CHOMPI: A Magical Tape Music Instrument

aaa4a665b58344857c1a6f61b0335d84_original.png


Heeft iemand deze al gezien?

Het ziet er uit als speelgoed, maar op de video zie je snel dat ondanks zijn eenvoud het best een leuke sampler is.
Een soort "poor man's" OP-1.
Geen idee wat dit moet gaan kosten. Hopelijk een beetje betaalbaar. Voor € 200,- gaan ze als warme broodjes schat ik zo.
De kickstarter is nog niet .. eh... gestart, dus de prijs is nog niet bekend voor zover ik weet.
Ik ben best benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Meer info in de video:



Bron: Kickstarter
 
Mijn laatst aangekochte sampler was de SP404 MkII aan 499€. Dat is 100€ minder dan de Chompi...
Ik stel mij dan ook de vraag of dit is echt is of een slechte aprilgrap want er is echt niets wat deze prijs aanvaardbaar maakt.
Ook beloven ze alle kickstarters te leveren voor eind oktober...als de Chompi 100% klaar is voor productie zou ik dit nog kunnen aanvaarden.
Helaas zitten ze nog in de prototype fase en zie ik dit nooit gebeuren.
Ik zou dit met veel plezier backen op Kickstarter als de prijs +/-199$ zou zijn en bv 249$ retail, meer zou liefdadigheid zijn.
Als je toch van plan bent om dit te backen aan 499$ of aankopen aan 599$ retail weet dan dat er goede psychologen zijn die je van je GAS kunnen afhelpen.
Je kan het natuurlijk ook backen uit pure liefdadigheid...het is maar wat je hart wil...
In ieder geval ben ik heel nieuwsgierig hoe dit gaat uitdraaien want ik kan er heel ver naast zijn...misschien is dit wel waar duizenden onder ons zitten op te wachten?
En dan heeft zelfs de SP404 nog een killer firmware update gekregen V3.0
 
echt ziek. wie zijn die backers dan?
Kleine kinderen of Synthforumers die het stiekem doen?
 
Het is dat ik geen creditcard heb anders had ik hem echt wel besteld.. deze komt hier nog wel!
 
Ik kan het nog steeds niet geloven.
De stand vandaag: €1,106,393 pledged of €27,539 goal, 2,189 backers, 41 days to go.

Gezien de Core van de Chompi het Daisy Seed bordjes is en de hele Chompi eigenlijk gemaakt word door Electro-Smith heb ik het dan ook niet links laten liggen en heb mij 2 Daisy Seed bordjes van Electro-Smith besteld voor mij en mijn zoon. We gaan er een project van maken voor zijn school. Programmeren met Pure Data is echt niet zo heel moeilijk en heb er zelf al verschillende projecten in gemaakt. Als ik ff kijk wat de Chompi kan kunnen we hier nog wel een aantal extra modulatie methodes en filters aan toevoegen. Qua onderdelen kom ik niet hoger dan 100€. Kastje maken we met de laser cutter en knoppen printen we met de resin printer omdat we die toestellen toch al staan hebben. We hebben nog een 50 tal dagen voor zijn werkje binnen moet. We zien wel wat het geeft.
Wie interesse heeft raad ik echt aan om ook eens een Daisy Seed bordje aan te schaffen. De mogelijkheden zijn eigenlijk oneindig en je kan zover gaan als je fantasie je toelaat, het is zelfs mogelijk om via externe bordjes van Electro-Smith ook onderstaande bordjes toe te voegen.

ANALOG VCO SUBMODULE $24.95
LPF SUBMODULE $23.95
DUAL VCA SUBMODULE $20.95

Het DAISY SEED bordje is $27.95 maar als je het koopt met reeds gesoldeerde pinnetjes is het $29.95, zo kan je het makkelijk op een breadboard steken om te experimenteren.

Je kan eigenlijk makkelijk een zeer uitgebreide digitale en zelfs Analoge synth mee maken. Je moet natuurlijk wel een beetje handig zijn...

Om alles wat makkelijker en sneller te laten verlopen heb ik de bordjes bij Schneidersladen besteld en volgende week komen ze aan. De Programmatie in PD heb ik al gedaan op minder dan een dag en heb dus al een werkende digitale Chompi op mijn PC, nu nog ff uitproberen met het bordje op een breadboard en we zien wel.

Dit doet me trouwens heel erg denken aan de Axoloti Core van onze Belg Johannes Taelman. Dat bordje is helaas niet meer beschikbaar maar voor mensen die echt interesse hebben neem dan eens contact op met Johannes. Als er genoeg vraag is doet hij er misschien wel iets aan. Ik heb zelf een aantal synths met de Axoloti gemaakt en dit is echt fun gegarandeerd omdat de Axoloty bijna helemaal klaar om te gebruiken, enkel programmeren in PD, wat knoppen of wat dan ook toevoegen en je hebt een Synth.

We zouden er hier in het Synthforum een wedstrijd van kunnen maken...wie komt er met het beste idee voor de dag...wat denken jullie?
 
ja Axoloti is cool, heb er ook 1 en probeer wat in C voor ableton push te maken.
Er gaan geruchten voor Axoloti dat weer terug zou komen.
Anyhow Chompi is een heel andere markt.

Het enige dat Chompi dan over Axoloti heeft is dat hwet direct in een behuizing met controls en keyboard komt terwijl axo een kaal bord was/is.
Dus de non-techs kunnen er ook iets mee.

Een simpele sampler met looper is wel leuk maar heb daar zelf de Casio SK1 en OP1 voor.
Maar met simpele apparaten kun je leuke dingen doen.
 
Opvallend, vandaag op FB ineens wat gesponsorde berichten voor de Chompi, maar dan voor 28/29 Euro. Bij de comments ook reacties van mensen die 'm ontvangen zouden hebben. Tuurlijk...

1681893753379.png
 
Is Chompi nu te koop voor 39 euro? oeps is al gepost. Wel erg vaag dit.....Misschien niet gelukt met de kickstarter of zoiets?
 
Is Chompi nu te koop voor 39 euro? oeps is al gepost. Wel erg vaag dit.....Misschien niet gelukt met de kickstarter of zoiets?
Nee, gewoon scammers.
 
Is Chompi nu te koop voor 39 euro? oeps is al gepost. Wel erg vaag dit.....Misschien niet gelukt met de kickstarter of zoiets?
Hadden ze er nu een prijs op geplakt van 99€ dan kwam dat tenminste overeen met de realistische waarde van de Chompi :-))
 
Blijft er wel lang op staan dan....

Als ze opereren vanuit een land waar dit soort dingen niet zo hoog op de prioriteitenlijst van de autoriteiten staan, of zelfs helemaal niet, dan kan zoiets lang doorgaan.
 
Hey snel zijn nog twee dagen anders mis je dit speelgoed :-)
Wtf.... 1.2 miljoen gehaald.
 
Back
Top