchten.
Als de release net zo lang op zich laat wachten als de UB-Xa moet je daar ook nog de inflatie bijtellen. :dubbel:
 
Duidelijk, nap corrigeerde mij ook. Ik was ook niet 100% zeker. Niet zo verdiept in de rev2 wel paar keer bij Bax op gespeeld. Leuke synth zeker. Ik ben uiteindelijk voor p6 gegaan. Beviel mij toch wat beter. Ook een aanrader.
Ja, ook een mooi geluid.
Jammer dat je moet kiezen tussen de REV2 met veel voices, vette stereo spread en modulatie opties of de vollere sound + beter klinkende filter van de P6.
Ik was nogal onder de indruk van de REV2 qua LFO's etc. en 16 voices (8 in dual layer mode, maar dan wel weer heel mooie stereo spread zonder chorus), maar de P6 klinkt weer veel 'dikker'.
 
Ja, ook een mooi geluid.
Jammer dat je moet kiezen tussen de REV2 met veel voices, vette stereo spread en modulatie opties of de vollere sound + beter klinkende filter van de P6.
Ik was nogal onder de indruk van de REV2 qua LFO's etc. en 16 voices (8 in dual layer mode, maar dan wel weer heel mooie stereo spread zonder chorus), maar de P6 klinkt weer veel 'dikker'.
Ja qua modulatie mogelijkheden is de rev2 duidelijk de winnaar. Ik ervaar het op de p6 en ob6 op dit moment nog niet als probleem, maar ben ook niet zo’n sound design wizard.
 
Enkele evelope controls die je voor meerdere envelopes moet gebruiken zijn voor mij een hint dat dit een 'goedkopere' bak gaat worden.
hmm, op het prentje met de volledige synth staan toch twee rijen faders, dus lijkt me gewoon twee envelope controls. Blijft natuurlijk een gok op dit moment.
 
Als de release net zo lang op zich laat wachten als de UB-Xa moet je daar ook nog de inflatie bijtellen. :dubbel:
Als de prijs dan ook zakt van 5000€ naar 1000€ en je er nog extra features en voices bij krijg wacht ik met veel plezier…

En technisch gezien noemt die negatieve inflatie een deflatie… :dubbel::stupid
 
Als je "core sound" goed is, heb je soms ook minder behoefte aan heel veel modulatie omdat het geluid "van zichzelf" al leeft. Dat is iets wat ik wel merk op de Prophet-10 en OB-X8 bijvoorbeeld.
Ja en de meeste bruikare sounds hebben van niet eens zoveel modulatie nodig.


hmm, op het prentje met de volledige synth staan toch twee rijen faders, dus lijkt me gewoon twee envelope controls. Blijft natuurlijk een gok op dit moment.
Ah ik zie het...
veel meer knoppen ook dus geen goedkopere bak.
Denk dus idd een stripped down Moog One wat natuurlijk niet echt een bak is om naar je gig mee te nemen.
 
Back
Top