CHOMPI: A Magical Tape Music Instrument

aaa4a665b58344857c1a6f61b0335d84_original.png


Heeft iemand deze al gezien?

Het ziet er uit als speelgoed, maar op de video zie je snel dat ondanks zijn eenvoud het best een leuke sampler is.
Een soort "poor man's" OP-1.
Geen idee wat dit moet gaan kosten. Hopelijk een beetje betaalbaar. Voor € 200,- gaan ze als warme broodjes schat ik zo.
De kickstarter is nog niet .. eh... gestart, dus de prijs is nog niet bekend voor zover ik weet.
Ik ben best benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Meer info in de video:



Bron: Kickstarter
 
Hopelijk in de marketing niet al te hipster / TE-ish.. want het ziet er gewoon tof uit. (Ah, in het filmpje gelukkig geen vetplantjes en/of "lekker losjes" neergelegde objecten die nergens over gaan behalve "zie mij es cool zijn"... fijn, dat scheelt al)

Triggeren jullie trouwens ook, omdat die onderste rij tot 14 gaat en niet tot 16...?

(Zal mijn OCD-tje vast zijn :D)
 
Die 14 was me nog niet opgevallen. Ik vind het wel een charmant ding. Heel erg gebruiksvriendelijk denk ik. Wel wat aan de dure kant, al dacht ik zelf 500 dollar gezien te hebben.
 
Voor 200 euro best leuk.
Maar goed 599$ my *ss :)
De reverb is iig vele male beter dan in mijn OP1
 
Voor 200 euro best leuk.
Maar goed 599$ my *ss :)
De reverb is iig vele male beter dan in mijn OP1

Dat is idd veel te duur. Voor die prijs verwacht ik niet dat hij het gaat redden. Zit er ook een sequencer in?

Jammer dat hij eruit ziet als babyspeelgoed en de naam heeft van babyspeelgoed. Verder vrij beperkt denk ik en die multifunctionele knoppen lijken me ook niet zo handig.
 
Eerste gedachte was dat het een open source ding zou zijn, zo ziet ie er uit, wat mij betreft, dus ik was al op Github aan het speuren.

500-600 euro, echt veel te veel, de helft, maybe.
Kan me wel voorstellen dat non-mechanical engineers onhandige keuzes maken, ten aanzien van design, en dat het daar duurder van wordt. Laag volume helpt ook niet mee. Maar als je toch Kickstarter gebruikt, dan zou ik er even een design iteratie overheen gooien om ervoor te zorgen dat het simpeler en goedkoper te produceren is.
Misschien ook even dat clunky handvat eraf, en daar iets leukers voor in de plaats, beetje too much nu.
 
Eerste gedachte was dat het een open source ding zou zijn, zo ziet ie er uit, wat mij betreft, dus ik was al op Github aan het speuren.
Maakt wel gebruik van de Daisy, wat een opensource platform is. Potentieel zou je 'm dus wel kunnen herprogrammeren met alternatieve firmwares.

Als ze iets minder hadden besteed aan design en marketing, dan had ie misschien wel wat goedkoper kunnen zijn .. vind 'm nu wel richting TE-achtig gaan qua prijs-VS-capabiliteit.
 
Even op de website gekeken, zo te zien geen accu/battery optie, wat ik echt niet snap.
dus een leuk speeltje, maar de op-1 field lijkt aan alle kanten superieur!
 
De OP1 was bij introductie 600 euro.
600 euro voor dit ding is 'gestoord' en zie weinig toekomst voor ze in.
De OP1 heeft wel wat meer code dan dit ding.
Wens ze dan ook weinig success. :)
 
aha! je het beter gekeken dan ik! ik dacht al! toch, de >24 uur dat de op-1 meegaat op 1 lading (en je hebt geen batterijen nodig) is wel sterk superieur.
 
de >24 uur dat de op-1 meegaat op 1 lading (en je hebt geen batterijen nodig) is wel sterk superieur.

Voor iets dat erg draagbaar is zijn batterijen superieur, denk ik. Die zijn overal verkrijgbaar, oude eruit, nieuwe erin, het werkt weer. Als je een interne accu moet opladen ben je afhankelijk van de omstandigheden en (on)mogelijkheden om dat (niet) te kunnen doen. En je kunt oplaadbare batterijen gebruiken als je wil.
 
Die foto had ik nog niet gezien, maar tsja, connectoren aan alle kanten, bedrukking overal, behuizing allemaal uit losse paneeltjes, een berg schroeven, geen pretje als je er daar 200 van moet assembleren, prullen.
 
Voor iets dat erg draagbaar is zijn batterijen superieur, denk ik. Die zijn overal verkrijgbaar, oude eruit, nieuwe erin, het werkt weer. Als je een interne accu moet opladen ben je afhankelijk van de omstandigheden en (on)mogelijkheden om dat (niet) te kunnen doen. En je kunt oplaadbare batterijen gebruiken als je wil.
De OP1 is superieur. 1x opladen weken speelplezier. :)
 
Ieder z'n ding en wat voor je werkt. Als ik zoiets zou willen, de Organelle lijkt me wel interessant. De M werkt op AA-batterijtjes. :)
 
Back
Top