Arturia Origin Desktop

attachment.php


MAIN FEATURES:
  • Create your own synthesis patch by connecting independent modules. These modules are either innovative modules we introduced (such as Galaxy) or taken from the best synthesizers ever made (such as the Moog Modular, the Yamaha CS-80, the Roland Jupiter-8, the Minimoog, the ARP 2600, the Sequential Circuits Prophet 5 and Prophet VS).
  • Alternatively, use an existing synthesizer recreation: the Minimoog, the ARP 2600*, the Jupiter-8* or the Prophet 5*
  • Superb audio quality with TAE® engine in a hardware chassis. 24 bits/44.1 kHz supported.
  • High-Quality Real time Effects: Phaser, Chorus, Delay, Reverb, Distortion, Parametric EQ*, Bit Crusher*.
  • 500 presets created by a selection of international sound designers
  • 16/32 step advanced sequencer allowing you to program three sub-sequences at a time and to perform live.
  • Multi mode allowing you to play 4 instruments at a time, for example a Minimoog, a Jupiter-8*, a modular patch and an ARP 2600*.
  • Creative Macros, advanced LFO’s, innovative modulation sources, different Joystick modes.
  • Advanced Preset browser.
  • Analog Audio Connectivity: 2 audio ins, 10 audio outs, more...

Prijs : 2490,- Euro
 

Attachments

  • arturia-desktop.jpg
    arturia-desktop.jpg
    118,5 KB · Bekeken: 88
Ik vrees dat dit geen succes gaat worden..(sorry maar ik ben nu eenmaal een naar kritisch mannetjes die nog steeds het meeste plezier heeft met minder nieuwe en at minder net hippe spullen.

Enkele argumenten..

2500 leuk bedrag..ken je tegenwoordig niks meer voor kopen..

maar ik lees dat het eigenlijk gewoon een VA is waarbij dam eventueel hardware modules komen..? en wat m oetdat dan weer kosten ?
1000 Euro per module als we in deeze range blijven....
en gaat dat niet ten koste van het bedieningsgemak..
Murc raakt al in de war als die 3 kastjes op elkaar aansluit en doet het dus met maximaal 2 kastjes.

Veel te duur dus....als eenWaldorf Blofeld..(heb ik niet zoals gezegd blijf ik altijd hangen bij de oudere in between generaties dus in dit geval de MicroQ)
kost maar 350 euro omeens een zijpad te noemen..Prophet 8 schamele 1400 voor key of module..V-Synth GT..(dat is natuurlijk ook zonder waarde, want van de gevestigde orde die er niets meer van bakt...

wat moet eigenlijk met een AANRAAKVELDENDISPLAYKLEURENSCREEN..

hier heb je een zwart wit LCD schermpje zo te zien zonder een direct interface met knopjes die gekoppeld zijn aan display functies.

HELEMAAL TE WAAUW..?.......mmmmmmmmmmmmmmm

En smaken verschillen dat weet ik, maar ben geheel NIET gecharmeerd van witte synthesizers, het is net zoals met auto's..met een witte blijf je zitte.
vind het er gewoon goedkoop uit zien..
en een beetje muzikant hult zich graag een beetje in de duisternis van de donkere schaduw van zijn 88 supertoets klavieren met intrigerende rondrennende gekleurde lampjes...

het doet me een beetje aan de zelfde wat steriele uitstraling van de laatste KORG m50 denken..waarbij het er op het 1e zicht wel aardig uitziet..maar bij nadere beschouwing teleurstelling overheerst.

kortom de aaibaarheids factor wordt denk ik hier genegeert..niet slim lijkt mij.. Zijn die ontwikkelaars kleuernblind of zo. en waarom zo nageaapt van Acces..samen de potten wit voordelig ingekocht of zo..?

Maar goed , dit is natuurlijk een ERG serieus product, en dan gelden al die domme op- en aan- af- merkingen natuurlijk niet.

en dit:??????????????
16/32 step advanced sequencer allowing you to program three sub-sequences at a time and to perform live.

Ik moet me toch heel sterk vergissen mijn MS200o"s (heb er 2 ja..)dit ook niet al hebben..maar bovendien kan ik aan elke sequence funkties van de synthesizer mee laten lopen en instellen per stap met die draaiknopjes..
Kan dat hier OOK..?....goh wat goed nagemaakt...!!


Murc :kimono:
 
De 2600V is een fijne softsynth die redelijk op de echte 2600 lijkt. Als de rest van deze bak ook zo goed is, lijkt hij mij de moeite waard. Maar ca. €2500 is wel erg hoog in de boom qua prijs. Arturia wil zeker al de kosten van het ontwikkelen van hardware met 1 product terugverdienen.

Zonder het product verder te kennen lijkt me €1250 - €1500 al goed betaakd voor zulks. Maar dat kan uiteraard veranderen na een uurtje tweaken.
 
goh net een paar demo's gechecked...

wat een bagger zeg.

die moog-auto-bas-imitator is nog aardig als je hem dichtknijpt, maar trek vooral NIET het lelijke filter open.
die strings klinken wel vol, maar ook kil...
en die electro-tech demo van hierboven is helemaal akelig.

ik hoop maar dat de demo's geen representatief beeld geven van dit apparaat, want op basis hiervan is het bedroevend.


at least, that's my opinion... ;)
 
Even kijken of ik het zo goed begrepen heb (dat reclamepraatje is echt mega-onduidelijk...): dit is dus een half-modulaire VA-synth? (ik lees in de specs over 'tot negen oscs', 'tot vier filters', enz.) Dus dat je wat componenten kunt samenvoegen tot een synth, waarbij een paar voorbeelden bijgeleverd worden, gebaseerd op beroemde synths (op hun beurt weer gebaseerd op bestaande VSTi's van Arturia). Dus ergens halverwege tussen een Nordlead en een G2, als het ware.

Op zich niet oninteressant (als ik het goed begrepen heb), maar of het cool is hangt natuurlijk compleet van de oscs, filters, fx, enz. af, niet van die reclameklets. En 2500 euro lijkt mij er ook wel veel voor - behalve als-ie echt bril-jant klinkt natuurlijk...
 
Vind de demo's ook niet echt overtuigend.. al zou de prijs er 'm in zitten dat het apparaat veel tegelijk kan, dan nog zou ik kiezen om iets dan maar 4x op te nemen, ik heb toch maar 2 handen. Hoorde ook weer veels teveel effecten in de demo's, had die minimoog-achtige demo graag zo kaal mogelijk gehoord.
 
Wat een geld zeg. Sowieso vond ik het een gewaagde stap van een VSTi-ontwikkelaar om een hardware bak te maken terwijl dat juist niet de toekomst is.

Als je de Origin vergelijkt met bijvoorbeeld Zebra 2.2 dan is die laatste niet alleen ruim 10x goedkoper, maar heeft die ook nog eens veel meer mogelijkheden qua sounddesign. Zebra klinkt minstens zo analoog en is ook semi-modulair. Voor die 2,5k kun je een complete computer/laptop kopen, een mooie midi-controller en nog wat VST's, dus waarom zou je dan in godsnaam voor de Origin gaan?

Maar ik wens Arturia alle succes hoor :mega:
 
Typisch weer. Het is een VA hoor dus ongeacht de prijs zal hij als een VA klinken.

Punt van deze bak is dat je hem voor je smoel hebt met een stel knoppen en daarmee kan je gaan freaken. Er zullen vast wel mensen zijn die er wat beters uit kunnen halen dan die paar crappy demo's die op de site staan. Maar welke synth wordt tegenwoordig niet gemarket mbv crappy demo's?
 
Ik heb de handleiding gelezen en de demonstraties beluisterd en mij viel op dat, afgezien van de klank, de mogelijkheden qua patching van een tastbare modulaire synth niet worden gehaald. Zo heeft elke oscillator maar een uitgang. Maar dat zal wel te veel cpu-kracht kosten. Ik vind de Alesis Andromeda nog steeds het meest geslaagde product op basis van onderzoek van oude synthesizers. Nee, hier gaat mijn dertiende maand niet aan op. Ik spaar door voor analoog modulair.
 
..Nee, hier gaat mijn dertiende maand niet aan op. ..

Darn.. had ik maar zo'n goeie baan dat ik van mn 13e maand zo'n bakje kon halen.. :bekdicht:

enfin,.. hoop voor de ontwikkelaars niet dat t dezelfde kant als de Neuron opgaat...
 
Back
Top