Arturia Origin Desktop

attachment.php


MAIN FEATURES:
  • Create your own synthesis patch by connecting independent modules. These modules are either innovative modules we introduced (such as Galaxy) or taken from the best synthesizers ever made (such as the Moog Modular, the Yamaha CS-80, the Roland Jupiter-8, the Minimoog, the ARP 2600, the Sequential Circuits Prophet 5 and Prophet VS).
  • Alternatively, use an existing synthesizer recreation: the Minimoog, the ARP 2600*, the Jupiter-8* or the Prophet 5*
  • Superb audio quality with TAE® engine in a hardware chassis. 24 bits/44.1 kHz supported.
  • High-Quality Real time Effects: Phaser, Chorus, Delay, Reverb, Distortion, Parametric EQ*, Bit Crusher*.
  • 500 presets created by a selection of international sound designers
  • 16/32 step advanced sequencer allowing you to program three sub-sequences at a time and to perform live.
  • Multi mode allowing you to play 4 instruments at a time, for example a Minimoog, a Jupiter-8*, a modular patch and an ARP 2600*.
  • Creative Macros, advanced LFO’s, innovative modulation sources, different Joystick modes.
  • Advanced Preset browser.
  • Analog Audio Connectivity: 2 audio ins, 10 audio outs, more...

Prijs : 2490,- Euro
 

Attachments

  • arturia-desktop.jpg
    arturia-desktop.jpg
    118,5 KB · Bekeken: 88
Ik heb er ook een, en ik vind hem wel echt lekker klinken. Dat mag uiteraard ook wel voor de prijs van het ding. Ik vind vooral het moog en jupiter filter te gek klinken en de envelopes zijn lekker snel. Het is ook wel lekker dat je veel controllers heb zodat je hands on kan werken. Je kunt er ook vrij veel mee omdat hij modulair is, dat zorgt er ook wel weer voor dat het snel ingewikkeld wordt.
Maargoed, zoals met alle synths, je moet hem gewoon ergens uitproberen om te kijken of het wat is.
 
Ik vind het ook qua synth engine en mogelijkheden een cool ding. Het modulaire aspect maakt het echt heel flexibel. Alleen is de software echt nog niet af. Ik wacht ook met smart op versie 1.1 die al in Juni zou komen, maar nu op de Namm echt is aangekondigd. De interne effecten zijn in mijn opinie erg slecht. Die hadden ze beter weg kunnen laten. Dat doet de synth engine echt te kort. De reverb is vooral erg slecht. En software editor zoals Clavia heeft bij de G2X zou het echt af maken.
 
Veel te hoge prijs, afgezien dat deze modulair is. Koop dan liever een Waldorf Blofeld of een Virus C/TI. Veel goedkoper en overzichtelijker met tweaken. Komt zeker geen slecht geluid uit bij de Waldorfs en de Accessjes, durf bijna te wedden dat die nog beter kunnen klinken (met het nodige proggen) dan de Origin, na wat demootjes van deze gehoord te hebben. Design van de Origin lijkt verdomd veel op de ReFX Nexus..:L
Zo'n tweeduizend euro (met keys drieduizend) voor een paar softwaresynths in een bak met hardware midi#cc encoders is veels te duur. Ik vind de meerwaarde van dit instrument niet opwegen tegen de prijs die je ervoor neerlegt. En ach, die stepsequencer op de Origin is wel geinig, maar de Blofeld heeft al een ingebouwde en bij de Access Virus Ti's komt dit ook wel goed;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top