Arturia Origin Desktop

attachment.php


MAIN FEATURES:
  • Create your own synthesis patch by connecting independent modules. These modules are either innovative modules we introduced (such as Galaxy) or taken from the best synthesizers ever made (such as the Moog Modular, the Yamaha CS-80, the Roland Jupiter-8, the Minimoog, the ARP 2600, the Sequential Circuits Prophet 5 and Prophet VS).
  • Alternatively, use an existing synthesizer recreation: the Minimoog, the ARP 2600*, the Jupiter-8* or the Prophet 5*
  • Superb audio quality with TAE® engine in a hardware chassis. 24 bits/44.1 kHz supported.
  • High-Quality Real time Effects: Phaser, Chorus, Delay, Reverb, Distortion, Parametric EQ*, Bit Crusher*.
  • 500 presets created by a selection of international sound designers
  • 16/32 step advanced sequencer allowing you to program three sub-sequences at a time and to perform live.
  • Multi mode allowing you to play 4 instruments at a time, for example a Minimoog, a Jupiter-8*, a modular patch and an ARP 2600*.
  • Creative Macros, advanced LFO’s, innovative modulation sources, different Joystick modes.
  • Advanced Preset browser.
  • Analog Audio Connectivity: 2 audio ins, 10 audio outs, more...

Prijs : 2490,- Euro
 

Attachments

  • arturia-desktop.jpg
    arturia-desktop.jpg
    118,5 KB · Bekeken: 88
Tuurlijk,dit is internet,dwaas of geen dwaze opmerkingen,je wordt genoteerd,maar we lezen het even,en drie seconden verder,lezen we weer iets anders over dit onderwerp.Dus heeft ieder zijn opmerking over deze synth,zonder het ooit gehoord te hebben!Wat voor onzin er hier wordt uitgekraamd,dat heb ik nog nooit gehoord.

Sorry, ik snap eerlijk gezegd niet wat je wilt zeggen... Dat ik of anderen een ongefundeerde mening hebben? (maar dan is die SonicState-review toch juist prettig?) Of gaat het over dat ik in eerste instantie verkeerd naar de review verwees? :confused:
 
EFFE PLAGEN...
[FONT=Verdana, Helvetica, Arial]MV Pro Audio, North American distributor of Waldorf GmbH products, today announced a dramatic reduction in the price of the critically acclaimed Blofeld desktop synthesizer. Previously available at a "street" price of $899.99, Blofeld is now being offered at $749.99. Coupled with a $50 customer rebate program introduced earlier this month, the advertised price of the synth powerhouse now sits at an all-time low of $699.99.[/FONT]

reactie Murc..
TIJD vooor en welverdiende KERST-vakantie met als souvenir...?..
Deutsche Waren aus die Obama Kreis. waarom worden die Blofeld key's
bijna weggeven..? omdat Arturia d'r aan komt natuurlijk :eureka:
citaat test... it's a computer in a box covered in knobs.

waauw daar zittten we op te wachten....
Alesis fusion wordt nu voor 600$ gedumped met een doos wijn erbij.
en dat was nog betitelt als een echte muziekdoos die alles kon zoals superlatieven omschreven..

NOG wat ZURE opmerkingen...van Murc natuurlijk..
Ik wil effe duiden dat de Arturia firma voornamelijk software synths produceert,
da's wel wat anders als hardware..of niet..? okay volgende these..
als een degelijk duits..?.. bedrijf zoals Waldorf..al bijna 2x het loodje legt in de productie van hardware , waar men al veel schande en schade ervaring heeft geleden........
vrees ik dat de Arturia avonturen dramatischer worden.
Overigens OOK Alesis is feitelijk over de KOP gegaan..en opgekocht door soFware.
Gezien product/prijs/features/ervaring/economisch getijde..etc etc..lijkt niemand er van te leren. en vergelijking Waldorf // Grenoble..ga ik hier niet maken..,maar waar zitten de klanten ?
is EN France plots de techno natie van europa..of zal juist een exclusiever publiek angesproken gaan worden..en zijn dat ook Fransen ?
Dit klinkt maf maar ook in synthesizer land bestaat veel chauvinisme.
dat heet dan plots watervrees...wat voorbeelden ?
Ensonique, sequential, Synton, Alesis, Waldorf, Novation..
een Duitser die een Franse synth koopt ?
U wordt uitgenodigd om furieuX te reageren......
 

Attachments

  • blokeysXSM.jpg
    blokeysXSM.jpg
    22 KB · Bekeken: 63
Laatst gewijzigd:
U wordt uitgenodigd om furieuX te reageren......
Ach welnee. Ik vind het vooral een grappige post eigenlijk. :) Maar om toch een beetje aan dat irritante altijd-in-discussie-gaan-gedeelte van mijn karakter tegemoet te komen:

citaat test... it's a computer in a box covered in knobs.
Vanuit wat je hiermee impliceert: dus puur en alleen analoge synths zijn iets waard? ;)

als een degelijk duits..?.. bedrijf zoals Waldorf..al bijna 2x het loodje legt in de productie van hardware , waar men al veel schande en schade ervaring heeft geleden........
vergelijking Waldorf // Grenoble..ga ik hier niet maken..
is EN France plots de techno natie van europa..of zal juist een exclusiever publiek angesproken gaan worden..en zijn dat ook Fransen ?
een Duitser die een Franse synth koopt ?
Ja, dat zijn die romantische Fransen hè; van zaken doen hebben ze geen kaas gegeten! :dubbel:
(voor de zekerheid: dat was dus een ironische opmerking mijnerzijds, in reactie op het enorme vooroordeel dat uit Murcs post spreekt)

Dit klinkt maf maar ook in synthesizer land bestaat veel chauvinisme.
dat heet dan plots watervrees...wat voorbeelden ?
Ensonique, sequential, Synton, Alesis, Waldorf, Novation..
Ik mis even je punt. Synton is Nederlands, Waldord Duits, Novation Engels en de rest Amerikaans. Dus...?

Maar hoe dan ook - dit alles zegt natuurlijk niets over of de Arturia Origin een vette synth en zijn geld waard is of niet...
 
@ xpanded..IK breng alleen maar goed nieuws !!!

Waldorf Blofeld Key's 600 lousy dollars..da's nog geen 400Euro
dat is de WAL dus




vooroordeel dat uit Murcs post spreekt , ja klopt..

waar komt zo,n ontboezeming dan toch vandaan.?.da's natuurlijk gevormd door de media...of zo..?
NEE...omdat ik vaker in FR kom dan in DL..


Ik mis even je punt. Synton is Nederlands, Waldord Duits, Novation Engels en de rest Amerikaans. Dus...?

de meeste Waldorfs zijn in Deutschland verpisst , de meeste Novations in UK..etc etc etc...de meeste =hardware =Arturia's gaan vrijwel zeker in FR..verkocht worden..laten we hopen dat dat er erg veel zijn..anders wordt het heel heel moeilijk..

Murc
 
Laatst gewijzigd:
@ xpanded..IK breng alleen maar goed nieuws !!!

Waldorf Blofeld Key's 600 lousy dollars..da's nog geen 400Euro
dat is de WAL dus

vertel mij aub ff waar ik een blofeld voor €400,- kan kopen

thnx :biertje:
 
vertel mij aub ff waar ik een blofeld voor €400,- kan kopen

thnx :biertje:
Iemand spotte ooit met mij,dat een blofeld de eerste 2 jaar niet tweedehands zou te koop gesteld worden.Wel we zijn een paar maanden verder,en ik kan kiezen,zelfs in mijn buurt waar ik woon.
 
KLOPT..hier zie je de Blofeld key's bovendien ook nergens te koop staan..

Het is wel zo dat deze aktie merkwaardig alleen op de US markt wordt losgelaten
de invoertax is het BTW tarief..(doen we niet..maar voor al die brave lui hier noem ik het toch maar even..20% tax op dan zou die in NL 600 euro moeten zijn..

dat vind ik nog steeds een mooie prijs..merkwaardig genoeg kan je hem voor die prijs hier niet kopen..terwijl ze volgens mij echt vanuit Duitsland naar de US getransporteerd worden om daar verdeeld te worden door de US distributeur..

kost dat dan niets..?...is gazoline weer gratis..?


Murc
 
Laatst gewijzigd:
Iik ga even op zoek..kan het effe niet meer vinden,,,...??

Goh 8o)

lastig he, als mensen daadwerkelijk die onzin gaan geloven en je het dan moet gaan verantwoorden.

een blofeld keys voor 400 euro is natuurlijk volslagen onzin, in europa zijn ze zelfs goedkoper dan in amerika. hier scoor je een blofeld keys voor 777 euro (ik kan dat wel bewijzen overigens :D)

dat 699 dollar verhaal met die korting waar jij naar verwees is natuurlijk de desktop versie die hier maar 395 euro kost :D

maar goed,
een blofeld gaan vergelijken met de mogelijkheden van een origin is eigenlijk niet eens een reactie waard, dan snap je gewoon helemaal niets van synthese en de mogelijkheden die je per synth hebt.

maar zoals ik al eerder zei, vermakelijk zijn dat soort reacties wel :D
 
Waldorf Blofeld Key's 600 lousy dollars..da's nog geen 400Euro
dat is de WAL dus

Sory hoor,maar een Blofeld vergelijken met de Origin gaat echt nergens over...dat is als een Juno 106 vergelijken met een Moog Modular...;)

Ik denk dat je dan de Origin beter kunt vergelijken met een Waldorf Wave (ook een tamelijk "overpriced" synthje)...waarbij ik eerlijk gezegd nog de Origin toch een paar flinke stappen voor vind hebben....en die Waldorf Wave kostte heel wat meer dan de Origin nu...(was de "Wave" niet 9995 guldens? )...

Maar on-topic : weet iemand of de Origin ooit gebruikt kan gaan worden zoals de Virus Ti (dus editten vanuit de computert,via usb-streams)...heeft Arturia enige toezeggingen gedaan op dat gebied ?....Want dan sta schaf ik 'm blind aan..;)
 
Voorlopig geloof ik alleen editen via Pc/Mac via VST editor. Dus ook de recall en dat lijkt me de added value. Knoppen zat op de unit zelf! Audio komt eraan in updates. Overigens blijven er updates komen. Ook nieuwe modules zijn zeker niet ondenkbaar. Lekker ding is het. (offtopic)Er komen overigens ook andere zeer interessante nieuwe producten uit in de toekomst. Een daar van heb ik het concept van bedacht (Ook gekeken naar bestaande products natuurlijk ;)). En ik ben niet vies van HW step sequencers en drumsounds ;) Niet dat het daar iets mee te maken heeft natuurlijk!
 
Laatst gewijzigd:
Voorlopig geloof ik alleen editen via Pc/Mac via VST editor. Dus ook de recall en dat lijkt me de added value. Knoppen zat op de unit zelf!

ff pesten hoor, dit is dan dus uiteindelijke niets meer dan een veredelde midicontroller ;)

edit: nou, ik heb de review gelezen en vond het een goede review, hij probeerde echt positieve dingen te vinden (in tegenstelling tot *ik ook* de negatievos hier). Het allerbelangrijkste vind ik toch de opmerking dat zonder fx er gewoon niets van de sound overblijft.

jammer, ik gun ze het op zich wel. Uiteindelijk vind ik wel heeeel ontzettend dom van arturia om ZO'n synth op DIT moment uit te brengen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top